Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 09:25:47
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13   Do dołu

Autor Wątek: Teresa Bimberpołudnia remontuje się  (Przeczytany 63988 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #75 dnia: Listopada 08, 2014, 21:34:21 »

Wszystkie te pierdółki to ocynki. - w oryginale tez były ocynkami, bo przez lata ściemniały. Cena ocynku jest nie do pobicia.

PS dzisiaj padało - jawa w połowie zlożóna - nie robiłem fotek, bo więcej by czasu z nimi zeszło, niż z montażem. Efekt jest - pierwsza osoba zbierała szczękę z gleby po słowach "ale odjeb**a Jawa" Oglądał - a zna się na rzeczy dobre 10 minut i nie miał się do czego przyczepić.
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #76 dnia: Listopada 15, 2014, 20:19:34 »

Przyszły kolejne graty - między innymi wałek napędu prędkościomierza. Zawsze miałem czarne a teraz mam biały i ma 14 zębów. Będzie pasował do solówki z fabrycznymi przełożeniami?
 
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #77 dnia: Listopada 17, 2014, 22:05:21 »

Nikt nic nie wie o wałkach?
Części przyszły z jawaczesci.pl - ogólnie załamka. Nakrętki niby do głowicy to normalne nakrętki na klucz 17mm (konia z rzędem temu kto je do TS założy. Na foto na stronie oczywiście takie jakie być powinny. Tylna zebatka opisana jako czeska - przyszła polska firmy cross impex.. Napisałem maila kilka dni temu - oczywiście nie odpowiadają....
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #78 dnia: Listopada 18, 2014, 00:10:50 »

Jak chcesz dobrą rozetę na tył to dzwoń/koresponduj z 4motor, bo tam mają możliwość sprowadzenia trudno dostępnych części z czech. O wałkach kiedyś była mowa, ogólnie to po zmianie zębatki zdawczej musisz zmienić wałek i jeszcze dochodzi ilość zębów wałka pośredniego skrzyni.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #79 dnia: Listopada 21, 2014, 20:39:37 »

Polecam 4motor - na prawdę wiedzą co robią. Przy montażu cylindrów pękłem dwa pierscienie na ósmy szlif - myślę sobie będzie kłopot - najwyżej dorobię dwa - bo rozmiar dość rzadko spotykany. Dzwonię więc wczoraj do sklepu w którym tłoki na średnicę 60mm kupiłem. Pani odpowiada, że prosi o SMS bo dzisiaj są poza sklepie - sprawdzi i oddzwoni. Dzisiaj telefon - pierścienie są i mogą wysłać jeszcze dziś. Po niedzieli będą już u mnie.
Zapisane

Grzegorz Moto Naprawy

  • Gość
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #80 dnia: Listopada 21, 2014, 20:44:48 »

Polecam 4motor - na prawdę wiedzą co robią. Przy montażu cylindrów pękłem dwa pierscienie na ósmy szlif - myślę sobie będzie kłopot - najwyżej dorobię dwa - bo rozmiar dość rzadko spotykany. Dzwonię więc wczoraj do sklepu w którym tłoki na średnicę 60mm kupiłem. Pani odpowiada, że prosi o SMS bo dzisiaj są poza sklepie - sprawdzi i oddzwoni. Dzisiaj telefon - pierścienie są i mogą wysłać jeszcze dziś. Po niedzieli będą już u mnie.

tu się z kolegą zgadzam i dla mnie żadna nowość już parę lat z nimi współpracuję i zajebiście jest
wszystkie części ok mówią szczerze a jak coś z ich winy naprawiają szkodę bez problemów i bez kosztów to jest porządna firma
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #81 dnia: Listopada 25, 2014, 21:16:21 »

Trzy pierścienie u mnie już w domu - super szybka wysyłka. Czekam na dzień wolnego, żeby je założyć i wreszcie zamknąć górę silnika....
Zapisane

youngbiker

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • co tam skośna kawa, nie ma to jak jawa :)
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #82 dnia: Listopada 25, 2014, 21:46:02 »

