Wolna Strefa Jawa - CZ

Inne => Nasz Garaż => Wątek zaczęty przez: matka-siedzi-z-tyu w Wrzesień 28, 2017, 20:54:47

Tytuł: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: matka-siedzi-z-tyu w Wrzesień 28, 2017, 20:54:47
A więc stało się, tydzień temu zakupiłem jawę 50 typ 20 rocznik 1979
(https://http://images.tinypic.pl/i/00935/wd8z4f0mmqf5_t.jpg) (http://www.tinypic.pl/wd8z4f0mmqf5)
i dzisiaj zacząłem dłubać.

Czasu miałem niewiele, więc na pierwszy ogień poszła puszka z filtrem powietrza, poczyściłem i zalepiłem dziurę w kolanku.
Do kupienia jest filtr powietrza.
(https://http://images.tinypic.pl/i/00935/msx583pg3m51_t.jpg) (http://www.tinypic.pl/msx583pg3m51)

Później przyszła kolej na gaźnik. Rozebrałem go na części pierwsze i okazało się, że brakuje:
- okapnika,
- śruby mocującej ww.,
- nakrętki kontrującej pod śrubę do regulacji linki gazu,
- śrub mocujących pokrywę komory pływakowej (patent na trytytkę),
- podkładek wszelkich,
- uszczelki pod zawór iglicowy.
Poza tym pływak jest do wymiany (pływa, ale jest trochę poobijany), a zapinka jest przylutowana do iglicy przepustnicy. Aktualnie wszystkie bebechy kąpią się w benzynie ekstrakcyjnej.
Do kupienia jest zestaw naprawczy gaźnika.
(https://http://fotoo.pl//out.php?t=1215661_img-6453.jpg) (http://fotoo.pl/show.php?img=1215661_img-6453.jpg.html)

Czasu było coraz mniej, więc wziąłem się za pierdółki. Rozebrałem przełącznik świateł. Trochę się zastał, jest do uratowania. Odkręciłem cewkę zapłonową, reflektor, blachę z tyłu czachy i polałem wszystkie śruby i nakrętki WD40, coby się do następnego czwartku przeżarło i było łatwiej kręcić.

Pytania:
1. W jaki sposób fabrycznie puszka z filtrem powietrza była przytwierdzana do ramy? W czechosłowackim katalogu części zamiennych pod hasłem "Tlmic sania s cisticom vzduchu" widnieje część nr 8 - "upinaci gumovy kruzok" i czyżby właśnie tym gumovym krużokiem?
2. Chcę dosztukować śruby mocujące pokrywę komory pływakowej, są to M4x14, tylko nie przyjrzałem się jaki tam jest skok gwintu, ktoś coś wie?
3. Kierownica NIE BYŁA fabrycznie przyspawana do wspornika, prawda?
(https://http://fotoo.pl//out.php?t=1215659_img-6469.jpg) (http://fotoo.pl/show.php?img=1215659_img-6469.jpg.html)
 
4. Jaka jest oporność fajki świecy?

(zdjęcie znalezione w necie)
(https://http://fotoo.pl//out.php?t=1215660_jawa-50-typ-20-oryginal-1973r-zarejestrowana-piotrkow-trybunalski-sprzedam-333612762.jpg) (http://fotoo.pl/show.php?img=1215660_jawa-50-typ-20-oryginal-1973r-zarejestrowana-piotrkow-trybunalski-sprzedam-333612762.jpg.html)
5. Brakuje mi części zaznaczonej na powyższym zdjęciu numerem 1 (tunel), ktoś może ma i nie potrzebuje już?
6. Gdzie można dostać gumki zaznaczone na powyższym zdjęciu numerem 2?

7. Poprzednim właścicielem był chyba jakiś spawacz. Kolanko wydechowe jest przyspawane do tłumika. Ciąć to czy olać i zostawić?

