Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Listopada 13, 2024, 04:00:29
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Naczelny Filozof Remontuje CZ  (Przeczytany 16142 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Naczelny Filozof Remontuje CZ
« dnia: Lutego 02, 2007, 16:51:01 »

Nadszedł ten wielki dzieñ. Dzieñ rozpoczecia zmasowanych prac nad napędęm CZ350. Listopadowe prace zakoñczono na rozkręceniu silnika z "wierzchu", cylindry, sprzęgła, alternatory...

Rozpoławiacz. Nie mam spawarki. Znalzłem u wujka w rupieciarni stalowy kątownik z lodówki. Nawet miał już odpowienio wymiarowo otwory  <thumbup> Tylko dowierciłem otwór środek pod śrubę wpychającą...

Strona prądowa. Wkręcam. Pyk... Nawet fajnie zeszło. Popodważałem młotkiem we wgłębieniu podga¼nikowym. Pyk. Karter zszedł.

Strona sprzęgłowa. Wkręcam. Głośne pyk! Myślałem że karter pękł. Ale to straszne odgłosy wydobywała przegroda na czole wału. Karter wyszedł.

Pierwszy raz w życiu na żywe oczy widziałem wnętrze skrzyni. Spodziewałem się większych trybków i większej ilości  ;]

Oststnim zadaniem było wyprucie starych łożysk z karterów. I na tym zeszło najwięcej czasu...

Pobijałem lekko młotkiem przez drweno. Nic. Nawet nie ruszyło. Przerobiłem wypychacz wału. Ale nic! Już myślałem że wyrwie śruby z katrerów, a łożyska FK£ siedziały jak wspawane.

Przeszukałem foruma. Podgrzać kartery i próbować młotkiem. No to grzeje na kuchence turystycznej. Smród w garażu straszny bo wcześniej odrdzewiaczem walczyłem.

Zakładam wyciskacz. Dalej nie wychodzą łożyska z gorących katrerów. No to dobra. Wyciągam od siostry z PF 126p tajną broñ. Młot 5kg do obsługi rozrusznika. Zapodaje seryjne uderzenia przez kawał drewna. Ruchem obrotowym wybiłem łożyska  <thumbup>

Jutro rozpaławianie drugiego silnika (z silnika 6V i 12V powstanie odremontowany silnik 12V)..

Pytanie:
W karterze prądowym zostało mi jeden trybik z trzpieniem na zębatke łañcucha. Jak to wytargać???
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1578
  • Jawa 350 88r
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 02, 2007, 18:24:11 »

ja bym tam sie nie grzebal tak przy wybijaniu starych lozysk, tylko odrazu mlotek i jedziemy
oczywiscie najwazniejsze jest w takim wypadku podparcie karterow jak najblizej gdzie bedziemy uderzac
lozyska stare wiec pierzemy gdzie popadnie :-)

co do ostatniej czesci czyli zebatki zdawczej to musisz wytargac uszczelniacz i zdjac segera, potem wybijasz zebatke razem z lozyskiem z karteru w strone skrzyni silnika
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

KcPrWWL

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 03, 2007, 09:05:38 »

NO OD STRONY SKRZYNI MASZ TAK¡ BLASZKE PRZYKRECON¡ ¦RUB¡ CO TRZYMA £O¯YSKO,
WIEM BO WYJMOWA£EM TO WCZORAJ U SIEBIE NA BIURKU <lol>
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 08, 2007, 20:30:14 »

Jako że szukam wału.

http://allegro.pl/item164152994_wly_po_regeneracji_jawa_cz_350.html

Witam skasowany luz na korbowodach lozysko centralne oraz glówki korbowoddów rozwiercono i wprasowano tuleje ze stali naweglanej

Jak sądzicie? Czy to jest dobra metoda regeneracji wału?
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

rzorzo

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 08, 2007, 20:50:38 »

Sądzac po komentarzach i częściach, które ten allegrowicz sprzedawał, myślę że nie wciska lipy...
Zapisane

cezet175

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 08, 2007, 20:54:00 »

 <blink> a jak rozwiercil wsadzil tam wacka i pozniej zaspawal i po wbijal jakies blaszki po bokach zeby luzu nie bylo
Zapisane

ekeler

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 08, 2007, 21:00:43 »

Daje gwarancje??
Jeśli tak, to może świadczyć o tym, że wie co robi i warto zaryzykować zakup. <yes>

a jak rozwiercil wsadzil
Cezet wychodząc z takich założęñ, nie powinieneś kupować jogurtów, frytek, itp  ;)
Zapisane

cezet175

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 08, 2007, 21:03:54 »

nasz forumowy kolega jawiarz ma cala lodowka jogurtow ciekawe czemu  <blink>
Zapisane

ekeler

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 08, 2007, 21:12:43 »

Trzepał do głównego zbiornika??? <blink>
Niebezpiecznie zbaczasz z tematu!!
WA£, REMONT
Koncentruj się !!! <hammer>
« Ostatnia zmiana: Lutego 08, 2007, 21:18:59 wysłana przez Krzysztof Rudnicki »
Zapisane

cezet175

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 08, 2007, 21:20:05 »

a jawiarz ma cz 175 a ona ma w zbiorniku wysoki garb i ciezko sie przelewa z jednej na druga strona i trzepal tylko do jednej strony ale druga jest oki bo nagle dzownica wyjal za pazuchy mega wielka sztachete buchnieta z pobliskiego ogrodka
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 09, 2007, 18:01:52 »

Ludzie może trochę kultury?  <sadwalk>

Poje¼dziłem po okolicy. Regeneracja wału 300pln. Dają nowe korobowody. Made in Tajwan. Ponoć to nie chiñszczyzna? Do tego nowe łożysko. I jak trzpienie będą złe to jakoś "napawają".

