Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwiecień 20, 2024, 12:08:59
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.  (Przeczytany 17665 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

liwosz

  • Gość
Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.
« dnia: Listopad 01, 2011, 16:11:46 »

Witam.
Nie tak dawno wpadłem na całkiem nie zły pomysł, a wszystko z powodu niefartownego uszkodzenia mojego oryginalnego zapłonu w mojej cz. Sprawa przedstawia się tak, podczas jazdy spadł mi łańcuch co spowodowało wyłamanie przegrody w silniku która odgradzała komorę zapłonu od układu napędowego, w konsekwencji tego została uszkodzona tez prądnica. Jak wspomniałem na początku pomysł mój dotyczy dopasowania innego zapłonu mianowicie jest to zapłon od jawy 50, nie miałem problemu z zamontowaniem go bo magnet pasował bez najmniejszych problemów a do zamontowania stojanu wykorzystałem stary zniszczony stojan. Wszystko wyglada tak:

Jest z tym zapłonem pewien problem, ponieważ nie bardzo on chce działać mam problemy z odpaleniem z kopnika + słaba iskra i silnik nie pracuje tak jak na oryginale. Proszę o jakieś podpowiedzi jak mogę udoskonalić ten zapłon. może ktoś się spotkał z takim rozwiązaniem i ma już doświadczenie.

edit: ortografia się koledze kłania, albo "alt" w twojej klawiaturze Cię nie lubi...
« Ostatnia zmiana: Listopad 03, 2011, 13:44:26 wysłana przez liwosz »
Zapisane

Radwan

  • OBECNIE BRAK :(
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 127
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/478-jawa 50.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 01, 2011, 16:18:37 »

Nie wiem czy to coś da..... ale może trzeba zmienić krzywkę na tą z Jawki 50.Bo krzywki w CZ i Jawce są inne.
Zapisane
    Status GG
Szanuj maszynę,ona cię nie zawiedzie.........w każde miejsce bezpiecznie dowiezie : )

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/478-jawa 50.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 01, 2011, 17:45:48 »

A to ciekawe.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Wróbel

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
  • Jawa 350 TS 638-1 '89r
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/478-jawa 50.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 01, 2011, 18:39:34 »

Elwis tak jak podpowiada pogromca:) Zmień cewki. Albo przewiń cieńszym drutem i sprawdź wtedy ;)
Zapisane
    Status GG

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/478-jawa 50.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 02, 2011, 14:25:21 »

Zanim zmienisz/przezwoisz cewki daj schemat połączeń: cewka magneta- przerywacz- główna cewka zapłonowa. Niby proste, ale inne niż w zapłonie bateryjnym... Dochodzi problem "geomerycznego" ułożenia wirnika względem momentu otwarcia przerywacza.
Zapisane

Lotos

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • Ride for live, Live for ride.
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/478-jawa 50.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 02, 2011, 16:13:21 »

Jeżeli ma to dobrze funkcjonować to polecam wymianę wszystkich cewek na zapłonowe, połączenie ich równolegle i zmianę cewki WN na tą z jawki 50 która jest na 8V prądu przemiennego. A orginalna masz na pewno na 6V/12V ale na prąd stały. A zmianę krzywki bym sobie darował.
Zapisane

Lotos

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • Ride for live, Live for ride.
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/478-jawa 50.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 02, 2011, 18:01:06 »

Z tego wynika że jest różnica.
Dla prądu stałego cewka jest elementem rezystancyjnym o rezystancji przewodnika, z którego jest wykonana. Dla prądu o pulsacji różnej od zera wykazuje inną wartość oporu nazywaną reaktancją. Reaktancja jest tym większa, im większa jest indukcyjność i pulsacja prądu.

A jak odróżnić to nie wiem.


Zapisane

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/478-jawa 50.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 02, 2011, 19:35:43 »

Lotos nie pisz bzdur! Nie ma cewek na stałe lub zmienne napięcie! W układach impulsowych, a takim jest układ zapłonowy, pojęcie reaktancji i pulsacji traci sens. Zapłony to następujące po sobie stany nieustalone. Poczytaj.
Zapisane

liwosz

  • Gość
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/478-jawa 50.
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 02, 2011, 20:59:10 »

