Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Grudnia 03, 2024, 15:49:32
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jacek64 Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts  (Przeczytany 15984 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 767
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Jacek64 Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« dnia: Czerwca 14, 2014, 21:53:52 »

Dziś zabrałem się za automat sprzęgła. Sprzęgło w mojej jawie nie spełniało moich wymagań czyli bardzo mały zakres regulacji albo delikatnie ślizgało albo ciągnęło więc wydłużyłem ramie popychające tuleję z śrubą regulacji o 3mm w ten sposób zwiększył się skok popychacza o 1,5mm zastosowałem wycięty kawałek bieżni łożyska uwidoczniony na pierwszym zdjęciu no i w końcu po wciśnięciu sprzęgła i wciśnięciu pierwszego biegu nie ma tego niemiłego dźwięku zazębiania. Bieżnie z łożyska zastosowałem ze względu na materiał czyli stal łożyskową, sam spaw odradzam będzie za miękki i szybko się wyrobi reszta na zdjęciach.
« Ostatnia zmiana: Listopada 28, 2022, 17:41:23 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

TomekTS350

  • Gość
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 14, 2014, 22:46:09 »

fajna robota, ale trzeba rozcinać automat żeby to zrobić tak? u mnie właśnie jest to słychać przy 1 biegu, nie jest to mocne ani głośne ale coś tam klika :p
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 15, 2014, 05:18:54 »

Aby motór dobrze działał wszystkie chwyty dozwolone =D
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1832
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 15, 2014, 08:39:39 »

Nie trzeba ciąć, wystarczy wyjąć tą ośkę na której obracają się te widełki.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 988
  • :)
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 15, 2014, 08:51:41 »

dobra robota przestestuje z ciekawosci w olnej chwili ;)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka + Velorex 562 83r.:)
Cz 350 472.6 86r.:)

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 767
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 15, 2014, 09:00:33 »

Ja rozciąłem automat niestety po pospawaniu elementu popychacz nie przejdzie tą samą drogą którą został wyjęty ale i tak jestem bardzo zadowolony z efektu bo sprzęgło pracuje o niebo lepiej .
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 558
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 15, 2014, 22:32:40 »

Jak na moje to miałeś wytarte sworznie i ramię automatu przez co musiałeś dokładać ten kawałek. Sam wiele razy rozbierałem lewą stronę silnika, kombinowałem z olejami, popychaczami, kulkami itd. Potem zakładałem używane automaty i dalej była kupa.


Jak półautomat jest zużyty to energia z klamki, która ma iść na wycisk sprzęgła zatraca się na luzach i w efekcie sprzęgło ciągnie, albo nie daje się wyregulować.


W pewnej mądrej książce o ogólnej mechanice motocykli z lat 60 wyczytałem, że wszelkie zużycia w półautomacie sprzęgła powodują problemy z regulacją i działaniem sprzęgła.


Kupiłem czeski półautomat, a nie chiński, nasmarowałem, dołożyłem kulkę między popychacze bo moje i tak już swoje przeżyły, więc kulka nie zaszkodziła. Wyregulowałem, ale już nie trzymając się książki, bo przy regulacji książkowej sprzęgło ciągnęło.


Teraz się zatrzymuję, stoję na sprzęgle i mogę sobie z 1 wrzucić do 4, zredukować i wrzucić luz. Mogłem wcześniej zainwestować te 93zł, oszczędziłbym sobie te demontaże lewej pokrywy silnika.


