Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 13:42:21
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: gaźnik jawa ts typ 638  (Przeczytany 2802 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

cichy-1991

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 39
  • Jawa TS 350
gaźnik jawa ts typ 638
« dnia: Listopad 21, 2022, 15:22:40 »

Witam wszystkich. Od pewnego czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Jawy TS 350 jak również członkiem tego forum 8)
Jawą trochę pojeździłem i z racji tego że silnik mocy szczególnie nie miał to wylądował na stole przy pomocy mojego kolegi....
O ile naprawa i regeneracja bądź wymiana podzespołów nie sprawia większych trudności to temat gaźnika niestety już tak.
Chcąc jeździć na Jikovie doszukałem się że nowe gaźniki made in Tajwan to nie jest żadne rozwiązanie (zresztą kolega kupił taki za około 150 złotych i finał jest taki że jeździ na starym gaźniku a nowy leży na półce).
Nowe gaźniki czeskiej produkcji za to cieszą się na forum raczej dobrą opinią jednak koszt z wysyłką to na dzień dzisiejszy niemal 550 złotych więc drogo.
Pozostaje spróbować regeneracji starego gaźnika tak by przywrócić również mu odpowiednie parametry. Znalazłem zakład w Lesznie który robi takie rzeczy. Dzwoniłem dzisiaj i cena usługi to jakieś 300-400 złotych w zależności od zakresu prac.
Ktoś z kolegów zna ten zakład i może się wypowiedzieć na temat regeneracji gaźnika w tym zakładzie? A może możecie polecić jakiś inny sprawdzony zakład?
Takie regeneracje w przypadkowych zakładach gdzie się nie zna jakości usług w danym zakładzie to czasami loteria i może być że lepiej dołożyć i kupić po prostu czeski gaźnik?


Proszę o opinię w temacie i pozdrawiam
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 21, 2022, 15:39:25 »

Jest sporosprawdzonych zamienników takich jak pacco ,pwk ,delorto  na forum są opisane i wiele osób nie jeździ na oryginalnym gazniku
Zapisane
    Status GG

cichy-1991

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 39
  • Jawa TS 350
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 21, 2022, 16:11:29 »

Wiem wiem i takie rozwiązanie awaryjnie mam czyli PWK 28mm. Taniej i podobno nie gorzej a może nawet lepiej. Ale ja chciałbym spróbować z Jikovem skoro jeszcze nie jeździłem dużo Jawą...
Zapisane

motolis

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 47
  • CZ 175 SPORT
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 21, 2022, 16:58:13 »

Do tego zakładu oddałem na próbę zlepek części do Pegaza i muszę powiedzieć ,że byłem mile zaskoczony . Silnik odpala jak trzeba ,WSK jedzie . Po jakiś 5 tyś .km nadal jest git . Do Iża oddałem same korpusy ,w celu dopasowania ich do nad wymiarowych przepustnic i też jestem zadowolony . Ale wiem też ,że nie każdemu Pan z Leszna zrobił gaźnik jak należy . W tym przypadku reklamacji ponoć nie ma .  Dlatego moja rada jet tak ,że jeśli chcesz Jikova ,to kup tego czeskiego ,skoro ma dobre opinie . Bo jak oddasz do regeneracji i coś będzie nie tak ,to będziesz więcej kasy w plecy . Chociaż z drugiej strony , jakby Twój gaźnik wrócił działający z naprawy ,to może i więcej Jaw by na oryginale jeździło :)
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 21, 2022, 18:16:21 »

Wiem wiem i takie rozwiązanie awaryjnie mam czyli PWK 28mm. Taniej i podobno nie gorzej a może nawet lepiej. Ale ja chciałbym spróbować z Jikovem skoro jeszcze nie jeździłem dużo Jawą...
zaluz sobie pwknie będziesz żałował tylko dysze mu zaaplikuj odpowiednie ja osobiście tych gaznikow zamontowałem dziesiątki do knedli i nie miałem z nimi nigdy problemu
Zapisane
    Status GG

cichy-1991

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 39
  • Jawa TS 350
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 21, 2022, 18:27:17 »

To jest właśnie to że PWK za 150 zł jest ok a Jikov z Tajwanu za 150 zł jest do kitu...
A jak się już dowiadywałem PWK wchodzi bez przeróbek i działa nawet lepiej niż oryginalny jikov?
Chociaż dobry jikov też pewnie nie jest zły ale musi być w dobrym stanie a regeneracja droga i niepewna.
Za jedną regenerację mamy dwa nowe gaźniki PWK....
Zapisane

Jacek635

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 41
  • jawa 250
    • prototypownia janicki blog
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 21, 2022, 21:27:08 »

Ja regeneruje gaźniki i do jaw juz "kilka" zregenerowałem.
Zapisane
prototypownia-janicki.blogspot.com

Jawa353, MZ250, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road king, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 21, 2022, 21:56:15 »

Osobiście zakładał bym PWK 28 lub PWK30.  W żadnym swoim jeżdżącym knedlu nie mam oryginalnego gaźnika. W zaprzęgu przy żeliwie jeździ Pacco, w 638 Mikcarb. W następnych też będą eksperymenty prawdopodobnie właśnie z PWK...

