Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwietnia 29, 2024, 01:56:07
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638  (Przeczytany 24296 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

motomaciey

  • Jestem hardcorem
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 141
  • JAWA 634 Scrambler '81
    • moje sprzęty na PJ
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #25 dnia: Października 01, 2012, 11:10:20 »

1. za przód od MZ dałem 250zł z kołem ;)
2. przerobienie półek CZ do lag MZ kosztowało mnie 110zł
3. nowa chińska pompa hamulcowa kosztowała mnie 70zł
4. szprychy komplet nowe około 100zł
5. centrowanie koła chyba 70zł - przeszprychowałem piastę od mz na felgę od CZ samodzielnie.
6. Tarcza którą kupiłem z lagami była do wyrzucenia (biła jak diabli - + kolejne 40zł na następną tarczę

Suma summarum jakieś 650zł, nie liczę nowej opony którą
Cholernie dużo, ja za przód od MZ dałem dobrą flaszkę, centrowanie koła 35zł a roztoczenie półki 30zł. za 6,5 stówy można mieć cały przód z japończyka i jeszcze sporo zostanie.
« Ostatnia zmiana: Października 01, 2012, 11:12:11 wysłana przez motomaciey »
Zapisane

cdsoftware

  • Gość
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #26 dnia: Października 01, 2012, 11:21:33 »

1. za przód od MZ dałem 250zł z kołem ;)
2. przerobienie półek CZ do lag MZ kosztowało mnie 110zł
3. nowa chińska pompa hamulcowa kosztowała mnie 70zł
4. szprychy komplet nowe około 100zł
5. centrowanie koła chyba 70zł - przeszprychowałem piastę od mz na felgę od CZ samodzielnie.
6. Tarcza którą kupiłem z lagami była do wyrzucenia (biła jak diabli - + kolejne 40zł na następną tarczę

Suma summarum jakieś 650zł, nie liczę nowej opony którą
Cholernie dużo, ja za przód od MZ dałem dobrą flaszkę, centrowanie koła 35zł a roztoczenie półki 30zł. za 6,5 stówy można mieć cały przód z japończyka i jeszcze sporo zostanie.


Warszawskie standardy cenowe :P i tyle.
Tokarki, frezarki nie posiadam, centrować koła też nie umiem.
Zapisane

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 403
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #27 dnia: Października 01, 2012, 11:33:08 »

Za przód z kołem mz 250, pompka z japońca 70, przewód 50, różne oczka i patenty do montażu drugie 50, przeplatanie i centrowanie samemu, szprychy potraktowane papierem sciernym i psiknięte bezbarwnym, półki zostały cezetowskie, tulejki do dolnej półki wytoczył Bulo, rury ślizgowe stoczone u kumpla za browara. Błotnik tymczasowo jest jak jest. Łącznie idzie to dość tanio zrobić. https://lh3.googleusercontent.com/-UX7u140Lb5I/UB1Ord64InI/AAAAAAAAGwE/AbsnoWQMDaE/s640/DSC07921.JPG

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #28 dnia: Października 01, 2012, 11:44:05 »

Dokładnie, cały przód łącznie z oponą dałem 170zł. Wymieniłem koło i jednak przespawałem uchwyt do lag jawy za 80zł ot cały koszt. Eksploatacja? Nosz kurde 14zł za klocki raz na 3 lata i 10zł za płyn, który starcza na długo. Jedno jest pewne tanio to nie wygląda a robiąc już coś takiego można dorwać albo oryginał z całą jawą w dobrych pieniądzach albo za tą kasę założyć lepszy przód z japońca.
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #29 dnia: Października 01, 2012, 11:52:13 »

Panowie co Wy porównujecie bęben do tarczy?
W mz wcześniej z braku pompki był beben założony jako chwilowe rozwiązanie i hamował nawet dobrze. Potrafił zablokować koło na asfalcie. Teraz jest tarcza i pompka od chińskiego skuterka. Koło też blokuje ale jak przyciśniesz hamulec to czuć że to jest tarcza a nie bęben. Droga hamowania na pewno jest krótsza. Nawet ktoś tu na forum wstawiał artykuł z porównaniem etz 250 z tarczą i jawy na bębnach. Przy tej samej prędkości jawa się zatrzymuje 9 metrów dalej jak mz, a jak wiadomo w emzecie jak się nie ma dobrego hampla z przodu to nie ma co wciskać tylnego bo i tak nie staniesz tam gdzie chcesz ;D
koszty? jakie? 15zł na klocki? to jest koszt? łatwiej dostępne niż szczęki hamulcowe do jawiy a żeby je wymienić wystarczy mieć jeden klucz (bodajrze19mm) i dwa sprawne paluszki. Wkładasz je do kieszeni bo zajmują tyle miejsca co pudełko po zapałkach.
 
