Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 01, 2024, 18:42:32
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Układ zapłonowy IRF840  (Przeczytany 5652 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

grucha591

  • Gość
Układ zapłonowy IRF840
« dnia: Marca 22, 2009, 10:19:04 »

Witam, wczoraj piękny sobotni dzieñ przesiedziałem w garażu majsterkując przy układzie zapłonowym jawy.Wcześniej znalazłem schemat układu zapłonowego opartego na tranzystorze IRF840, zakupiłem części i oto wynik:








Zasada działa nia jest prosta, układ ten wykorzystuje platynkę jako impulsator , przez co prąd na cewce jest odcinany bardzo szybko a co  sie z tym wiąże cewka potrafi wygenerować większy impuls na świece co równa się mocniejszej iskrze
Pozostałe zalety :
1 praktycznie zerowe zużywanie się platynek
2 o wiele łatwiejszy rozruch zimnego silnika
3 dokładniejsze spalanie się mieszanki
4 wyższe obroty silnika
5 brak iskrzenia na platynkach
6 układ ten "nie gubi prądu" jak dzieje sie w przypadku platynek
7 mniejsze spalanie
8 zimny silnik nie kopci tak bardzo
Tutaj macie dwa tematy w których ludzie wypowiadają się na temat tego układu zastosowanego w samochodach i motocyklach
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic376800.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic80938-0.html

Narazie nie zainstalowałem układu w motocyklu, podłaczylem go na krótko i trzeba przyznać że działa  <worship>
może pó¼niej wstawię zdjęcia z zamontowanym układem na stałe
Zapisane

grom

  • Gość
Odp: Układ zapłonowy IRF840
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 22, 2009, 13:24:30 »

super tylko te plusy to trochę naciągane :-)  mniejsze zużycie paliwa itp ale niech .
Ja zrobiłem zapłon z mikroprockiem i niestety u mnie irf sie nie sprawdził bo już mi 2 sztuki padły.
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: Układ zapłonowy IRF840
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 22, 2009, 15:32:13 »

no niby fajnie- układ jest układ
ale nadal pozostaje najgorszy element zapłonu jawy ....

...przerywacz- albo stare (jak nie wyjechane to jeszcze mogą być a te nowe to palcami jeden w drodze do domu ze sklepu rozłożyłem)

układ elektroniczny sterujący zapłonem to trochę przerost formy nad treścią o ile zostawiamy przerywacz moim zdaniem bo to on najwięcej krwi psuje w tym wszystkim 

a i jeszcze jedno, tak sobie przypominam że o ile konkretnie nie wysteruje sie "ierefa 840" to będą padały jak muchy
« Ostatnia zmiana: Marca 22, 2009, 15:42:20 wysłana przez Pawel »
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

grom

  • Gość
Odp: Układ zapłonowy IRF840
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 22, 2009, 15:41:47 »

racja racja Pawle moduł fajna rzecz ale ten przerywacz, co do nowych częsci to są coraz gorszej jakości.
Zapisane

grom

  • Gość
Odp: Układ zapłonowy IRF840
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 22, 2009, 20:03:51 »

racja mówimy tu głównie o obwodzie tranzystora t2 ale działa to działa
Zapisane

Radziu

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 65
Odp: Układ zapłonowy IRF840
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 22, 2009, 21:17:39 »

Mozn prosic o spis elementów i wzor plytki drukowej
Zapisane
W garazu:
2 CZ 175/487
Mz ts 250/2
2 Komary Sztywniaki
Suzuki gs 500
CBR 600 f2 stunt pies
Jawa 350 Ts +  Wozek
"..Pieprzyć to co o nas mówią.. jesteśmy lud¼mi z pasją.."

grucha591

  • Gość
Odp: Układ zapłonowy IRF840
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 22, 2009, 21:38:23 »

ja wstawiłem zamiast bc547 tranzystory bc 640 ponieważ te pierwszego max i = 100ma a drugiego 1A

tylko ten moj irf jest jakis chinski i nie pracuje tak pieknie jakbym tego chcial , musze zamowic sobie hexfeta
Zapisane

Energizer

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 327
  • Jawa TS 350; 91r
Odp: Układ zapłonowy IRF840
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 22, 2009, 21:58:43 »

No ciekaw jestem jak się sprawdzi ten układ w Jawie, mój zbudowany jest na TIP'ach działa już 2 sezon. Moim zdaniem wadą jego jest to że przy słabym akumulatorze dającym z różnych przyczyn np. 9~10 V zamiast przynajmniej 12 V, jest tendencja do zaniku iskry to na lewej lub na prawej cewce. Ale tak poza tym to same zalety.
Zapisane
Motocykl to największy wibrator jaki można wsadzić między nogi.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
układ dysz w ga¼niku ts

Zaczęty przez gringo Mechanika

1 Odpowiedzi
2912 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 24, 2009, 13:29:25
wysłana przez gringo
57 Odpowiedzi
27315 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 13, 2012, 00:06:33
wysłana przez AndrewS
1 Odpowiedzi
2253 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 27, 2014, 16:24:57
wysłana przez Bimberpołudnie
16 Odpowiedzi
5841 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 05, 2017, 23:39:57
wysłana przez kuba.g6
3 Odpowiedzi
755 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 08, 2023, 09:47:35
wysłana przez Rozztocz