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: czeron w Wrzesień 28, 2017, 21:01:58
AD. 3 mocowanie jak w rowerze
AD. 4 fajka bez opornika
AD. 7 jak nie szpeci to olać, bo oryginał ciężko dobrze uszczelnic
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: matka-siedzi-z-tyu w Październik 06, 2017, 13:17:11
Dzień drugi.

Wyjąłem kierownicę (sprawdziłem, jest przyspawana do wspornika, bo tak ma być - to jest wypust z >1975) i zdjąłem czachę. Odkręciłem prawy tylny amortyzator, rozpiąłem łańcuch, zdjąłem zębatkę odbiorczą. Następnie odkręciłem pokrywkę iskrownika, odłączyłem przewody i wyjąłem silnik z ramy. Odkręciłem od silnika stopkę centralną, spuściłem z niego olej i zdjąłem kopkę, a później wybiłem dźwignię zmiany biegów i wykręciłem śruby mocujące automat zmiany biegów. Odkręciłem prawe wieko, popychacz od sprzęgła wypadł tylko w 1/3 (krótki) i wyjąłem iskrownik oraz lewe wieko i zdjąłem tarcze sprzęgła z łańcuchem i przy pomocy wykonanego wcześniej ściągacza - zębatką sprzęgłową.

(https://http://i65.tinypic.com/n2d7a1.jpg)

Straty: jedna podkładka pod zabezpieczeniem sprężynki sprzęgła wystrzeliła w kosmos.

Braki: klucze rurowe - przez to nie odkręciłem głowicy cylindra i nie zdjąłem kosza sprzęgłowego.

Do kupienia m.in.:
- komplet śrub silnika,
- wiązka elektryczna,
- stacyjka,
- świeca zapłonowa (była Iskra F95PS) + fajka + przewód WN,
- napęd kompletny,
- zestaw sprzęgła + popychacz,
- olinkowanie,
- duży zestaw naprawczy gaźnika (zawiera śruby mocujące pokrywę komory pływakowej).

Pytanie: oryginalny szybkościomierz (ramka, szkiełko, tarcza) jest w ładnym stanie, jak go wyjąć bez zniszczenia? Chętnie wymieniłbym tylko mechanizm, a części zewnętrzne zostawił oryginalne.

Za tydzień planuję rozpołowić.
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: kuba.g6 w Październik 06, 2017, 13:57:15
Odnośnie prędkościomierza to musisz delikatnie odgiąć ta chromowaną obwódkę. Ale uwaga te liczniki po tylu latach lubią sobie podskakiwać razem z wibracjami silnika i przez to są niedokładne.

