Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 10:51:13
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem  (Przeczytany 19210 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pavlus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 350 TS
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 20, 2012, 10:46:48 »

Sprawdź kompresje, u mnie było podobnie zmieniłem tłoki i cylindry od innego silnik i teraz chodzi na oba garnki.

Jaka powinna byc kompresja na obu cylindrach? Bedize problem z pomiarem bo jak lewy nie odpala, to lewy bedzie mierzony na zimnym a prawy na cieplym...


@Piotrex


Chodzi Ci o uszelke pod glowica? Sa obydwie, nic nie przepuszczaja i sa dobrze dokrecone.


Najsmieszniejsze jest to, ze pewnie jakby wlozyl dwie nowe swiece to by odpalil na dwa i chodzilby idealnie przez 10 minut i pozniej znow to samo. Czy jest cos, w elektryce co moze psuc swiece? Tzn czy jest mozliwe ze za duze napiecie, lub prad idzie z cewki ktory powoduje mikro przebicia na swiecach? Bo moze tutaj jest pies pogrzebany.
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2012, 10:54:09 wysłana przez Pavlus »
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 20, 2012, 11:35:57 »

Może lewy cylinder bierze olej ze skrzyni bądź, w skrzyni korbowej nazbierało się już tyle niespalonej mieszanki, że zalewa świecę i szlag ją trafia.
Zapisane

Pavlus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 350 TS
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 20, 2012, 21:32:07 »

To raczej nie to, bo czasami lepiej pali na prawy, a czasami na lewy. Wiec jakby zalewalo olejem, to caly czas winny bylby lewy. Nie jestem pewien, ale grzebiac przy zaplonie, czasami udaje mi sie przerzucic prace na prawy lub lewy, ale przy ustawieniach "fabrycznych" nie pali na lewy.
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 21, 2012, 07:26:05 »

Zrobiło się ciepło, a więc będziesz miał ciężko to zrobić. sprawdzoną metodą jest wrzucenie świec w czerwony żar do pieca na 5min. Zobacz, czy po takim zabiegu będzie dobrze. Miałem tak kiedyś w komarku, że zakładałem nową świecę robiłem kilkadziesiąt km i słabł i zaczynał przerywać. Przyczyną był zły olej do paliwa, który robił nagar w "środku" świecy, tam w tym zagłębieniu w elektrodzie. Skutkiem zbierania się nagaru była przeskakująca w środku iskra i komarek nie chciał jeździć. Sprawdź, czy u Ciebie nie jest podobnie.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Pavlus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 350 TS
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 21, 2012, 09:28:00 »

Na poczatku sprawdze kompresje na zimnym i zobacze czy jest roznica pomiedzy cylindrami. Cewki tez juz zamowilem, chce je ostatecznie wykluczyc.
 
Z tymi swiecami to dobry pomysl, w sumie jak je nawet troche podgrzeje zapalniczka i przeczyszcze to dzialaja, ale bardzo krotko - czasem odpali na dwa, ale pozniej lewy zaczyna sie dlawic i umiera oddajac czasami strzaly w tlumik. Ale watpie zeby to byl olej, kupilem polsyntetyk ze statoil do dwusuwow i mieszam w proporcji 1:40.
 
Zaczynam sie zastanawiac czy przyczyna moze byc w mechanice. Co moge sprawdzic bez rozpalawiania silnika, co mzoe mnie naprowadzic na problem?
Zapisane

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 21, 2012, 15:15:01 »

miałem taki sam objaw w 634 że jedną świece mi paliło to był źle zapłon ustawiony.
Zapisane

Pavlus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 350 TS
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 21, 2012, 21:11:25 »

Dzisiaj znow ustawilem zaplon, tym razem 2,8mm przed GMP. I teraz dobrze pali na lewy a prawy prycha... Zamieniaja sie miejscami. Ale jestem pewien ze zaplon dobrze ustawiam.


Powiedzcie mi jeszcze czy dozwolone jest lekkie poruszanie sie klina na czopie walu obok stozka za wirnikiem? Wirnik sie ladnie blokuje i po docisneiciu do stozka sie nie rusza, ale mimo wszystko moze podczas hamowan silnikiem lub przyspieszania moze dojsc do lekkiego poruszenia sie wirnika jesli klin ma lekki luz (+/- 3mm sie porusza na boki)


Z mozliwych przyczyn zostalo mi:


- cewki (ale malo prawdopodobientwo bo raz dziala na jednym dobrze raz na drugim)
- regulacja gaznika
- simmeringi


i na koncu najgorsze:


-labirynt, ale nie wiem czy on moze miec taki wplyw?
« Ostatnia zmiana: Maj 21, 2012, 21:19:23 wysłana przez Pavlus »
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 21, 2012, 21:27:57 »

Klin wirnika czy tam kołek zdaje się jest tylko elementem ustalającym położenie dwóch elementów. Jeśli wirnik zdejmuje się bezproblemowo, tzn nie potrzeba wkręcać śruby w wirnik to masz coś nie halo ze stożkami.
Ja miałem takie jaja, że na końcu stożka zrobił się stożek i za ch***a nie mogłem ustawić zapłonu.
Zapisane

Pavlus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 350 TS
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 21, 2012, 21:31:29 »

Klin wirnika czy tam kołek zdaje się jest tylko elementem ustalającym położenie dwóch elementów. Jeśli wirnik zdejmuje się bezproblemowo, tzn nie potrzeba wkręcać śruby w wirnik to masz coś nie halo ze stożkami.
Ja miałem takie jaja, że na końcu stożka zrobił się stożek i za ch***a nie mogłem ustawić zapłonu.


