Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Października 14, 2024, 19:24:31
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Pav 562  (Przeczytany 6935 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Makaron

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 220
  • Cz 350 472-6 jawa 350TS
Pav 562
« dnia: Marca 10, 2024, 08:41:05 »

Witam wszystkich. Ponad 2 lata temu wpadł mi do głowy pomysł budowy przyczepki ciągnionej na zasadzie PAV 41 lecz między czasie zakupiłem org. Pav 41 pomysł poszedł na boczną półkę. Z racji wiosennej pogody tej zimy żona zabrała się za porządki ogrodowo podwórkowe. Dawno dawno zakupiłem wózek velorex 562 z rozbitą skorupą, która posłużyć miała do budowy rzeczowej przyczepki i dojrzewała parę lat na dachu blaszaka żeby nie rzucała się żonie w oczy. Na rozkaz żony musiałem jednak zrobić z nią porządek i temat budowy wrócił. Szkoda było wyrzucić na gabaryty. Dlatego postanowiłem zabrać się za robotę i podzielić się procesem budowy z wami i pozostawić podwaliny dla potomnych chcących podjąc się podobnego tematu. Próbowałem szukać informacji i podpowiedzi na temat budowy przyczepki na forum jednak niewiele udało mi się zdobyć. Analizowałem nieudana budowę przyczepki ciągnionej wykonana przez Mirage3 i pomysły podpowiadane przez Blendersa i paru kolegów z forum zacząłem w głowie budować ogólny zarys tego stwora. Może komuś się przyda kiedyś i skorzysta z moich wypocin.

Wyprzedzając emocje skorupa nie była w przyzwoitym stanie i ratowanie jej wymagało sporo pracy i nakładu finansowego dlatego narodził się pomysł jak można ją jeszcze wykorzystać żeby się  nie zmarnowała


Pierwsze przymiarki skorupy nie jak nie pasowały i w ruch poszła kątówka. Poniżej przymiarka po pierwszych krojeniach skorupy które nie były wcale tak łatwe jak by sié wydawało. Skorupa nie posiada linii prostych i każde wycięcie skrócenie powodowało że kształty się rozjeżdżaly i linię nie pasowały do siebie. Musiałem robić szablony przodu skorupy i przenosić je na tylne częsci żeby nie narobić schodów i dało się to złożyć w calosć. Momentami wydawało mi sié że to może być nie wykonalne i wylonduje to na gabarytach, ale uparcie ciąłem pasowałem przymierzałem skręcałem szlifowałem, znów przycinałem i tak w kółko.
« Ostatnia zmiana: Marca 10, 2024, 09:29:42 wysłana przez Makaron »
Zapisane

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 964
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 10, 2024, 11:08:32 »

Ja bym kupił mały bagażnik dachowy do auta, dorobił kółka i gitara. Tyle że nie było by toto samodzielnie wydumane i nie miało nic wspólnego z knedlowymi gratami  ;)  Swoją drogą, fajnie że Ci się chce tak kombinować  ;D
Zapisane
Jawa 638 & Velorex 562 - 1987     
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

Makaron

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 220
  • Cz 350 472-6 jawa 350TS
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 10, 2024, 11:13:40 »

Myślałem o różnych rozwiązaniach, dziesiątki pomyslów można zrealizować ale chcé jednak nawiązać do knedlowych krztaltów więc padło na skorupę.
Pomysł początkowy był żeby zrobić orxyczepkę że skorupy od jawy kaczki ale pasowała by do małych 50. Do dużej jawy wyglądałaby dziwacznie



Klejenie dziurawej skorupy


Skompletowane materiały do budowy ramy zdobyte na złomie, rury cienkościenne to  elementy ogrodowej chuśtawki, stare metalowe krzesło to materiał na uchwyt do motocykla, przegób krzyżowy z nn kolumny kierowniczej, wahacze to jakieś łaczniki stabilizatora chyba od jakiegoś dostawczaka. Amortyzatory z wibtoizolatorów. Koszt wszystkiego to 12zl wibroizolatory i 10zł reszta złomu






« Ostatnia zmiana: Marca 24, 2024, 16:17:44 wysłana przez Makaron »
Zapisane

Makaron

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 220
  • Cz 350 472-6 jawa 350TS
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 24, 2024, 16:53:24 »

Kolejne prace przy przyczepie. Cięcie przymiarki wstępne spawanie pasowanie przymierzanie odcinanie przerabianie i tak w kółko.








