Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 29, 2024, 12:19:08
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem  (Przeczytany 19211 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pavlus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 350 TS
Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« dnia: Maja 15, 2012, 22:37:36 »

Witam wszystkich!


Dwa tygodnie temu kupiłem Jawe 350 TS 1991r 12V, od tego mometu zrobiłem moze 3km, ze wzgledu na ogromny problem... A mianowicie.


Licze na wasze duze wsparcie, ja jestem laikiem jesli chodzi o motory.


Po zakupie odpaliła od pierwszego kopa, na dwa cylindry i dość ładnie wkrecala sie na obroty - jednak nie idealnie na niskich obrotach (do 2000 obr/iin) - czasami przerywala ale bylo to doslownie ledwo wyczuwalne. Po przejechaniu kilometra zaczela sie buczec zamiast sie wkrecac w obroty i czasami strzelac z prawego garnka - skonczylo sie to tym, ze na prawy garnek wogole nie odpalila i dojechalem do domu tylko na lewym...Pozniej juz nie odpalil wogole. Raz byla iskra raz nie...


I tak trafila do garazu, gdzie teraz probuje ogarnac ten chaos.


Zaczalem od ustawienia zaplonu.


Kupilem nowa plytke z przerywaczami, nowe kondensatory, nowy akumulator (stary uparcie mial 9V) i szczelinomierz :)


I teraz wazny moment, poniewaz cos poszlo nie tak przy ustawianiu przerwy i zaplonu:

Wyciagnalem stara plytke, wlozylem nowa - zaczalem od ustawiania przerwy na prawym cylindrze - gorny przerywacz. Prawy tlok do GMP (za pomoca sruby z miarka) i przerwe ustawilem na 0,35mm.
Nastepnie lewy tlok do GMP i dupa blada! Nie ma takiego polozenia zeby ustawic przerwe, w kazdej z pozycji platynki sie stykaja! Wiec niewiele myslac przesunalem cala plytke i w koncu znalazlem miejsce, w ktorym udalo mi sie ustawic przerwe na 0,35 dla lewego cylindra.
Na koncu sprawdzenie. Prawy tlok do GMP - przerwa 0,35. Lewy do GMP to samo - gitara, chociaz ciagle bylem niezadowolony tym, ze na poczatku bylo cos nie tak.


Teraz ustawienie zaplonu. Zaczalem od prawego cylka - tlok do GMP, przesuniecie do tylu o 2,7mm i ustawiam cala plytke tak, zeby znalezc moment zapalenia sie zarowki -i prosze idealnie.
Lewy - tak samo, tlok do GMP, odsuniecie o 2,7mm ale tym razem nie bylo miejsca na regulacje zeby zarowka sie zaswiecila! wiec ustawilem w punkcie skrajnym i chcialem zobaczyc co sie stanie po odpaleniu.


Czyli zaplon i przerwa ustalona dla prawego cylindra, dla lewego juz nie bylo regulacji...
Odpalam i co? Chodzi, ladnie na dwa cylindry, wkreca sie w obroty - miod malina  ;D  Wsiadam sie przejechac, jest dobrze - ale nie idealnie tak jak wtedy gdy ją kupiłem. Niestety po kilkunastominutowej przejazdzce zaczelo sie dziac znow to samo. Gdy motorek sie troche rozgrzal, zaczal przerywac na wolnych obrotach - nie chcial sie wkrecac az w koncu zgasl i nie odpala na prawym cylindrze, tylko na lewym!


Czyli maly paradoks, zaplon i przerwa dobrze ustalona na prawym, a dziala tylko lewy...


Moje przemyslenia na koniec:


1. Do wymiany krzywka, wyglada jakby ktos przy niej majstrowal i dodatkowo nie mialem regulacji dla przerwy i zaplonu dla lewego cylindra - moze to przez nia.

2. Co sie dzieje jak sie silnik rozgrzewa ze prawy cylinder zaczyna slabnac, az w koncu siada?

3. Dlaczego jak juz siadzie prawy cylek to iskra na swiecy od prawego jest tylko czasami?

Zamienialem tez miejscami przewody WN i cewki zeby sprawdzic czy sa winne, ale sytuacja sie nie zmienila. Gaznika nie ruszalem, nie regulowalem. Akumulator nowiutki, w doskonalej formie, Jawa prawie zawsze pali od kopa.

Nie wiem co wiecej moglbym sprawdzic, zalezy mi ogromnie zeby uruchomic Jawke i pojechac z zona na jakas krotka wycieczke :( Licze na Waszą pomoc koledzy. Chętnie się odwdzięcze!
« Ostatnia zmiana: Maja 15, 2012, 22:41:38 wysłana przez Pavlus »
Zapisane

willy

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 15, 2012, 22:41:22 »

Przerwy nie ustawia sie w GMP...
Zapisane

Pavlus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 350 TS
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 15, 2012, 22:44:52 »

Jak to nie, w serwisowce i w tutorialach wlasnie tak jest napisane....


