Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwiecień 29, 2024, 03:35:26
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Zimna nie pali...  (Przeczytany 10644 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

bonzots

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 27
  • only JAWA !!!
Odp: Zimna nie pali...
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 16, 2014, 18:09:17 »

Tak samo uważam ,że poprostu czoło wału już się skończyło ;) Czasem jeśli jest już galancie wyrobione to jak odpalisz motorek nawet na pych to pracy silnika towarzyszy taki charakterystyczny stukot -co świadczy o wyrobionym czole. (widziałem takie 2 przypadki) Chyba się nie mylę ?  ::)
Zapisane

damian223311

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa 350 TS-638
Odp: Zimna nie pali...
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 16, 2014, 21:13:24 »

Air box na tym zdjęciu jest zdjęty ,bo jawa była cała dokładnie myta ,a jak wygląda ten cały labirynt? tzn jak to działa?
Zapisane
    Status GG

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Zimna nie pali...
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 16, 2014, 21:15:38 »

Air box na tym zdjęciu jest zdjęty ,bo jawa była cała dokładnie myta ,a jak wygląda ten cały labirynt? tzn jak to działa?
Znajduje się on pomiędzy przeciwwagami wewnętrznymi i oddziela jedną komorę korbową od drugiej, (jest to osadzona na czopie tuleja stalowa i współpracujący z nią pierścień ameliniowy), oczywiście po zamontowaniu czoła wału. Spełnia on rolę uszczelniacza .
« Ostatnia zmiana: Marzec 16, 2014, 21:17:58 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

Uziel

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 160
  • Cz472,5 Jożin,Jawa 638-5 Odkurzacz
Odp: Zimna nie pali...
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 16, 2014, 21:20:39 »

Czoło pada jako ostatnie pierw leci labirynt stąd problemy z odpałem ma zimno.BTW to czemu do mycia ściągasz airbox nie masz nic innego do roboty?
« Ostatnia zmiana: Marzec 16, 2014, 21:22:56 wysłana przez Uziel »
Zapisane
Zawsze beztrosko i bezrozumnie aż moja dupa legnie w trumnie czyli w bani czeski film

damian223311

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa 350 TS-638
Odp: Zimna nie pali...
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 16, 2014, 21:36:09 »

Ogólnie to przedtem tam był filtr stożkowy ,w sobotę wszystko zostało umyte i założony airbox... a na pewno jest to wina labiryntu? dam radę to sam wymienić?
Zapisane
    Status GG

Uziel

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 160
  • Cz472,5 Jożin,Jawa 638-5 Odkurzacz
Odp: Zimna nie pali...
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 16, 2014, 22:12:51 »

Labiryntu to ty kolego musi sam rady nie dasz wymienic ::)
Zapisane
Zawsze beztrosko i bezrozumnie aż moja dupa legnie w trumnie czyli w bani czeski film

von_Majzel

  • Gość
Odp: Zimna nie pali...
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 16, 2014, 22:19:02 »

Spokojnie , nie straszcie labiryntami , nawet jak tam nie jest nowe to najczęściej jakoś działa .
Kolego - dolot jest ważny , jak zmieniasz filtr na stożek to powinieneś wiedzieć co robisz ;) Przez to może nie odpalać ładnie . Ale nie musi ... może być jeszcze 20 różnych powodów .
Żeby odpalał to musi być - iskra , paliwo i kompresja . Jak jedzie to iskra i kompresja jest . To szukaj przy paliwie .


Przed włączeniem zapłonu kopię 10 razy ,włączam zapłon i dalej nic...
 

Najprawdopodobniej zalewasz ją na amen . Nie dziwne że nie pali .
Po co ludzie kopiecie bez zapłonu ?? Żeby nie odpaliła właśnie ?? ;)
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 859
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Zimna nie pali...
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 16, 2014, 22:21:59 »

Jawa ogólnie bardzo zaniedbana i skatowana.Sporo pracy cię czeka.Sprzęgła szukaj lepiej od CZ lub jawy 634.
Wydechy dobre,używane ciężko dostać.
Gaźnik wykręć posprawdzaj czy są odpowiednie dysze wyczyść i wyreguluj wtedy będziemy myśleć dalej.
http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/regulacja-gaznika/msg108571/#msg108571
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

damian223311

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa 350 TS-638
Odp: Zimna nie pali...
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 16, 2014, 22:47:47 »

Dzięki marian :) jak ją kupiłem to dopiero była masakra... teraz jest o wiele lepiej a postaram się zbliżyć jak najbardziej do oryginału:)

Spokojnie , nie straszcie labiryntami , nawet jak tam nie jest nowe to najczęściej jakoś działa .
Kolego - dolot jest ważny , jak zmieniasz filtr na stożek to powinieneś wiedzieć co robisz ;) Przez to może nie odpalać ładnie . Ale nie musi ... może być jeszcze 20 różnych powodów .
Żeby odpalał to musi być - iskra , paliwo i kompresja . Jak jedzie to iskra i kompresja jest . To szukaj przy paliwie .


Przed włączeniem zapłonu kopię 10 razy ,włączam zapłon i dalej nic...
 