A sprzęgło polecam rozbierać i składać w okularach ochronnych bo inaczej można stracić oko :P  A i jakość wspłczesnych tarcz jest fatalna, część metalowa wybija się przez co łańcuszek lata jak porąbany. Polecam więc tarcze od Czechów marki ferodo, są znacznie lepiej wykonane i wytrzymalsze.
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: oskare2345 w Październik 06, 2017, 14:02:33
A sprzęgło polecam rozbierać i składać w okularach ochronnych bo inaczej można stracić oko :P  A i jakość wspłczesnych tarcz jest fatalna, część metalowa wybija się przez co łańcuszek lata jak porąbany. Polecam więc tarcze od Czechów marki ferodo, są znacznie lepiej wykonane i wytrzymalsze.
Ja w ogarze 200 zamontowałem najtańsze współczesne i po podniesieniu mocy zero problemów ze sprzęgłem.
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: kuba.g6 w Październik 06, 2017, 14:09:42
A sprzęgło polecam rozbierać i składać w okularach ochronnych bo inaczej można stracić oko :P  A i jakość wspłczesnych tarcz jest fatalna, część metalowa wybija się przez co łańcuszek lata jak porąbany. Polecam więc tarcze od Czechów marki ferodo, są znacznie lepiej wykonane i wytrzymalsze.
Ja w ogarze 200 zamontowałem najtańsze współczesne i po podniesieniu mocy zero problemów ze sprzęgłem.
No nie wiem u mnie nie wytrzymały połowy sezonu
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: oskare2345 w Październik 06, 2017, 14:15:56
A sprzęgło polecam rozbierać i składać w okularach ochronnych bo inaczej można stracić oko :P  A i jakość wspłczesnych tarcz jest fatalna, część metalowa wybija się przez co łańcuszek lata jak porąbany. Polecam więc tarcze od Czechów marki ferodo, są znacznie lepiej wykonane i wytrzymalsze.
Ja w ogarze 200 zamontowałem najtańsze współczesne i po podniesieniu mocy zero problemów ze sprzęgłem.
No nie wiem u mnie nie wytrzymały połowy sezonu
U mnie tarcze wytrzymały cylinder 55ccm z większymi oknami i gaźnik od wsk, ciągłe strzały ze sprzęgła i pseudosportową jazdę.
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: kuba.g6 w Październik 07, 2017, 21:16:07
A sprzęgło polecam rozbierać i składać w okularach ochronnych bo inaczej można stracić oko :P  A i jakość wspłczesnych tarcz jest fatalna, część metalowa wybija się przez co łańcuszek lata jak porąbany. Polecam więc tarcze od Czechów marki ferodo, są znacznie lepiej wykonane i wytrzymalsze.
Ja w ogarze 200 zamontowałem najtańsze współczesne i po podniesieniu mocy zero problemów ze sprzęgłem.
No nie wiem u mnie nie wytrzymały połowy sezonu
U mnie tarcze wytrzymały cylinder 55ccm z większymi oknami i gaźnik od wsk, ciągłe strzały ze sprzęgła i pseudosportową jazdę.

 dobra a ile km zrobiłeś na tym sprzęcie? bo mi te tarcze wytrzymały może 1,5-2 tys. i zaczęło dzwonić, wymieniłem łańcuszek który notabene był dobry, nadal dzwoni, a tarcze były jeszcze okładziny były jeszcze dobre, dopiero jak wymieniłem tarcze to się zrobiło cicho.


 Zresztą możemy się wyliczać w każdym temacie o jawie 50 tak w nieskończoność , bo co użytkownik  to inne wrażenia z eksploatacji.
 
 
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: Misiek89gdz w Październik 07, 2017, 21:49:12
Popychacze lepiej zrób sam. Te Chińskie nie nadają się do niczego. Co do sprzęgła.. Jak kiedyś w łeb dostałem podkładką to teraz ubieram okulary  8)
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: matka-siedzi-z-tyu w Październik 12, 2017, 21:08:26
Dzięki za rady.
Uzbroiwszy się w klucze rurowe przystąpiłem do kolejnego dnia pracy nad demontażem silnika. Na początek odkręciłem głowicę i cylinder.
Oglądając tłok uwagę mą przykuło takie oto uszkodzenie:
(https://http://pics.tinypic.pl/i/00939/m5eafn5iq2ea.jpg)

(https://http://pics.tinypic.pl/i/00939/bpgin0r6ifx0.jpg)

I od razu pytanie: pojeździ, czy do kosza?

Następnie wziąłem się za zdejmowanie koła magnesowego. Nie mogłem zdjąć "kułaka" (tak nazywają tą część w "Podręczniku Dla Warsztatów Remontowych Jawa 50 typy 20p 21p 23p 1971 PL"), dopiero po użyciu gwoździa i paru uderzeniach młotem usunąłem go w końcu. Następnie wkręciłem M6 w wirnik i go zdjąłem.
(https://http://pics.tinypic.pl/i/00939/xwtjq55odo5m.jpg)
Dzięki temu wreszcie mogłem rozpoławiać. Przygotowałem sobie ściągacz, więc czynność trwała sekund 5.
(https://http://pics.tinypic.pl/i/00939/6awbipe3anab.jpg)