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 859
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #30 dnia: Października 01, 2012, 12:07:41 »

Tak w ogóle nie chwaląc sie ale ten pomysł z zastosowaniem samej goleni i dopasowanie reszty z innych sprzętów był mój.W zeszłym roku na wiosennym rozmawiałem o tym z kilkoma osobami ale doszlismy do wniosku ze koszty sa podobne do tych z zastosowaniem przodu z Mz.Ja niechciałbym jednak mieć tego przodu z Mz a jawoski ale resztę piaste z tarcza i zacisk juz mógłby być ale mozna też z innych moto dopasować.Ja tego nie wykonam bo nie mam kasy ale ktoś mógłby z tego forum sie tego podjać.Zawsze byłaby to jakaś alternatywa.myslę ze koszty byłyby takie same jak z przodem od MZ
« Ostatnia zmiana: Października 01, 2012, 12:10:19 wysłana przez marian »
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

cdsoftware

  • Gość
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #31 dnia: Października 01, 2012, 13:40:28 »

ja mam cały przód z ETZ, w sumie trochę to wyszło
tylko mam jeden problem gwint na przejściówkach z lag mz do pułki w jawie ma jakiś nie taki gwint, skok jest taki sam ale wejść nie chcę, gdyby nie to to już by miał tarczę

W jakich przejściówkach gwint ??
Ja tam górną półkę rozwierciłem na rozmiar MZ, natomiast na dole mam dorobione tulejki i nigdzie żadnego gwintu nie mam.
Lagi całe od góry do dołu są z MZ, włącznie ze sprężynami. Korki na górze też MZ.
Piasta oczywiście mz, tulejki dystansowe MZ, ośka MZ.

Dałem tokarzowi półki od CZ, i lagi od MZ - powiedziałem że proszę zrobić tak żeby to pasowało do siebie, zmontowałem i tyle.

Pozdro !
Zapisane

cdsoftware

  • Gość
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #32 dnia: Października 01, 2012, 13:55:18 »

to źle gwint dotoczony, albo laga krzywa ;)
« Ostatnia zmiana: Października 01, 2012, 13:57:18 wysłana przez cdsoftware »
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #33 dnia: Października 15, 2012, 22:45:29 »

Wiadomo coś?
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

SONY

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Najlepsze przed tobą !
    • Moja Jawa
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #34 dnia: Października 16, 2012, 19:07:17 »

Ten patent jest wzięty z Jawy 500 Rotax
Zdjęcie z plakatu który dostałem za Free od Jawaczęści w Mrągowie kiedy ich odwiedziłem :)

Zapisane
    Status GG

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #35 dnia: Października 16, 2012, 19:27:00 »

Wiadomo coś?

Kolesia jeszcze nie widzialem. Mial ze mna jechac na zlot MZ, ale wymiekl.

Bocian

  • Gość
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #36 dnia: Listopada 09, 2012, 14:49:27 »

I jak tam, nadal cicho sza?
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #37 dnia: Listopada 09, 2012, 15:40:09 »

Gadalem z nim przez telefon. Twierdzi, ze byl to zestaw, ktory stworzyl jeden z nieistniejacych juz dealerow Jawy w Niemczech (pewnie zaadoptowal z istniejacych juz na rynku pojedynczych elementow), rzekomo juz nie do nabycia, a szkoda  :(

Jak bede mial jakies dalsze informacje, dam znac.
 

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Kia Sorento, , Audi A4, Swift Coastline, Romet M1
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #38 dnia: Stycznia 24, 2013, 14:35:18 »

Można by jeszcze pokusić się o wyjęcie bębna i wpakowaniu go na tokarkę po to by zdjąć żeberka chłodzące bęben. Wyglądało by o wiele ciekawiej. Można by też podłączyć przedni hamulec bębnowy do dźwigni tylnego hamulca :-) będzie niemal jak w Hondzie CBR 1100 XX. No prawie...
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #39 dnia: Stycznia 24, 2013, 14:42:14 »

żeberka chłodzące bęben.

 ??  Myślisz chyba o wcięciach na zabierak.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

motomaciey

  • Jestem hardcorem
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 141
  • JAWA 634 Scrambler '81
    • moje sprzęty na PJ
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #40 dnia: Stycznia 24, 2013, 15:17:19 »

Na wycięciach pod zabierak trzyma się tarcza, jemu chodzi o radiator piasty.
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #41 dnia: Stycznia 24, 2013, 19:32:16 »

Spawa niestety nie do kupienia, przynajmniej nie jako nowa... Pozostaja kombinacje, jak Koledzy pisza.

trzaska456

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 180
  • Motórrrrrrr
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #42 dnia: Września 22, 2013, 14:11:18 »