Cewka jedna jest zapłonowa druga swietlna bo niestety nie miałem pod ręka drugiej zapłonowej. Co do mocowania całego iskrownika jest przykręcony na przestrzał do dolnego otworu w którym była przykręcona oryginalnie prądnica (kolo kondensatora na zdjęciu widać "prowizorkę").
Pogromca.
Mógł byś mi powiedzieć jak zrobiłeś to inaczej jeśli dobrze Cie zrozumiałem i chodzi o mocowania tego iskrownika. Co do krzywki jest od 50. Cewka butelkowa jest oryginalna od cz, jeśli coś zmieni jak bym założył od 50 to bardzo proszę o podpowiedzi. Nie znam się na zapłonach wiec każda porada jest cenna.
Jack63
Mógł byś mi bardziej rozjaśnić o co chodzi, i czy umiejscowienie magneta ma jakiś wpływ na prace tego zapłonu.
« Ostatnia zmiana: Listopad 03, 2011, 09:02:26 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/478-jawa 50.
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 02, 2011, 22:08:31 »

Nie napisałeś jak masz to wszystko połączone. Na zdjęciu "cóś" widać, ale tylko okolice przerywacza. Czy jeden koniec cewki WN jest podłączony do masy?
Zapłon iskrownikowy, a taki masz w tej chwili, wymaga aby rozwarcie styków przerywacza następowało w chwili max prądu płynącego przez cewkę zapłonową magneta (prądnicy). Do momentu rozwarcia przerywacza pracuje ona na zwarciu! Prąd podążając z pewnym opóźnieniem za napięciem generowanym przez  cewkę prądnicy zmienia się prawie sinusoidalnie. Trzeba utrafić z rozwarciem przerywacza w max prądu. Wtedy napięcie samoindukcji osiąga ok 300V i transformowane przez cewkę WN do ok 10 kV powoduje przeskok iskry. W oryginalnej konstrukcji położenie magnesów wirnika i cewki zapłonowej stojana jest zapewnione przez konstruktora. Ty przełożyłeś prądnicę do innego silnika nie sprawdzając czy wirnik w momencie zapłonu jest ustawiony tak samo jak w oryginale. Podobne problemy mogą wystąpić w sytuacji gdy zamieni się miejscami cewkę zapłonową z cewką świetlną.
Czyli nie jest to takie proste jak się niektórym wydaje. W oryginalnym zapłonie bateryjnym Jawy/Cz położenie wirnika względem punktu zapłonu jest obojetne, bo energia czerpana jest z aku/prądnicy i prąd płynący przez cewkę WN od tego położenia nie zależy.
Aby sprawdzić czy trafiamy w max prądu wystarczy odłączyć kabek od cewki WN (a właściwie autotransformatora) i przybliżyć do masy na ok 1 mm. Napędzając wał kopnikiem powinniśmy uzyskać całkiem fajną iskrę. Jeżeli jej nie ma tzn. że jest coś nie tak z przerywaczem (zużyta stopka a przez to się nie domyka, wypalone styki), kondensatorem lub jak pisałem nie trafiamy w max prądu.
Ostatnim zonkiem może być zła izolacja sprężyny młoteczka od masy. Częsty błąd niekumatych naprawiaczy.
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 22:21:49 wysłana przez jack63 »
Zapisane

Wróbel

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
  • Jawa 350 TS 638-1 '89r
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/478-jawa 50.
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 02, 2011, 22:18:24 »

kolega liwosz z tego co widziałem u niego, to ma chyba przełożoną krzywkę inaczej. Czyli nie siedzi w klinie, lecz jest przekręcona w którąś stronę. Jeśli tak jest, to zapewne nie wypada magnes na magnecie z cewką prostopadle. Jeśli teoria jack63'a jest dobra i trafna, to masz już odpowiedź :)
Zapisane
    Status GG

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/478-jawa 50.
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 02, 2011, 22:32:52 »

To nie jest żadna teoria tylko przybliżony opis działającej konstrukcji! Poszukaj sobie w necie serwisówki do Simsona. Tam jest to praktycznie opisane łącznie ze znakami na stojanie i magnecie, które mają się pokrywać aby zapewnić max prądu. Jest też opis jak ten układ sprawdzić, gdy nie ma znaków. Tzn. w jakiej odległości od krawędzi rdzenia cewki ma być krawędź magnesu.
Ja to znam, rozumiem i wypraktykowałem. Dla niektórych przekracza to ich wyobraźnię, więc niech uwierzą na słowo  a nie pożałują.
Zapisane

liwosz

  • Gość
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/478-jawa 50.
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 03, 2011, 13:29:14 »