Ramo wstępnie zaprojektowane









Przegub mały mocny bez luzów zda egzamin doskonale



Tyle zostało wycięte z gondoli. To max co można było wysiąc i skrucic żeby zachować w miarę linie i kształty org velorex 562 dalsze cięcie skracanie zmniejszanie spowoduje że nie można będzie spasować linii krzywizn proporcji i wyjdą zęby załamania i ogólnie pokracznie. Więc tak już zostanie docelowo




Był duży problem z dobraniem koła. Miało być od skutera bo solidne i opona też solidna ale najmniejsze koło skutera to 10 cali po pomiarach stwierdzam że jest o wiele za duże. Koła od maszyn rolniczych zgrabiarki itp są w tych samych rozmiarach lub większe, koło od motorynki nawet by było lecz mocno rozpoznawalne i trochę by się rzucało w oczy i gryzło. Koło od taczek to porażka więc odpada. Więc zamówiłem koło na portalu aukcyjnym za 140zł kompletne z przyzwoita oponą osią i porządnymi łożyskami.




Wahacze wstępnie spasowane



Wstępny zarys ramy i układu jezdnego


Problemy zaczęły się przy amortyzatorach które okazały się być za twarde i posiadały zbyt mały skok. Zależało mi na minimum rozmiarów max skuteczności i możliwości regulacji w razie potrzeby. Wahacz i amortyzacją miała być z hulajnogi elektrycznej  jednak okazało się że będzie zbyt twarde gdyż jest pod wagę 100kg o wiele za dużo i wiązało się z dużymi przeróbkami pod zakupione koło 6 cali szerokość i wysokość zbyt duża więc zrezygnowałem na rzecz posiadanych wahaczów. Zamiast wibroizolatorów gumowo metalowych wymyśliłem włożenie w spręzyn od wsk z regulacją twardości. Wszystko okaże się podczas testów drogowych. Puki co pcham do przodu bo wiem że i tak wszystko będzie wymagało przeróbek poprawek udoskonaleń. Spawy robię prowizoryczne lapię punktowo by była możliwość łatwego demontażu.











Dalsze postępy przedstawiał będę w wolnych chwilach.





Wzmocnienia z płaskownika aluminiowego

Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3568
  • Smoczyciel
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 24, 2024, 18:22:32 »

Działaj działaj! Do wiosennego już blisko ;)
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Makaron

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 220
  • Cz 350 472-6 jawa 350TS
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 24, 2024, 18:47:55 »

Na wiosenny mam inny zestaw. Choć kto wie.
Zapisane

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1647
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 25, 2024, 06:16:01 »

No ciekawe jak to wyjdzie i jak się będzie z tym wynalazkiem jechać  :)
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

Makaron

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 220
  • Cz 350 472-6 jawa 350TS
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 25, 2024, 14:18:22 »

Na letni Andre zapraszam to będziesz testował. Chyba że plany się zmienią i zdążę dokończyć do Zamościa.
Zapisane

Makaron

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 220
  • Cz 350 472-6 jawa 350TS
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 27, 2024, 08:38:45 »



Przegub i dyszel wstępnie wspawany.


Otwór na koło będzie musiał być zabudowany. Puki co do testów musi być


O wysłanych siłach nawet stoi i się nie rozleciała.


Dorobiłem też na przodzie rozkładane nóżki żeby wygodnie ją było odpiąć od motocykla i postawić.


Tak to wstępnie wygląda zapięte za Moto.
Będę testował jak zachowuje się ramo. Jest jeszcze możliwość poprawienia cięcia przerobienia zastosowania innych rozwiązań puki jest to nie spawane na gotowo. Chciałem jak najbardziej obniżyć środek ciężkości i rozłożyć punkty podparcia. Czyli styk opony z podłożem i mocowanie do motocykla by przyczepka mnie miała tendencji do walenia się na boki. Przy obciążeniu przyczepki może to powodować kolebanie się przyczepy na boki i uniemożliwiać jazdę. Testy pokażą czy dobrze myslę.