Ja regeneruje gaźniki i do jaw juz "kilka" zregenerowałem.

Ktoś z forum regenerował u kolegi gaźnik? Może coś na ten temat powiedzieć?
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

cichy-1991

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 39
  • Jawa TS 350
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 22, 2022, 09:46:29 »

Chciałem spróbować pojeździć na tym oryginalnym gaźniku ale taka prawda że za cenę regeneracji mamy dwa gaźniki PWK już nie mówię o nowym Jikovie bo za kwotę 550 złotych można kupić nie micraba a mikuni zapewne
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 22, 2022, 12:06:52 »

Do mikuni raczej musiałbyś jeszcze dołożyć...
Mikcarba polecam aczkolwiek trzeba szukać na eBayu.
Jedyny minus tych gaźników (Mikcarba nawet bardziej niż PWK) to kwestia zabawy z gumą gaźnik - airbox. Ale warto!
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2022, 12:08:40 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Jacek635

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 41
  • jawa 250
    • prototypownia janicki blog
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 22, 2022, 12:17:53 »

Ten co regeneruje robi to żeby robić pieniądz wymieniając dobre elementy na nowe np. iglice, dysze, śrubki i inne. Stąd cena. Tych części nie trzeba wymieniać na dzisiejsze podróby bo one są dobre. Jedyny sens regeneracji to likwidacja luzu i wypracowania między przepustnicą a korpusem i wyrównanie powierzchni krzywych uszu mocujących. Reszta to czyszczenie i regulacja. Dlatego ja robie właśnie taką regeneracje. Wytaczanie korpusu i koszulka na przepustnice + uszy. Koszt 150-180 w zależności od typu gaźnika. Gaźników do jaw żeliwnych zrobiłem "kilka" jak również "kilka" do iża. Najwięcej idzie junaków, wsk 125 i 175, emek i mztek. Tego to przerobiłem setki.
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2022, 12:34:03 wysłana przez Jacek635 »
Zapisane
prototypownia-janicki.blogspot.com

Jawa353, MZ250, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road king, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 22, 2022, 12:34:00 »

Ten co regeneruje robi to żeby robić pieniądz wymieniając dobre elementy na nowe np. iglice, dysze, śrubki i inne. Stąd cena. Tych części nie trzeba wymieniać na dzisiejsze podróby bo one są dobre. Jedyny sens regeneracji to likwidacja luzu i wypracowania między przepustnicą a korpusem i wyrównanie powierzchni krzywych uszu mocujących. Reszta to czyszczenie i regulacja. Dlatego ja robie właśnie taką regeneracje. Wytaczanie korpusu i koszulka na przepustnice + uszy. Koszt 150-180 w zależności od typu gaźnika. Gaźników do jaw żeliwnych zrobiłem "kilka" jak również "kilka" do iża. Najwięcej idzie junaków, wsk 125 i 175 i mztek. Tego to przerobiłem setki.
Oj kolego iglica się nie zużywa??? Rozpylacza w którym pracuje iglica się nie zużywa?? Coś tu jest nie teges trochę z twoja wypowiedzia . Ja osobiście jak byś mi zrobił regenerację bez tych elementów podziękował bym na starcie  :-X
Zapisane
    Status GG

cichy-1991

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 39
  • Jawa TS 350
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 22, 2022, 13:13:00 »

Ekspertem nie jestem ale coś mi się zdaje że regeneracja gaźnika to coś więcej niż usunięcie luzu na przepustnicy...
Chyba odpalę silnik na tym gaźniku co mam ograniczając się jedynie do umycia gaźnika. A docelowo wejdzie PWK i zobaczę jak się to będzie sprawdzać w Jawie. Wrócić zawsze można do jikova i oddać do regeneracji  8)
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 22, 2022, 14:35:53 »

Cytat: cichy-1991
A docelowo wejdzie PWK i zobaczę jak się to będzie sprawdzać w Jawie. Wrócić zawsze można do jikova i oddać do regeneracji  8)
Jak mawiał klasyk - będzie Pan zadowolony
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

cichy-1991

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 39
  • Jawa TS 350
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 22, 2022, 15:26:51 »

Klasyk to klasyk z tym się nie dyskutuje  8) 
Już sprawdzam temat PWK 28.... Widziałem na youtube że wchodzi ładnie do motocykla jedynie trzeba podpasować gumę do airboksa i zmienić dysze?
Jakieś gotowe rozwiązania ktoś ma?  ;D
Zapisane

