Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwiecień 28, 2024, 09:15:41
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 33   Do dołu

Autor Wątek: Jawa 362 Californian  (Przeczytany 181171 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2318
    • JAWA-CZ KLUB POLSKA
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #500 dnia: Styczeń 24, 2018, 17:37:09 »

Widzę że klimat robi spustoszenie na tych skuterkach . Ruda wszechobecna
Zapisane
Member  JAWA-CZ KLUB POLSKA
http://www.youtube.com/watch?v=OZH4UPxW2zE

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #501 dnia: Styczeń 24, 2018, 17:49:52 »

Na takiej malej wyspie wszedzie jest blisko do morza. A ze wieje dosc mocno wiec solanka z morza jest wszechobecna w powietrzu.
Ten najbardziej zardzewialy i pooblamywany motorek stoi na parkingu przy lotnisku i jest chyba porzucony. Inne obok sa w duzo lepszym stanie.
Jawa 362, bohaterka tego watku, tez byla powaznie obrdzewiala bo 20 lat stala nieuzywana kilka kilometrow od brzegu Zatoki Tokijskiej. Ode mnie do morza jest w linii prostej jakies 40km wiec moze dluzej wytrzyma bez rdzy.

saszek5

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 576
  • Jedziem tam :D
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #502 dnia: Styczeń 25, 2018, 15:26:15 »

https://www.youtube.com/watch?v=YEILR3L3w-s coś dla Ciebie w pierwszym fragmencie filmu .
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #503 dnia: Styczeń 28, 2018, 07:41:36 »

https://www.youtube.com/watch?v=YEILR3L3w-s coś dla Ciebie w pierwszym fragmencie filmu .
Dziękuję. Chyba wielu Forumowiczow chciałoby podjechać Knedlem jako pasazer, zakupić nową Jawę Californian za rownowartość jej owczesnej ceny w Czechosłowacji i wrocić nią do domu.
Obie jawy w tym filmiku są wyposazone w Oilmaster więc napiszę o nim.
Z USA zakupiłem dwie pompy Motorpal od tego systemu. Jedna od silnika 125ccm a druga od 175ccm. Cena za obie razem to około 30pln. Obie pompy są sprawne ale potrzebne są im nowe uszczelki i simmeringi.
Jakos szczegolnie niezbędne i natychmiast potrzebne mi nie są ale było tanio wiec wyhaczyłem. Z oryginalną pompą do silnika 350ccm Jawa Californian trochę za bardzo dymi, zwłaszcza na wysokich obrotach - moze z tymi pompami o mniejszej wydajnosci uda się to dymienie ograniczyc.
I z ciekawosci sprobuję rozkminic, czym roznią się te pompy w srodku i dlaczego mają rozną wydajność.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #504 dnia: Styczeń 28, 2018, 08:27:07 »

No to działaj z tymi pompami , ja czekam na to z niecierpliwością. Interesuje mnie praktyczny wydatek tych pomp na wolnych obrotach. Zresztą już do Ciebie pisałem w tej sprawie.
Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1078
  • Bibliotekarz
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #505 dnia: Styczeń 28, 2018, 12:40:23 »

https://www.youtube.com/watch?v=YEILR3L3w-s coś dla Ciebie w pierwszym fragmencie filmu .
Dziękuję. Chyba wielu Forumowiczow chciałoby podjechać Knedlem jako pasazer, zakupić nową Jawę Californian za rownowartość jej owczesnej ceny w Czechosłowacji i wrocić nią do domu.
Obie jawy w tym filmiku są wyposazone w Oilmaster więc napiszę o nim.
Z USA zakupiłem dwie pompy Motorpal od tego systemu. Jedna od silnika 125ccm a druga od 175ccm. Cena za obie razem to około 30pln. Obie pompy są sprawne ale potrzebne są im nowe uszczelki i simmeringi.
Jakos szczegolnie niezbędne i natychmiast potrzebne mi nie są ale było tanio wiec wyhaczyłem. Z oryginalną pompą do silnika 350ccm Jawa Californian trochę za bardzo dymi, zwłaszcza na wysokich obrotach - moze z tymi pompami o mniejszej wydajnosci uda się to dymienie ograniczyc.
I z ciekawosci sprobuję rozkminic, czym roznią się te pompy w srodku i dlaczego mają rozną wydajność.

Ten art na pewno się przyda, jeśli jeszcze na niego nie Trafiłeś.
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/posilube.html


Uwaga!!!
Z linka wchodzi stronka bez problemów jednak na głównej są jakieś ataki, antywirus mi się obudził i wskazywał wirusy.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 28, 2018, 13:07:32 wysłana przez Blenders »
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #506 dnia: Styczeń 28, 2018, 15:52:01 »

A jesteś w stanie obliczyć sobie jaką mieszankę robi Ci ta pompa?
Policzyć ile paliwa spalił motocykl I ile oleju ubyło.
Dymieniem bym się nie przejmował zbytnio , to 2t więc niech dymi, kiepsko będzie jak przesadzisz I silnik się przytrze.
Sam niedawno to przechodziłem I było to przykre.

