Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwietnia 28, 2024, 12:22:15
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 33   Do dołu

Autor Wątek: Jawa 362 Californian  (Przeczytany 181179 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

janosikmz19822

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 234
  • motórów kilka
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #325 dnia: Września 21, 2017, 14:49:55 »

Bardzo miło się ogląda twoje postępy :)
Zapisane
    Status GG

kolba RIP

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 284
  • 638.1
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #326 dnia: Września 21, 2017, 17:18:31 »

Piękną  robotę zrobiłeś :o
« Ostatnia zmiana: Września 21, 2017, 20:15:43 wysłana przez kolba »
Zapisane

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1474
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #327 dnia: Września 21, 2017, 19:16:13 »

Yabaman powiedz mi w Japonii jest system calowy czy metryczny chodzi mi o śruby i klucze?
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #328 dnia: Września 21, 2017, 23:35:15 »

System jest metryczny a więc sruby i klucze oznaczane są w milimetrach a długosc w centymetrach, metrach i kilometrach. Dzieci w szkole uczą się jednostek metrycznych i w nich "myslą". Ale są tez dostępne sruby i klucze w systemie calowym.
Dotarły Magneton i Rychlopal wyhaczone na aukcji. A Jikov został przykręcony do silnika i połączony z Motorpalem linką gazu (Motorpal to pompa oleju systemu Oilmaster).
...Knedlowa terminologia jest nawet ciekawa...

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2318
    • JAWA-CZ KLUB POLSKA
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #329 dnia: Września 22, 2017, 10:17:14 »

Wiem że się powtarzam ALE....
Masz cierpliwość . Wiem że na całość składają się detale . Twoja znowu będzie lepsza niż z fabryki
Zapisane
Member  JAWA-CZ KLUB POLSKA
http://www.youtube.com/watch?v=OZH4UPxW2zE

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #330 dnia: Września 22, 2017, 10:24:45 »

Yabaman powiedz mi w Japonii jest system calowy czy metryczny chodzi mi o śruby i klucze?

Oczywiście, że metryczny. Widziałeś jakiegoś nissana albo toyotę ze śrubami calowymi? To samo dotyczy jednośladów. Japończycy to dziwny, ale bardzo mądry naród  ;)  Oczywiście zdarzają się gwinty calowe, ale rzadko, najczęściej w połączeniach hydraulicznych. Warto natomiast wiedzieć, że jeśli na łbie typu + japońskiej śruby (krzyżak) występuje symbol kropki, to jest ona przystosowana do nieco innego typu śrubokręta niż nasz poczciwy philips. Da się nim ją odkręcić, ale łatwo zniszczyć gniazdo. Koniec OT. Kibicujemy dalej :)

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #331 dnia: Września 22, 2017, 10:29:35 »

Uzupelnienie do OT:
Toyoty z USA maja gwinty i "wymiary" calowe i wedlug norm amerykanskich. Auta i czesci sa tam tansze niz w Japonii ale ludzie, ktorzy je sobie stamtad sprowadzili zwykle niewiele z nich maja bo serwisy Toyoty w Japonii nie chca sie nimi zajmowac.
Chytry dwa razy traci.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #332 dnia: Września 23, 2017, 12:47:57 »

Stary Rychlopal został wypucowany i zajął miejsce wspołczesnego zamiennnika. Bardzo szczelna i ciekawa konstrukcja ale cięzko się tam wpina linkę gazu. Zamowiłem mu nowy o-ring bo ten ktory tam był to tylko fragment o-ringu.
Druga linka gazu połączyła Rychlopal z Motorpalem, przybyły linka prędkosciomierza, zębatka zdawcza i łancuch.
Instalacji jeszcze nie ma ale Jawa przy przymiarkach objawiła swoją fizjonomię. Element swietlny jest od 638 (oryginał jest w dobrym stanie ale na zarowki z cokołem BA20D). Kierunkowskazy są z zasobow garazowych.