Zapisane

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2961
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 27, 2024, 08:51:58 »

Wygląda coraz lepiej. Czekam z niecierpliwością na efekt końcowy i na możliwość obejrzenia na żywo.

Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Pabl0

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 108
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 27, 2024, 09:25:22 »

A dyszel nie powinien być bardziej " skośnie"? Znaczy bardziej płasko a nie pod kątem prostym?
Zapisane
JAWA 632 Angielska Milejdi
JAWA 638 Biała Dama
Kolekcja Pojazdów Milicji Obywatelskiej 1944-1990
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
oraz
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ETZ 250  1986
MZ ETZ 250 NVA
BMW R80/7

Makaron

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 220
  • Cz 350 472-6 jawa 350TS
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 27, 2024, 09:57:45 »

To jest dość długie i bardziej że skosa przy mocowaniu górnym przyczepę muszę odsunąć od motocykla i przekroczy mi 4m a to już za dużo. Jak nie odsunę to znów będzie Wadzić o lampę  i kierunkowskazy. Natomiast jak obniżę mocowanie to ramo się przewraca na boki.  Przy całości z obciążeniem może być nie ciekawie.  Będzie jeszcze kombinacji i przeróbek z pewnością zanim osiagnę cel końcowy. Jak na obrazku. Im środek ciężkości nizej tym bardziej stabilna na boki a to główne cel który chce osiągnać żeby się z tym dalonjeździć a nie na paradę było. Jak nie zda egzaminu to będzie przeróbka. Puki co wstępne założenie wydaje mi się poprawne. Testy pokażą czy dobrze rozumuje
« Ostatnia zmiana: Marca 27, 2024, 11:22:58 wysłana przez Makaron »
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3568
  • Smoczyciel
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 27, 2024, 12:01:02 »


Dorobiłem też na przodzie rozkładane nóżki żeby wygodnie ją było odpiąć od motocykla i postawić.

Bardzo ładne spawy!   :P

Również z niecierpliwością czekam na efekty końcowe i możliwości obejrzenia zestawu :)
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Makaron

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 220
  • Cz 350 472-6 jawa 350TS
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 28, 2024, 08:55:05 »

Zaczep zrobimy ze starego krzesła szkolnego zdobytego na złomie. Ma cienkie a bardzo sztywne rurki więc uchwyt będzie stabilny. Zero kombinacji gdyż wykorzystałem gotowe gięcia jak w przypadku tor na ramo z chuśtawki ogrodowej. Narazie prowizorka do testów gdyż jak już się przekonałem budowanie czegoś bez konkretnego sprawdzonego wzoru to przeróbki po dwa trzy razy. Jeszcze zostało pół krzesła w razie czego na drugie mocowanie jak to nie zda egzaminu.




Dodam że przegub z kolumny kierowniczej ma jarzmo z wycięciem na pręt kwadratowy  blokowane srubą z mimośrodem. Proste i skuteczne rozwiązanie. Dla bezpieczeństwa można dodać zawleczkę ale myślę że nie będzie to konieczne.

« Ostatnia zmiana: Marca 28, 2024, 09:13:57 wysłana przez Makaron »
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3568
  • Smoczyciel
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 28, 2024, 09:32:15 »

Idziesz jak burza! Testy drogowe kiedy?
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Makaron

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 220
  • Cz 350 472-6 jawa 350TS
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 28, 2024, 09:38:04 »

Dzisiaj. Jak padać nie będzie.
Choć znając moje szczęście to wyjadę z garażu i zacznie lać jak z cebra.
« Ostatnia zmiana: Marca 28, 2024, 09:43:42 wysłana przez Makaron »
Zapisane

Makaron

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 220
  • Cz 350 472-6 jawa 350TS
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 28, 2024, 21:51:39 »