Kiedyś miałem włoszczyznę z dozownikiem ale jakoś od początku temu nie ufałem, odłączyłem dozownik I sam robiłem mieszankę do baku.
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #508 dnia: Luty 06, 2018, 21:39:35 »

Sytuacja w rejonach nad Morzem Japonskim jest nie do pozazdroszczenia. Tokio lezy nad Pacyfikiem ale pod koniec stycznia było najzimniej od 48 lat, teraz resztki sniegu utrzymują się tylko w miejscach zacienionych a asfalt jest czarny i suchy. Ale kiedy napadało okolo 30cm trzy tygodnie temu to cały snieg sprzed domu wrzuciłem na podworko. Obie Jawy są wciaz zablokowane przez tę gorę sniegu ale dziatwa do tej pory ma radochę ;D .
Przed powrotem z tropikow zrobiłem na Miyakojimie jeszcze trochę zdjęc tamtejszych motorow. Rdzy u nich dostatek. Jeden z nich miał rejestrację z Yokohamy a inny z tokijskiej dzielnicy Setagaya (to blisko miejsca gdzie była wczesniej zarejestrowana moja 362). Chyba ludzie wysłani na tę wyspę do pracy zabrali motory i nimi jezdza. Taki przewoz statkiem jest mozliwy ale za własną kasę to trochę drogo.
Zdjęcia ze sniegiem są z 4 lutego, pozostałe z 25 stycznia.

DziadekJacek

  • Global Moderator
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1782
  • Jawa 350
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #509 dnia: Luty 06, 2018, 22:03:32 »

Jak tak dalej pójdzie to zacznij handlować oponami zimowymi. Będziesz zarobiony jak górnik :)
Zapisane
Jeśli go nie znałeś,to nie żałuj,nie!.Bo przyjaciela straciłbyś.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #510 dnia: Luty 06, 2018, 22:20:06 »

Przyjemniej byłoby chyba dostarczać srodki antykorozyjne na tropikalne wyspy ;)

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #511 dnia: Luty 19, 2018, 02:01:24 »

Słonce uwolniło Jawy z zaspy śniegowej więc trochę pogrzebałem i pojezdziłem. W celu wyciszenia wydechu  wstawiłem w koncowki tłumikow korki kupione jakiś czas temu z Jawashopu. Na obrotach od wolnych do średnich dużej rożnicy w dzwięku nie ma ale wyżej jest wyraznie ciszej. Pomimo wyciszenia wydechu na wysokich obrotach Jawa Californian jakoś lepiej sie na nich rozpedza (a może mi się tylko tak wydaje bo dość długo nie jezdziłem motorem).
Ssanie jest nadal głośne ale do jego wyciszenia konieczna byłaby zmiana konstrukcji filtra powietrza.

Kutron RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1593
  • Jawasaki rider :)
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #512 dnia: Luty 19, 2018, 09:09:03 »

A jakieś fajne azjatki na tej wyspie były?
Zapisane
    Status GG
Jawa 350/634.7 12v,
CZ 350 472.5 6v
Jawa Babetta 28 - 1972 r.
CBR 1000F SC 21 1988 r.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #513 dnia: Luty 20, 2018, 03:11:04 »

Były. Mniej więcej połowa ludności wyspy to właśnie one.
Koniec stycznia to nie sezon plazowy więc zdjęcie nie jest moje ale takie widoki nie są tam rzadkością.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #514 dnia: Luty 25, 2018, 20:38:04 »

W moim "garazu" Jawa Californian dotrzymuje towarzystwa zaprzegowi 638. Dzisiaj bedzie wiec wpis o tym zaprzegu.
Po zimie odpalilem 638. Okazalo sie ze nie ma ladowania a wiec sezon mozna uznac za rozpoczety ;D.
Ladowanie przywrocilem. Przyczyną jego braku byla utrata kontaktu z masą przewodu od szczotki/przekaznika/prostownika/regulatora lączonego do ramy pod siedzeniem. Zasniedzialy druty w oryginalnym czechoslowackim konektorze oczkowym wiec oczyscilem i polutowalem to polączenie. Inne przewody masowe lączone do tej samej sruby pod siodlem mialy dobry kontakt.
Nie wiem czy to od odpalenia bez polączenia do masy ale odlutowal sie drut jednej z faz w prostowniku. Polączenie to zostalo poprawione a wszystkie druty zdublowane skrecanym przewodem miedzianym.
Do wozka wstawilem nowy akumulator. Byly w przecenie na wyprzedazy, ten dotychczasowy ma juz 6 lat wiec zostal wymieniony.
W 362 masy mam pociągniete przewodami lutowanymi i zacisnietymi na konektorach. Od silnika poprzez akumulator do lampy idzie przewod masowy i na srubie od kierunkowskazu jest rozgaleziony do innych odbiornikow. Potrzeba bylo sporo konektorow oczkowych ale dzieki temu polączeniu nie powinno byc problemow z masą.