Najprawdopodobniej zalewasz ją na amen . Nie dziwne że nie pali .
Po co ludzie kopiecie bez zapłonu ?? Żeby nie odpaliła właśnie ?? ;)


właśnie ,że ona nie dostaje paliwa... ,bo jak odkręciłem świece to były suche i jak przytkałem filtr powietrza to za 10 kopnięciem zapaliła...

Posty scaliłem. Używaj opcji "modyfikuj" - mechanik350
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2014, 20:54:54 wysłana przez mechanik350 »
Zapisane
    Status GG

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Zimna nie pali...
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 17, 2014, 19:42:59 »

Spokojnie , nie straszcie labiryntami , nawet jak tam nie jest nowe to najczęściej jakoś działa .
Kolego - dolot jest ważny , jak zmieniasz filtr na stożek to powinieneś wiedzieć co robisz ;) Przez to może nie odpalać ładnie . Ale nie musi ... może być jeszcze 20 różnych powodów .
Żeby odpalał to musi być - iskra , paliwo i kompresja . Jak jedzie to iskra i kompresja jest . To szukaj przy paliwie .


Przed włączeniem zapłonu kopię 10 razy ,włączam zapłon i dalej nic...
 

Najprawdopodobniej zalewasz ją na amen . Nie dziwne że nie pali .
Po co ludzie kopiecie bez zapłonu ?? Żeby nie odpaliła właśnie ?? ;)


właśnie ,że ona nie dostaje paliwa... ,bo jak odkręciłem świece to były suche i jak przytkałem filtr powietrza to za 10 kopnięciem zapaliła...
Jeżeli nie dostaje paliwa to są dwie możliwości o ile oczywiście wykluczysz już gażnik. Pierwsza to nieszczelności na wale i w całym układzie dolotowym od gaźnika do silnika dlatego tłoki nie są w stanie zassać mieszanki przez gażnik a druga to zużycie zespołu tłok+cylinder  .Prowadzi to do tego samego co w pierwszym przypadku czyli :tłoki nie mogą wytworzyć podciśnienia i zassać mieszanki..
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Zimna nie pali...
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 17, 2014, 19:44:58 »

Układ wydechowy też odgrywa bardzo ważną rolę w pracy silnika dwusówowego, a kolega to wydechy ma kombinowane z tego co widziałem.
Zapisane
    Status GG

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Zimna nie pali...
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 17, 2014, 19:49:45 »

Układ wydechowy też odgrywa bardzo ważną rolę w pracy silnika dwusówowego, a kolega to wydechy ma kombinowane z tego co widziałem.
Owszem odgrywa ważną rolę ale wydechy nie są potrzebne do odpału, odpalić powinna bez wydechów i kolanek.
Zapisane

ObeliX-66

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 98
  • Jawa live is live
Odp: Zimna nie pali...
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 17, 2014, 23:17:34 »

Cały czas sledzę ten temat ponieważ również mam problem z odpaleniem na zimno.
No i tak sie zastanawiam czy nie robie jakiegoś babola przy odpalaniu.
Teraz pytanie za sto punktów:

Czy przed startem przepompować kopniakiem na sucho tzn. kranik otwarty-zapłon wyłączony 4-5 razy potem zapłon i kop

Czy otwierać kranik, ssanie zapłon i odrazu kopać?

Bo od tego wykręcania świec uszkodziłem głowice (teraz czekam na nia ,kolega z forum zaoferował mi tą część).
Głowice mam zdjetą nagaru na tłoku niewiele ,na głowicy prawie wogole-tylko uszczelki pod głowica nie było- czy to mogło mieć wpływ.
Luz na sworzniutłoka niewielki, progu nie wyczuwam

No i jak radzicie (zaznaczam zapłon ustawiony,cewki sprawdzone jedna wymieniona, kondensator również , gaźnik wyczyszczony- no z regulacją to u mnie słabo-ale na jesieni tak chodziła i było ok)
Zapisane
    Status GG

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 859
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Zimna nie pali...
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 17, 2014, 23:40:00 »

Ja nie kopię bez zapłonu bo uważam że jak ma zapalić to zapali najwyżej wcześniej i jej nie zaleje np.
Otwórz kranik i poczekaj chwile aż paliwo w wężyku przestanie płynąć,następnie ssanie zapłon i kopa.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

ObeliX-66

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 98
  • Jawa live is live
Odp: Zimna nie pali...
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 18, 2014, 09:58:08 »

Tak teraz spróbuję, bez wstepnego kopania.

Czekam tylko na głowice no i musze zamówić przez internet uszczelkę pod głowice- to jest totalna porażka brak sklepu w okolicach Gdańska z częściami do Jawy.
Wszystko przez internet nawet najmniejszy duperel.

Ciekawe czy uszczelka mogła mieć wpływ na prace silnika
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
[all] Zimna przerywa

Zaczęty przez JAWOWICZ TS Mechanika

7 Odpowiedzi
3661 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 12, 2007, 23:25:03
wysłana przez niewinny
5 Odpowiedzi
3874 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 12, 2008, 15:18:51
wysłana przez Wojt@s
14 Odpowiedzi
4833 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 12, 2020, 19:34:55
wysłana przez wikingc1
13 Odpowiedzi
3064 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 28, 2015, 22:02:09
wysłana przez Pietras
3 Odpowiedzi
2051 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 11, 2018, 10:47:32
wysłana przez Dragon on the Blue Sky