Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwiecień 30, 2024, 16:29:11
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Spalony regulator napięcia Cezet 472.6 / Jawa 350 TS 638 12V  (Przeczytany 6372 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

nife

  • Gość
Spalony regulator napięcia Cezet 472.6 / Jawa 350 TS 638 12V
« dnia: Kwiecień 10, 2011, 21:27:46 »

Witam
Po długich poszukiwaniach na forum odpowiedzi postanowiłem założyć nowy wątek. Krótko mówiąc spalił się kolejny regulator. Pierwszy wytrzymał 20 km drugi 120km a trzeci 8km. Wszystkie to polskie chyba auto elektronik z Opola. Wirnik sprawdzony brak przebicia wymieniłem nawet szczotko trzymacz. Pali się tranzystor mocy. Regulator który był najdłużej spalił się jak wyłączyłem motocykl kluczykiem a nie wyłącznikiem zapłonu. Może muszę kupić regiel od skody? 
Zapisane

agmus1

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Cezet 472.6 / Jawa 350 TS 638 12V
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 11, 2011, 17:38:31 »

Jaką rezystancję ma wirnik? Czy przypadkiem nic nie zwiera po drodze przewodu DF. Zmierzyć rezystancję między masą (rama motocykla, obudowa alternatora), a przewodem DF wychodzącym z regulatora.
Zapisane

nife

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Cezet 472.6 / Jawa 350 TS 638 12V
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 11, 2011, 19:23:12 »

Problem przed chcwilą rozwiązany. Przewód plus DF miał przebicie do masy. Działo się to niekontrolowanie. Był lekko otarty i na dziurach po prostu dotykał do śrubki wirnika. Podczas pomiarów wszystko ok, a w czasie jazdy zong. Może komuś się przyda moja historia. Resztę regulatorów sobie naprawię 2N6107 to koszt ok 2zł więc będę miał regle na podmiankę.  Morał z tego jeden trza dbać o instalację, bo regle kosztują  :D
Zapisane

bartol

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Cezet 472.6 / Jawa 350 TS 638 12V
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 12, 2011, 18:10:40 »

Witam. Około rok temu w mojej jawie 350 ts spalił mi się regulator napięcia (12v) - nie było ładowania. Kupiłem nowy i podziałał parę dni i znowu to samo - brak ładowania. Potem kupiłem kolejny - znowu działał 2 dni i potem brak ładowania. Przejrzałem styki na alternatorze - jeden był luźny. Pociaśniłem go. Wziąłem stary regulator - polutowałem go wg schematu:
http://www.breinride.home.pl/moto/wws/index/regnap.htm
I podłączyłem. Pochodziło z tydzień, już miałem nadzieję, ale jednak znowu się zjarało. Macie jakieś pomysły? Zupełnie nie wiem, co może mi palić regulator. Mało się na tym znam.
Dzięki z góry i pozdrawiam!
Zapisane

kucyk1969

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Cezet 472.6 / Jawa 350 TS 638 12V
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 12, 2011, 18:51:43 »

prawdopodobnie zwarcie na przewodzie wzbudzenia (df)
Zapisane

bartol

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Cezet 472.6 / Jawa 350 TS 638 12V
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 13, 2011, 13:13:29 »

To nie DF, przed chwilą sprawdziłem. Szczotki niedawno wymieniałem i nic nie dało. Styki są czyściuteńkie. A więc kłopot nadal jest. Zamiennik mam, czeka na założenie, ale po co mam zakładać, jak się zaraz spali?
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Spalony regulator napięcia Cezet 472.6 / Jawa 350 TS 638 12V
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 13, 2011, 13:16:45 »

Po co robić Jawe jak się zepsuje?
Po co się myć jak sie ubrudzisz?
Zażyj do watka Laszlo i posprawdzaj wszystko.  <cheers>
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

bartol

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Cezet 472.6 / Jawa 350 TS 638 12V
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 13, 2011, 14:23:38 »

Te wszystkie mierzenia trzeba wykonać na włożonym kluczyku?