Cześć, tak się zastanawiam bo nigdzie nie wyczytałem czy można dopasować tarcze do orginalnego bębna z 638, ja bym zfresował wnętrze bębna powiercił dzióry i przykręcił tarcze. Zastanawiam się dlaczego tak nierobią tylko przekładają całą piaste z MZ. W końcu Jawa to Jawa a nie MZ, nie poto kupowałem Jawe żeby mieć części z MZ. Nie wiem może chodzi o wytrzymałość takiej przerabianej piasty. Co sądzicie?
Zapisane
The sound of my "MACHINE" is like heartbeat to me...
"Motór nie umiera nigdy - motór jest wieczny"

trzaska456

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 180
  • Motórrrrrrr
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #43 dnia: Września 22, 2013, 14:18:00 »

No wiem że można przełożyć piastę i jest gitara, ale chciałbym mieć jak najwięcej orginalnych rzeczy i chodzi mi o tarcze od mz z piastą jawy
Zapisane
The sound of my "MACHINE" is like heartbeat to me...
"Motór nie umiera nigdy - motór jest wieczny"

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #44 dnia: Września 22, 2013, 14:20:54 »

No wiem że można przełożyć piastę i jest gitara, ale chciałbym mieć jak najwięcej orginalnych rzeczy i chodzi mi o tarcze od mz z piastą jawy
jest jeszcze takie cudo jak oryginalny jawowski hamulec ;)
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

trzaska456

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 180
  • Motórrrrrrr
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #45 dnia: Września 22, 2013, 14:25:12 »

Który nie jest tani, może macie racje że jak zwykle próbuje utrudnić sobie życie ale jestem ciekawe dlaczego nikt nie dopasowywuje tarczy do orginalnej piasty. Jak jakaś mi wpadnie to pokombinuje i opisze jak to się sprawuje.
Zapisane
The sound of my "MACHINE" is like heartbeat to me...
"Motór nie umiera nigdy - motór jest wieczny"

Biały

  • Grupa Lubelska
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 499
  • Čezet 350 472.5 81"
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #46 dnia: Września 22, 2013, 14:35:00 »

Prosta sprawa . Tokarka , szlifierka , wiertarka , kilka śrub atestowanych do przykręcenia tarczy , dospawać zacisk do golenia , pompka . I jazda . Idzie zima , będzie czas , pomyśli sie :-)
Zapisane
Z dziewczynami jak z flaczkami ... średnio się prezentują , ale za to jak smakują :D

Čezet 350 4Ever :)

Biały , Puławy , tel 667 145 226



von_Majzel

  • Gość
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #47 dnia: Września 22, 2013, 14:36:04 »

Jakbyś powiercił dziury w oryginalnym bębnie to możesz go tak osłabić że nie będzie bezpieczny do jazdy , zwłaszcza w połączeniu z mocniejszym hamulcem . Dlatego to jest zły pomysł .
Zapisane

Biały

  • Grupa Lubelska
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 499
  • Čezet 350 472.5 81"
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #48 dnia: Września 22, 2013, 14:37:30 »

Dokładnie . Może poprostu wyciąć piaste . Wzmocnienie konieczna sprawa
Zapisane
Z dziewczynami jak z flaczkami ... średnio się prezentują , ale za to jak smakują :D

Čezet 350 4Ever :)

Biały , Puławy , tel 667 145 226



motomaciey

  • Jestem hardcorem
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 141
  • JAWA 634 Scrambler '81
    • moje sprzęty na PJ
Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
« Odpowiedź #49 dnia: Września 22, 2013, 15:59:48 »

Cześć, tak się zastanawiam bo nigdzie nie wyczytałem czy można dopasować tarcze do orginalnego bębna z 638, ja bym zfresował wnętrze bębna powiercił dzióry i przykręcił tarcze. Zastanawiam się dlaczego tak nierobią tylko przekładają całą piaste z MZ. W końcu Jawa to Jawa a nie MZ, nie poto kupowałem Jawe żeby mieć części z MZ. Nie wiem może chodzi o wytrzymałość takiej przerabianej piasty. Co sądzicie?
Wiesz, dla niektórych ważniejsze jet bezpieczeństwo jazdy od spuszczania się ad jawością Jawy.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
[all 350] Hamulec tarczowy

Zaczęty przez wladca350 Mechanika

7 Odpowiedzi
4312 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 12, 2006, 00:03:27
wysłana przez wladca350
[all 350] Hamulec tarczowy

Zaczęty przez Fenix_ Mechanika

23 Odpowiedzi
9569 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 10, 2006, 23:41:39
wysłana przez Johnny
2 Odpowiedzi
4293 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 14, 2008, 20:41:30
wysłana przez Maliniasty
13 Odpowiedzi
2458 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 16, 2024, 22:56:15
wysłana przez Qter88
10 Odpowiedzi
2325 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 06, 2023, 21:44:56
wysłana przez Rozztocz