Po pierwszych testach wyszły jak zwykle poprawki sama rama ładnie idzie w ślady za motocyklem. Jest stabilna na boki jednak przy małych prędkościach ma tendencję do wibracji przód tył które znikają powyżej 60km/h. Ale w tym zakresie są nie do zaakceptowania. Przy obciążeniu przyczepki zapewne się pogłębia. Jak wspomniał kolega w postach wyżej jest to wina kształtu dyszla litery S który pracuje jak sprężyna na łukach. Trzeba było wprowadzić modyfikacje bo nie chciałem narazie przerabiać mocowania jak jest to org w pav. Nie podoba mi się to homonto podwójne mam go przy paviku i nie podoba mi się to strasznie. Poza tym na niskim dyszlu przyczepa traci geometrię i środek ciężkości i kolebie się na boki. A tego nie chcę.

Rama jest zrobiona z rury fi 30 cienkościennej ale jest naprawdę sztywna jednak przymocowalem ramo do stołu na sztywno i obciazalem dyszel i ewidentnie pracowała na zagiéciach półkolach.



Wstawiłem pręt na skos i po próbie drogowej ewidentnie drgania zmniejszyły się


Powtórne mocowanie na sztywno do stołu i wyszło że dyszel jest sztywny jednak ramo zaczęlo pracować w zaznaczonych odcinkach. Niewiele ale przyczepka jest sporych rozmiarów i służy do przewożenia bagażu który czadem nie będzie zbyt lekki. Myślałem około 40kg obciązenia max. Więc przy tej wadze lekkie ugięcia w zaznaczonych odcinkach będą mieć znaczenie i przełożenie na trakcję zestawu.

2 wnioski wyciągnięte z kolejnych przejazdów. Sprężynowanie dyszla i ugięcia ramy przesądziły o usztywnieniu środkowej rury nośnej i dyszla druga rurą. Jedna nad drugą.



Cała rama wyspawana jedynie punktowo żeby łatwo było wprowadzać zmiany, poprawki.



Kolejne testy wyszły coraz lepiej. Jednak po zamocowaniu na sztywno ramy do stołu i obciążaniu dyszla wyszło że dyszel minimalnie pracuje dalej na ugięciach. Jak włożyłem palce w szpary na łukach dyszla czuć było że zmniejszają i zwiększają się minimalnie zaznaczone odległości



Nie zostało nic innego jak wypełnienie pustych przestrzeni dopasowując blachę i kładąc spawy.



Proszę zauważyć że z dnia na dzień spawy wyglądają coraz lepiej

Kolejne testy wykonane będą z obciążeniem myśle około 40kg.
CDN.
« Ostatnia zmiana: Marca 28, 2024, 22:19:48 wysłana przez Makaron »
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3568
  • Smoczyciel
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 29, 2024, 09:18:27 »

Wygląda to na prawdę fachowo...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Makaron

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 220
  • Cz 350 472-6 jawa 350TS
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 29, 2024, 12:08:56 »

A spawy jak?
Dziś jak czas pozwoli zrobié test na obciążenie. Worek pisku wrzucę zobaczę co się będzie działo w trakcie jazdy.
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3568
  • Smoczyciel
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 29, 2024, 17:11:38 »

A spawy jak?

4+

Czekam niecierpliwie na relację z testów obciążeniowych :D
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Makaron

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 220
  • Cz 350 472-6 jawa 350TS
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 29, 2024, 22:34:44 »

Dziś testy z balastem. Miałem pod ręką jedynie worek węgla 51kg




Wyniki.
Dobrze dociążoną przyczepę już czuć za motocyklem najbardziej przy krótkich nerwowych manewrach i hamowaniu.  To samo jest przy zawracaniu, przejazdach przez progi omijanie dziur itp.
Przy prędkościach powyżej 50 i równej drodze zachowuje się poprawnie.
Nic nie pękło nie złamało się a spawy o dziwo trzymają

Edit:
Test drugi z pustą przyczepą wyszedł tragicznie



Na równej nawierzchni jest bajka. Przyczepa jedzie w skąd za motocyklem nie buja nie podskakuje zarówno przy niskich jak i wyższych prędkosciach.
Schody zaczynają się na dziurawej połatanej nawierzchni. Przyczepa skacze jak piłka już przy 40, 50 na godzinę, powyżej 60km więcej leci jak jedzie. Koło podskakuje i odrywa sié od drogi. Każda jest niebezpieczna a na dłuższą trasę raczej niemożliwa.