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2318
    • JAWA-CZ KLUB POLSKA
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #333 dnia: Września 24, 2017, 22:21:57 »

Zaczyna coraz lepiej wyglądać . Już nie tylko kupka pięknych części
Zapisane
Member  JAWA-CZ KLUB POLSKA
http://www.youtube.com/watch?v=OZH4UPxW2zE

daniel89_lb

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 147
  • Amfa Fatima było od huja a nic nima
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #334 dnia: Września 24, 2017, 23:57:47 »

A co tam robi ten stożek ?
Zapisane

Paweł Świecie

  • Mapa jawerów-indianscout.
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 158
  • Jawa 638.1+Velorex562, Kawasaki VN 800 Classic
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #335 dnia: Września 25, 2017, 00:44:27 »

Te kierunkowskazy to od jakiejś Yamahy?Kojarzę sobie że przy okazji odświeżania jakiejś któregoś kumpla takie kierunkowskazy mi się przewinęły przez ręce,chyba nawet gdzieś leżą w piwnicy bo były wymienione(były tylko dwa i to nie od kompletu,tzn,jeden przedni,jeden tylny)
Zapisane
Motor bez wozu jest jak kobieta bez piersi-niby jeździć się da ale to nie to...

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #336 dnia: Września 25, 2017, 02:21:25 »

A co tam robi ten stożek ?
Jeszcze nie mam filtra łączonego gumą więc stozek jest tam tymczasowo i na razie nie przykręcony. Ale kto wie, moze nawet z nim pojezdzę. A załozyłem go bo na "włosciach" są jaszczurki i sam widziałem jak jedna wybiegła z kanału ssącego kiedy poruszyłem motorem (teraz jest tez załozony gaznik więc stozek nie jest konieczny). Jaszczurki małe jak koniki polne ale to niegrozne i pozyteczne stworzenia bo łapią komary i inne robactwo. Lubią wygrzewac się na Jawach więc są w porządku ;D .

Te kierunkowskazy to od jakiejś Yamahy?
Zostały zdjęte z Kawasaki Z1 ale nie są to "oryginały" od tego motocykla tylko sprzedawane na sztuki kierunkowskazy do tuningu. Ich wsporniki tez - sa o roznych długosciach i srednicach gwintu. Roznic między przednimi a tylnymi nie ma. Male są ale mają certyfikaty i policja nie ma się do czego przyczepic. Mam tez podobne kierunkowskazy z identycznymi kloszami ale w kształcie kropli wody - moze kiedys zrobię głosowanie ktore wybrac.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #337 dnia: Września 29, 2017, 13:34:06 »

Ostatnio nie piszę ale powoli prace posuwają się do przodu.
Przed zrobieniem instalacji rozmieszczam na motorze jej elementy, które następnie będą połączone kablami.
Wsród Jaw 362 były zarówno takie z regulatorem Magneton mocowanym pod zbiornikiem oleju z lewej strony jak i takie , w których był on przykręcany od spodu skrzynki narzędziowej. W mojej był oryginalnie pod skrzynką narzędziową bo w jej dnie są otwory idealnie pasujące do Magnetona. Ale Magneton z napisem "Made in Czechoslowakia" fajnie wygląda na zewnątrz więc zanabyłem jego mocowanie, przemalowałem je na czarno i zamocowałem ten regulator jako ozdobę i atrapę. Jak zechcę zakładac oryginalną prądnicę to będzie ją z czym połączyc.
A pod skrzynkę narzędziową trafił regulator Vape bo ma taki sam rozstaw otworów jak Magneton. Regulator w tym miejscu wyklucza wmontowanie filtra powietrza takiego jak w Panelce - teraz przynajmniej wiem dlaczego mój egzemplarz nie ma otworów w ramie pasujących do tego filtra.
Cewkomoduł Vape został przymocowany nad silnikiem i połączony ze swiecami. Załozyłem ekranowane fajki Tesla z Czech. Jak będą się zle sprawiac to wymienię na NGK.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #338 dnia: Października 06, 2017, 12:09:10 »

Z wałka ze stali łozyskowej dorobiłem popychacz sprzęgła. O takiej długosci jak oryginalny ktory miał 110mm. Kulki nie było ale na popychaczach są slady ktore ona wyrobiła - ktos więc grzebał i kulkę wyjął.
Popychacz z kulką wystaje na tyle, ze po zamontowaniu wycisku sprzęgła i jego maksymalnym wcisnięciu gniazdo popychacza nie dochodzi do wałka zdawczego i wetkniętego tam uszczelniacza. A więc "ten typ tak ma" i niezagłębiony w wałku zdawczym uszczelniacz popychacza nie będzie przeszkadzał.
« Ostatnia zmiana: Października 06, 2017, 12:21:22 wysłana przez Yabaman »
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #339 dnia: Października 06, 2017, 13:05:16 »

A możesz powiedzieć jaki był oryginalny filtr w tej jawie?
Moje 354 są bardzo wrażliwe na dolot powietrza, w 354/03 tzw. filtr śmigiełko słabo się spisuje i motocykl gorzej chodzi niż w panelce gdzie mam filtr jak w kiwaćkach. Ciekaw jestem jak będzie chodził na tym stożku... wg mnie będzie źle.
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #340 dnia: Października 06, 2017, 13:51:48 »

