Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwiecień 30, 2024, 15:53:05
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.  (Przeczytany 5743 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

oskare2345

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 114
  • bez młota nie robota
Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 27, 2017, 12:39:11 »

W łożysko wspawaj pręt gwintowany i wkręcając nań nakrętkę oprzyj o coś i wyjmij.


kuba.g6 Co w konstrukcji silnika jest złe? Pęknięty / spadnięty łańcuch jest skutkiem tylko i wyłącznie nieprawidłowej eksploatacji
« Ostatnia zmiana: Październik 27, 2017, 17:29:35 wysłana przez oskare2345 »
Zapisane

matka-siedzi-z-tyu

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • robię pancerkę
Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 12, 2018, 23:31:15 »

Miałem trochę przerwy, ale dziś wróciłem do pracy.
Wyczyściłem ze starego smaru i syfu kartery, pokrywki i inne części.



Zrobiłem inwentaryzację zgodnie z katalogiem części, wiem już co się nada, a co trzeba kupić (na razie do silnika).

W tych uszach trzymających silnik blacha się skończyła i trzeba będzie dospawać dwa kawałki.



Macie jakiś pomysł jak wyjąć to sitko z komina? Wybijanie od drugiej strony nic nie daje.

Zapisane

kuba.g6

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 219
  • Jawa 50 23p 1978 | CZ 487.0 1988 | CZ 472.5 1985
Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 12, 2018, 23:56:18 »

W łożysko wspawaj pręt gwintowany i wkręcając nań nakrętkę oprzyj o coś i wyjmij.


kuba.g6 Co w konstrukcji silnika jest złe? Pęknięty / spadnięty łańcuch jest skutkiem tylko i wyłącznie nieprawidłowej eksploatacji

Sorki że nie odpisałem wcześniej, problem z otartym karterem występuje tylko na zębatkach 11 i lekko na 12 zębów, na 13 jest spokój. Po prostu nie tyle konstrukcja jest zła tylko chyba projektowali ten silnik z myślą o zębatce 13 zębów :D

matka-siedzi-z-tyłu tego sitka nie wyciągniesz raczej bo ono jest chyba zgrzewane razem z resztą tłumika a poza tym jak to rozwalisz to szlag trafi rezonans, bo uwaga tłumik od jawki jest liczony :D

Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

matka-siedzi-z-tyu

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • robię pancerkę
Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 12, 2018, 14:10:04 »

Cytuj
Sorki że nie odpisałem wcześniej, problem z otartym karterem występuje tylko na zębatkach 11 i lekko na 12 zębów, na 13 jest spokój. Po prostu nie tyle konstrukcja jest zła tylko chyba projektowali ten silnik z myślą o zębatce 13 zębów :D

matka-siedzi-z-tyłu tego sitka nie wyciągniesz raczej bo ono jest chyba zgrzewane razem z resztą tłumika a poza tym jak to rozwalisz to szlag trafi rezonans, bo uwaga tłumik od jawki jest liczony :D
Dzięki za info. Dorwałem tłumik w lepszym stanie, z tym, że wygląda na jakiś mix starego typu z nowszym, ale będzie dymił.

Zębatkę wezmę 13.
Jeszcze jedno pytanie, po wyjęciu łożyska w pokrywie magneta była pod nim tylko podkładka z cienkiej blaszki. Natomiast na schemacie wygląda to tak:


38. podkładka, 39. pierścień i 41. uszczelka.Przeglądałem sklepy i inne allegra, ale nigdzie tego nie ma. Co z tym zrobić?
Zapisane

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 12, 2018, 14:34:50 »

W karter wchodzi najpierw malutki oring, później blaszka z otworem i na koniec łożysko. Co do tłumika to wydaje mi się, że szło wyjąć wszystko, ale po tylu latach na pewno będzie ciężko to wyciągnąć..

Edit: Jacek64 pięknie udokumentował remont swojego mustanga, wiele elementów np z remontu silnika możesz podpatrzeć :)
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2018, 14:44:10 wysłana przez Misiek89gdz »
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
Honda Hornet 600 '05
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

kuba.g6

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 219
  • Jawa 50 23p 1978 | CZ 487.0 1988 | CZ 472.5 1985
Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 12, 2018, 19:20:21 »

Ta blaszka to docisk oringu ale szczerze ja wymieniłem ostatnio razem z łożyskiem a i tak nie jest to 100% szczelne
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

matka-siedzi-z-tyu

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • robię pancerkę
Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 25, 2018, 14:50:19 »

W karter wchodzi najpierw malutki oring, później blaszka z otworem i na koniec łożysko. Co do tłumika to wydaje mi się, że szło wyjąć wszystko, ale po tylu latach na pewno będzie ciężko to wyciągnąć..

Edit: Jacek64 pięknie udokumentował remont swojego mustanga, wiele elementów np z remontu silnika możesz podpatrzeć :)
Dzięki, wątek Jacka64 to rzeczywiście kompendium wiedzy o budowie tego sprzęta :)
Zapisane