Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Października 14, 2024, 19:14:26
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 [2] 3 4 ... 13   Do dołu

Autor Wątek: Teresa Bimberpołudnia remontuje się  (Przeczytany 68102 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 557
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #25 dnia: Października 02, 2014, 21:24:56 »

Odpuść sobie soveka, nie urywa dupy. Musisz mieć do tego cewkę dwubiegunową, bo na oryginałach są marne szanse że to ruszy. Miałem ten zapłon, oczywiście jak każdy elektronik - nie tykasz go. To jest zawodny zapłon i bardzo kiepsko wykonany, zimne luty itd. Przejechałem 3250 km i moduł padł, są też inni którym po podobnym dystansie przestał działać. Do tego często przy odpalaniu silnika na tym module słychać było "kichanie" z tłumików. Przede wszystkim jedyny problem tego zapłonu to wyprzedzenie. Na wyprzedzeniu z instrukcji motocykl jedzie do tyłu, albo w ogóle nie odpala bądź odpali na 1 gar w prawo, loteria. Na 0,5mm przed GMP już to jeździ, ale zdarza się, że będzie "kichać" przy odpalaniu. Kolejny fakt: na tym module nigdy nie udało mi się odpalić motocykla z ręki, nie odpalał. Tak naprawdę nie wiadomo jak to ustrojstwo ustawić, w połączeniu z awaryjnością i kiepską gwarancją to kiepski produkt. Są lepsze zapłony i bez problemu z dostępnością. Po tym zapłonie, gównianych częściach do boxera(w BMW R66 znowu posypała się skrzynia i to ze względu na "współczesną rosyjską produkcję", a miały być super części) to ja już nic więcej ze wschodu nie kupię.


Zainwestuj w janka/vape. Sprawdzone i bezawaryjne, ale to już pytaj np. Karolka.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #26 dnia: Października 02, 2014, 21:31:05 »

Odpuść sobie soveka, nie urywa dupy. Musisz mieć do tego cewkę dwubiegunową, bo na oryginałach są marne szanse że to ruszy. Miałem ten zapłon, oczywiście jak każdy elektronik - nie tykasz go. To jest zawodny zapłon i bardzo kiepsko wykonany, zimne luty itd. Przejechałem 3250 km i moduł padł, są też inni którym po podobnym dystansie przestał działać. Do tego często przy odpalaniu silnika na tym module słychać było "kichanie" z tłumików. Przede wszystkim jedyny problem tego zapłonu to wyprzedzenie. Na wyprzedzeniu z instrukcji motocykl jedzie do tyłu, albo w ogóle nie odpala bądź odpali na 1 gar w prawo, loteria. Na 0,5mm przed GMP już to jeździ, ale zdarza się, że będzie "kichać" przy odpalaniu. Kolejny fakt: na tym module nigdy nie udało mi się odpalić motocykla z ręki, nie odpalał. Tak naprawdę nie wiadomo jak to ustrojstwo ustawić, w połączeniu z awaryjnością i kiepską gwarancją to kiepski produkt. Są lepsze zapłony i bez problemu z dostępnością. Po tym zapłonie, gównianych częściach do boxera(w BMW R66 znowu posypała się skrzynia i to ze względu na "współczesną rosyjską produkcję", a miały być super części) to ja już nic więcej ze wschodu nie kupię.


Zainwestuj w janka/vape. Sprawdzone i bezawaryjne, ale to już pytaj np. Karolka.

W przypadku zapłonów z cewką dwu biegunową, strzelanie z wydechu przy odpalaniu jest nie uniknione z racji iskry przed DMP. Tyczy się to soveka, vape i innych zapłonach z podwójną cewką.
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2244
  • Lubię piwo
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #27 dnia: Października 02, 2014, 22:22:24 »

Albo Vape z Niemiec za 100€, Maliniastemu i Matexxowi to zalatwiałem i chyba nie narzekają. Zestaw kompletny z kablami itd. Plug & Play.

