Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 29, 2024, 15:19:04
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Problemy z odpalaniem  (Przeczytany 5317 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mały rze¼nik

  • Gość
Problemy z odpalaniem
« dnia: Listopada 14, 2010, 18:53:36 »

Witam,

Mam w garażu gniota na bazie Jawy 350, z silnikiem prawdopodobnie od modelu 638. Piec dowiozlem wlasno-nożno-ręcznie od sąsiada w proszku, na taczce  :D .
Jako, że "bebechy" wszystkie były luzem umyłem je (co nieco nowego dokupiłem) i poskładałem jak umiałem najlepiej. Kłopot w tym, że po ustawieniu zapłonu "takjakwksiążcenapisane" wehikuł nie chce palić na kopkę.
Wszystko wskazuje na to, że jakimś tajemnym sposobem mieszanka nie może dostać się do cylindrów (suche świece).
Niestety nie mam pojęcia jak krok po kroku mógłbym sprawdzić co i jak. Ha, pojęcia nie mam nawet jaka jest pozycja dzwigni ssania w ga¼niku <oops> - przy pierszym odpalaniu (zimny silnik) d¼wignia ma być w górze czy w dole?
Być może to wina całego ga¼nika, jednak przed montażem wszystko dokładnie przemyłem, przedmuchałem sprężarką i poskładałem (możliwe, że cała regulacja jest do bani - może ktoś z forumowiczów podsunie sprawdzone porady typu "przykręć śrubsko do oporu a potem 1 i 1/2 obrotu w tył...).
Być może to wina filtra powietrza - w wehikule zamontowany jest filtr stożkowy, co powoduje zbyt szybki wpływ powietrza i brak elementu "ssania" benzyny? Nie wiem...
Powiem tylko, że po zapchaniu sie prawie na śmierć :> wehikuł w koñcu odpalił i całkiem nie¼le sobie poczynał. Dopiero po rozgrzaniu pieca mozna było bez problemów odpalić motór na kopkę.
drza¼ni mnie to trochę i dlatego wystawiłem silnik na sprzedaż, jednak jeżeli ktoś z was podpowie coś cennego, co przywróci mi wiarę w klamota - będę zobowiązany i cofnę ofertę... <yes>
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 14, 2010, 19:31:13 »

Jak zapalasz to niech ktoś ci zatka ręką ten wlot co zakładasz na niego filtr powietrza, silnik powinien nabrać paliwa. Albo nalej pod świecę, wtedy zobaczysz czy to wina ga¼nika.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Jawsim

  • Gość
Odp: Problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 14, 2010, 19:31:41 »

Wnioskuje,że uprzednio przeczytawszy zawartość całego forum zadajesz te pytania? Inaczej będziemy się gniewać.
Zapisane

mały rze¼nik

  • Gość
Odp: Problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 14, 2010, 20:19:04 »

Jak zapalasz to niech ktoś ci zatka ręką ten wlot co zakładasz na niego filtr powietrza, silnik powinien nabrać paliwa. Albo nalej pod świecę, wtedy zobaczysz czy to wina ga¼nika.

Dziękuję, Muczos.
Niestety sam jestem. Sąsiad złośliwie potrafi się cieszyć, że złom mi wcisnął, a jego mały syn uciekł i nie daje się więcej namówić po tym jak po wlaniu ¼dziebki mieszanki silnik zaskoczył od razu na wysokie obroty z powodu zaciętej linki gazu... (nie wspomnę, że nie było wtedy tłumików...).

Wnioskuje,że uprzednio przeczytawszy zawartość całego forum zadajesz te pytania? Inaczej będziemy się gniewać.


Dziękuję Jawsim. Rozumiem, że na forum wszystko było już opisane i tylko się wystarczy wysilić, poszukać i "samo się znajdzie". Niestety siedzę na forum cały dzieñ i jakoś się nie dokopałem... (tak, wiem - ograniczony widocznie jestem  <mur>.).
Tak czy owak pozdrawiam i obiecuje się poprawić (znaczy: poszukać i to nie w czeskim tego słowa znaczeniu ;]).
Zapisane

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 357
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: Problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 14, 2010, 20:25:26 »

Poszukaj tematów związanych z czołem wału i labiryntem

prawdopodobnie to będzie przyczyną. Jednak najpierw postaraj się założyć filtr jaki być powinien, ustawić na oko ga¼nik, podejść rano, włączyć ssanie, kopnąć 3-4 razy, tak średnio mocno, na wyłączonym zapłonie, potem zapłon i ogieñ! (próbuj bez dodawania gazu, jednak np dzieñ wcześniej ustaw sobie jakieś wolne obroty, żeby były)