Cytat:


Regulację warto rozpocząć od ustawienia przerwy na przerywaczach. Warto to zrobić z kilku przyczyn:1. Jeżeli tego nie robiliśmy to warto dla pewności2. Mamy podejrzenia, że może być niewłaściwa3. Po wymianie przerywaczy Przerwę na przerywaczach w Jawie / CZ ustawia się przy tłokach ustawionych w GMP( Górne Martwe Położenie).
Zapisane

Pavlus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 350 TS
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 16, 2012, 19:11:43 »

Przepraszam za ponowny post.


Wczoraj wieczorem naczytalem sie tyle o ustawianie przerwy ze zwatpilem... Jedni mowia ze w GMP, drudzy mowia ze w maksymalnym polozeniu ma miec 0,3mm. Czego sie trzymac? I czy ktos ma pomysl na to ze po rozgrzaniu zaczyna coraz gorzej palic az w koncu prawy cylinder sie odlacza?
Zapisane

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 403
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 16, 2012, 19:43:13 »

"Jedni mowia ze w GMP, drudzy mowia ze w maksymalnym polozeniu ma miec 0,3mm"

Jedni i drudzy mają racje bo to to samo...
Ładowanie masz? dobrze ustawiony gaźnik? poziom paliwa?

xPredatorx88

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 137
  • CZ 175/487
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 16, 2012, 20:03:30 »

a przerwa nie powinna być ustawiona na 4 mm? Jaką masz iskre i kolory świec. A paliwo dochodzi?
Zapisane
Najlepszy widok na burze? W moim wstecznym lusterku :]

CZ 175/487

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 403
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 16, 2012, 20:05:12 »

Przerwa na 4 mm? gdzieś Ty to wyczytał...  0.3 -0.35 mm.
 

zlotaraczka92

  • Ja się na tym nie znam, ja się tylko tego uczę...
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 113
  • Jawa 350 TS 638.1 '89r / Jawa 50 23P Mustang '79r
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 16, 2012, 20:09:33 »

Przerwa między elektrodami świecy: 0,6 - 0,7 mm
Przerwa między przerywaczami: 0,3 - 0,4 mm
Wyprzedzenie zapłonu 2,7 mm przed GMP
Dane z książki "Obsługa i naprawa - motocykl Jawa"
Zapisane
Czeskie motocykle są jak Media Markt... Nie dla idiotów :>

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 16, 2012, 20:55:40 »

Wygląda na to, że jak się nagrzeje, to się gdzieś rozszczelnia. Może simmer padł.

Przerwa między elektrodami świecy: 0,6 - 0,7 mm
Przerwa między przerywaczami: 0,3 - 0,4 mm
Wyprzedzenie zapłonu 2,7 mm przed GMP
Dane z książki "Obsługa i naprawa - motocykl Jawa"

zgadzam się
Zapisane
    Status GG

Piotrex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1141
  • Mustang EBE
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 16, 2012, 21:09:07 »

Twoje objaśnienie sytuacji przypomina objawy " przestawiania sie zapłonu"  to może byc wina wyrobionego frezu na krzywce lub wirnika. Istnieje możliwość że klin na czopie wału jest ucięty wówczas  zdarza się że brakuje możliwości regulacji krzywek.
Zdejmij stojan, oglądnij łączenie krzywki z wirnikiem. Jesli jest ok zdejmij wirnik i zobacz czy z klinem tez jest ok i napisz co i jak ;)
Zapisane

zlotaraczka92

  • Ja się na tym nie znam, ja się tylko tego uczę...
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 113
  • Jawa 350 TS 638.1 '89r / Jawa 50 23P Mustang '79r
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 16, 2012, 21:28:09 »

Przy okazji możesz spróbować wymienić simmering pod alternatorem, kilka minut pracy i odpada kolejna przyczyna. Jego wymiary: 30x52x8 (może być 30x52x7).
« Ostatnia zmiana: Maja 16, 2012, 21:37:12 wysłana przez zlotaraczka92 »
Zapisane
Czeskie motocykle są jak Media Markt... Nie dla idiotów :>