(https://http://pics.tinypic.pl/i/00939/q6sj1ffatpvw.jpg)
Pozdejmowałem wszystkie koła zębate, wybiłem kopkę i niestety poległem na wyjmowaniu wału korbowego, który utknął w prawej połówce. Naruchałem sobie ściągacz, ale wał siedzi tak mocno, że wywaliło mi śrubę z gwintu w karterze, a wał nie ruszył się ani o milimetr.
(https://http://pics.tinypic.pl/i/00939/eo6veis1gly4.jpg)
Postukiwanie młotkiem przez drewno też nie pomogło.

Ma ktoś może jakiś pomysł, jak wyjąć wał z karteru?

Braki: kulka popychacza sprzęgła.

(https://http://pics.tinypic.pl/i/00939/tl7ebh9ffnr5.jpg)
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: Misiek89gdz w Październik 12, 2017, 21:24:50
Podgrzej kartera.
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: Paweł Świecie w Październik 12, 2017, 22:29:26
Śruby wkręcane w karter mają być w miarę możliwości jak największą ilością zwojów a do wypychania wału ma być trzecia śruba umieszczona dokładnie w osi wału,jeżeli chcesz wyciskać wał wkręcając śruby w oryginalne otwory gwintowane w karterach to licz się z tym że powyrywasz wszystkie gwinty i za chwilę nie będziesz miał do czego przykręcić chociażby prądnicy stojana prądnicy...Gwint,zwłaszcza w aluminium,wytrzymuje o wiele więcej jak się śrubą nie obraca i jest wkręcona jak największą ilością zwojów.
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: matka-siedzi-z-tyu w Październik 12, 2017, 23:52:31
(...) do wypychania wału ma być trzecia śruba umieszczona dokładnie w osi wału (...)

Zachęcony dobrym działaniem ściągacza do rozpoławiania poszedłem tą samą drogą przy wyjmowaniu wału - to był błąd, nie sądziłem, że wał aż tak mocno siedzi. Śruba na szczęście łapie głębiej gwint w karterze, więc zmodyfikuję kątownik i wywiercę dziurę fi8 na osi wału, dokleję poxiliną nakrętkę (nie mam dostępu do spawarki) i w to wkręcę śrubę i tą śrubą będę ściągał.
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: muczacz w Październik 13, 2017, 19:24:02
(...) do wypychania wału ma być trzecia śruba umieszczona dokładnie w osi wału (...)

Zachęcony dobrym działaniem ściągacza do rozpoławiania poszedłem tą samą drogą przy wyjmowaniu wału - to był błąd, nie sądziłem, że wał aż tak mocno siedzi. Śruba na szczęście łapie głębiej gwint w karterze, więc zmodyfikuję kątownik i wywiercę dziurę fi8 na osi wału, dokleję poxiliną nakrętkę (nie mam dostępu do spawarki) i w to wkręcę śrubę i tą śrubą będę ściągał.


z tą poxilną w ściągaczu to żartujesz? :o  podejdź do kogoś żeby Ci cheftnął migiem co nie masz gdzieś blisko machaniora jakiegoś , nie wierzę
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: Paweł Świecie w Październik 13, 2017, 22:11:47
(...) do wypychania wału ma być trzecia śruba umieszczona dokładnie w osi wału (...)

