Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwietnia 28, 2024, 09:17:02
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V  (Przeczytany 20820 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« dnia: Sierpnia 11, 2012, 09:00:51 »

Montaż VAPE do silnika 6V,znalazłem ciekawy filmik i wychodzi na to że wstępna regulacja jest potrzebna:
http://youtu.be/Ljj3dPkf-JU

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 11, 2012, 09:36:47 »

Czyli z tego filmu wynika że nie założył kołeczka (klinu) w wał. Trochę to dziwne.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 11, 2012, 09:40:53 »

Jakiś to cel ma, w filmie jest tekst po czesku i angielsku,trzeba by na spokojnie poczytać,może coś ciekawego tam piszą.Z tego co pamiętam,to Kichau także regulował w swojej 634.

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 11, 2012, 09:49:11 »

Trzeba by zaczerpnąć porady u kogoś biegłego w tych sprawach. Niestety pan R. wykłada się w tym momencie , lub ja z nim nadaję na innych falach.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

GROM

  • Gość
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 11, 2012, 10:06:55 »

A mnie trochę dziwi sposób regulacji najpierw bardzo się staramy ustawić koło magnesowe wg wskazań "zegara" a gdy to już mamy odkręcamy czujnik przecież na filmie widać,  że całą tą regulacją w tym momencie tracimy. Nie lepiej najpierw ustawić szczelinę między czujnikiem a wypustem koła ? Co do klina mimo wszystko bym go zostawił a regulacji dokonał czujnikiem nawet przy pomocy pilnika.
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 11, 2012, 10:33:54 »

Dokładnie Grom, też tak myślę. Pilniczek i robienie fasolek z otworów montażowych czujnika.

Z drugiej strony. W CZ Iza ma założony cały ten interes bez żadnych regulacji. Na pracę tego silnika nikt nie narzeka,ba niektórzy się nawet ślinią i to nie związani z knedlami. Świece są idealne ,apetyt na paliwo bardzo przyjemny. Ciekawe czy by taka regulacja pomogła-zaszkodziła.   
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 11, 2012, 10:43:16 »

No właśnie nie wiem jaki jest cel tej regulacji,jednak z tego co się zorientowałem to raczej nie robią tego amatorzy,choć sam sposób ustawienia zapłonu może budzić wątpliwości co do jego dokładności.

GROM

  • Gość
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 11, 2012, 12:36:53 »

A tutaj mała ciekawostka dla dociekliwych odnośnie wyprzedzenia a właściwie nie zamierzonej charakterystyki wyprzedzenia zapłonu związanej np z czujnikiem indukcyjnym i jego odchyłkami w funkcji obrotów. http://www.motelek.net/andere/vape/diagramm2z54.png
Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 11, 2012, 13:10:46 »

Znalazłem Twój film
http://www.youtube.com/watch?v=54kl0bWBZyM&feature=autoplay&list=UL7K-u5WHN1Nw&playnext=1
,napisz jak możesz jak to działa?chętnie bym spróbował podłączyć moduł Twojej produkcji pod Vape Z04
a tu masz dokumentacje Vape A-SZ13-2,ja niestety na tych wykresach kiepsko się orientuję:
http://www.vape.cz/img/Podpora/Rozmer/A-SZ13-2.pdf

a tu od Z04
http://www.vape.cz/img/Podpora/Rozmer/A-MZ04.pdf

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 11, 2012, 13:31:45 »

Ja tez w zeliwniaku mam obecnie zalozone Vape bez klina na 2,7 mm ustawiane z czujnikiem zegarowym. Silnik chodzi idealnie i ciagnie jak smok. Przydaloby sie jeszcze sprawdzic lampa stroboskopowa, czy iskra faktycznie wyzwalana jest w momencie "zanurzenia" wypustki na magnecie o 1 mm pod czujnik halla, tak jak podaje instrukcja.

Z klinem wyprzedzenie zaplonu wynosilo prawie 5 mm, dlatego zdecydowalem sie go pozbyc.