Kolega pisał wcześniej że założył stożek coby mu jaszczurki do silnika nie zaglądały ;D
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #341 dnia: Października 06, 2017, 14:41:50 »

Filtr z ktorym te Jawe kupilem raczej nie jest oryginalny ale bardzo podobny do filtrow stosowanych we wczesnych modelach Jawy Californian. To filtr firmy K&N, kiedys byly one stosowane w HD ale nie wiem czy obecnie sa produkowane. Jak mi w koncu zorganizuja w sklepie eTowar gume to wysla ja razem z filtrem do wersji 28-konnej. Nie wiem kiedy to nastapi wiec do rozruchu chyba posluzy stozek ktory ewentualnie odsune bardziej od gaznika.
Do "dziwnych" jak na Knedla czesci trzeba jeszcze zaliczyc brytyjskie gumy manetek z ktorymi ten motor kupilem. Ale jesli eksportowe Jawy Californian mialy brytyjska lampe Lucas to mogly tez miec brytyjskie manetki i robic w Japonii za brytyjskiego klasyka "dla ubogich".
« Ostatnia zmiana: Października 06, 2017, 14:48:13 wysłana przez Yabaman »
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #342 dnia: Października 07, 2017, 22:20:11 »

W Jawie 362 akumulator był mocowany paskiem skorzanym o szerokosci 20mm. Pasek ten nie zachował sie w moim egzemplarzu.
Nowy akumulator jest mniejszy niz oryginalny ale na szczęscie bezposrednio nad nim jest otwor we wsporniku osłony lancucha, na ktorej on stoi. Do tego otworu przykręciłem nierdzewny uchwyt do paska. Z klejem do gwintow powinno się to mocowanie trzymac i akumulatora nie zgubię.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #343 dnia: Października 08, 2017, 03:54:52 »

Od jakiegos czasu robie powoli elektryke i mam zagwozdke zwiazana z podlaczeniem pradnicy Vape SZ13-2 (12V do dwucylindrowego zeliwniaka). W zestawie byl przekaznik normalnie zwarty (do sterowania kontrolki ladowania) ale wedlug schematu nie jest on potrzebny. Czy mozna go zignorowac i laczyc wedlug schematu czy moze cos przeoczylem?

boross-1-6

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 194
  • Kontakt 535-955-583
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #344 dnia: Października 08, 2017, 10:26:42 »

Znalazłem w czeluściach internetów schemat, w którym kontrolka jest podłączona bezpośrednio do styku 54 stacyjki. Z pominięciem przekaźnika. Ja bym przekaźnik zostawił, bo powinien ci eliminować żarzenie kontrolki. Przekaźnik po spadku napięcia załączy kontrolkę i tyle.
Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1078
  • Bibliotekarz
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #345 dnia: Października 08, 2017, 11:39:37 »

Znalazłem w czeluściach internetów schemat, w którym kontrolka jest podłączona bezpośrednio do styku 54 stacyjki. Z pominięciem przekaźnika. Ja bym przekaźnik zostawił, bo powinien ci eliminować żarzenie kontrolki. Przekaźnik po spadku napięcia załączy kontrolkę i tyle.

Bzdura to jest pełne Vape, służy do przeróbki instalacji z 6V na 12V przekaźnik jest do gaszenia motocykla, a nie do kontrolki ładowania.

Tutaj jest schemat Jawy 634 z zamontowanym pełnym Vape i przekaźnikiem.

Bez tego przekaźnika gaszenie na przełączniku zespolonym działa odwrotnie.

Ale u Ciebie nie ma zespolonego do gaszenia.

Gaszenie motocykla w pełnym Vape przypomina to z Wsk 125 Niebeski Przewód z Cewki łączymy z masą i motocykl gaśnie.

Z tego co wiem to dawniej zamiast przekaźnika dodawali przycisk gaszenia,  zaznaczyłem na zał 3

Podsumowując masz 2 opcje

1. Bez przekaźnika
Musisz zastosować dodatkowy przycisk gaszenia, nie zgasisz motocykla wyjęciem kluczyka.

Za to można zapalić bez akumulatora lub z całkowicie rozładowanym.

2.  Z przekaźnikiem
Możesz wtedy normalnie gasić kluczykiem, przełącznika zespolonego nie trzeba.

Po włożeniu kluczyka przekaźnik rozłączy styk gaszenia z masą.
Tutaj żeby zapalić bez aku wystarczy odłączyć przekaźnik i już.