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 16, 2012, 23:36:56 »

panowie sory że odbiegam od tematu ale nie chce zakładać nowego;) jawa chodzi wszystko pięknie a ostatnio na prawym cylindrze zaczęła głupieć odkąd posmarowałem filc olejem(ten na płytce zapłonowej). Od tamtej pory gubi prawy baniak, zmieniłem platynke na nową niby czeską z jawa części i kondensator zmieniałem , świecę, kabel idące od cewki do platynki i nic co jakiś czas głupi jeden baniak, nawet cewkę zmieniałem miejscami i nic nie pomagało, styki czyściłem i już nie mam pojęcia co to jest, i platynka od prawego cylindra iskrzy, i iskra nie jest taka piękna niebieska tylko delikatnie na czerwono zalatuje. Zapłon ustawiony na 2.7mm, przerwa na platynkach 0,30mm. Już pomału tracę pomysły zrobiłem 100km nic chodzi pięknie a nagle z rana odpalam chodzi a tu ble ble podgazuje i chodzi, a czasami nawet zacznie gubić podczas jazdy, a najlepsze jest to że nic nie zrobię z tym i samo się naprawi ale za kilka km znowu ten sam objaw  ???
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 17, 2012, 10:16:13 »

może trzeba drugi przerywacz doregulować na ucho a nie na 2,7, może masz złą świecę, przerwany kabel idący do cewki z przerywacza, albo luźny kondensator, ewentualnie uszczelka pod głowicą - spróbuj dociągnąć głowicę może pomoże
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 17, 2012, 13:00:21 »

kondensator nie jest luźny, myśl że uszczelkę gdzieś lewe powietrze ciągnie też wykluczam dociągałem głowice, gaźnik czyściłem chociaż czysty jak łza, raz przestał działać całkiem prawy cylindre na wolnych dopiero od 3 tysięcy chodził, zmieniłem platynke poprawiło i znowu coś nie tak, świeca jest bardzo dobra chociaż sprawdzałem inne.  Pisałem że kabel od przerywacza zmieniałem nic nie pomogło :/
Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 17, 2012, 13:16:00 »

Don,sam sobie odpowiewiales-nasmarowany zbyt duzo filc z ktorego na prawy przerywacz co jakis czas cos kapnie zakłócając prace silnika,moze to takze prowadzić do zalewania świecy i z czasem do jej uszkodzenia,a wynikiem czego jest takze niestabilna praca. 

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 403
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #15 dnia: Maja 17, 2012, 13:37:28 »

A nie dzieje Ci się tak, że filc jakimś trafem styka Ci się z przerywaczem? Przy oryginalnym filcu mało prawdopodobne, przy nie oryginalnym całkiem możliwe, sam tak miałem.

von_Majzel

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #16 dnia: Maja 17, 2012, 14:31:25 »

przestał działać całkiem prawy cylindre na wolnych dopiero od 3 tysięcy chodził


Ja miałem kiedyś dokładnie taki sam objaw jak padł simmer pod alternatorem .
Zapisane

Pavlus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 350 TS
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #17 dnia: Maja 17, 2012, 22:49:10 »

Witam,


Dzieki za wszystkie podpowiedzi. Wrocmy panowie moze do glownego watku tego tematu :) Dzisiaj wymienilem krzywke, sprawdzilem czy jest bicie na wirniku i stozku, simmering tez jest ok wszedzie suchutko, wyglada na nowy - wszystko jest w jaki najlepszym porzadku. Zaplon ustawiony 2,7 przed GMP, przerwy na 0,3mm dla obu cylindrow, akumulator jest ladowany i ciagle trzyma okolo 12,4V wszystko sie pieknie udalo i pole sie zaweza ale problem nadal istnieje.


Co zauwazylem po dzisiejszym dniu w garazu:


- marna iskra na prawym cylindrze
- gdy zaloze nowe swiece chodzi idealnie przez pierwsze kilka minut :)
- nastepnie slabnie na prawym cylindrze i prawy sie odlacza, lewy chodzi idealnie
- po wykreceniu swiec sa mokre i czarne czyli:


a) przebicie na kablach WN, kapturku lub niedomagajace cewki powoduja ze iskra nie jest za kazdym razem i mieszanka zostaje na swicach


b) gaznik rozlegulowany i zalewa swiece


To juz 4 para swiec w przeciagu kilku dni.



« Ostatnia zmiana: Maja 17, 2012, 22:51:33 wysłana przez Pavlus »
Zapisane

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #18 dnia: Maja 17, 2012, 22:59:22 »

ja również dziękuje  za rady, jawa znowu działa jak trzeb przynajmniej mi się tak wydaje zrobione coś dzisiaj ponad 100km i wszystko hula nie gubi prawego cylindra ani nic;) a płytkę zapłonową mam oryginalną;)  przyczyną co było nie mam pojęcia, wyczyściłem płytkę, platynki, ustawiłem jeszcze raz zapłon i jest niby wszystko git;)
Zapisane

Pavlus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 350 TS
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #19 dnia: Maja 18, 2012, 21:44:50 »

Dzisiaj wymienilem przewody WN, kranik (ktory byl doslownie zasyfialy caly i nie trzymal juz paliwka)  wyczyscilem gaznik i przestawilem klips na iglicy w gazniku na srodkowa kreske - bo byla na ostatniej na dole, nastepnie zalozylem dwie nowiutkie swiece, wyrownalem i przeczyscilem platynki na przerywaczach i poskladalem wszystko do kupy.