żeby taki fachowiec pierścienie łamał, kto by pomyślał :D polecam patent z trzema blaszkami (wyciętymi np. z puszki po browarze). jeszcze żadnego nie złamałem odkąd stosuję tą metodę. po blaszkach pierścień niemalże sam wskakuje w rowek ;)

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #83 dnia: Listopada 25, 2014, 22:03:12 »

problem w tym, że po przeszlifowaniu cylindrów na wymiar 60mm zniknęło sporo zatoczenia tulei wprowadzających pierścienie. Zrobię sobie jedną blaszkę, żeby je solidnie ścisnąć
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #84 dnia: Listopada 25, 2014, 23:37:17 »

Jakbym miał porównać tuleję cylindra z innych motocykli to Jawa/CZ ma sporą tuleję i ja na twoim miejscu bym się nie martwił. Skoro w Czechach idzie dostać tłoki na wyższe nadwymiary naprawcze to znaczy, że się da i to działa.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #85 dnia: Listopada 26, 2014, 11:12:51 »

Zawsze można wziąć pilniczek i trochę poprawić tą fazę żeby pierścienie łatwiej weszły, bo po szlifie robi się tam taka ostra krawędź.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #86 dnia: Grudnia 04, 2014, 20:21:49 »

Czasu ostatnio nie mam w ogóle - nawet dla Jawy, jednak wychodzi na to, że jeszcze w tym roku usłyszę pracę jej silnika. Jestem w rozterce - Vape - ale sam zapłon, czy wyrób forumowego kolegi??
Co radzicie? Jakie są za i przeciw??
Zapisane

youngbiker

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • co tam skośna kawa, nie ma to jak jawa :)
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #87 dnia: Grudnia 04, 2014, 20:24:02 »

Za Jankiem przemawia cena :D

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #88 dnia: Grudnia 04, 2014, 20:27:42 »

Różnica w cenie 170 zł - skoro wsadziłem w Jawę 5 tyś to i tyle przełknę - jeśli oczywiście warto
Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #89 dnia: Grudnia 04, 2014, 20:50:20 »

Szacunek dla Janka bo robi dobre zapłony,jednak kup vape.

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #90 dnia: Grudnia 04, 2014, 20:51:13 »

dla czego?
Zapisane

Grzegorz Moto Naprawy

  • Gość
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #91 dnia: Grudnia 04, 2014, 20:55:54 »

niby czemu vape? Jankowy moim zdaniem jest lepszy i ma niezależną regulacje na każdy garnek a i cena lepsza
Zapisane

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #92 dnia: Grudnia 04, 2014, 20:57:04 »

dla czego?

Kup to zobaczysz. Miałem okazję na obu śmigać i jednak vape wygrało.
Zapisane

Grzegorz Moto Naprawy

  • Gość
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #93 dnia: Grudnia 04, 2014, 21:00:15 »

ja latałem na tym i na tym i różnicy nie było żadnej i pozostałem na Jankowym.
bo niby z czym u ciebie była ta różnica?
Zapisane

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #94 dnia: Grudnia 04, 2014, 21:08:33 »

Największą wadą jankowego zapłonu są cewki.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #95 dnia: Grudnia 04, 2014, 21:52:06 »

A co z nimi nie tak?
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #96 dnia: Grudnia 05, 2014, 00:44:34 »

Może czas pomyśleć na zapłonem z kosy spalinowej? Ja przestałem tolerować zapłony dwustrzałowe, bo poprzez iskrę w DMP nigdy motocykl nie pracuje jak powinien. Vape jest dla leniwych, kupujesz kosztowne graty i nawet jak padnie to wymieniasz i nie ustawiasz.


