Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 16:29:55
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: 638-0 "Tereska" Śmobrego  (Przeczytany 9559 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Śmobry

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • 638.0
638-0 "Tereska" Śmobrego
« dnia: Październik 29, 2015, 22:17:24 »

Witam, w niedzielę zakupiłem Jawę TS 350 z 1987 roku.
Starszy pan kupił ją w 88 i użytkował do 2003, potem została wysmarowana wazeliną i odstawiona do garażu.


Dostałem info od kolegi, że jego teść chciałby ją sprzedać, pojechałem obejrzeć, zapowiadała się obiecująco. Mimo ładnej iskry nie chciała odpalić, pozatykany kranik i brudny gaźnik.
Ma oryginalny lakier, chromy w ładnym stanie, opłacone OC i dwa komplety kluczyków.
Wyczyściłem kranik, wymieniłem uszczelkę- i tak nic nie leci, więc dorobię uszczelkę ze skóry.
Wymieniłem filtr powietrza, rozebrałem i wyczyściłem gaźnik- był zamulony na amen.
Po wlaniu paliwa z pominięciem kranika, kopnąłem 2 razy bez zapłonu, włączyłem zapłon i odpaliła po pierwszym kopie, niestety silnik "tłucze" co mnie martwi. Nie wiem czy poradzę sobie ze zdiagnozowaniem usterki. Dziad twierdził, że silnik nie był remontowany, ogólnie ograniczał się do zmiany filtrów, ustawiania zapłonu i wymiany świec. Podejżewam że odstawił ją w 2003 kiedy przyszedł czas remontu...
































« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2022, 16:40:27 wysłana przez Śmobry »
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jawa TS 350 838-0
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 29, 2015, 22:27:11 »

Super sprzęt. Bardzo rzadko trafiają się Jawy w takim stanie, zaoszczędzisz kupę pracy i pieniędzy dzięki tej konserwacji z wazeliny.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Jawa TS 350 838-0
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 29, 2015, 22:28:15 »

Fajną sztukę trafiłeś, gratulacje.
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: Jawa TS 350 838-0
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 30, 2015, 00:11:35 »

Gratuluję również!
Niezły stan tego egzemplarza.
Sinik ogarniesz... Wizualnie jest naprawdę spoko a jak zrobisz remont silnika to będziesz zadowolony ;)
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2015, 00:13:28 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Jawa TS 350 638-0
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 31, 2015, 00:34:23 »

Stan typowy "stodolniak" niezły syf w gaźniku :o
Co wy macie z tym kopaniem bez zapłonu? Pewno to zabobon z czasów 6V gdzie nie zdążyłeś podrapać się po nosie a Akumulator padł.Ja od razu zapłon włączam jak ma odpalić kiedy będzie chciała.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

kapitan zbik

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
    • Moje dwusuwy
Odp: Jawa TS 350 638-0
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 01, 2015, 15:10:27 »

Kolejny egzemplarz na pohybel tym co twierdzą że nie było 638-0 w Twin Sporcie :)
Gratulacje i owocnych zimowych wieczorów w garażu!
Zapisane
FSM Syrena 105L 1976r.
PZL WSK M21W2 Kobuz 1983r.
ROMET Ogar 200 1986r.
ROMET Pony 50-M-2 1987r.
była JAWA 638-0 1988r.

Śmobry

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • 638.0
Odp: Jawa TS 350 638-0
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 02, 2015, 19:19:01 »

Skasowałem luzy w główce ramy, zmyłem konserwacje z kół, wydechów, reflektora itd.
Zdjąłem też halogeny i dodatkowe światła stop, poza tymi "tuningami" instalacja jest w oryginale.
Zrobiłem uszczelke kranika ze skóry, sklepowa się rozpadła w kontakcie z paliwem, uszczelke komory pływakowej chyba czeka to samo- nie wiem z czego oni to produkują.
Podniosłem zadupek, był opadnięty względem siedzenia.