Ja bym montował na przekaźniku, mam tak w mojej 634.

« Ostatnia zmiana: Października 08, 2017, 11:54:38 wysłana przez Blenders »
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

boross-1-6

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 194
  • Kontakt 535-955-583
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #346 dnia: Października 08, 2017, 12:23:20 »

Przeczytaj jeszcze raz post Yabamana i obejrzyj załączony do niego oryginalny schemat VAPE. To co załączyłeś, to schemat zrobiony przez kogoś, kto ma w ten sposób połączone i jest zgodny z tym co napisałeś.
Obie odpowiedzi i Twoja i moja są zgodne z prawdą.
Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1078
  • Bibliotekarz
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #347 dnia: Października 08, 2017, 12:39:31 »

Przeczytaj jeszcze raz post Yabamana i obejrzyj załączony do niego oryginalny schemat VAPE. To co załączyłeś, to schemat zrobiony przez kogoś, kto ma w ten sposób połączone i jest zgodny z tym co napisałeś.
Obie odpowiedzi i Twoja i moja są zgodne z prawdą.

Przeczytałem i domyślam się że Kolega Yabaman mając już wcześniej Jawe 638 z 12V instalacją stwierdził że to przekaźnik do kontrolki, a że montuje Vape do Jawy Californian z instalacją 6V gdzie taki przekaźnik nie występuje i nie ma go na schemacie załączonym przez niego.

W tym przypadku służy on do gaszenia motocykla.

A schemat który załączyłem jest mojego autorstwa, rysowany na podstawie oryginalnego schematu Jawy 634 i schematu Vape.



Post Yabamana
Od jakiegos czasu robie powoli elektryke i mam zagwozdke zwiazana z podlaczeniem pradnicy Vape SZ13-2 (12V do dwucylindrowego zeliwniaka). W zestawie byl przekaznik normalnie zwarty (do sterowania kontrolki ladowania) ale wedlug schematu nie jest on potrzebny. Czy mozna go zignorowac i laczyc wedlug schematu czy moze cos przeoczylem?
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #348 dnia: Października 08, 2017, 14:50:30 »

Kolego Blenders, jak zawsze dziekuje za wyjasniajace wszystko materialy. Zdecydowalem sie na salomonowe rozwiazanie i bede mial i gaszenie kluczykiem (przez stacyjke/przekaznik) i wylacznikiem (w przelaczniku kierunkowskazow mam dodatkowe dwa przyciski, jeden posluzy jako kill-switch do gaszenia a jeden do mrugania reflektorem.
Niebieski przewod z cewkomodulu, laczony do przekaznika i przez przekaznik na mase gdy kluczyk jest wyciagniety, zostal dodatkowo polaczony z wylacznikiem pozwalajacym w razie potrzeby zalaczyc go do masy i odciac zaplon przy wcisnietym kluczyku.
Zanim zapytalem o ten przekaznik mialem zamiar zrobic gaszenie tylko wylacznikiem, tak jak jest na schemacie Vape ale na kluczyk tez nie zaszkodzi.
Instalacja juz wlasciwie skonczona. Motor swieci, trabi, miga i iskrzy.
Pozostaly do zalozenia tylne kierunkowskazy i umocowanie kontrolki ladowania tak aby nie miala kontaktu z masa. Oryginalnie jej gniazdo jest wetkniete w laczony do masy uchwyt razem z kontrolka dlugich swiatel - w instalacji z vape nie moze miec kontaktu z masa bo laczy sie ja miedzy + ze stacyjki a przewod z regulatora.
Kupiona z Czech instalacja nie na wiele sie zdala i posluzyla jedynie jako dawca niektorych przewodow i konektorow. Generalnie jej kable byly za cienkie i za krotkie, zwlaszcza w obrebie lampy i kierownicy. Bardziej pasowalaby chyba do 634.
« Ostatnia zmiana: Października 11, 2017, 23:59:41 wysłana przez Yabaman »
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #349 dnia: Października 11, 2017, 16:05:12 »

Przymiarka wydechów 8).
Trzeba minimalnie rozgiąc ich tylne wsporniki bo dolne sruby amortyzatorow zawadzają o tłumiki. Przed malowaniem ramy prostowałem je i ustawiłem dokładnie rownolegle od gory do dołu. To był błąd ale rozepchnięcie koncowek wspornikow jakąs długą srubą przetkniętą między szprychami załatwi sprawę.
Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 33   Do góry