Zaczynając od początku. Jeden kabel cewki wn jest podłączony do masy drugi do iskrownika ( patrząc na zdj jest to kabel biały) Cewki są podłączone tak jak jedna zapłonowa w oryginale, tyle że tutaj jest dodana jedna świetlna i jest podłączona tak jak zapłonowa w oryginale.
Dzisiaj w sumie doszedłem już do tego i wszystko działa mogę "normalnie" jechać w trasę i wrócić do domu nie pchając motoru z powrotem ale jednak jeszcze nie jest tak jak powinno.
Tak jak wcześniej wspomniał Lotos o zmianie cewki wn na ta z jawy 50, myślicie ze by to pomogło?.

Jack63 czy mógł byś mi podesłać ta stronę bo szukam po necie i nie mogę zbytnio znaleźć.
A co do ustawienia wirnika tak żeby było dobrze będą z tym większe problemy, ponieważ jest to trochę skomplikowana konstrukcja nie tak jak się wydaje na pierwszy rzut oka. Mianowicie zapłon reguluje się krzywka bo nie ma możliwości przesunięcia stojanu prawo lewo w celu zmiany zapłonu uniemożliwia to mocowanie którego nie zdążyłem udoskonalić. Może wy macie jakieś pomysły jak rozwiązać ten problem każde pomysły się liczą.
Jeszcze raz będę musiał poprawiać ortografię w twoich postach to dostaniesz bana na jeden dzień!!!
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2011, 09:02:20 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 03, 2011, 22:02:05 »

Tak jak wcześniej wspomniał Lotos o zmianie cewki wn na ta z jawy 50, myślicie ze by to pomogło?.
Nie ma żadnej różnicy w pracy silnika między cewką 8 V z jawki a 6V z 487.
Sprawdzone przeze mnie ;
Też uważam, że nie powinno to stanowić większej różnicy. Choć nie wiadomo do jakiego układu zapłonowego pogromca zamontował cewkę 8V?

Nie cewka zapłonowa jest problemem. Problemem są cewki magneta a właściwie niepotrzebne ich połączenie. W sumie to nie wiadomo czy szeregowe czy równoległe???
Nie popieram takich połączeń ze względu na jeszcze większą trudność określenia max prądu, o którym pisałem wcześniej. Dla jednej cewki można się wzorować na układzie oryginalnym z Jawki 50. Oczywiście tych maximów jest więcej niż jeden i znając układ magnesów wirnika w stosunku do cewki zapłonowej stojana w momencie rozwarcia przerywacza można obrócić to o kąt  podziałowy magnesów. Przykładowo dla 6 biegunów kąt wynosi 360/6=60 stopni. Czyli co 60 stopni cała zabawa się powtarza i znów trafimy max prądu.
Dla połączonych dwóch cewek napięcia dodają się geometrycznie jak wektory wirujące. Wynikowa sinusoida jest trudna do oszacowania a znalezienie max prądu, które nie pokrywa się z max napięcia (!) bez oscyloskopu dwukanałowego lub przynajmniej karty dźwiękowej z komputera jest wg. mnie niemożliwe. Trzeba zgrać ze sobą trzy elementy: stojan wirnik i krzywkę magneta. Stojan ma kolega zafiksowany. Wirnik i krzywkę też więc d...pa. Aby go dobić powiem, że zmiana przerwy na przerywaczu też powoduje zmianę punktu zapłonu. Więc kolejna d..
Swoją drogą jest to piękny przykład jak należy cenić pracę konstruktorów działających urządzeń. Jak się okazuje nie takie to proste jak z pozoru wygląda...
liwosz nie podeślę ci strony z serwisówką do Simsona. Nie znam jej. Nigdy nie szukałem, bo serwisówkę mam papierową. Z resztą nie o to chodzi. Simson ma zupełnie inny iskrownik i wzorowanie się na tamtych opisach w twoim wypadku do nikąd nie prowadzi. Chodziło mi tylko  o  zasadę działania i jej zrozumienie przez ciebie. Może była serwisówka do Jawki 50 i może tam podobny opis występował. Nie wiem nie szukałem.
Staram się pomóc, choć zupełnie nie rozumiem sensu twojej przeróbki. Jaki cel chcesz osiągnąć? Dlaczego zamontowałeś ten właśnie (wg. mnie prawie najgorszy z możliwych) iskrownik.
Czy nie lepiej zrobić sobie jakieś proste CDI nawet sterowane przerywaczem? Odpadną ci problemy "synchronizacyjne" :) a iskra będzie na 100% lepsza? Zastanów się. Przecież nie święci garnki lepią a kilkanaście zł pewnie się znajdzie.
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 03, 2011, 22:24:06 »