Z ciekawostek, lusterka są marki Velorex, a pod siedzeniem znalazłem pompkę :D


















Od razu bardziej mi się podoba :)


Zapisane

youngbiker

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • co tam skośna kawa, nie ma to jak jawa :)
Odp: Jawa TS 350 638-0
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 02, 2015, 19:25:58 »

nóweczka, pogratulować takiego motocykla w stanie idealnym ;)

mlody3110

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
Odp: Jawa TS 350 638-0
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 03, 2015, 19:02:28 »

Witam co robisz z owiewką chętnie odkupie ewentualnie wymienię na jakieś części do jawy
Zapisane

Śmobry

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • 638.0
Odp: Jawa TS 350 638-0
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 03, 2015, 22:07:49 »

youngbiker Idealna byłaby gdyby nie silnik, mimo że odpala to tłucze tak, że szkoda odpalać :( Przez zimę na pewno go rozłożę, a czy uda mi się wyremontować, zobaczymy, nigdy wcześniej nie remontowałem 2T tym bardziej dwucylindrowego.

mlody Owiewka niech leży, jeść nie woła, może kiedyś się przyda.
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Jawa TS 350 638-0
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 03, 2015, 22:18:43 »

Cytuj
Przez zimę na pewno go rozłożę, a czy uda mi się wyremontować, zobaczymy, nigdy wcześniej nie remontowałem 2T tym bardziej dwucylindrowego.
2T remontuje się łatwiej niż 4T i nie musisz się martwić że rozrząd źle złożony :P
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jawa TS 350 638-0
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 03, 2015, 22:33:57 »

Oj Turbo nie wiem czy tak łatwo. Silnik samochodowy rozbiera i składa się o wiele łatwiej, nie trzeba robić specjalnie ściągaczy (no chyba że do zaworów, ewentualnie jakieś blokady rozrządu w niektórych konstrukcjach), podgrzewania i chłodzenia elementów itp jak to bywa w Jawie.

Pietrek zanim zaczniesz to przeglądnij sobie instrukcje montażowe do tych silników http://www.jawacz.pl/biblioteka/jawa-350-modele-634-632-638-639-640-instr-obslugi-katalogi-czesci-itp/
Remont trzeba robić z głową, wtedy silnik odwdzięczy się bezawaryjnością i dobrymi osiągami ;)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Jawa TS 350 638-0 "Tereska"
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 03, 2015, 22:55:21 »

Cytuj
Oj Turbo nie wiem czy tak łatwo. Silnik samochodowy rozbiera i składa się o wiele łatwiej, nie trzeba robić specjalnie ściągaczy (no chyba że do zaworów, ewentualnie jakieś blokady rozrządu w niektórych konstrukcjach),
Chyba że trafi się na takie auto gdzie to wymiany rozrządu trzeba wyjąć silnik :P
Po za tym w 4T chłodzonych cieczą dużo więcej może pójść nie tak ;)
Uszczelnienie można kijowo założyć i już się może mieszać olej z wodą.
Rozrząd źle ustawiony i już randka tłoków i zaworów
korby nie dokręcisz i zrobi se wycieczkę po za blok
a już nie mówiąc o dokręcaniu głowicy, jak ktoś nie wie jak to mogą być niezłe jaja.
Zawsze można ustawić luz zaworowy na "oko" i mogą się powypalać
a niektóre małe motocyklowe 4T są składane jak w jawie i tam jest jeszcze ciekawiej ;)
typu ktoś dał za dużo silikonu nie tam gdzie trzeba, zatkał kanał olejowy i silnik się zatarł
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jawa TS 350 638-0 "Tereska"
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 03, 2015, 23:02:38 »

Jest tyle silników i mechaników że już nic mnie nie zdziwi.
Tylko że z Jawami jest ten problem że możesz złożyć silnik siekierą i on będzie działał. Ale zrobi mały przebieg, trzeba będzie następny remont, a już nie ma jak go wykonać, bo kartery wyrobione, wał pogięty itp.
Dlatego przestrzegam nowicjuszy, nie róbcie tych samych błędów które ja robiłem, oszczedzicie nerwów i pieniędzy :)