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 790
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #28 dnia: Października 02, 2014, 22:41:59 »

Bardzo interesująca propozycja - jak złożę motocykl i będą wolne fundusze - to będzie VAPE. Póki co koszty remontu Jawy i tak przekroczyły zdrowy rozsądek. Na dzień dzisiejszy włożyłem w nią nieco ponad 3200 zł a do końca jeszcze daleka droga.
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2244
  • Lubię piwo
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #29 dnia: Października 02, 2014, 22:53:29 »

https://www.powerdynamo.eu/shop/show_product.php?products_id=63&language=en&SESS=v57lj68qschbkhmmc2dm8sa6f1u54nk8oo2ar07bvt974skfbh40

Mozesz tez sam zamowic, ale wysylka na terenie Niemiec tansza. Chyba jest jeszcze jakis rabat, Malina placil chyba z wysylka 100 euro.

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3337
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #30 dnia: Października 03, 2014, 00:20:39 »

Dokładnie 101 ojro.
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 557
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #31 dnia: Października 03, 2014, 01:16:59 »

Pełne vape sam bym kupił... Niestety stojany się kończą, wirniki też, a zabawa w przezwajanie nie jest tania. I oczywiście pełne vape pracuje bez akumulatora tak od biedy.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #32 dnia: Października 03, 2014, 01:32:50 »

Pełne vape sam bym kupił... Niestety stojany się kończą, wirniki też, a zabawa w przezwajanie nie jest tania. I oczywiście pełne vape pracuje bez akumulatora tak od biedy.
pełne vape, ma osobne cewki do zapłonu i do ładowania, jest na magnesach stałych wiec nawet bez aku normalnie daje prąd, ale jak padnie regiel to wtedy nadmiar prądu nie ma gdzie "uciec" i żarówki szlak trafia ;)

a wirniki i stojany jak się dobrze poszuka to się spokojnie znajdzie, sam mam 5 stojanów i 3 wirniki w zapasie :P
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 790
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #33 dnia: Października 06, 2014, 21:45:13 »

Prace znowu drgnęły. Odebrałem cylindry ze szlifu. Tłoki zawiozłem do pokrycia warstwą grafitu, a lewy cylinder do spawania żeberka, które chciałem wyprostować. Prawie się udało. Frezem na diaksie zgrałem klocek z karterami - aby ten nie wystawał w kanał. Zgrałem również kanały kartery - cylindry i kolektor dolotowy - cylindry. Nie mam żądnych wystajacych krawędzi czy uskoków. Przed chwilą ogradowałem kanty okien w cylindrach - diamentowy pilniczek iglak spełnił swoje zadanie elegancko. Odebrałem również ostatnie brakujące elementy dołu silnika. Łożyska igiełkowe skrzyni biegów oryginały INA niemieckie nie żadne badziewie, ponieważ ja tym motocyklem mam zamiar kręcić duże kilometry. Czekam teraz na luźny dzień, żeby w spokoju wszystko wyczyścić złożyć piec do kupy.
Przyszły również śruby do silnika - szkoda, że imbusowe - do karterów je wykorzystam, choć ich nie lubię. Do przykręcenia dekli spróbuję zreanimować  - albo przerobić z normalnych nierdzewnych na śrubokręt - tak jak było w oryginale.
« Ostatnia zmiana: Października 06, 2014, 21:58:13 wysłana przez Bimberpołudnie »
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 790
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #34 dnia: Października 09, 2014, 16:44:27 »

Kolejne postępy w pracach. Wczoraj odebrałem pierwszą część części z malowania proszkowego. Fotek nie robiłem, bo każdy element szczelnie zawinięty folią streczową. Odebrana reszta drobnicy z piaskowania. Kumpel mnie przeklął - trzymał elementy w kombinerkach i piaskował. Jak coś odlatywało - wyłączał sprzęt i szukał.
Wczoraj również zawiozłem "blacharkę" innemu kumplowi, który pięknie szpachluje. Dzisiaj miał się wziąć za robotę.
Dzisiaj Zawiozłem drobnicę do lakierni proszkowej...
Plan nadal jest taki, aby w sobotę złożyć silnik - zobaczymy co z tego wyjdzie. 
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 790
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #35 dnia: Października 12, 2014, 14:31:51 »

