Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 15:44:37
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.  (Przeczytany 17640 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

liwosz

  • Gość
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 07, 2011, 19:11:12 »

Temat jest już wyjaśniony bo dotyczył zapłonu jawy 50, Jacek Ty tu pomogłeś bez wątpienia najbardziej wiec podziękowania Ci się należą. Może źle to nazwałem i pewnie nie nazywa się to impulsator ale chodzi mi o tą część zapłonu zakreśloną w białe kółko:

Taki zapłon ma mój kolega w swoim chińskim crosie i po przymiarkach wyszło na to ze nie ma jak obrócić tego iskrownika aby w kartery zmieścił się właśnie  ten element. Zapewne istnieją inne modele tych zapłonów ale pisze i pytam ponieważ nie mam o tym pojęcia i chciał bym się dowiedzieć o tym trochę. A wracając do zapłonu z pilarek kosiarek i innych sprzętów tego typu przeszukałem allegro w celu zapoznania się z cenami tych elementów silnika i znalazłem tylko same cewki, nie znalazłem natomiast kół magnesowych czy wirników do tych właśnie zapłonów. I zwracam się z prośbą do kogokolwiek kto mógł by mnie nakierować na sklepy z takimi częściami bądź gdzie na allegro mogę je znaleźć.
Zapisane

Tomek SR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 07, 2011, 21:17:52 »

http://allegro.pl/stator-stojan-zaplon-am6-rx-rs-tzr-aprilia-derbi-i1908547292.html Tutaj masz np zapłon CDI od silników AM6 z wewnętrznym impulsatorem, do tego dokupujesz cewko-moduł i regulator napięcia. Zapłon generuje o ile wiem chyba coś ponad 80W lecz mogę się mylić.
Zapisane
    Status GG

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 08, 2011, 13:49:20 »

liwosz. Odrobiłeś lekcje.   :) Gratulacje.
Tak to jest impulsator. Nie przejmuj się że nazwiesz coś niefachowo. Bardziej mi zależy abyś rozumiał to o czym piszesz. Nazwa to rzecz umowna.
Propozycja Tomek SR jest godna rozważenia.
Pomijając nawet kasę, przy takich przeróbkach jest pełno miejsc, gdzie przysłowiowy diabeł może się ukryć. Jak choćby pochylenia stożków na wale i w wirniku czy możliwość odpowiedniego ustawienia kątowego wirnika względem stojana i punktu zapłonu co może być bardzo ważne w adaptacji zapłonu od pilarki.
Nie wnikając głęboko w szczegóły, zapłony pilarek są z reguły inne niż te stosowane w motocyklach. Mają trochę inną zasadę działania i nie wymagają impulsatora, co może pomóc albo zupełnie zniweczyć starania.
Ja osobiście bym odradzał próby stosowania zapłonów pilarek ze względu na duże ryzyko porażki. Chyba że wykorzystasz gotowy i sprawdzony projekt. Jest ich sporo. Wujek Google pomoże.
Natomiast najtańszym i najmniej ryzykownym, ale wymagającym własnego wysiłku jest pomysł zrobienia CDI na bazie prądnicy od Jawy50 w miarę dokładnie opisany w linku: http://btelectronic.sweb.cz/lightcdi.htm . Szczególnie wersję z transformatorem zamiast przewijania cewki zapłonu prądnicy. Można też zrobić pewną modyfikację wsteczną i zostawić przerywacz. Dzięki temu będziesz miał działający układ obecny i tylko na czas eksperymentów będziesz mógł przepiąć kabelki do nowego układu. Jak wszystko zostanie dograne można będzie "spalić mosty" jak Aleksander Macedoński i przejść na nowy zapłon.


