Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwietnia 29, 2024, 06:46:53
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Tryb Z16, jego lewa i prawa strona...  (Przeczytany 2878 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Filip Ts 350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Tak brzydkie, że aż piękne...
Tryb Z16, jego lewa i prawa strona...
« dnia: Marca 14, 2013, 19:09:03 »

Witam, do paru dni robię sobie generalkę i przy rozebranym silniku przyjrzałem się stanowi kłów i jest naprawdę dobrze, lecz na jednym z dwóch trybów, właśnie z16 (ten przesuwny z jednej strony 3 kły z 2giej 4 kły) mam lekko przytępione kiełki, te okrągłe których jest 4. Przejdźmy do sprawy, otóż zauważyłem że, jeżeli zamienię te tryby miejscami, tzn. jeżeli tego który pracował na wałku głównym dam na wałek zdawczy i na odwrót, to te zębatki będą pracowały drugą stroną ( nie stępionymi kłami, bo będą pracować w odwrotną stronę). Nie chcę kupować nowego trybku , bo wiem że nowy ze starymi będzie miałczał a ta org. skrzynia pracowała cichutko. Czy lepiej zostawić jak było, może lepiej kiedy kły się dopasowały do dziur... Jest szansa to odwrócić bez konsekwencji?? ostrymi kłami do przodu??
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1166
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Tryb Z16, jego lewa i prawa strona...
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 14, 2013, 19:20:49 »

jeżeli zamienisz te tryby miejscami to też jest ryzyko ze skrzynia będzie wyła bo zmieniasz współpracujące ze sobą poszczególnych kół zębatych , ale ja tak kiedyś robiłem i skrzynia powyła trochę i po sezonie przestała i pracuje do dzisiaj tylko tyle , że ja nie zauważyłem żadnej zmiany w pracy skrzyni po zamianie tych trybów i dzisiaj chyba zostawił bym wszystko na swoim miejscu.
Zapisane
    Status GG

Filip Ts 350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Tak brzydkie, że aż piękne...
Odp: Tryb Z16, jego lewa i prawa strona...
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 14, 2013, 20:01:20 »

Dzięki, chyba zostawię to po staremu, biegi nie wyskakiwały, skrzynia pracowała cicho co bardzo sobie cenię. Wole dmuchać na zimne i się zapytać mądrzejszych...
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Tryb Z16, jego lewa i prawa strona...
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 14, 2013, 20:36:28 »

A ja daję te tryby nowe zawsze jak robię sobie silnik i wodziki też tak dla pewności . Tylko zależy ile mają najechane i w jakim są stanie . Po najechaniu powyżej 25'000 km trzeba się bardzo uważnie wszystkiemu przyjżeć . Jakiekolwiek przytarcia w rowku wodzika w kółach przesównych , przebarwienia temperaturowe wodzików i wytarcia z boków , zaokrąglenia kłów , wyrobienie otworów pod kły , u mnie dyskwalifikują daną część . Jak robić to tak żeby nie rozbierać później za szybko .
« Ostatnia zmiana: Marca 14, 2013, 20:38:16 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
4 Odpowiedzi
2268 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 23, 2015, 18:42:54
wysłana przez xepher
11 Odpowiedzi
3364 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 13, 2015, 19:47:32
wysłana przez Pawand
2 Odpowiedzi
1960 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 12, 2017, 16:32:48
wysłana przez Adamu2T
5 Odpowiedzi
1854 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 23, 2017, 07:49:30
wysłana przez muczos
12 Odpowiedzi
2013 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 04, 2021, 01:12:18
wysłana przez Dragon on the Blue Sky