Juz nie będę wiecej śmiecić koledze w temacie.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Śmobry

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • 638.0
Odp: Jawa TS 350 638-0 "Tereska"
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 21, 2015, 13:11:15 »

Święta za pasem, były właściciel nie zapomniał o teresce, przekazał mi kilka prezentów dla niej ;)
Najbardziej cieszę się z nominalnych czeskich cylindrów i tlokow :)
Łożyska i simeringi są raczej polskiej produkcji, będę szukał info jakie najlepiej zastosować.
Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Odp: Jawa TS 350 638-0 "Tereska"
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 21, 2015, 13:19:58 »

Fajne fanty :)

Sprawdź długość linek stopu, 634 i 638 mają inne linki.

W 634 czujnik jest pod bakiem w 638 na airboxie.

Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

Śmobry

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • 638.0
Odp: Jawa TS 350 638-0 "Tereska"
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 21, 2015, 13:31:47 »

Co jeszcze powinienem sprawdzić pod kątem jakości części?

Zapisane

Zjawa175

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 11
  • Mz etz 150, jawa 350 TS.
Odp: Jawa TS 350 638-0 "Tereska"
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 21, 2015, 16:09:40 »

Lubie takie tematy gdzie wszystko poparte jest zdjęciami :D ps fajna beta, jakie masz tam felgi bo widze naciąg tez jest, u mnie siedzi 8.5 j na przodzie i 10j na tyle, ale to troche za szeroko :/
Zapisane
    Status GG

Śmobry

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • 638.0
Odp: Jawa TS 350 638-0 "Tereska"
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 24, 2015, 19:42:40 »

Wszystkie cztery 16x8,5

Tak oto wygląda sklepowa uszczelka po kontakcie z benzyną.
Zapisane

Śmobry

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • 638.0
Odp: Jawa TS 350 638-0 "Tereska"
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 24, 2015, 19:46:04 »

A tak ręcznie wycieta z arkuszu klingierytu.
Muszę poszukać info na temat regulacji poziomu paliwa w komorze :)
Zapisane

Daniel

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
Odp: Jawa TS 350 638-0 "Tereska"
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 24, 2015, 19:55:32 »

Chyba większość tych sklepowych uszczelek po kontakcie z paliwem szlag trafia dlatego dobrze zrobiłeś  ;)
Zapisane
    Status GG

pawlo300

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Cezet 350 472.6
Odp: Jawa TS 350 638-0 "Tereska"
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 24, 2015, 20:04:31 »

Miałem tak samo z uszczelką . Nie zdążyłem wyregulować gaźnika a już sie rozsypała :D zdradzisz czym tak starannie wyciołeś te uszczelki ?

Śmobry

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • 638.0
Odp: Jawa TS 350 638-0 "Tereska"
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 24, 2015, 20:49:09 »

Najpierw wycinam trochę większy kawałek niż komora plywakowa, wybijam otwory kulką, skrecam arkusz z kubeczkiem i dociskam tak żeby krawędzie odbiły się na "uszczelce"
Docinam nożykiem do tapet i nożyczkami.

Ps, jaki ma być poziom paliwa wkomorze i co jest punktem odniesienia? Przeczytałem dwa tematy i nic z nich nie wynika.
Zapisane

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2317
    • JAWA-CZ KLUB POLSKA
Odp: Jawa TS 350 638-0 "Tereska"
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 24, 2015, 23:53:07 »

Bardzo fajne fanty przytuliłeś . Samek kaski stanowią niezłą gratkę
Zapisane
Member  JAWA-CZ KLUB POLSKA
http://www.youtube.com/watch?v=OZH4UPxW2zE

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Jawa TS 350 638-0 "Tereska"
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 25, 2015, 12:52:27 »

Przeczytaj poniższy temat łącznie z każdym linkiem w nim zawartym
http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/regulacja-gaznika/
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.