Wczoraj składałem silnik. Najpierw mycie wszystkiego benzyną ekstrakcyjną i dmuchanie sprężonym powietrzem. Później próbny montaż skrzyni biegów. Nie obyło się bez zamiany wodzików miejscami - nowych kutych, bo dzięki temu skrzynia chodzi ładniej. Do tego nowa blacha zmieniacza biegów - również wymagała poprawy jednego otworu na śrubę montażową. Wziąłem się za zakładanie nowych łożysk na wał i tutaj zonk.... Nowy czop od Pana Marka i nowe łożysko.
https://www.youtube.com/watch?v=PJbxBj5OLL0&feature=youtu.be
Na starym łożysku taka sama historia, więc Markoltent 10 już powiadomiony.

Pomierzyłem grubości ciernych tarcz sprzęgła - wszytskie mają od 3,6 do 3,75 mm. Wystarczy czy trzeba nowe??
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 557
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #36 dnia: Października 12, 2014, 21:16:38 »

Po opakowaniu poznaję, że to PPL. Nie skreślaj czopa tylko kup inne łożysko. Miałem to samo z łożyskiem od wałka głównego skrzyni. W jedno wałek wpadał tak jak u ciebie na czop, kupiłem drugie łożysko i trzeba było grzać, żeby wałek główny włożyć.


Na razie o łożyskach PPL się nie wypowiem, bo mało kilometrów skrzynia zrobiła(tylko w skrzyni je mam). Po pierwszej setce nic się nie posypało jakoby tak mówiły jakieś internetowe mity.


Na wale miałem FŁT, z tego co się dowiedziałem o historii swojego pojazdu to po 4 tyś km już nadawały się do wyrzucenia.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Zmiennik

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #37 dnia: Października 12, 2014, 22:01:23 »

Nowe tarcze mają 4 mm grubości, więc te nie są mocno zużyte i mogą zostać. Jakby miały poniżej 3 mm, to wtedy lepiej wymienić.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1819
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #38 dnia: Października 12, 2014, 22:04:18 »

Po opakowaniu poznaję, że to PPL. Nie skreślaj czopa tylko kup inne łożysko. Miałem to samo z łożyskiem od wałka głównego skrzyni. W jedno wałek wpadał tak jak u ciebie na czop, kupiłem drugie łożysko i trzeba było grzać, żeby wałek główny włożyć.


Na razie o łożyskach PPL się nie wypowiem, bo mało kilometrów skrzynia zrobiła(tylko w skrzyni je mam). Po pierwszej setce nic się nie posypało jakoby tak mówiły jakieś internetowe mity.


Na wale miałem FŁT, z tego co się dowiedziałem o historii swojego pojazdu to po 4 tyś km już nadawały się do wyrzucenia.

Na początek lepiej by było zmierzyć czop mikromierzem niż generować niepotrzebne koszty.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 790
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #39 dnia: Października 12, 2014, 22:47:46 »

Łożysko nie PPL a NSK. Chińszczyzny nie zakładam. W tej firmie rozrzutu z wymiarami być nie może. Zakładałem również oryginalne łożysko- pasowało tak samo. Pan Marek odpisał - Mam wysłać wał do ponownej wymiany czopu - zwróci za wysyłkę i bardzo przeprasza, że nie sprawdzi.
Szczęście, że chciałem założyć łożyska na wał i dopiero wszystko razem w kartery, bo nawet byłbym nieświadomy, że coś jest nie tak.
 