Wszystko jednak zależy od twojego podejścia do tematu. Czy chcesz mieć szybko działający układ bez wnikania w szczegóły kosztem wydanych pieniędzy? Czy może lubisz eksperymenty i dłubanie za niewielkie pieniądze, ale z bardzo dużym wkładem własnego czasu i ryzykiem że zostaniesz z "uziemionym" motórem ? Oczywiście są warianty pośrednie. Rozwiązania droższe i tańsze, lepsze i gorsze. Jednak tą decyzję musisz podjąć sam! Od niej zależy wybrana droga i trzeba się jej konsekwentnie trzymać.
Oczywiście koledzy z forum (ja też) mogą pomóc w wyborze drogi zwracając uwagę na ew. wady i zalety zaproponowanej przez ciebie koncepcji.
Ja jestem zwolennikiem dłubania i niewydawania kasy na jakieś VAPE itd.itp.  Nie ukrywam tego. Na początek kilka zł. i kilka godzin pracy pod "moim nadzorem" a prosty zapłonik powinien działać.
Jednak ta propozycja może ci nie odpowiadać. Zrozumię to i będę się starał być pomocny przy innej koncepcji. Wiedzy i doświadczenia mi nie brakuje (ale chwalipięta nie  :D  ) co poniektórych już podrażniło. Jednak zamiast się czuć urażonym lepiej skorzystać z cudzej wiedzy i chęci pomocy. Tym bardziej, że jest ona za DARMO, choć wymaga własnego wysiłku od biorcy. Czyli nie całkiem za darmo...
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2011, 14:12:27 wysłana przez jack63 »
Zapisane

liwosz

  • Gość
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 08, 2011, 19:16:39 »

I tutaj właśnie ukazałeś mi całkiem dobrą i chyba najlepsza opcje jaka mogła zaistnieć mianowicie chodzi mi o ten link który umieściłeś w poście. Jest to dobre rozwiązanie. I chyba innego lepszego już nie będzie, na początku jak montowałem ten zapłon chodziło mi o to aby to zrobić małym kosztem poświęcając przy tym więcej czasu na próby i testy, ale główny moim planem było to aby nie przerabiać wału żeby później można było przywrócić oryginał, a to magneto od 50 pasowało idealnie do wału.
Opis i wszystko jest po czesku wiec trochę się potrudzę zanim sobie przetłumaczę i mam nadzieje ze przysporzy mnie to o chęć do skończenia tego zapłonu tak aby jak najlepiej pracował. Co do uziemienia to o to się nie martwię bo niedługo zima więc będę miał dużo czasu.

Edit:
Korzystając z tłumacza google kopiując po kolei części opisu tego zapłonu zrozumiałem z niego tylko pewna cześć, możne dlatego ze ten tłumacz to trochę dziwnie przetłumaczył, kilka słów zostało tak jak było po czesku. Przy chwili wolnego czasu zagłębie się bardziej w wiedzę google na temat tego zapłonu.
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2011, 19:37:50 wysłana przez liwosz »
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 08, 2011, 19:23:59 »

No proszę to forum żyje:) coś poza szukaniem iskry w lewym garnku i ładowania będzie się tu działo :) popieram obiema garściami. <thumbup>
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 09, 2011, 12:04:03 »

Pietras12vNie ciesz sie tak za wczasu. Może to był tylko wybuch par pustego baku...
liwosz jesteś na dobrej drodze, ale do celu jeszcze daleko.
Niestety albo stety trzeba się trochę przygotować teoretycznie.
Tłumaczenie nie jest ci potrzebne. Bardziej chodzi o ideę/pomysł, kóry został zrealizowany, czyli nie jest to ślepy zaułek.
Też nie mogę przebić sie przez to knedlowanie, ale nie jest to potrzebne.
Jak pisałem zacząłbym od znalezienia małego trafka i zmontowania prostego CDI na pająka (czylibez płytki drukowanej) ze sterowaniem przerywaczem mechanicznym.
Poczytaj http://zaplon.pl.tl tam masz ładnie podaną teorię.
Wejdź na https://zaplon.fora.pl tam jest praktyka.
Jak będziesz miał pytania to pisz bez obaw.
Zapisane

liwosz

  • Gość
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 12, 2011, 23:15:19 »