U mnie myślałem, że poszedł labirynt, jednak po prostu chodziło o sposób odpalania. Teraz odpalanie zimnego silnika to prawie 10/10
Zapisane
634 + velorex 562,
356, 638, 555, 20, 472.6 (niekompletna... Jeszcze

mały rze¼nik

  • Gość
Odp: Problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 14, 2010, 20:29:24 »

Poszukaj tematów związanych z czołem wału i labiryntem

prawdopodobnie to będzie przyczyną. Jednak najpierw postaraj się założyć filtr jaki być powinien, ustawić na oko ga¼nik, podejść rano, włączyć ssanie, kopnąć 3-4 razy, tak średnio mocno, na wyłączonym zapłonie, potem zapłon i ogieñ! (próbuj bez dodawania gazu, jednak np dzieñ wcześniej ustaw sobie jakieś wolne obroty, żeby były)

U mnie myślałem, że poszedł labirynt, jednak po prostu chodziło o sposób odpalania. Teraz odpalanie zimnego silnika to prawie 10/10

Dziękuję. Poszperam w wehikule raz jeszcze. Poza tym doszukałem sie opisu regulacji ga¼nika (mam nadzieję że do własciwego ga¼nika...) i raz jeszcze wszystko ustawię. Oczywista dam znać co i jak :D
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 14, 2010, 20:47:48 »

Moja nawet nie pierdnie bez porządnego przelania (pod motorem ma być kałuża benzyny :P) może u ciebie zawór nad pływakiem jest zatkany.
« Ostatnia zmiana: Listopada 14, 2010, 20:55:34 wysłana przez muczos »
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Ciechu

  • Gość
Odp: Problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 14, 2010, 21:45:39 »

Masz oryginalną puszkę filtra i króciec? Najlepiej byłoby wywalić ten stożek i wrócić do oryginalnego układu.
Zapisane

Damiandka

  • Gość
Odp: Problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 19, 2012, 23:28:01 »

Ja bum zaczął od regulacji przerywaczy i zapłonu,  pomiętaj aby przerywacze ustawić górnym martwym punkcie a nie przy maksymalnym rozwarciu bo zabraknie wtedy regulacji na zapłonie
Zapisane

firefighters

  • Gość
Odp: Problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 20, 2012, 00:20:47 »

Labirynt, świece (na ciepłym odpala), gaźnik (podstawa), zapłon, filtr no i zobacz czy wydechy nie są zapieprzone marasem (czyt. brudem, nagarem). Napisz jak czegoś sie dowiesz.
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 20, 2012, 07:36:23 »

Jak wyżej : 


Ja radzę przeczytać to : http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/regulacja-zaplonu-w-silniku-jawa-(demonos)/


 
Przerwę na przerywaczach ustawia się przy maksymalnym ich rozwarciu przez krzywkę!!!GMP nie ma nic wspólnego z ustawieniem przerwy na przerywaczu!!!



Po takim ustawianiu w 0,3-0,4 w GMP wychodzi że przerwa często ma 1mm , a silnik nie chce przekraczać 4000 obr bo zapłon świruje . Przy takim wielkim skoku młoteczka platyny "żyją własnym życiem" z powodu sił bezwładności na dużych obrotach .
Zapisane

Damiandka

  • Gość
Odp: Problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 29, 2012, 11:41:17 »

Ja ustawiłem w GMP zgodnie z tym opisem:
http://www.jawaczklub.eu/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=56
Motor chodzi pięknie, wkręca się na obroty i pali od pierwszego :) jak ustawiłem przy maksymalnym rozwarciu to zabrakło mi regulacji aby ustawić prawidłowo...
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
problem z odpalaniem

Zaczęty przez jawor 350 Mechanika

13 Odpowiedzi
5461 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 04, 2007, 19:00:25
wysłana przez von_Majzel
7 Odpowiedzi
4119 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 04, 2008, 23:55:31
wysłana przez lluke
Problem z odpalaniem jawa 350

Zaczęty przez kozak471 Mechanika

13 Odpowiedzi
6312 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 15, 2012, 19:48:54
wysłana przez Strażak
16 Odpowiedzi
5234 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 30, 2013, 09:55:54
wysłana przez lukasv00
Problem z odpalaniem

Zaczęty przez grochu « 1 2 » Mechanika

36 Odpowiedzi
12910 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 01, 2013, 08:38:33
wysłana przez grochu