Tego jest setki postów i nie będę pisać kolejny raz. Wolę prosty zapłon, do którego mam części i umożliwi mi dojazd. Okresowa kontrola co 3000km. Zapłon janka eliminuje przerywacze. Jedyny problem cewek może być sama przekładnia. Podejrzewam, że oryginalne mają mniejszą krotność na wtórnym uzwojeniu niż cewka dwustrzałowa z poloneza, cieniasa i vape. A krotność przekłada się na napięcie pojawiające się na uzwojeniu wtórym. Im wyższe napięcie tym większe prawdopodobieństwo, że żądany materiał dostanie przebicia. Czyli po prostu zapłon naszej mieszanki w tym wypadku. Łatwiejsze odpalanie, efektywniejsze spalanie.


Klasyczna jest nawinięta tak, że napięcie na uzwojeniu wtórnym jest ~60x większe niż napięcie na uzwojeniu pierwotnym. Rezystancja cewki jedynie wpływa na prąd, który ta cewka pobierze. Potocznie nazwę to energią iskry, jest ona zależna od liczby zwojów uzwojenia wtórnego im więcej tym lepiej.


A no i pardon, bo cewka zapłonowa to tak naprawdę transformator podwyższający.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 05, 2014, 00:47:36 wysłana przez Jawolotmen »
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #97 dnia: Grudnia 05, 2014, 04:48:06 »

Cytuj
Może czas pomyśleć na zapłonem z kosy spalinowej? Ja przestałem tolerować zapłony dwustrzałowe, bo poprzez iskrę w DMP nigdy motocykl nie pracuje jak powinien. Vape jest dla leniwych, kupujesz kosztowne graty i nawet jak padnie to wymieniasz i nie ustawiasz.
A czemu niby moto na zapłonie dwustrzałowym nie pracuje prawidłowo ?
Ja na takim zapłonie zrobiłem ponad 6000km i nie czułem by moto chodziło źle.
Jak taki zapłon miałby zły wpływ na silnik to fabryka by tego nie wypuściła.

Liczę na jakąś konkretną odpowiedź a nie coś typu "u mnie chodziło źle wiec tak musi być"

Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #98 dnia: Grudnia 05, 2014, 06:42:47 »

Czyli jeśli dobrze rozumiem, do Jankowego zapłonu zostawia się oryginalne cewki?. To byłby duży plus, bo sama płytka zawsze zmieści się w narzędziówce
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #99 dnia: Grudnia 05, 2014, 08:29:32 »

Cytuj
Może czas pomyśleć na zapłonem z kosy spalinowej? Ja przestałem tolerować zapłony dwustrzałowe, bo poprzez iskrę w DMP nigdy motocykl nie pracuje jak powinien. Vape jest dla leniwych, kupujesz kosztowne graty i nawet jak padnie to wymieniasz i nie ustawiasz.
A czemu niby moto na zapłonie dwustrzałowym nie pracuje prawidłowo ?
Ja na takim zapłonie zrobiłem ponad 6000km i nie czułem by moto chodziło źle.
Jak taki zapłon miałby zły wpływ na silnik to fabryka by tego nie wypuściła.

Liczę na jakąś konkretną odpowiedź a nie coś typu "u mnie chodziło źle wiec tak musi być"


Mimo wielokrotnych regulacji i nawet podmianie gaźnika, ciepłoty świec nie można było uzyskać odpowiedniego koloru świecy to raz. Dwa wyraźnie było słychać, że silnik nie spala tak jak powinien. Powiem tak, na dwustrzałowym nie dało się jechać na jednakowych obrotach i źle pracował. Na klasycznym zapłonie lub jankowym możesz nawet trzymać 3-4 tyś na 2 i ten silnik ma równomiernie pracować. Kichanie z tłumika już pomijam.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
51 Odpowiedzi
15426 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 08, 2007, 22:53:10
wysłana przez NaczelnyFilozof
121 Odpowiedzi
25557 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 08, 2024, 22:57:34
wysłana przez Bimberpołudnie