Po niedługiej przerwie ale za to z szerszą wiedzą na temat cdi wracam z kolejnymi pytaniami, zaczynając od początku, oczytałem wszystko w sieci co się dało i było w miarę prostym językiem napisane tzn zrozumiałe dla mnie. natknąłem się na schemat elektryczny jednego z zapłonów:
http://imageshack.us/f/46/cdi.png/ .
Czy ten układ miał by szanse zadziałać w moim zapłonie, lub na jaki go zamienić gdy ten będzie nie odpowiedni. Zakładam ze ten schemat będzie dobry dla mojego zapłonu wiec mam kilka pytań: Czy konektorek opisany "ładowanie cdi" ma być podłączony do cewki zaplonowej "przewiniętej cieńszym drutem" i czy konektorek opisany "wyzwalanie" ma być podłączony do przerywacza ( chce tutaj zastosować przerywacz mechaniczny "platynki") mam jeszcze jedno pytanie czy można w tym układzie zastosować zwykłą cewkę (oryginalną z cz,wsk, czy jawki) zamiast innej z oryginalnego układu cdi tak jak w opisie potrzebnych elementów. Na jakimś forum doczytałem się tez ze przerywacz musi być odizolowany od masy. Bardzo bym prosił o proste odpowiedzi tak abym zrozumiał co może być nie tak, i co by należało zmienić.
Proszę o wyrozumiałość dla mnie ale chcę się wszystkiego dowiedzieć zanim zainwestuje pieniądze w części i zacznę kombinować z tym zapłonem.
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 13, 2011, 00:05:01 »

Witaj:) Fajnie że chcesz to zrobić na serio - chwali się ale nie przejrzałeś pewnie wszystkiego dokładnie. :> Ten układ z Twojego linka zadziała na pewno bo jest sprawdzony ale "ładowanie CDI" to ładowanie napięciem 200-300V z trafka albo odrębnej cewki, którą możesz przewinąć sam cieńszym drutem tak aby nie przekroczyć 300V. Będzie to dla Ciebie trudniejsze ze względu na małe doświadczenie i trudność w doborze odpowiedniej średnicy drutu i liczby zwojów. Ja bym proponował małe trafko od starego radia ze złomu albo jakiegoś zasilacza tak około 5W na początek. Tak jak pisał jack63. :)
... i czy konektorek opisany "wyzwalanie" ma być podłączony do przerywacza ( chce tutaj zastosować przerywacz mechaniczny "platynki") ....
Tak ma być podłączony do przerywacza ale daj diodę i zasilanie jak na rysunku tutaj :  http://www.zaplon.fora.pl/diagnostyka-ukladow-zaplonowych-cdi-ignition-elektronika-w-silniku,25/cdi-w-jawie-50-ogar-200,351-25.html

...mam jeszcze jedno pytanie czy można w tym układzie zastosować zwykłą cewkę (oryginalną z cz,wsk, czy jawki) zamiast innej z oryginalnego układu cdi....
Cewka z Chinolka kosztuje 15 zł i zadziała z lepszym efektem niż te, które wymieniłeś.

...na jakimś forum doczytałem się tez ze przerywacz musi być odizolowany od masy....
Ne to pytanie sam sobie odpowiesz jak dokładnie przejrzysz link, który podałem.
Polep to do kupy i dawaj znać. :)
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
24 Odpowiedzi
6642 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 18, 2015, 09:16:53
wysłana przez arian000017
5 Odpowiedzi
11753 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 03, 2017, 13:47:32
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
5 Odpowiedzi
2456 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 24, 2018, 16:02:51
wysłana przez Rozztocz
4 Odpowiedzi
1921 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 31, 2021, 22:39:09
wysłana przez muczos
0 Odpowiedzi
633 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 21, 2022, 23:37:00
wysłana przez Rozztocz