EDIT:

Bez znaczenia chyba - na zapłonie i bez pokazuje to samo - zjechany stojan:(

Czy to możliwe więc, że miałem cały czas zepsuty stojan, ale z nowym regulatorem działał? Trochę absurdalne. Zresztą kiedyś odpiąłem regulator (ajk mi się spalił) i podłączyłem alternator bezpośrednio do aku i podawał napięcie. No ale chyba nie pozostaje mi nic innego jak kupić ten stojan:/
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2011, 14:26:51 wysłana przez bartol »
Zapisane

bartol

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Cezet 472.6 / Jawa 350 TS 638 12V
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 13, 2011, 16:32:20 »

Dzięki za tę wiadomość. Myślę, że mógłbyś dopisać to do tego artykułu. Ja podczas tych badań robiłem też takie, powiedzmy, swoje różne pomysły i gdybym miał stary regulator, to już bym go nie miał:)
Poza tym, sprawdzałem elektrykę Twoją metodą i mam parę wątpliwości:
1.Gdy włączam zapłon i sprawdzam napięcie na szczotkach, to pokazuje 0, ale jeśli odłączę DF od szczotek i przykładam jeden kabelek do odłączonego DF, a drugi kabelek miernika do blaszki szczotki, gdzie przyłącza się masę - pokazuje ładnie 12V Czy tak powinno być?
2. Opór między wyprowadzeniami szczotek to ok. 20-30 Omów. To jest tolerowana wartość? Świeżo wyczyszczone pierścienie benzyną i nowe szczotki mam.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2011, 17:38:11 wysłana przez bartol »
Zapisane

bartol

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Cezet 472.6 / Jawa 350 TS 638 12V
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 13, 2011, 19:49:46 »

Wirnik sam na pierścieniach miał chyba 7 Omów. A na szczotkotrzymaczu jedna szczotka miła ok 5, a druga ok 15. Kupię zatem nowe szczotki. Ale przy okazji odkryłem coś podłego. Otóż wirnik ma przebicie na masę:( Więc to jest najprawdopodobniej przyczyną palenia regulatorów. Ale to przebicie raz jest, a raz nie ma (trudno je wywołać, ale jest - sprawdzałem prostownikiem), dlatego też jeden regulator trzymał tydzień, a inny dzień.

Poprzednio pisałem, że stojan jest do bani, ale zmierzyłem innym miernikiem i pokazywało wartości 3-5 Omów, więc to chyba jest dobry wynik.

Aha, wirnik po podłączeniu się nie magnesuje, ale myślę, że to wina jest słabego aku, gdyż po podłączeniu bezpośrednio pod prostownik ładnie się magnesował

Wnioski:
1. wirnik do wymiany - przebicia
2. Szczotki do wymiany - podejrzane wyniki na omomierzu
Zapisane

agmus1

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Cezet 472.6 / Jawa 350 TS 638 12V
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 13, 2011, 20:12:10 »

Przedmuchaj wirnik, bo pył może powodować przebicia. Można go nawet umyć jakimś zmywaczem, benzyną np. Według mnie może być problem ze szczotkami. Do wymiany najlepiej. Zobaczyć czy nie pokruszyły się izolatory przewodów odchodzące od pierścienia ślizgowego. I podłączenie przewodów do szczotek nie ma znaczenia.
Zapisane

bartol

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Cezet 472.6 / Jawa 350 TS 638 12V
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 13, 2011, 23:05:28 »

Dzięki za krótką i bardzo treściwą wypowiedź:) Szczotki kupię nowe, a jutro, jeśli czas pozwoli, pobawię się wirnikiem wg Twojej rady. Pozdrawiam!
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Po raz kolejny Opona...

Zaczęty przez Kobylen Mechanika

13 Odpowiedzi
5248 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 28, 2012, 12:53:31
wysłana przez GSXR 1.3
Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v

Zaczęty przez patryk konin « 1 2 » Elektryka

40 Odpowiedzi
17087 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 17, 2011, 17:48:13
wysłana przez patryk konin
16 Odpowiedzi
5918 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 03, 2012, 16:02:19
wysłana przez Marcin_93
10 Odpowiedzi
4035 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 22, 2013, 20:14:01
wysłana przez Kutron RIP
4 Odpowiedzi
1540 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 05, 2020, 21:02:13
wysłana przez wikingc1