Ta kwestia też była mocno przemyślana. Brałem pod uwagę
klapé na zawiasach ale w tym przypadku otworu wejściowego musiało by nie być, boczne ściany i cała góra musiałaby zniknać, skrócic aż tyle skorupy żeby wyciąć cały otwór wejściowy nie było możliwości bo nie zgrały by sié linie krztałty skorupy wiec ta wersja padła.
Zabudowa otworu wejściowego wlóknem i żywicą tu kupa roboty potem wycinanie i dorobienie klapy która musi być na felc i uszczelkę żeby się nie tłukła w trakcie jazdy.
Do tego trzeba by zawiasy z odgiętymi ramionami chowające się do wewnątrz jak w tylnym bagażniku samochodu, no i zamek , klódka czy zadówka odpada. Z klapą w paviku mam wieczny problem, albo jest lużno i zamek dié zamyka ale klapa drga i się tłucze albo dociska do uszczelki ale zamkniécie zamka zajmuje parę minut.
Trzecią opcja to zaklejenie otworu wejściowego i wyciécie klapy w górnej skorupie po linii pierwszych zagięć czyli jakieś 10 cm powyżej napisu Velorex po całym obwodzie skorupy. Ale problem byłby bo brakowało by mi co najmniej 1,5cm w koło żeby zrobić felc by klapa była równo w plaszczyźnie skorupy plus grubość uszczelki. Móglbym prze kombinować. I trzeba by dobrze wzmocnić w koło ten otwór skorupy jak rozkrécisz na 2 częsci są wiotkie jak brzezinki. Sztywność dostają po skréceniu całości. Więc też zrezygnowałem.
Temat klapy odstawiłem na bok a jak zacząłem maxymalne skracać skorupé i wyszło że więcej się nie da i otwór zostać musi stwierdziłem że ładnie to wygląda z tym otworem kształty welorexa są zachowane ,(taki mini velorex) i postanowiłem że będzie jak w oryginale, mini niska szybka i plandeka na otwór wejściowy na zatrzaskach jak w oryginale. Piwa kupuje sié w puszkach albo bez skrzynek. Namiot śpiwory graty bety spokojnie przez ten otwór wejdą a roboty mniej, możliwość spieprzenia czegoś mniejsza a i dla oka przyjemne.
I tak już zostanie. Fastryga uszyje mi mini pokrowiec będzie myslę ok.
Co do przepisów to nie ma nic prucz tego że zestaw nie może przekraczać 4m mam w zapasie 20 cm.
Zastanawiam sié tylko nad kierunkami czy zakładać czy nie. Napewno tylna lampa i stóp jak w pav musi być, jakiś odblask a kierunki to jak myślicie?
No i tradycyjnie wyfuki na końce kominów muszą wejsć bo przyczepka będzie wiecznie czarna.
Choć od kiedy przeszedłem na olej Motyl jest o wiele lepiej niż na malince Orlen.