Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwietnia 29, 2024, 08:05:59
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jaki tłumik  (Przeczytany 6846 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Peteero

  • Gość
Jaki tłumik
« dnia: Lipca 16, 2008, 21:26:33 »

Witam mam pytanie jakimi tłumikami mozna zastąpic orginalne tłumiki. Tłumiki te maja byc bardziej podgiete do gory gdzies kiedys widzialem od gpx, ale nie jestem pewien jak ktos wie to prosze o podpowiedz jakie zakupic
Zapisane

Peteero

  • Gość
Odp: Jaki tłumik
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 16, 2008, 21:41:56 »

kiedys czytałem o roli wydechu w 2T ale chcialbym zamontowac jakis tłumik o bardziej sportowym charakterze i wygladze. Dlatego prosze o podpowiedz od czego sie nada   
Zapisane

Peteero

  • Gość
Odp: Jaki tłumik
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 16, 2008, 22:02:36 »

a cos moze jeszcze bardziej ambitnego bo kurcze troche malo wygiete te rurki
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Jaki tłumik
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 16, 2008, 22:03:52 »

akcesoryjny od mz etz 150 ale trzeba by wypierniczyć z niego koñcowy wkład bo zdusiłby ci moc
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

MarcinS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 506
  • Yamaha Virago 535 '93
Odp: Jaki tłumik
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 16, 2008, 22:05:44 »

Gabaryty wydechu nie zależą tylko od pojemności, ale także od wymiarów okien, obrotów mocy i momentu itp.

Prędzej może od nowszych Jaw 350, jeżeli da się zdobyć.
Takie jak tu http://www.jawa.eu/motocykly/jawa-350.htm
Zapisane

grucha591

  • Gość
Odp: Jaki tłumik
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 16, 2008, 22:32:55 »

widze peteroo ze po wiejskim tiuningu simsona (o ile ten w avantrze to twoj) zabierasz sie za Jawe  <furious>
Zapisane

SZAJBUS_SzeF

  • młody nie głupi
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 552
  • Jawy, Cezety i Cafe Racery - To lubię! :)
Odp: Jaki tłumik
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 16, 2008, 22:59:28 »

Nie każdy tuning jest wiejski. Rozumiem że komuś może się to nie podobać ale bąd¼my tolerancyjni i nie wyzywajmy innych. Taki mały  <offtopic> z mojej strony.
Zapisane

lluke

  • Gość
Odp: Jaki tłumik
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 16, 2008, 23:07:33 »

Za dużo w tym awatarze nie widać ale mi się podoba więc proszę bez docinek. Tuning rzecz gustu jednym się to podoba innym nie ale ja tam wsi nie widzę. Co do tłumika to spróbuj go sam przerobić może. Ja w XJ 600 mam tłumiki orginalne tyle że przerobione - orginalnie są całe chromowane a teraz są obłożone w środkowej części matową nierdzewką która jest zakoñczona dwoma pierścieniami z blachy ozdobnej i przednia część tłumika jest pomalowana na czarno. Efekt bardzo fajny poprzedni właściciel zrobił tak ponieważ były przeszlifowane.
Zapisane

siekier

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 60
  • Jawa TS 350, CZ 380/514, MZ TS 150
    • Mój profil na bikepics.com
Odp: Jaki tłumik
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 17, 2008, 10:08:10 »

Ja mam propozycje dla kolegi Peteero, kup ścigacza i nie kombinuj.
Choćbyś nie wiem co robił, Jawa pozostanie Jawą, nie jest to motor sportowy (wbrew nazwie Twin Sport:) i trzeba się z tym pogodzić.
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: Jaki tłumik
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 17, 2008, 23:35:27 »

Cytat: MarcinS
Gabaryty wydechu nie zależą tylko od pojemności, ale także od wymiarów okien, obrotów mocy i momentu itp.

Prędzej może od nowszych Jaw 350, jeżeli da się zdobyć.
Takie jak tu http://www.jawa.eu/motocykly/jawa-350.htm


Ten układ wydechu "blokuje silnik". zobacz jaką moc mają te "nowe" jawy:)
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Jaki tłumik
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 17, 2008, 23:44:50 »

Zgadza sie . Zalozylem wklady tlumiące i zmulilo mi motór ... =[
Sa tam ciekawe zagadnienia rezonansu , ale chyba na ciut , ciut wyższych orotach niz Jawa sie wkreca . Wyciagniecie wkladów spowoduje ze trzeba bedzie mniej odkrecac zeby jechac z okresloną predkoscia , np. 80km/h i silnik sie szybciej bedzie zbieral (na malym gazie !! na duzym nie ma to roznicy wiekszej) do tych obrotow . Ale spalanie miedzy 80-90 a 90-100 bedzie sie widocznie roznilo . (u mnie 3.5 i 4.0l/100km)
Zapisane

krukers

  • Gość
Odp: Jaki tłumik
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 18, 2008, 10:47:53 »

a gdyby tak sprubować wykonać tłumik liczony w exhaust caculator2? Najpiękniej by to może nie wyglądało ale napewno by było skuteczne. Inna sprawa że do seryjnycu silników najlepsze są seryjne tłumiki...zpr
Zapisane