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 295
  • eMZeciarz
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 11, 2012, 13:32:54 »

Nie oglądałem, nie chciało mi się ale z tego co rozumiem to wyjmuje całkiem ten wypust ustalający? Przecież przy dokręcaniu to się przestawi.
Kichau tam jest cewka a nie czujnik halla.
Swoją drogą ciekawe jakie przyjęli bazowe ustawienie wału - punkt wyjścia dla wszystkich wycięć w mocowaniach, taka informacja byłaby cenna. Sprawdzając podobny parametr w MZ to rozrzut jest spory.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 11, 2012, 13:35:57 wysłana przez SofCHJanek »
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
Jawa 356 '58
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 11, 2012, 13:34:28 »

Nie oglądałem, nie chciało mi się ale z tego co rozumiem to wyjmuje całkiem ten wypust ustalający? Przecież przy dokręcaniu to się przestawi.

Nic sie nie przestawia, stozek bardzo dobrze lapie, nie ma problemu. Mowa oczywiscie o wersji Vape z magnetem, czyli SZ13 i SZ14 jak podaje Holger.

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 295
  • eMZeciarz
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 11, 2012, 13:37:03 »

No dobra ale i tak regulacja przy stroboskopie jest nie możliwa w ten sposób, lepiej przerobić mocowanie przy czujniku na takie które może się przestawiać o kilka stopni.
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
Jawa 356 '58
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2318
    • JAWA-CZ KLUB POLSKA
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 11, 2012, 14:09:18 »

W CZ Iza ma założony cały ten interes bez żadnych regulacji. Na pracę tego silnika nikt nie narzeka,ba niektórzy się nawet ślinią i to nie związani z knedlami. Świece są idealne ,apetyt na paliwo bardzo przyjemny. Ciekawe czy by taka regulacja pomogła-zaszkodziła.   

Problem w tym że jak masz wał dobrze zrobiony to tak jak u Izy cyka jak zegarek ,ale jak wał jest kulawo poskładany to wychodzi tak jak u Kihała - zapłon mu na 5 mm wychodził  :o
Zapisane
Member  JAWA-CZ KLUB POLSKA
http://www.youtube.com/watch?v=OZH4UPxW2zE

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 11, 2012, 14:23:31 »

No dobra ale i tak regulacja przy stroboskopie jest nie możliwa w ten sposób

Zgadza sie, mozna jedynie po zamontowaniu magneta sprawdzic, czy iskra jest wyzwalana faktycznie w podanym przez producenta momencie. Musze to kiedys zrobic.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 11, 2012, 17:35:19 wysłana przez kichau »
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 11, 2012, 18:42:01 »

Holger, to co widać na filmie to VAPE 100 watt wersja 12V dla silników 638 i cz -tek z alternatorem, musiałem przerobić stożek koła magnesowego jak i podstawę cewek pod mocowanie prądnicy.
Sam zapłon to nadal moduł standardowy z tym, że zamiast czujników optycznych wykorzystałem
czujnik indukcyjny VAPE. Naciąłem w kole nowe miejsce na klin ustalający tak by impuls wyzwalający pojawiał się 50 stopni przed GMP potem tylko kilka elementów i działa. Sam zapłon to TCI nie CDI jak w oryginale VAPE. Mi to osobiście nie przeszkadza. Film, na którym widać rozpędzającą się cz-tkę na 4 biegu od 1 tyś obr to motocykl właśnie z tym zestawem zapłonu- czyli VAPE z GROMEM. W linkach, które podesłałeś widać, że czujnik indukcyjny wprowadza błąd momentu wyzwalania około 4,5 stopnia dla max 6 tyś obrotów ja to u siebie uwzględniłem.
Dla posiadaczy VAPE i lampy stroboskopowej polecam wykonie testu, czy moment zapłonu w tym zapłonie pływa w funkcji obrotów. Bo może sam cewkomoduł posiada jakąś korekcję tego błędu?
Co do wykonania modułu, odmówiłem ostatnio kilku osobom i w tym przypadku również, z braku czasu i trochę już chęci muszę odmówić i raczej już nie będę budował i unowocześniał.
Ostatnia sztuka poszła dla jednego z kolegów z forum (wersja z LCD) czekam jeszcze na uruchomienie u niego w motocyklu i testy. Mam nadzieję, że co nieco opisze.
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 12, 2012, 21:53:30 »