Zachęcony dobrym działaniem ściągacza do rozpoławiania poszedłem tą samą drogą przy wyjmowaniu wału - to był błąd, nie sądziłem, że wał aż tak mocno siedzi. Śruba na szczęście łapie głębiej gwint w karterze, więc zmodyfikuję kątownik i wywiercę dziurę fi8 na osi wału, dokleję poxiliną nakrętkę (nie mam dostępu do spawarki) i w to wkręcę śrubę i tą śrubą będę ściągał.
A po co to w ogóle kleić lub spawać?wystarczy nakrętkę dać pod spodem płaskownika i sama się o niego zaprze.


z tą poxilną w ściągaczu to żartujesz? :o  podejdź do kogoś żeby Ci cheftnął migiem co nie masz gdzieś blisko machaniora jakiegoś , nie wierzę
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: matka-siedzi-z-tyu w Październik 15, 2017, 19:52:43
Cytuj
A po co to w ogóle kleić lub spawać?wystarczy nakrętkę dać pod spodem płaskownika i sama się o niego zaprze.

Wygrzebałem dość tłusty kątownik, nawierciłem otwory i w czwartek nakrętkę pod niego podłożę. Powinno puścić ;)
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: muczacz w Październik 15, 2017, 20:35:25
Cytuj
A po co to w ogóle kleić lub spawać?wystarczy nakrętkę dać pod spodem płaskownika i sama się o niego zaprze.

Wygrzebałem dość tłusty kątownik, nawierciłem otwory i w czwartek nakrętkę pod niego podłożę. Powinno puścić ;)
jak znajdziesz gdzieś w sklepie daj nakrętkę o twardości 11.2
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: matka-siedzi-z-tyu w Październik 20, 2017, 00:05:41
Gruby kątownik + śruba z nakrętkami (jedna nawiercona wiertłem 12, żeby okalała wał i prowadziła śrubę) na klucz 19 dały radę i wyjąłem wał z karteru.
(https://http://pics.tinypic.pl/i/00941/7tzm452u4u6d.jpg)

(https://http://pics.tinypic.pl/i/00941/jivyj75w8ybp.jpg)

Później usunąłem wszystkie części z ramy i oto jest jawka rozłożona na części pierwsze.

(https://http://pics.tinypic.pl/i/00941/pa5votg9ubve.jpg)

(https://http://pics.tinypic.pl/i/00941/8xkyk7krk973.jpg)

W przyszłym tygodniu zaczynam czyszczenie.

W związku z tym pytanie: jakim druciakiem najlepiej jechać starą farbę?

doczołową na szlifierkę kątową
(https://http://pics.tinypic.pl/i/00941/pa0rck5h8pxx.jpg)

tarczową (falistą) na szlifierkę kątową
(https://http://pics.tinypic.pl/i/00941/2w2tiqfiuc20.jpg)

doczołową (falistą) na wiertarkę
(https://http://pics.tinypic.pl/i/00941/o89uja7gafpy.jpg)
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: daniel89_lb w Październik 20, 2017, 01:14:48
Oddaj do piaskowania. Zapłacisz ze stówę a zaoszczędzisz na czasie,prądzie,narzędziach i nerwach .
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: muczacz w Październik 20, 2017, 08:08:34
daniel89_lb dobrze Ci radzi więcej zapłacisz za graty niż za piaskowanie a efekt będzie marny
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: janosikmz19822 w Październik 20, 2017, 10:01:08
Tak właśnie zrób oddaj do piaskowania szkoda siedzieć cały bity dzień i skrobać tylko się zajeździsz.
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: biuck w Październik 22, 2017, 12:31:04
Jeżeli myślisz o szczotkach to tylko na kątówkę. Ta falista jest o tyle lepsza że się nie wysypuje tak szybko jak ta prosta. Natomiast prosta zostawia o niebo lepszą powierzchnię.

Poszukaj mojego tematu.. trochę już czyściłem tą metodą. Jest żmudna, ale mi się nie śpieszy

Uważaj jak będziesz czyścić. Włóż okulary, jak nie chcesz mieć drutów w oczach. Szczotki się mocno wysypują. Uważaj też, bo szlifierkę często lubi podbić na krawędziach. Mi się już raz udało zeszlifować skórę z ręki...
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: marian w Październik 23, 2017, 18:34:04
Oddaj do piaskowania. Zapłacisz ze stówę a zaoszczędzisz na czasie,prądzie,narzędziach i nerwach .
Szybciej i taniej.
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: matka-siedzi-z-tyu w Październik 27, 2017, 01:28:31
Cytuj
Szybciej i taniej.