 :) Słuchajcie ludzie rad jack63. Zresztą wystarczy przeczytać aby wiedzieć że dobrze gada. <mur> Jeśli nie zależy nam na oświetleniu motocykla to najlepszym rozwiązaniem byłoby CDI. Można rozbebeszyć pilarkę, kosę albo kosiarkę do trawy :>   luknijcie tutaj może będzie to natchnieniem do pracy http://www.youtube.com/watch?v=VARF9nXaALA
albo tutaj: http://www.comp.fi/images/Classic/TD1/td_ignition_2.jpg to fotki ze stronki www.zaplon.fora.pl  :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2011, 09:05:09 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 04, 2011, 11:14:04 »

Wszystko pięknie tylko co ze światłami. Do jeżdżenia po polnych drogach lepszy jest jakiś lżejszy motorek.
Wg mnie optymalne jest rozwiązanie  Pietras12v czyli alternator + układ zapłonowy od samochodu.
Zapisane

liwosz

  • Gość
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 04, 2011, 16:25:48 »

Jack63 duzo mi rozjasniles ten problem i powody dlaczego moj zaplon nie chcial dzialac. Stosujac sie do uwag ktore wymieniales w postach, ustawilem iskrownik tak zeby magnes wirnika trafial w pole cewki w momencie rozwarcia przerywacza i wszystko jest bardzo dobrze. Normalnie moge bez problemu odpalic cz z kopnika i nie gasnie na niskich obrotach. Podczas ustawiania tego wpadlem na pomysl zrobienia innego mocowania iskrownika tak zeby mozna nim bylo obracac bez problemu.
Zapisane

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 04, 2011, 21:38:28 »

pogromca. Miałem i mam wątpliwość na temat cewki 8V. Nie chodziło od czego, ale do czego zamontowałeś. Czysta ciekawość.
liwosz Fajnie że działa, ale nie odpowiedziałeś na kilka pytań. Ja zadam jeszcze jedno:
Jaką odległość od kabla WN do masy przebija iskra przy "kopaniu"? To ważna informacja o "sile" twojego układu zapłonowego.
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2011, 21:44:34 wysłana przez jack63 »
Zapisane

liwosz

  • Gość
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 05, 2011, 13:09:56 »

Gdy przykładam kabel cewki to iskra przeskakuje na masę do odległości 5mm.
Dzisiaj był u mnie Wróbel prezentowałem mu działanie całości i chyba nie miał zastrzeżeń żadnych co do pracy tego zapłonu. Mały problem na początku wystąpił ale szybko się wyjaśnił.
Co do mocowania całego zapłonu, będę pracował nad tym za jakiś tydzień, ponieważ chce kupić nowy stojan cewki przerywacz i zrobić to tak na "tip top" bo tutaj jest jedna wielka prowizorka a pasowało by to zrobić tak żeby to wyglądało na zapłon.
Zdjęcia i dokładny opis całego tego zapłonu wstawie dopiero po wykończeniu wszystkiego żeby ktoś jeszcze w przyszłości mógł z tego skorzystać.
Dziękuje wszystkim za pomoc. :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2011, 13:12:12 wysłana przez liwosz »
Zapisane

Wróbel

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
  • Jawa 350 TS 638-1 '89r
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 05, 2011, 14:20:39 »

Co do zapłonu, to powiem tyle: Pracuje ładnie i równo, na wolnych obrotach trzyma rytm, zbiera się jak na oryginalnym zapłonie. Jak do kolegi podjechałem, to nie było iskry. Powód? Trochę na platynkach się opiłków żelaznych przykleiło. Stała bez dekla w garażu, a jak to w garażu  różne rzeczy się robi :) Ogólnie, Czesia pracuje ładnie, pali z kopnika za pierwszym pstyknięciem :) Pomogły rady jack'a :)
Zapisane
    Status GG

