Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwietnia 30, 2024, 17:05:07
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: WIBRACJE I DRGANIA  (Przeczytany 13323 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

piter19850207

  • Gość
WIBRACJE I DRGANIA
« dnia: Kwietnia 17, 2007, 10:43:50 »

Witam!!

Mam takie ciekawe pytanko, a mianowicie jak postawię swoją Jawę na stopce centralnej (na betonie lub asfalcie), odpalę i odkręcę manetke na maxa czyli na największe obroty jakie się da :D to zaczyna mi przesuwać motor od wibracji=>drgañ,

czy ktoś z was też tak ma??

czy to znaczy że coś zaczyna się dziać z silnikiem a dokładnie z wałem?? że ma bicie i są drgania?

powiem jeszcze że zawsze tak miałem,


czekam na wasze sugestie  ;)

pzdr
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3508
  • Smoczyciel
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 17, 2007, 10:45:54 »

Nie radziłbym stosować techniki "wkręcanie na maxa" <no> a drgania przy wyższych obrotach to raczej normalne....
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

piter19850207

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 17, 2007, 11:10:29 »

wiem, wiem tak tylko polemizuję sobie i myślę czy te drgania są normalne cz też nie <sadwalk>
Zapisane

Brein

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 17, 2007, 11:33:07 »

tak - pieszczoty są normalne ;)

wiesz z jawą jak z kotem - kiedy zadowolona to mruczy i drga ;)
Zapisane

Kosa86

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 17, 2007, 12:04:06 »

hihi dobre dobre :D
Zapisane

piter19850207

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 17, 2007, 12:41:44 »

haha  <thumbup> 2 w 1 motor i wibrator  <yes>

turbo masz fajny podpis, z tymi wibracjami musi coś być   ;), że wszyscy je lubią <lol>
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 17, 2007, 14:13:39 »

A tak z własnych doświadczeñ przy jakich obrotach macie najmniejsze a przy jakich największe wibracje.
I przy jakich obrotach najprzyjemniej sie wam je¼dzi?
Zapisane

Dav

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 17, 2007, 16:19:59 »

hehe wibracje to norma :)

A jesli chodzi o najprzyjemniejsze :P obroty to zakres econo na obrotomierzu czyli 3-3,8 tys obr/min wtedy (bynajmniej u mnie) moto pracujenajlepiej :)
Zapisane

Brein

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 17, 2007, 16:24:37 »

Dav przynajmniej a nie bynajmniej.
Zapisane

Dav

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 17, 2007, 16:35:15 »

nie czepiajmy sie szczegolow    <oops> <cheers>
Zapisane

piter19850207

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 17, 2007, 16:47:22 »

ja lubię ten zakres od 3 tys. do 4 tys. obrotów i wszystko gra jak w zegareczku
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 17, 2007, 17:24:39 »

a ja lubie 2,5 do 3 bo póżniej to strach w oczach jak jade około 3 tys to juz mam około 120 heh dalej juz nie chce jechać  :P
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 17, 2007, 17:46:33 »

gustaw a jaka masz zebatke zdawcza i opone??? bo 3000 i 120 to najczesciej miedzy bajki wkladam :P moze jawoski licznik Ci tak pokazuje..ale 105 to max.. chyba ze masz zalozona wieksza zebatke i jezdzisz raczej sam bez obciazenia.. no to ok, da sie lyknac ;]
Zapisane

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 17, 2007, 17:54:50 »

w ogole 125-130  to maxymalna predkosc dla dobrze zrobionej jawy bez tuningu.. i to nawet nie dla kazdej lub z wiatrem ;P
licznik roznie .. pokaze i nawet 145...
polecam przejechanie sie z gps na zlocie, lub nawet z dobrze ustawionym licznikiem rowerowym - uzycze na zlocie ;P
Zapisane

Dav

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 17, 2007, 18:17:54 »

3000 obr/min to raczej w okolicach 80 km/h ;)
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 17, 2007, 18:44:31 »

ja miałem 18z ale dziś założyłem 17z  tak ogólnie to najwięcej cisem według licznika na z17 po szlifie 130km/h a teraz już sie troszkę cylindry zjechały i ciężko powyżej 120km/h pojechać. oczywiście jeżdżę sam bez obciążeñ itp. wczoraj jechałem z kosa86 i jak on wbił sobie 4 i ładnie śmigał około 3 tys to ja musiałem jechać na 3 bo na 4 miałem 1 tys wiec to chyba jest zębatka z deka za duża, poza tym to jawa jest nie elastyczna nawet na 17z myślę ze najlepiej by było je¼dzić na 16 (wolno ale elastycznie) , okropnie leje z tłumików bo małe obroty to jakoś zdaje mi sie ze gorzej spala mieszankę ( chociaż kupiłem olej syntetyczny orlena, i chyba z powrotem sie przerzucę na stihla) no i oczywiście spalanie jest okropne bo pali około 7-8l ( wolne obroty(1-2tys) = przemęczenie silnika i wysokie spalanie) .
pozdr.
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