Winę ponosi system sprézyn wahacza który miał być bardziej komfortowy, miękki ale jak dię okazało tylko przy obciązonej przyczepie. Rozwiązaniem może być jedynie zastosowanie amortyzatotów hydraulicznych dwustronnych na które tu nie ma miejsca. By poprawnie działały jedyne rozwiązanie jest montaż ich w pionie co sporo utrudnia i odpada 1/3 pojemności przyczepki.











Edit 2:
Kolejny test z obciążeniem 12kg  2 akumulatory
 


Dziurawa łatana droga test wypadł lepiej niż na pusto jednak przyczepa na dużych nierównościach lekko podskakiwała. Na równej nawierzchni prowadziła się bardzo dobrze.



Nie zostało nic innego jak zaplanowanie przeróbki zawieszenia i zastosowania amortyzatotów. Pomyślałem o przymiarkę tam amortyzatorów z pralki automatycznej które są mniejsze i dwustronnie działają.
Założyłem góré skorupy i postanowiłem zakończyć pracę na dziś. Zamkłem garaż i zrobiłem kawę by spokojnie pomyśleć.

Edit 3:
Kolejne przeróbki cięcia stały się nieuniknione.
Jednak przy kawie przypomniałem sobie o pierwszej wersji amortyzacji wahacza na gumowych wibroizolatorach.
Powrót do garażu i szybki demontaż spręzyn z napinaczami i zamiana na zakupione wcześniej wibroizolatory.









Szybki wyjazd na dziurawkę i ku zaskoczeniu przyczepka przestała prawie podskakiwać zarówno przy mniejszych jak i większych prędkościach. Powyżej 60  już nie leciała a jechała. Na większych nierównościach lekko podskakiwała. Zmiana jest diametralna.

Drugi test z akumulatorami wyszedł bardzo dobrze. Prowadzi się dużo lepiej nie podskakuje, koło nie odrywa się od drogi. Jest jednak dużo twardsza. Na równej nawierzchni prowadzi sié gładko, nie buja na boki, nie szarpie.
Założyłem górną część skorupy i worek z węglem nie mieścił sie w otworze wejściowym dlatego nie wykonałem już jazdy z obciążeniem 52kg. Wykonam to w najbliższym czasie by nie być znów zaskoczony. Przyszła pora na malowanie pisanek więc pracę garażowe na dziś zostały zakończone

 







CDN.
« Ostatnia zmiana: Marca 29, 2024, 23:44:47 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3568
  • Smoczyciel
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 29, 2024, 23:48:25 »

Aleś Pan zapodał fotodokumentację!

Pamiętaj, że tam bagaż będziesz woził, a nie pasażera... Te ostatnie przeróbki wydają mi się najbardziej rozsądne ;)

Po ostatnich zdjęciach widzę już ze to się też ładnie będzie prezentować :)
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Makaron

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 220
  • Cz 350 472-6 jawa 350TS
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 29, 2024, 23:52:14 »

Starałem się. Może ktoś będzie chciał zbudować coś podobnego to będzie mu łatwiej i nie będzie miał tyle poprawek co ja. Udoskonali coś poprawi i będzie dla potomnych
Zapisane

Makaron

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 220
  • Cz 350 472-6 jawa 350TS
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 30, 2024, 22:51:49 »

Dziś porównanie wielkości oryginału velorex 562 i pav562


Dodam że pav562 na obecnym etapie waży 13kg
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2024, 14:26:05 wysłana przez Makaron »
Zapisane

KarolCZ164

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 40
  • Cezet 350 472.5 Romet Ogar 200
Odp: Pav 562
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 30, 2024, 23:08:14 »

Pav bardziej poręczny jeśli trzeba coś zabrać w trasę
Zapisane