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 05, 2011, 15:09:15 »

pogromca Dzięki za odpowiedź. Widać, że prowadziłeś poważne badania terenowe. :D Nie jestem specjalnie zdziwiony że nie zauważyłeś różnic w pracy silników. Iskry generowane w "twoich" układach miały podobną energię. Wysokie napięcie można by było porównać przez pomiar max do uzyskania długości iskry w jakimś prostym iskierniku - dwa gwoździe umieszczone suwliwie i izolacji. Z czasem iskry byłoby dużo trudniej. Natomiast aby zauważyć zmiany w pracy silnika trzeba by zamontować lepszy gaźnik. Knedlowe gaźniki nie słyną z precyzji i generują dość bogatą mieszankę, przy której wystarczy nawet świeczkę postawić i się zapali.
liwosz Zakładając że twoje pomiary są OK to wg. mnie wcale nie jest różowo z twoim zapłonem. Osiągnięte 5 mm to poniżej wymagań dla Simsona (7 mm) i moich (8mm). Napiszę tylko że byle CDI daje 12-15 mm i można ustawić na świecy przerwę 1 mm a nie jak zaleca Simson 0.4mm. Ty musiałbyś dawać jeszcze mniej. Wg. mnie należy próbować dalej z ustawieniami stojana... lub zmontować sobie CDI.
Zapisane

liwosz

  • Gość
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 05, 2011, 23:03:35 »

Według mnie jest bardzo dobrze silnik pracuje jak na oryginale. Co do cdi byłby z tym pewien problem bo trochę mało miejsca jest przeznaczone na zapłon, fabryka nie przewidywała że ktoś by chciał wstawiać tam inne zapłony. Jak już pisałem wyżej mam zaplanowane jak zrobić tak żeby można było regulować stojanem zapłon a nie jak do tej pory krzywka co nie przynosiło efektów. W planach mam kupić cały nowy zapłon wraz z wirnikiem i wtedy będę miał wyznaczone miejsce na krzywkę bo w tym wirniku jest wyłamane trochę aluminium i nie wiadomo gdzie ma być krzywka, później tylko wyregulować stojanem dokręcić ustawić i powinno działać, przynajmniej tak mi się wydaje. Co do regulacji obecnie zamontowanego zapłonu nie opłaca mi się go regulować na złoto bo jest to jedna wielka prowizorka i zostawię go tak jak jest bo silnik pracuje dobrze na nim. Zakup nowych części planuje dopiero w przyszłym tygodniu więc mam jeszcze chwile na przemyślenie obmyślonego już przerobienia mocowania. Przyszły tydzień zapowiada się pracowicie więc poprawa pracy tego zapłonu tez myślę nastąpi. Jak już ukończę wszystkie prace i usprawnienia na pewno wstawię tutaj zdj i opisy co i jak od samego początku do końca.
Zapisane

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Zapisane

liwosz

  • Gość
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 06, 2011, 22:42:18 »

No miejsca jest trochę mało, z tego co patrzyłem u sąsiada to średnica magneta w jego cdi jest dość spora nie pamiętam teraz dokładnie ile ale miejsca zostaje mało a tam ma zmieścić się jeszcze impulsator czy jak to się nazywa. Zaciekawił mnie wcześniejszy post Pietrasa z pomysłem zapłonu od pilarki kosiarki i innego rodzaju takich maszyn bo wydaje się dość prostą konstrukcją i nie zbyt kosztowną.
Zapisane

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Modyfikacja zaplonu cz 175/487-jawa 50.
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 07, 2011, 12:35:46 »

Wciąż nie rozumiesz lub coś ściemniasz. Widać że nie przeczytałeś tematu z linka.
Impulsator zmieści sie zamiast krzywki i przerywacza. Można spróbować zacząć od CDI  z przerywaczem. Nikt nie proponuje ci kupna całej nowej prądnicy! Dokładasz trafko i kilka elementów elektronicznych.
Zrobisz jak uważasz. Wg. mnie temat jest roztrzaskany na 10'tą stronę. Na pewno znajdą sie ludzie, którzy pomogą. Jak nie tu to na innym forum.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
24 Odpowiedzi
6721 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 18, 2015, 09:16:53
wysłana przez arian000017
5 Odpowiedzi
11818 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 03, 2017, 13:47:32
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
5 Odpowiedzi
2466 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 24, 2018, 16:02:51
wysłana przez Rozztocz
4 Odpowiedzi
1930 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 31, 2021, 22:39:09
wysłana przez muczos
0 Odpowiedzi
642 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 21, 2022, 23:37:00
wysłana przez Rozztocz