« Ostatnia zmiana: Października 12, 2014, 22:49:45 wysłana przez Bimberpołudnie »
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 557
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #40 dnia: Października 12, 2014, 22:51:14 »

NSK robi PPL jakbyś nie wiedział. Dlatego, że NSK wykupiło PPL. Tak więc kupujesz to samo.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 790
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #41 dnia: Października 12, 2014, 22:53:56 »

Być może - tak jak WV kupiło Skodę - jednak tutaj tego samego się nie kupuje
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 875
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #42 dnia: Października 13, 2014, 08:46:44 »

Też brałem czop od Ruszczyka,z tym że prawy ale nie miałem takich problemów.Łożysko wchodziło dopiero po podgrzaniu.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 790
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #43 dnia: Października 22, 2014, 18:14:07 »

Wał do poznania wysłany. Przymierzam się do montażu motocykla. Dzisiaj zamówiłem kulki łożyskowe 6,35mm, bo zacząć chcę od założenia półek i wahacza.
Zapisane

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #44 dnia: Października 22, 2014, 18:28:48 »

Hm..wał dotarł. Czop jest o...0,007mm mniejszy od właściwego wymiaru. Efekt taki ,że łożysko wchodzi luźno. Niewątpliwa moja wina ,że nie skontrolowałem szlifierza. Ot cholerna rutyna ???  Cóż,człowiek uczy się na błędach. Jeszcze raz sorki Bimberpołudnie za utrudnienia. Jutro odeślę wał. Tym razem bez tego typu "ulepszeń" montażowych  :P

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 790
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #45 dnia: Października 22, 2014, 19:08:32 »

Panie Marku - nie myli się ten, kto nic nie robi. Ja parcia na czas z tym motocyklem nie mam, mam kilka innych do jazdy, a czasu na jazdę tej jesieni niestety w ogóle, więc czy silnik mam złożony już, czy będę go składał w grudniu nie robi mi różnicy. Przepraszać kilka razy również nie trzeba. Na pewno skorzystam jeszcze z Pana usług - może nawet z innym niż ten wałem  :P
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 790
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #46 dnia: Października 24, 2014, 21:27:33 »

Dzisiaj zacząłem powolny montaż motocykla w całość. Na pierwszy ogień poszedł prędkościomierz. Rozebrałem, wyczyściłem, nasmarowałem i złożyłem z nową chromowaną ramką. Kolejny był obrotomierz. Tutaj nie poszło już tak gładko. Musiał stracić szczelność, bo szkiełko wklejone było na silikon. Przy próbie demontażu pękło mi. Obrotomierz również wyczyściłem, nasmarowałem i złożyłem z nową ramką i szkiełkiem - było w komplecie. Szkiełko jednak jest cieńsze od oryginału i rusza się. Macie na to jakieś sprawdzone sposoby?
Założyłem wahacz i nową oś wahacza. Założyłem tylny błotnik, nadkole i chlapacz. Wszystkie srubki w motocyklu wymieniam na nierdzewne - nie ściemnieją po latach jak ocynki. Amortyzator jaki założyłem jest ze starej yamahy. Moje amortyzatory jeszcze nie złożone, a szkoda, żeby wahacz latał bezwładnie. Nawet ładnie pasują nie?
Oceniajcie - liczę na konstruktywną krytykę:
« Ostatnia zmiana: Października 24, 2014, 21:31:50 wysłana przez Bimberpołudnie »
Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #47 dnia: Października 24, 2014, 21:35:07 »

Wiem że zapinek siedzenia nie widać,ale świadomość czasem też jest ważna  ;)

http://www.jawaczesci.pl/68,zapinka-siedzeniowa.html

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 557
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #48 dnia: Października 24, 2014, 21:41:45 »

Dorób szkło u szklarza. Jedyne wyjście.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

wigas13

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • CZ 472.4
Odp: Teresa Bimberpołudnia remontuje się
« Odpowiedź #49 dnia: Października 24, 2014, 21:45:35 »

Zapinki siedzenia trochę podrdzewiałe :P
Ale brakuje odbojników, pewnie w najbliższym czasie to uzupełnisz ;)
Amorek od yamahy nie najgorzej się prezentuje  :) hmmm czy nie ma tam lekkiej skoczni ?
« Ostatnia zmiana: Października 24, 2014, 21:48:19 wysłana przez wigas13 »
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 ... 13   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
51 Odpowiedzi
15942 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 08, 2007, 22:53:10
wysłana przez NaczelnyFilozof
123 Odpowiedzi
29417 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 04, 2024, 09:28:58
wysłana przez Pabl0