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1474
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #515 dnia: Luty 25, 2018, 20:39:45 »

Były. Mniej więcej połowa ludności wyspy to właśnie one.
Koniec stycznia to nie sezon plazowy więc zdjęcie nie jest moje ale takie widoki nie są tam rzadkością.
ładne Kawasaki :D
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3266
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #516 dnia: Luty 25, 2018, 21:00:41 »

Były. Mniej więcej połowa ludności wyspy to właśnie one.
Koniec stycznia to nie sezon plazowy więc zdjęcie nie jest moje ale takie widoki nie są tam rzadkością.
ładne Kawasaki :D
Zacierałbym!
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #517 dnia: Luty 25, 2018, 21:25:03 »

Gdzie tam jest kawasaki??
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #518 dnia: Luty 25, 2018, 21:42:24 »

Gdzie tam jest kawasaki??
Od razu wiadomo na co Kolega, jako normalny facet, patrzy ;).
Napis Kawasaki jest pod miejscem dla trzeciego pasazera skutera wodnego i na reklamowce w bagazniku Velorexa.

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #519 dnia: Luty 25, 2018, 23:38:47 »

Z oryginalną pompą do silnika 350ccm Jawa Californian trochę za bardzo dymi, zwłaszcza na wysokich obrotach - moze z tymi pompami o mniejszej wydajnosci uda się to dymienie ograniczyc.
I z ciekawosci sprobuję rozkminic, czym roznią się te pompy w srodku i dlaczego mają rozną wydajność.
Nie masz żadnej regulacji wydatku oleju?
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1474
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #520 dnia: Luty 26, 2018, 08:25:45 »

Gdzie tam jest kawasaki??
no jak gdzie w velorexie reklamówka Kawasaki Ninja  :D
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #521 dnia: Luty 26, 2018, 09:19:39 »

W tej reklamowce trzymam dokumenty motoru, schemat instalacji i dobrą instrukcje warsztatową po czesku i angielsku. Do zołtej ksiazeczki wstyd sie przyznac ale ona słuzy jako ochrona wymienionych wyzej papierow przed pognieceniem.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #522 dnia: Luty 27, 2018, 06:24:10 »

Z oryginalną pompą do silnika 350ccm Jawa Californian trochę za bardzo dymi, zwłaszcza na wysokich obrotach - moze z tymi pompami o mniejszej wydajnosci uda się to dymienie ograniczyc.
I z ciekawosci sprobuję rozkminic, czym roznią się te pompy w srodku i dlaczego mają rozną wydajność.
Nie masz żadnej regulacji wydatku oleju?
W układzie Oilmaster mozna zmieniac w niewielkim zakresie przepływ oleju podkładkami na wałku pompy (distancni podlozky nad vackou/pod vackou). Według materiałow podrzuconych przez Kolegę Blendersa jedna podkładka o grubosci 0.1mm zmniejsza maksymalny wydatek oleju np z 1:20 na 1:25 a więc nieduzo. Kiedy rozbierałem pompę do czyszczenia to na oko wchodza tam maksymalnie 3-4 takie podkładki. Mozna tez zmniejszyc wypływ oleju dając ciensze rurki do zbiornika i gaznika albo olej o wyzszej lepkosci ale do większych zmian chyba lepiej załozyc pompę od innego silnika.
Moze niepotrzebnie martwię się tym dymieniem bo przeciez na razie jezdzę na benzynie z dodatkiem oleju rycynowego. Z "dymiącym" olejem mineralnym klasy FB podawanym przez pompę do gaznika motor dymi i to chyba nic dziwnego.

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #523 dnia: Luty 27, 2018, 07:22:02 »

Dzięki za informacje o stosowaniu podkładek:)
W "nowszych" konstrukcjach jest najczęściej śruba regulacyjna, która działa na identycznej zasadzie, co owa podkładka:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #524 dnia: Marzec 04, 2018, 12:45:38 »

Dzisiaj było 20 stopni powyzej zera i trochę wolnego czasu. W Jawie 362 przestawiłem zapłon z niecałych 3mm na 3.5mm.
Rotor vape był załozony tak, aby z czujnikiem S01 w połozeniu dla silnika 250ccm wyprzedzenie wynosiło 3.5mm przed ZZ. Jednak do uruchomienia silnika i pierwszych jazd czujnik został przykręcony w połozeniu dla silnika 350ccm i dlatego zapłon był pozniejszy (około 2.85mm).
Prawdę mowiąc to nie wiem jakie powinno byc wyprzedzenie zapłonu w silniku 362. W instrukcji do Jawy 360 podają zakres od 3.0 do 3.5mm (przedostatnia strona instrukcji z forumowej Biblioteki). W dzisiejszych jazdach probnych z 3.5mm silnik byl zrywniejszy i miał wyraznie lepszą gorę obrotow ale to 3.5mm to chyba jeszcze dla niego za mało. Zmniejszyło się dymienie ale to chyba nie tylko od wczesniejszego zapłonu ale tez od lepszego rozgrzania silnika. Przy następnej okazji sprobuję przestawic rotor i zobaczę jak silnik zareaguje na większe wyprzedzenie.
Zaprzęg 638 został po zimie umyty, wysuszony, dopompowany, "przejechany" na stację benzynową i zatankowany pod korek. Stację benzynową mam 500m od domu ale przejechałem do niej jakieś 10km ;D.
Strony: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 33   Do góry