Peteero

  • Gość
Odp: Jaki tłumik
« Odpowiedź #12 dnia: Lipca 18, 2008, 11:11:04 »

Siekier wiem ze z Jawy scigacza nie zrobie ale troche bardziej agresywny czy sportowy wyglad nie szkodzi jej niczemu. A myslałem własnie ze moze pomoc bo tak jak pisał von_Majzel orginalne tłumiki ja troche tłumia niepotrzebnie i szukam innego rozwiazania ktore po pierwsze bedzie spelnialo swoje zadanie po drugie bedzie ładnie sie prezentowało a po trzecie moze zwiekszy nawet osiagi delikatnie albo ozywi ten sprzet
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Jaki tłumik
« Odpowiedź #13 dnia: Lipca 18, 2008, 12:15:15 »

Zebyscie nie mysleli ze po rozblokowaniu moc sie podniesie znaczaco ... zrobienie wydechu o niskich oporach nie podniesie predkosci maksymalnej . Ona jest uwarunkowana troszke czyms innym (konstrukcją okien w cylindrach , airboxu itp.) . Podniesie natomiast predkosc ekonomiczna , ale nie sadze zeby o wiecej niz 10% . Predkosc ekonomiczna to jest predkosc przy zalozonym spalaniu , np. 4.0L/100km . Przy takim spalaniu (nie wiekszym otwarciu manetki niz zalozone , np 5mm) zamiast 80km/h motór bedzie jechac troche szybciej , np 90km/h .
Natomiast wplyw otwartego wydechu na przyspieszanie na pelnym gazie jest znikomy , ale jest .
Na przyspieszanie na malym gazie jest bardziej widoczny .

Bawilem sie chwilke ExhaustCalc2 i mysle ze zbudowanie takiego rezonującego wydechu bedzie trudne bez kilku maszyn i dosc specjalistycznych narzedzi . Poza tym w ExCalac2 jest kilka zmiennych ktore zmieniaja dosc znaczaco wymiary tlumika , ale nie wiem od czego te zmienne sa zalezne . (z prawej na gorze , jakies ratio ... ? )
Rowniez polecam opracowania pana Sałka , do poczytania i przemyslenia , bo warto .

Poza tym wydech rezonujacy da nam tylko waski przedzial predkosci obrotowej gdzie ten wydech bedzie dawal wzrost momentu obrotowego , trzeba by przemyslec na jakie obroty ten wydech zaprojektowac , bo np. dla Jawy 5500obr/min to bez sensu , nie jezdzi sie na dluzsza mete z takimi obrotami , 4500 to juz lepiej , wtedy "standardowy" motór jest juz troche "przymulony" a do np wyprzedzania dodatkowy moment sie przyda .

IMHO nie ma rozy bez kolcow - to znaczy wydech taki , rezonujacy da nam doladowanie na pewnych obrotach (bo tak sie ulozą drgania gazów wydechowych ze beda np wysysac spaliny z cylindra) ale byc moze da nam spadek momentu na innych obrotach (bo byc moze bedzie wtlaczal spaliny z powrotem) . Cieżko wyczuć , ale trzeba by duzo myslec nad tym . I duzo obliczen zrobic =)
« Ostatnia zmiana: Lipca 18, 2008, 12:17:20 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

zagierr

  • Gość
Odp: Jaki tłumik
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 19, 2008, 18:36:14 »

W artykułach Sałka są pokazane przykładowe wydechy do 2t więc można by wykonać taki wydech według jego wskazówek a następnie metodą prób dobrać doświadczalnie jego objętość.
Zapisane

Peteero

  • Gość
Odp: Jaki tłumik
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 23, 2008, 13:47:25 »

Panowie znalałem ostatnio na allegro cos takiego
http://moto.allegro.pl/item404173043_jawa_350_ts_pilne_.html

ten moto ma własnie cos takiego (taki tłumik ) jaki mi sie podoba fakt ze jeden i czy to jest inny czy spawany orginalny od jawy 350ts a i jeszcze to siedzienie jest tez fajne wie ktos moze od czego?
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Jaki tłumik
« Odpowiedź #16 dnia: Lipca 23, 2008, 18:07:51 »

kanapa jawowska tylko ktoś sobie ja wyprofilował i obił, tłumik raczej jest jawy, ale przerzucenie w jeden  z jawy to szczyt głupoty bo niedosć ze na kolanku zdławimy silnik to i na samym tłumiku jeszcze bardziej go zdusisz... jeżeli chcesz pojedynczy tłumik szukaj od jakiegoś japonczyka o pojemności minimum 350 no i 2t
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
6 Odpowiedzi
4292 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 17, 2014, 17:29:10
wysłana przez hubertoxxx
9 Odpowiedzi
4719 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 03, 2014, 13:33:52
wysłana przez Pbartek94
12 Odpowiedzi
4302 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 20, 2014, 18:26:39
wysłana przez Krycha
5 Odpowiedzi
2328 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 16, 2014, 13:45:46
wysłana przez wavi
4 Odpowiedzi
1935 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 10, 2014, 15:57:17
wysłana przez Ciastek