Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Października 14, 2024, 20:30:54
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: JAWA TS (638) przerywa...  (Przeczytany 5056 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tormentor

  • 638
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
  • Motur jest wieczny
JAWA TS (638) przerywa...
« dnia: Lipca 15, 2012, 15:03:22 »

Witam drogich forumistów!

Tak jak w podpisie mam jawę TS 90r :)

Jawa przeszła generalny przegląd/remont silnika. Tym też silnikiem przejechałem całe 1200 testowych km, po drodze wymieniają sprzęgło na to z CZ.

Silnik działał znakomicie, zawsze odpalał na 1 kopa i nigdy nie miałem z większych nim problemów.
Skusiłem się na remont tzw karoserii. Silnik, gaźnik wyjęłem nie ruszając ich.
Karoseria odnowiona ( polerki, chromy, lakier bezbarwny)
Moto skręcane powoli, dokładnie z wykorzystaniem katalogu ze trony Breina.
Dołożyłem większą dyszę główną oznaczenie 105 zamiast standardowych 92. Myślę sobie pewnie zbyt dużą będzie, to najwyżej mniejszę obadam. Bedzie punkt odniesienia  ;)

Zapłon mam klasyczny ustawiony na 0,4 i 2,9mm szczelinomierzem i czujnikiem zegarowym.
Moto cały sezon hujowo odpala. To znaczy za 5 - 10 razem....
Teraz jazda, bo tu zaczyna się koszmar.
1 idzie!!
2idzie!!!
3 przy stopniowym odkręceniu na maksa idzie bardzo dobrze, tylko lekko przebiera  koło 5 tys
4 idzie tylko na ćwierć gazu, gdy odwinę to chwilę się zbiera po czym traci moc tzn gaśnie...
Gdy mam gaz odwinięty i tak sobie zwalniam robiąc skurwiałe buuuu zamiast ynynynyyyy. To Moto potrafi całkiem zdechnąć, aż do zatrzymania. Gdy na początku przerywania na 4 puszczę gaz, to moto zwolni dam 3 i jakoś pyrta. Do czasu kolejnego odwinięcia manetki....

Liczba rzeczy wykluczonych:
- Kranik miałem lekko po przejściach, puźniej wymieniłem na nowy z siateczką. Strumień benzyny ma jakieś 4-5 mm
-dysze z powrotem dałem 92, bez rezultatu
- korek wlewu odpowietrza, gdyż jazda z poluźnionym korkiem wygląda tak samo.
- świece różne zakłądałęm, polecam briski od Ruszczyka

Odczucie jest takie jakby mi gdzieś przytykało dopływ paliwa...
Z rur nie strzela jakby co  8)

Jakieś sugestie gdzie szukać??? Chętnie przeczytam porady  :D
« Ostatnia zmiana: Lipca 15, 2012, 19:17:24 wysłana przez Piotrex »
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: JAWA TS (638) przerywa...
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 15, 2012, 15:32:11 »

Odczucie jest takie jakby mi gdzieś przytykało dopływ paliwa...
No to co piszesz to właśnie tak wygląda jakby paliwo gdzieś nie dochodziło . Jeśli z kranika leci dobrze to popatrz dalej aż do gaźnika . Czsami potrafi przypchać się rurka (metalowa) wchodząca do gaźnika . Być może filtr paliwa , jesli go masz też potrafi czasami robić takie jaja .
Fajnym testem jest - zdjąć gaźnik odkręcić mu komorę dolną (podstawić słoiczek) i zobaczyć ile faktycznie paliwa tam wypływa i jak szybko . Sam kranik to nie wszystko , rurka , filtr paliwa , rurka w gaźniku , oraz zaworek pływaka gaźnika też potrafią nie podawać odpowiedniej ilości paliwa .
Niektóre przypadki mają też tak że dobrze jadą z pełnym bakiem a z prawie pustym nie ... czasami to też robi róznicę , mimo że to dziwnie brzmi .


Oczywiście rurka paliwa nie powinna być nigdzie ostro zgięta , załamana itp .
« Ostatnia zmiana: Lipca 15, 2012, 19:18:01 wysłana przez Piotrex »
Zapisane

tormentor

  • 638
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
  • Motur jest wieczny
Odp: JAWA TS (638) przerywa...
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 15, 2012, 19:04:13 »

Rurka paliwa, a właściwie  wężyk bez filtra i zagięć  :-\
jutro pokombinuję z gaźnikiem
rozbiorę go
« Ostatnia zmiana: Lipca 15, 2012, 19:18:30 wysłana przez Piotrex »
Zapisane

ForesT

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 225
  • Starszy informatyk :)
Odp: JAWA TS (638) przerywa...
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 15, 2012, 19:12:18 »

Gdy kupowałem Swoją poprzednią Jawę, u poprzedniego właściciela zapaliła ładnie, po postoju zapaliła. Wróciłem do domu, nie odpala. Mogłem kopać, kopać. Czasem załapała.
Jak już zapaliła to objawy były podobne do twoich.
Co się okazało? Wlot paliwa do gaźnika był zatkany oraz poziom paliwa albo był źle ustawiony, albo w jakiś sposób się przestawił, gdyż na wyższych biegach brakowało jej mocy.
Wykręć gaźnik, sprawdź co w trawie piszczy, może zaworek spłata figle.
« Ostatnia zmiana: Lipca 15, 2012, 19:18:18 wysłana przez Piotrex »
Zapisane
    Status GG
Motocykl to nie wszystko. Liczy się pasja!

radzisz

  • Gość
Odp: JAWA TS (638) przerywa...
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 15, 2012, 19:20:10 »

to jest ewidętna wina zapłonu

Zapisane

tormentor

  • 638
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
  • Motur jest wieczny
Odp: JAWA TS (638) przerywa...
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 15, 2012, 20:40:12 »

Radzisz rozwiń wypowiedź jeśli można
Zapisane

tormentor

  • 638
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
  • Motur jest wieczny
Odp: JAWA TS (638) przerywa...
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 16, 2012, 12:45:03 »

Problem usunięty  ;D
Paproch przytykał mi zaworek w gaźniku. Został usunięty

Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
4395 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 24, 2010, 13:29:36
wysłana przez Jas67
5 Odpowiedzi
4298 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 04, 2013, 21:14:00
wysłana przez clarusek
6 Odpowiedzi
4016 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 12, 2013, 21:41:23
wysłana przez mostasz
2 Odpowiedzi
2849 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 05, 2014, 20:29:56
wysłana przez Koles833
24 Odpowiedzi
8825 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 30, 2014, 13:08:37
wysłana przez kyuubi1990