A podstawą to jest taki półautomat wymyć w ropie z syfu i potraktować olejem do mieszanki lub smarem, jak kto woli, wolę olej bo dociera w zakamarki.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 15, 2014, 22:36:06 wysłana przez Jawolotmen »
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 767
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 15, 2014, 22:51:38 »

Jawolotmen miałem złamany popychacz na dwie części jak kupiłem jawę więc pospawałem ale nie było to do końca zrobione tak jak bym sobie życzył po wstawieniu tego elementu jak wcześniej pisałem zwiększyłem skok o 1 ,5mm i tym samym zwiększył się luz między tarczami ciernymi dzieląc to na 5 tarcz jest to bardzo mało ale tarcze szybciej się rozklejają i na klamce mogę mieć mniejszy zakres czyli wciskam klamkę 3/4 i jest całkowicie wysprzęglone w mojej sytuacji kiedy nie mam sprawnej lewej ręki jest to wielki plus automaty mam jeszcze dwa więc nie widzę potrzeby kupna jeśli mogę to naprawić.
Zapisane

deadamf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 163
  • Jawa 350 TS Dniepr MT11 TA 600V Yamaha Xmax CZ 350
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 16, 2014, 07:41:21 »

Cześć
Fajny patent i przydało by się go gdzieś podwiesić dla innych :)


A tak ogólnie tak jak kolega wcześniej pisał z tymi naszymi sprzęgłami jest tak, że jak tylko coś się wyrobi, powstaną jakieś luzy to sprzęgło nie będzie działać jak należy. Jeżeli podczas wciskania klamki sprzęgła energia gdzieś tam się rozchodzi to wtedy nie ma jak tego sprzęgła wyregulować.
U mnie było to samo albo się ślizgało, albo ciągło teraz jest myślę ok, ale na postoju ciężko luz znaleźć trzeba to robić jak się motocykl toczy.
W moim przypadku problemem była linka i gumowy automat, podczas naciskania klamki sprzęgła automat się cały wyginał dlatego został porządnie pospawany i już się nie wygina.


Link do zdjęć
http://wicio.eu/jawa/automat_sprzegla_wzmocniony/
Zapisane
--
Pozdrawiam
Deadamf

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 988
  • :)
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 26, 2014, 18:27:40 »

Jacku jaki masz teraz po przeróbce skok tej tuleji dociskajacej ?bo przerabialem dzis zapasowy automat i tak jak ty nadspawałem kawałek biezni lozyska 3mm i troszku za duzo chyba jest bo do konca sie nie cofa tuleja ale to nie problem najwyzej sie srube regulacji troche mniej wkreci ;) skok mam teraz 4-4,5mm a jak bylo przed przeróbka zapomnialem zmierzyc dlatego pytam jak to u ciebie wyglada ;)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka + Velorex 562 83r.:)
Cz 350 472.6 86r.:)

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 767
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 26, 2014, 18:50:44 »

killler ja mam skok 4,2 przed modernizacją było to 2,9mm powinno być dobrze ramie troszkę się wyrobi będzie dobrze teraz po przejechaniu na zlot 330 km x 2=660 km mam 3,9mm  ;D.
« Ostatnia zmiana: Maja 01, 2015, 14:48:10 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 988
  • :)
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 26, 2014, 19:51:43 »

dokladnie wszytko sie musi dotrzec, dokladnie smarem jest wszytko wysmarowane takze powinno byc giot, jak czas pozwoli to w weekend montaz i test ;)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka + Velorex 562 83r.:)
Cz 350 472.6 86r.:)

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1832
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 25, 2015, 15:27:33 »

Chyba zaraz też przyspawam kawałek łożyska do tych widełek bo po roku jazdy spaw się wyrobił i znowu jest problem
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 28, 2015, 19:50:34 »

Wybudziłem wreszcie z letargu Cezetę Oli i się okazało, że założyłem tam kiedyś nowy chinski automat. Sprzegło albo ciagnie i biegi  nie wchodzą, albo sie ślizga. Wzmocniłem konstrukcje, dospawałem łożysko... ale za nic w świecie nie wiem jak wy uzyskaliście ponad 4,5mm skoku uzyskanego poprzez wciskanie klamki sprzęgła. Co prawda sprzęgło już działa jak powinno... ale i tak naciskając stopą na dzwignię zmiany biegów jeszcze bardziej wysprzęglam niż wynika to z wciśniętej do końca dzwigni. Może ze 3mm mam. Coś mi się wydaje, że mam podróbkę, podróbki  ;) i się skok rozchodzi po wszystkich luzach na sworzniach. Jutro wymienię pancerz na taki bez środkowej regulacji i w teflonie... może coś się jeszcze poprawi.