No właśnie nie wiem czy taniej. Szybciej na pewno, ale nie spieszy mi się i robię ją dla siebie, a nie na handel.

Cytuj
Jeżeli myślisz o szczotkach to tylko na kątówkę. Ta falista jest o tyle lepsza że się nie wysypuje tak szybko jak ta prosta. Natomiast prosta zostawia o niebo lepszą powierzchnię.

Pojedziemy falistą na kątówce, później krążki ścierne. Najwyżej się powkurwiam i napisze, że mieliście racje z tym piaskowaniem ;)

A kolejny dzień dłubaniny minął tak:
- umyłem ramę
- wyjąłem szybkościomierz z czachy i rozkręciłem
- wyjąłem bębny hamulcowe i szczęki
- zrobiłem ściągacz i wyjąłem z karterów 4 łożyska
(https://http://pics.tinypic.pl/i/00942/s3bjy4749upa.jpg)

(https://http://pics.tinypic.pl/i/00942/r0we2w27xqwg.jpg)

Problemy:
- tylne amortyzatory - jak nakazali w "Podręczniku Dla Warsztatów Remontowych Jawa 50 typy 20p 21p 23p 1971 PL" ścisnąłem amora razem z podkładkami w imadle, ale nie ukazał się trzpień, więc nie miałem co wybić i nie rozłożyłem. Co robię źle?
- łożysko w pokrywie magneta - spróbuję wypiec w piekarniku, jak nie wyjdzie, to chyba poszukam spawacza, bo ten: https://www.youtube.com/watch?v=c6yDui--kcQ (https://www.youtube.com/watch?v=c6yDui--kcQ) patent mnie jakoś nie przekonuje. O co niby miałby się zaprzeć ten ROZPEREK, skoro śruba jest rozcięta? Próbował tego ktoś?
A poza tym stan "kielicha" na łożysko i przyległości w pokrywie magneta sugeruje, że chyba kiedyś brutalnie siekierą machano.

(https://http://pics.tinypic.pl/i/00942/yktic1oqul6s.jpg)
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: kuba.g6 w Październik 27, 2017, 10:28:11
To nie była siekiera. Tylko efekty zajebistej konstrukcji silnika.  Łańcuch tak to zmasakrował. Zresztą i tak nie jest źle.
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: oskare2345 w Październik 27, 2017, 12:39:11
W łożysko wspawaj pręt gwintowany i wkręcając nań nakrętkę oprzyj o coś i wyjmij.


kuba.g6 Co w konstrukcji silnika jest złe? Pęknięty / spadnięty łańcuch jest skutkiem tylko i wyłącznie nieprawidłowej eksploatacji
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: matka-siedzi-z-tyu w Kwiecień 12, 2018, 23:31:15
Miałem trochę przerwy, ale dziś wróciłem do pracy.
Wyczyściłem ze starego smaru i syfu kartery, pokrywki i inne części.

(https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/30656199_1014112142077255_4281436104613167104_o.jpg?_nc_cat=0&oh=21963fec61ab2be910ab772fcc1f4860&oe=5B29EF2B)

Zrobiłem inwentaryzację zgodnie z katalogiem części, wiem już co się nada, a co trzeba kupić (na razie do silnika).

W tych uszach trzymających silnik blacha się skończyła i trzeba będzie dospawać dwa kawałki.

(https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/30629850_1014112155410587_6007877563056128_n.jpg?_nc_cat=0&oh=f9f4a072d842ac0bddf1f1194825f69a&oe=5B731F4B)

Macie jakiś pomysł jak wyjąć to sitko z komina? Wybijanie od drugiej strony nic nie daje.