Pabl0

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 92
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 22, 2022, 15:33:11 »

Mam PWK 30 od Rozztocza.Biała Dama śmiga aż miło.
https://www.jawacz.pl/index.php?topic=40719.0
Zapisane
JAWA 632 Angielska Milejdi
JAWA 638 Biała Dama
Kolekcja Pojazdów Milicji Obywatelskiej 1944-1990
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
oraz
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ETZ 250  1986
MZ ETZ 250 NVA
BMW R80/7

cichy-1991

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 39
  • Jawa TS 350
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 22, 2022, 15:45:49 »

Ładna biała dama :) 121km/h według GPS to tak ma być? Przy jakich to zębatkach?


Widzę wcisnąłeś PWK 30 gaźnik mniej dostępny łatwiej o 28mm jednak ale to chyba to samo?
Zapisane

Jacek635

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 41
  • jawa 250
    • prototypownia janicki blog
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 22, 2022, 16:01:51 »

No cóż nie jestem ekspertem ale PWK na pewno załatwi temat. Samo tulejowanie przepustnicy nic nie da bo jeszcze trzeba nową iglice i rozpylacz.
Zapisane
prototypownia-janicki.blogspot.com

Jawa353, MZ250, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road king, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 22, 2022, 18:25:59 »

Ten co regeneruje robi to żeby robić pieniądz wymieniając dobre elementy na nowe np. iglice, dysze, śrubki i inne. Stąd cena. Tych części nie trzeba wymieniać na dzisiejsze podróby bo one są dobre. .
to się popraw w poście wyżej bo co innego napisales
Zapisane
    Status GG

cichy-1991

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 39
  • Jawa TS 350
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 23, 2022, 08:29:44 »

To tak ma być 121 według GPS? Na jakich to zębatkach?
Ponawiam pytanie na jakich nastawach gaźnika się jeździ przy gaźniku PWK?
Zapisane

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3258
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 23, 2022, 08:42:17 »

Na różnych, zależy od stanu silnika, czy docierasz itp.
Ja będę testował główne 128,130,135 a jałowe 35,38,40
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

Pabl0

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 92
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 23, 2022, 09:02:27 »

PWK 30 brałem od Rozztocza.Dysze muszę sprawdzić,zmieniałem i wolne i główną. Silnik w Białej damie ma 3340 km od nowości.Zębatki nie sprawdzałem, chyba standard...
Zapisane
JAWA 632 Angielska Milejdi
JAWA 638 Biała Dama
Kolekcja Pojazdów Milicji Obywatelskiej 1944-1990
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
oraz
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ETZ 250  1986
MZ ETZ 250 NVA
BMW R80/7

Jacek635

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 41
  • jawa 250
    • prototypownia janicki blog
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 23, 2022, 10:34:31 »

Zmieniłem zdanie poprostu. Nauczyłem sie.
Zapisane
prototypownia-janicki.blogspot.com

Jawa353, MZ250, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road king, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 23, 2022, 12:19:37 »

PWK 30 brałem od Rozztocza.Dysze muszę sprawdzić,zmieniałem i wolne i główną. Silnik w Białej damie ma 3340 km od nowości.Zębatki nie sprawdzałem, chyba standard...
30 jeszcze do aluminium nie zakładałem na 28 moim zdaniem dysza główna minimum to 125 a jalowa maximum  35 -36 iglica gdzieś bliżej środka ale tutaj nie ma złotego środka to jest wedle uznania
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2022, 12:21:55 wysłana przez azbescik2 »
Zapisane
    Status GG

Jacek_L

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 160
Odp: gaźnik jawa ts typ 638
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 23, 2022, 12:24:15 »

Nie wiem na ile twój gaźnik jest zużyty, ale jeśli nie ma tam jakiejś tragedii to spróbuj go rozebrać, wymyć porządnie w myjce ultradźwiękowej i złożyć. Jest spora szansa, że jeszcze posłuży.
Zapisane
Aktualnie: Royal Enfield Himalayan, Enfield Bullet, Jawa 638.0
Wcześniej: Royal Enfield Classic, CBX 750F, Dniepr MT12, CZ 180 Roland, 3x Jawa 350, VN700, VN1500 i tak dalej...
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
9 Odpowiedzi
6604 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 16, 2011, 21:35:22
wysłana przez JarekC
5 Odpowiedzi
6215 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 24, 2012, 08:24:12
wysłana przez Jawolotmen
1 Odpowiedzi
3375 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 18, 2013, 07:10:58
wysłana przez Blenders
1 Odpowiedzi
2605 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 05, 2016, 22:38:46
wysłana przez Blenders
3 Odpowiedzi
1815 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 07, 2017, 17:33:30
wysłana przez marian