Co do wzmocniania samej konstrukcji, to nie chciałem, żeby wzmocnienie było widoczne zaraz po zdjęciu kapy. Element do którego przyspawane jest łożysko, można wyjmować i wkładać bez rozcinania automatu (wystarczy lekko podszlifować tu i tam).
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 767
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 29, 2015, 09:12:08 »

Winowajcą małego skoku jest wyrobiona tuleja wyciskowa ja sobie poradziłem w sposób pokazany i opisany na zdjęciach  ;D .
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3578
  • Smoczyciel
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #15 dnia: Września 16, 2016, 14:01:03 »

Zrobiłem modyfikacje według tego patentu i od 2kkm sprzęgło śmiga aż miło... Muszę tylko zastosować grubsze podkładki pod sprężyny bo się delikatnie ślizga czasem na wyższych obrotach...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 692
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Jacek64 Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 25, 2024, 11:36:24 »

U mnie przyniosło odwrotny skutek, ruch bardzo się zmniejszył. Po przyspawaniu kawałka łożyska dźwignia mocno się odchyliła do tyłu, klamka sprzegła wciska się tylko o 1/4 ruchu. Tuleja wyciska niecałe 2mm.
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 767
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek64 Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 25, 2024, 12:31:28 »

Karolek sprawdź tuleję wyciskową bo jak masz wyrobioną w tym miejscu gdzie się opiera  o jarzmo to nad spawanie samej bieżni łożyska nie pomoże  ;D  jak tuleja jest tam wyrobiona , trzeba nad spawać i wyszlifować bo tam właśnie będzie brakowało np dwóch milimetrów materiału w miejscu gdzie przylega jarzmo z dwóch stron tulei . Tak jak tu jest pokazane na pierwszym zdjęciu https://www.jawacz.pl/index.php?action=dlattach;topic=26324.0;attach=43336;image
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2024, 12:33:34 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 692
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Jacek64 Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 25, 2024, 12:35:34 »

Masz możliwość zmierzyć szerokość tego wcięcia?
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 767
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek64 Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 25, 2024, 13:26:02 »

Proszę bardzo  ;D   na koniec sprawdź czy jarzmo nie opiera się o płytę główną automatu tam gdzie była nad spawana bieżnia  łożyska przy wciskaniu klamki .
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2024, 13:30:28 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 692
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Jacek64 Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #20 dnia: Listopada 25, 2024, 15:52:00 »

Nie opiera się nadspawane łożysko do obudowy, głównie chodzi o to że się dźwignia mocno do tyłu cofnęła i po prawidłowym ustawieniu sprzęgła tuleja wyciskowa jest już prawie na max wciśnięta.
Zapisane

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 692
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Jacek64 Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 26, 2024, 13:04:04 »

Sprawa załatwiona, zamontowałem nowe widełki, oraz nowa dźwignia. Nowa dźwignia jest krótsza od starej
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Popychacz Automatu Sprzęgła.

Zaczęty przez radzisz Mechanika

4 Odpowiedzi
4676 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 08, 2011, 10:29:21
wysłana przez Mofeix
33 Odpowiedzi
20017 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 19, 2016, 14:59:55
wysłana przez Yabaman
0 Odpowiedzi
1963 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 19, 2015, 23:28:38
wysłana przez Szymon_1998
7 Odpowiedzi
2113 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 18, 2022, 22:19:22
wysłana przez holger RIP
1 Odpowiedzi
1631 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 10, 2023, 21:47:29
wysłana przez marian