(https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/30706806_1014112132077256_1992897127793033216_n.jpg?_nc_cat=0&oh=d16066b9f3f941763729fd2312ba2bb8&oe=5B6493EA)
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: kuba.g6 w Kwiecień 12, 2018, 23:56:18
W łożysko wspawaj pręt gwintowany i wkręcając nań nakrętkę oprzyj o coś i wyjmij.


kuba.g6 Co w konstrukcji silnika jest złe? Pęknięty / spadnięty łańcuch jest skutkiem tylko i wyłącznie nieprawidłowej eksploatacji

Sorki że nie odpisałem wcześniej, problem z otartym karterem występuje tylko na zębatkach 11 i lekko na 12 zębów, na 13 jest spokój. Po prostu nie tyle konstrukcja jest zła tylko chyba projektowali ten silnik z myślą o zębatce 13 zębów :D

matka-siedzi-z-tyłu tego sitka nie wyciągniesz raczej bo ono jest chyba zgrzewane razem z resztą tłumika a poza tym jak to rozwalisz to szlag trafi rezonans, bo uwaga tłumik od jawki jest liczony :D

Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: matka-siedzi-z-tyu w Maj 12, 2018, 14:10:04
Cytuj
Sorki że nie odpisałem wcześniej, problem z otartym karterem występuje tylko na zębatkach 11 i lekko na 12 zębów, na 13 jest spokój. Po prostu nie tyle konstrukcja jest zła tylko chyba projektowali ten silnik z myślą o zębatce 13 zębów :D

matka-siedzi-z-tyłu tego sitka nie wyciągniesz raczej bo ono jest chyba zgrzewane razem z resztą tłumika a poza tym jak to rozwalisz to szlag trafi rezonans, bo uwaga tłumik od jawki jest liczony :D
Dzięki za info. Dorwałem tłumik w lepszym stanie, z tym, że wygląda na jakiś mix starego typu z nowszym, ale będzie dymił.

Zębatkę wezmę 13.
Jeszcze jedno pytanie, po wyjęciu łożyska w pokrywie magneta była pod nim tylko podkładka z cienkiej blaszki. Natomiast na schemacie wygląda to tak:
(https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/32262764_1029430273878775_5802409965452787712_n.jpg?_nc_cat=0&oh=4bb7e9ef448df2375f61ca861b353012&oe=5B55F838)

38. podkładka, 39. pierścień i 41. uszczelka.Przeglądałem sklepy i inne allegra, ale nigdzie tego nie ma. Co z tym zrobić?
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: Misiek89gdz w Maj 12, 2018, 14:34:50
W karter wchodzi najpierw malutki oring, później blaszka z otworem i na koniec łożysko. Co do tłumika to wydaje mi się, że szło wyjąć wszystko, ale po tylu latach na pewno będzie ciężko to wyciągnąć..

Edit: Jacek64 pięknie udokumentował remont swojego mustanga, wiele elementów np z remontu silnika możesz podpatrzeć :)
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: kuba.g6 w Maj 12, 2018, 19:20:21
Ta blaszka to docisk oringu ale szczerze ja wymieniłem ostatnio razem z łożyskiem a i tak nie jest to 100% szczelne
Tytuł: Odp: matka-siedzi-z-tyu - Jawa 50 typ 20. Odbudowa pancerki.
Wiadomość wysłana przez: matka-siedzi-z-tyu w Maj 25, 2018, 14:50:19
W karter wchodzi najpierw malutki oring, później blaszka z otworem i na koniec łożysko. Co do tłumika to wydaje mi się, że szło wyjąć wszystko, ale po tylu latach na pewno będzie ciężko to wyciągnąć..

Edit: Jacek64 pięknie udokumentował remont swojego mustanga, wiele elementów np z remontu silnika możesz podpatrzeć :)
Dzięki, wątek Jacka64 to rzeczywiście kompendium wiedzy o budowie tego sprzęta :)