Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 12:33:26
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [638] Klasyfikacja nowej Jawki + poczatkowe problemy  (Przeczytany 4146 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Franiu

  • Gość
[638] Klasyfikacja nowej Jawki + poczatkowe problemy
« dnia: Styczeń 24, 2006, 02:12:01 »

Witam,
 jestem nowym posiadaczem Jawy 350 lux. Z momentem zakupu i zainteresowania sie tematem mam do Was kilka pytan i bede wdzieczny jak mi na nie odpowiecie, no to zaczynamy:
- czym sie różni model LUX od TS i co jest lepsze (np. co jest szybsze) ?
- z jednej rury leci 85%spalin , mysle ze to kwestia regulacji ga¼nika, a moze sie myle ?
- przy pracy silnika cos stukało czy jest taka mozliwosc ze tempertura -10C moze spowodowac luzy w silniku ze tloki stukaly ? a moze to cos powaznego ?

Jako ze jest to moj pierwszy motocykl nie mam pojecia ale doksztalcam sie z dnia na dzien wlasnie tu, na tym przytulnym forum. Moj ojciec kiedys byl projektantem maszyn rolniczych dlatego mysle ze dam rade jak mi tylko powiecie co musze zrobic :)
Podeśle zdjecia Jawy jak sie zrobi cieplej porobia jakies ladne i mi wytkniecie wszystko co jest nie tak - to tez mi sie przyda. Motorek jest piekny(89 rok) musze przyjechac na zlot:)
Pozdrawiam, Franiu
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2012, 23:58:35 wysłana przez Bulo »
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Klasyfikacja nowej Jawki + poczatkowe problemy
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 24, 2006, 13:49:38 »

Jeżeli masz silnik z instalacją 12V i z gażnikiem wyposażonym w dzwigienkę ssania to praktycznie niema żadnych różnic między twoją Jawą a TS-ką.  Co do dymienia    ,możesz podregulować silnik ale na 99% nie zmieni to tego że z jednego tłumika wydobywa się więcej dymu.Po prostu Jawy tak mają  (poruszaliśmy ten temat kiedyś).Prawdę mówiąc to powinienes obowiązkowo sprawdzić i wyregulować silnik ,o ile oczywiście masz na tyle wiedzy (piszesz że to twój pierwszy motor)żeby mieć pewność że w sezonie wszystko będzie grało.           Co do stuków to trudno powiedzieć co może być ich przyczyną,powinieneś dobrze rozgrzać silnik i jeżeli wszystko jest ok stuki powinny ucichnąć.Jeżeli silnik nadal będzie stukał to należało by mu się dokładniej przyjżeć.Ale żeby nie robic niepotrzebnie zbytniego zamieszania w silniku ,najpierw trzeba ustalić co stuka.A do tego dojdziesz jak sobie pojeżdzisz ;)      Jeżeli nie będziesz czegoś wiedział to pytaj      .A tak poza nawiasemto niskie temperatury mają wpływ na powstawanie luzów ,ale po rozgrzaniu luzy powinny sie zmniejszać lub znikać. :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2006, 14:11:30 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

Franiu

  • Gość
Odp: Klasyfikacja nowej Jawki + poczatkowe problemy
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 24, 2006, 16:15:15 »

mam ssanie i mam aku 12V niedlugo zaopatrze sie w przerywacz do migaczy od wartburga zeby rownomiernie pikalo... under construction chociaz w motorze poprzedni wlascicicel mowil ze nie ma co grzebac przez dwa lata ale na sezon chce go zakonserwowac wyregulowac i poprawic kosmetyke wtedy moge z przyjemnoscia jechac na zlot:D Powracajac do tematu praktycznie niczym to znaczy co... jest lepsza od cezety 350 a gorsza od TS czy jak ?? glownie chodzi mi o moc bo nie zamierzam duzo grzebac przy niej - kupilem zeby jezdzic...
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Klasyfikacja nowej Jawki + poczatkowe problemy
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 25, 2006, 12:52:52 »

Twój silnik i silnik TS jest taki sam.Maja one większa moc niż silnik CZ ale za to CZ lepiej się zbiera na 4 biegu z predkości np.60 km.Róznica ta wynika z budowy wału ,wał Cz ma cięższe przeciwwagi ,a jak wiadomo cięższy wał to większa masa do wprawienia w ruch(strata mocy) ale za to lepsza (równiejsza)praca przy niskich obrotach np. na 4 biegu.Róznice mocy między silnikami takimi jak twój a Cz są tak niewielkie że Cz w dobrym stanie i prawidłowo wyregulowana jest nieznacznie wolniejsza niz Jawa.
Zapisane

Franiu

  • Gość
Odp: Klasyfikacja nowej Jawki + poczatkowe problemy
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 25, 2006, 20:32:21 »

w skrocie jest to TS bo wszystkie bole z LUX (akumulator, ga¼nik) sa z TS :) dzieki za odpowiedz taka informacja dla samopoczucia :D
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
29 Odpowiedzi
10722 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 20, 2011, 13:21:49
wysłana przez jack63
9 Odpowiedzi
4560 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopad 26, 2012, 16:42:45
wysłana przez mrrowa
20 Odpowiedzi
9012 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 21, 2013, 14:57:43
wysłana przez Karolek
1 Odpowiedzi
2748 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopad 19, 2014, 19:53:08
wysłana przez Paweł Świecie
9 Odpowiedzi
5890 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudzień 20, 2014, 23:28:18
wysłana przez Szymon_S