Na filmie Groma widac ewidentnie, ze iskra wcale nie jest wyzwalana w momencie jak krzywka wchodzi pod czujnik (1 mm podaje moja instrukcja), tylko zdecydowanie pozniej. Ciekawe czy jest to wynik zmiany tego czujnika i innej mapy zaplonow, czy w wersji oryginalnej Vape tez tak jest? Bo jezeli jest tak samo, to moja akcja kompletnie mijala sie z celem i byc moze teoretyczne wyprzedzenie 5 mm (kontrolowane wg rysunku z instrukcji), byloby faktycznym 3 mm (skoro cala wypustka na magnecie jest 20 mm za czujnikiem jak stroboskop mruga...)  :'(

GROM

  • Gość
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 13, 2012, 07:05:39 »

Na filmie Groma widac ewidentnie, ze iskra wcale nie jest wyzwalana w momencie jak krzywka wchodzi pod czujnik (1 mm podaje moja instrukcja), tylko zdecydowanie pozniej. Ciekawe czy jest to wynik zmiany tego czujnika i innej mapy zaplonow, czy w wersji oryginalnej Vape tez tak jest? Bo jezeli jest tak samo, to moja akcja kompletnie mijala sie z celem i byc moze teoretyczne wyprzedzenie 5 mm (kontrolowane wg rysunku z instrukcji), byloby faktycznym 3 mm (skoro cala wypustka na magnecie jest 20 mm za czujnikiem jak stroboskop mruga...)  :'(

Troszkę się zamieszałeś na filmie jest połączony VAPE z moim zapłonem jak pisałem przestawiłem koło magnesowe tak by punkt wyzwalania był 50 stopni przed GMP a nie około 21 jak w oryginale. Film nie ma nic wspólnego z oryginalnym zapłonem VAPE! Przy VAPE mogą być jakieś małe przesunięcia ale nie takie jak na filmie bo VAPE to stały punkt zapłonu a przesunięcia wynikają z niedoskonałości np czujnika.
SofCHJanek sam z niecierpliwością czekam na efekty twojej pracy.
Zapisane

Nepo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • CZ 350
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 27, 2013, 09:52:26 »

Hej, jestem świeżym posiadaczem cz 350'ki i trochę odkopię temat. Zdecydowałem się na instalację vape, wszystkio już kupione i pozostaje kwestia wpustu na wale (klina), zostawiać go tak jak nakazuje instrukcja i producent vape, czy zdjąć i ustawić koło magnesowe wg położenia GMP i cofnięcia wału o kąt wyprzedzenia?
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 27, 2013, 09:57:22 »

Zdjac i ustawic proponuje! U mnie na dwoch walach bylo potezne odstepstwo od prawidlowego ustawienia!

Nepo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • CZ 350
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 27, 2013, 10:06:48 »

Pytanie tylko jakie opoźnienie wprowadza czujnik - czy jest pomijalne i można go w "ciemno" ustawić te 30mm przezd GMP tak aby wypustka na kole magnesowym nachodziła wtedy te 2mm na czujnik. Jako inżynier mechanik chętnie bym skorzystał z tego wpustu do ustalenia koła magnesowego aczkolwiek osadzenie go na stożku i skręcenie w sumie też powinno stanowić dobre połączenie.
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 27, 2013, 11:04:01 »

widze że jesteś z warszawy - z której części ?
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Nepo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • CZ 350
Odp: VAPE SZ13 i SZ14-montaż do silnika 6V
« Odpowiedź #24 dnia: Maja 27, 2013, 11:16:58 »

Praga południe
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Montaż vape 12 V do 6v karterów

Zaczęty przez Piszczałka « 1 2 3 » Elektryka

62 Odpowiedzi
21176 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 03, 2008, 19:07:27
wysłana przez Piszczałka
Montaż ssania w TS

Zaczęty przez Kobylen Mechanika

5 Odpowiedzi
3867 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 09, 2008, 17:58:53
wysłana przez bakczysaraj
24 Odpowiedzi
10555 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 15, 2012, 00:01:56
wysłana przez Krycha
42 Odpowiedzi
16737 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 30, 2023, 22:56:57
wysłana przez Maliniasty
20 Odpowiedzi
4526 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 17, 2019, 13:15:36
wysłana przez Karolek