WhitePower

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 17, 2007, 19:52:33 »

nie pamietam jaka mam teraz zalozona zebatke 15 - 16 czy moze 17 ale zamyka 145, z gorki 150 nawet  :P

chyba 15 wiec wskazania wiadomo ze przeklamane, w rzeczywistosci 130 - 135

w jakich obrotach lubie jezdzic?? to zalezy, czasami jak sie bujam to 2 - 3 tys a jak chce troche poprzyciskac to ponad 3, przy bujaniu jawka pali mi 4 litry :)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 17, 2007, 20:04:29 wysłana przez WhitePower - £ukasz »
Zapisane

Dav

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 17, 2007, 20:07:37 »

gustaw duzo Ci pali i leje z tlumikow bo masz za niskie obroty, mocno odkrecasz gaz aby w ogole chciala jechac a silnik nie jest w stanie tyle przepalic. Zaloz normalna zebatke. Niskie obroty w Jawie zalatwia moment wal a ten silnik zaczyna sie sensownie zbierac dopiero powyzej 3 tys obr/min
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 17, 2007, 20:22:06 »

ts-ki miały 17z i 18 mi na 18 chodzi do d.. wiec założyłem 17 jeszcze nie je¼dziłem ale pewnie chodzi lepiej, £ukasz Ty masz silnik Cz wiec masz mniejsze zębatki (inne przełożenia w skrzyni) a 135 na małej zębatce to jak wiesz przekłamanie, jak jawa leci 130 to musi być super a tym bardziej CZ ( jest wolniejsza od Ts ) ale sie nie sprzeczam bo tak może jest
pozdr
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

madras30

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 17, 2007, 20:22:19 »

ok 3000-3500 obr/min,=tak 80/85 km/h  pow.4000 zaczynaja mrówki chodzic po kierownicy i jakby zbiornik się odzywał, w każdym bąć razie zaczyna być wilgotno w miejscu spawu... :'(
Zapisane

M@rcin

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 17, 2007, 20:24:42 »

Kolego Dav moglbys rozwinac tą mysl? Ja jezdze Jawa ts i mam zalozona z15 i tez zauwazylem ze chlapie mi z tlumikow (nie jakos masakrycznie ale jest to zauwazalne)
Zapisane

WhitePower

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 17, 2007, 21:39:18 »

powiem Ci Gustaw, ze nawet nie wiedzialem ze CZ ma mniejsze zebatki w skrzyni  :o   

moje przeklamania wynikaja tak jak mowie z zebatki zdawczej

a co do tego ze moja cz potrafi wyciagnac 130 to jesli ja widziales to pewnie zauwazyles jaka mam opone na tyle teraz, jest wazsza niz standardowa :) a co jak co ogumienie w jawie potrafi wiele zmienic
Zapisane

WhitePower

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #22 dnia: Kwietnia 17, 2007, 21:42:10 »

Kolego Dav moglbys rozwinac tą mysl? Ja jezdze Jawa ts i mam zalozona z15 i tez zauwazylem ze chlapie mi z tlumikow (nie jakos masakrycznie ale jest to zauwazalne)



niestety do tego kolego sie musisz przyzwyczaic  :P  chyba ze nie bedziesz lał oleju do benzyny
Zapisane

piter19850207

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #23 dnia: Kwietnia 17, 2007, 23:03:28 »

ja mam zębatke 17, czyli orginał, a 150 km/h (sprawdzone z samochodem) to po remoncie dla mojej Jawy to nie było nic trudnego  <yes>, teraz tak pod 130 ledwo, ale się  bujne, ale już nie chce je¼dzić z takimi prędkościami, bo po jedynym sezonie silnik do roboty jak talala  :-/ mi prędkośc 110 km/h spokojnie wystarcza,

nie ma po co zapier... nie wiadomo ile, trzeba delektować się jazdą na niej  ;)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 17, 2007, 23:05:30 wysłana przez piter19850207 »
Zapisane

wojk2

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #24 dnia: Kwietnia 17, 2007, 23:55:42 »

A ja mam zembatke 19 i na czwórce mogę ją bujnąć do 4200 obr, licznik mi nie działa to nie wiem ile jade. ¦migam tak normalnie po między 3800-4000 tyś obrotów na dynamike na niższych biegach nie nażekam i tak bardziej śmigam po trasie niż po mieście.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
18 Odpowiedzi
7811 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 30, 2012, 13:19:12
wysłana przez Tigras
10 Odpowiedzi
6299 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 20, 2013, 17:23:08
wysłana przez Marcin_93
29 Odpowiedzi
13374 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 12, 2013, 19:48:34
wysłana przez Haggy
42 Odpowiedzi
16756 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 30, 2023, 22:56:57
wysłana przez Maliniasty
28 Odpowiedzi
6532 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 06, 2017, 19:50:25
wysłana przez Dragon on the Blue Sky