Sprawdzilem sobie przed wkreceniem swiec iskre na nich - byla o niebo lepsza gruba niebieska. Wkrecilem, wsiadlem zeby sie przejechac i motorek jak nowy! Nic nie szarpalo chodzil rowniutko. Ale po jakichs 15 minutach znow to samo przerywanie, szarpanie, strzelanie, ale tym razem wysiadl lewy cylinder. Odkrecilem swiece od lewego - czarna i bardzo mokra. Od prawego suchutka ale czarna.


I tak do tej pory pali tylko na jeden cylinder, lewy. Co sie dzieje ze po rozgrzaniu albo gubi iskre, albo mieszanka zalewa swiece?
Zapisane

Pavlus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 350 TS
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 19, 2012, 19:57:49 »

Przepraszam za podwojny post, ale pomalu zaczynam wychodzic z siebie przy Jawie.. Dzisiaj kolejne 8 godzin przy motorze, ale ten ma chyba na mnie focha  ???


Dzisiaj uparlem sie ze ustawie idealnie zaplon. Za pomoca suwmiarki elektronicznej + plaskiego wkladu do gniazda swiecy ustawilem zaplonik na dwoch cylindrach na 2,6 mm +/- 0,1 (pol dnia mi to zajelo), oczywiscie przerwy ustawione na 0,3mm, wczesniej wyjalem kazdy z przerywaczy i wyrownalem platynki zeby ladnie przylegaly i odpalil, ale standardowo tylko na prawy cylinder.


Zamienialem cewki, czyscilem ich polaczenie z masą i sprawdzalem opornosc. Jedna z cewek ma troche wieksza opornosc, ale minimalnie wiec nie powinna sprawiac problemow. i nic sie nie zmienilo. Gdy zmniejszylem przerwe na przerywaczu od lewego cylindra to odpalil i pochodzil moze z minute, nastepnie znowu sie odlaczyl i tylko raz na jakis czas w kolanku byl wystrzal. Swieca od felernego cylka mokra, a od dobrego czarna ale suchutka.


Co ciekawe, gdy podnosilem i zblizalem fajke od lewej swiecy, to czesciej slyszalem wystrzaly w kolanku.


Czarna magia panowie, czy jest ktos z okolic Lubina w dolnoslaskim zeby podjechac zobaczyc? Za porade postawie flaszeczke, lub zaplace :)
Zapisane

Piotrex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1141
  • Mustang EBE
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 19, 2012, 20:05:09 »

jesli świece padają  to może  cewka prawego cylindra? Zamień  cewki i zrób próbę


Zapisane

Pavlus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 350 TS
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 19, 2012, 20:06:47 »

Zamienialem cewki, niestety nadal nie pali ten sam, wiec to nie to :(
Zapisane

Piotrex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1141
  • Mustang EBE
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 19, 2012, 20:19:54 »

 w Głogowie masz szpeca od knedli na pewno  coś poradzi ;)

http://www.jawacz.pl/uslugi/regeneracja-walow-korbowych-jawacz-350-i-175/

 a i zerkij jeszcze czy masz podkładkę pod prawym cylindrem i czy jest mocno dokręcony, tzn pod głowicą ;)

 
« Ostatnia zmiana: Maja 19, 2012, 20:25:25 wysłana przez Piotrex »
Zapisane

oloTS

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 82
  • Jawa 350 TS Jawa 175 356 Cz 477 Sport Cz 487
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #24 dnia: Maja 19, 2012, 20:20:37 »

Sprawdź kompresje, u mnie było podobnie zmieniłem tłoki i cylindry od innego silnik i teraz chodzi na oba garnki.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
12 Odpowiedzi
4608 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 24, 2012, 21:21:54
wysłana przez albiNOS
18 Odpowiedzi
8516 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 01, 2012, 21:20:28
wysłana przez mazi2008
19 Odpowiedzi
5981 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 17, 2014, 22:32:42
wysłana przez Jawaczeska350ts
25 Odpowiedzi
8823 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 07, 2016, 23:24:00
wysłana przez Mariangtix
27 Odpowiedzi
2455 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 02, 2022, 13:55:09
wysłana przez kamil199402