Mam dwa wały. 6V i 12V. Korbowody są inne. Foto:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/09de55ca64ad860d.html

Co pisze na oryginalnych czeskich? Na moich żaden nie ma zanczka Jawa/CZ...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

jacu

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 365
  • jawa
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #11 dnia: Lutego 09, 2007, 18:07:31 »

No właśnie brakuje moderatora <hammer>

Niektórzy chyba pomylili adresy forum.
Schodzimy na psy! <argue>
Zapisane

jacu

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 365
  • jawa
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #12 dnia: Lutego 09, 2007, 18:25:45 »

Nie zaglądam na forum cały czas bo mam jeszcze inne obowiązki ale czytając niektóre ostatnie posty zastanawiam się czy dobrze trafiłem.

Co to wogóle jest???!!!:

http://www.demonos.vipserv.org//component/option,com_smf/Itemid,155/topic,1484.0/

Sory za off topic ale czy to już będzie obowiązująca nomenklatura?
Bo jeżeli tak to ja się wypisuje.
To że kupiłem Jawę nie oznacza że mam obniżac swój poziom umysłowy.

Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #13 dnia: Lutego 09, 2007, 20:26:09 »

cezet175 to nie forum BrawoGirl zaczynasz wkurwiać tymi żenującymi tekstami... Naczelny z tego co pamiętam ktoś z forum za 200pln robi regeneracje na oryginalnych częściach (przynajmniej tak pisał) poszukaj tematu "regeneracja wału".


pzdr
Zapisane

cezet175

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #14 dnia: Lutego 09, 2007, 22:29:12 »

 <hammer> chlopaki sorki za te teksty bo az ja sam sie dzisiaj przestraszylem co pisalem bylem po 5 karpackich 9% przepraszam  <punk>
Zapisane

mechanik32

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #15 dnia: Lutego 09, 2007, 22:35:38 »

dostarczycie mi części do regeneracji wału i sam wał ja suie już zajme resztą. 100zł za złozenie i wyważenie wału.
Zapisane

ekeler

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #16 dnia: Lutego 10, 2007, 09:25:38 »

Adrian wyważasz wał statycznie, czy dynamicznie (do ilu gram)??
Zapisane

mechanik32

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #17 dnia: Lutego 10, 2007, 09:41:36 »

zle to ująłem ja centruje wały. :)
Zapisane

ekeler

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #18 dnia: Lutego 10, 2007, 09:44:22 »

Potrzebuje wyważyć wał dynamicznie, ,,ktokolwiek widział, ktokolwiek wie"
proszę o podpowiedzi. :)
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #19 dnia: Lutego 10, 2007, 12:32:38 »

Dobra jedziemy dalej.

SKRZYNIA.

Bo mam dwie skrzynie. W pierwszej są lepsze kły na trybkach. Mniej wypiłowane. W drugiej jest mniejszy luz (na boki) tych trybów na wałkach (mocowane pierścieniem). Moge z dwóch zrobić jedną? Czy pozostać przy jednej?

Sie myśle czy nie zrobić nowego szlifu cyclindrów. Bo mam dwa cylindry z silnika 12V. Tyle że to są dwa inne cylindry. Jeden to A a drugi to B. Można je zeszlifować pod ten sam rozmiar tłoka nadwymiarowego 2giego? Chodzi chyba tylko o to aby tłoki były takie same?
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

nerlst

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #20 dnia: Lutego 10, 2007, 14:28:17 »

Raczej można je zeszlifować pod taki sam wymiar. Co do skrzyni to zwróć szczególną uwagę właśnie na te kły, czy nie są zaokrąglony i na otwory w które te kły wchodzą, jeśli są wyszczerbione to szybko się wyrobią i będą Ci biegi wyskakiwały. Sprawd¼ czy po włożeniu prowadnicy od wodzików w te dwa otwory w "motylku" całość się rusza na nicie, nie powinna.


pzdr
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #21 dnia: Lutego 10, 2007, 22:31:24 »

Sprawd¼ czy po włożeniu prowadnicy od wodzików w te dwa otwory w "motylku" całość się rusza na nicie, nie powinna

Nie wiem o jakie motylki chodzi. Ale złoże w tygodniu skrzynie na próbe w kartery to obacze...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

emzet

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #22 dnia: Lutego 11, 2007, 00:48:31 »

motylek?

Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #23 dnia: Lutego 11, 2007, 08:56:18 »

Przyjacielu Naczelny, to,że jeden gar jest A a drugi B to nie znaczy,że nie moga być w jednym silniku. to grupy selekcyjne,ktore sluża bardziej do dopasowania odpowiedniego tłoka. sprawdzona informacja. nie sugerowałem sie tylko książką Jawa obsługa i naprawa.pozdrawiam i powodzenia z bestią.
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #24 dnia: Lutego 11, 2007, 10:35:22 »

gdyby jeden cylinder był po pierwszym a drugi po np. drugim szlifie to juz nie można takich parować. tzn można ale to nierozsądne :>
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
4426 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 02, 2006, 00:00:02
wysłana przez Johnny
12 Odpowiedzi
6859 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 17, 2006, 10:49:07
wysłana przez NaczelnyFilozof
22 Odpowiedzi
8970 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 29, 2008, 09:52:36
wysłana przez Rozztocz
34 Odpowiedzi
13319 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 03, 2007, 23:05:55
wysłana przez MZiobro
7 Odpowiedzi
5536 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 29, 2006, 15:01:14
wysłana przez M£ODY