Czyli to moge wykluczyc, bo wirnik sciaga sie bardzo latwo i zaklada rowniez. A co z ta uszczelka labiryntowa? Czy ona moze tak wariowac, ze raz jeden by zalewalo raz drugi po ustawieniu zaplonu? Bo tylko po innym ustawieniu zaplonu zmieniaja sie dzialajace cylindry, jak nic nie ruszam to ciagle ten sam niedomaga.


Ah, jeszcze jedna rzecz. Przerywacze... sa jakby nieosiowo do podstawy, tzn mozna nimi lekko poruszac od siebie i do siebie. Tak jakby nie trzymaly sie dobrze na ośce, po ktorej podrozuja. Ale nie tak, zeby calkiem sie rozbiegaly, ale np moge je ustawic tak ze dotykaja sie tylko połowkami platynek. Ale tak maja od nowosci, a wymienilem cala plytke dosc niedawno.


P.s Kurcze jak dojde co to jest, to ten temat bedzie niezlym kompedium wiedzy, jak ktos bedzie mial podobny problem :)

« Ostatnia zmiana: Maj 21, 2012, 21:38:06 wysłana przez Pavlus »
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 21, 2012, 21:48:25 »

Właśnie chodziło mi o to że wirnik nie powinien się łatwo zdejmować.
Zakładasz wirnik, dokręcasz śrubą. Po odkręceniu śruby wirnik nie powinien dać się zdjąć bez wkręcenia śruby w wirnik. Wirnik zdejmuje się poprzez wkręcenie śruby M8 w wirnik, która zapiera się o czop wału i zdejmuje wirnik.
Zapisane

Pavlus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 350 TS
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 21, 2012, 22:21:33 »

Wlasciwie jest tak jak mowisz, nie da sie wyjac wirnika bez wkrecania sruby osemki, ale powiem Ci ze sprawdze to jeszcze raz bo mam zamiar wymienic simmering, a przy okazji zmienie ta srube i dam szesciokatna zeby pewnie dokrecic, bo w tej chwili jest tam leb imbusowy, ktory pomalu staje sie owalny i imbus niebawem bedzie przeskakiwac.
Zapisane

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Kia Sorento, , Audi A4, Swift Coastline, Romet M1
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 21, 2012, 23:04:02 »

Gdy motor nabiera temperatury, plastiki przy konektorach w cewkach mogą dostać lekkiego luzu gdyż również robią się bardziej miękkie. Na zimno luzu w konektorach możesz nie wyczuć. To samo może być przy przerywaczach. Zasilanie cewek ze stacyjki też może lekko szwankować. Nie musi przerywac całkowicie obwodu ale jak troche popracują styki to mogą gorzej przewodzić a wtedy nie starczy prądu dla dwóch cewek. To samo może być przy wyłączniku przy manecie. Trudno to wszystko do zdjagnozowania. Z grzeczności i zaufania pomijam taką kwestje jak dobra masa kondensatrów i w miarę czyste to wszystko. Liknij jescze na pracujący silnik w całkowitej ciemności ale bez zbiornika paliwa (przez chwilę pochodzi, zdązysz sprawdzić) czy aby niema gdzeiś przebicia na cylindry z przewodów zapłonowych. Takie przebicie może uszkodzić cewkę dlatego nie warto sprawdzać cewek bez świec.
Zapisane

Pavlus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 350 TS
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 22, 2012, 12:40:21 »

Przewody WN i fajki wymienione, po tym zabiegu iskra jest wieksza, ale problem wystepuje nadal. Dwie cewki zamowilem, wiec bede w stanie niebawem je wykluczyc. Przerywacz zaplonu na manetce i stacyjka do sprawdzenia - gdzie jest zamocowana masa do stacyjki? Kondensatory maja dobre polaczenie z masa, wszystko staram sie zachowywac w czystosci :)
Zapisane

Piotrex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1141
  • Mustang EBE
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 22, 2012, 12:51:58 »

jesli świece padają  to może  cewka prawego cylindra? Zamień  cewki i zrób próbę




 tak jak pisałem wcześniej mi tutaj te cewki a właściwie ta z prawego garka" śmierdzi", jak kupiłes nowe  to niebawem sie dowiemy.
Zapisane

Pavlus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 350 TS
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 31, 2012, 00:28:51 »

Witam po dluzszej przerwie.
Nowe cewki gówno dały, dalej problem pozostał. Natomiast wyciagnalem gaznik, wymienilem dysze na nowe, przeczyscilem, ustawilem poziom paliwa i problem zniknal :) Wiec od dzisiaj moge zaczac jezdzic dalej niz dookola domu :)


Ale teraz wazne pytanie panowie, bo nie wiem czy "ten typ tak ma": przy niskich obrotach, trzymajac manetke gazu w jednej pozycji lub tylko leciutko dodajac gazu i szczegolnie na biegach - 1,2 odczuwam nieplynna jazde i nie rownomierna prace cylindrow, takie lekkie szarpanie. Gdy zdecydowanie dodam gazu jakby cylindry wpadaly w swoj rytm i plynnie i rowno pracuja a motor przyspiesza. Czy to normalne? Czy jest jeszcze cos do regulacji?
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 31, 2012, 07:09:16 »

To jest raczej normalne , ja mam podobnie . Ten silnik lubi przyspieszać =)
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 533
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 31, 2012, 20:57:49 »

Żeliwniaka możesz mulić nawet 1500 obr na 3 i będzie trzymał obroty. Jechałem na 638 i inaczej ten silnik pracuje.

632/634 ma ciut lepszy dół, góra ok. Natomiast 638 oddaje tę moc bardziej zdecydowanie i ma delikatnie więcej momentu obrotowego. No ale dół to już nie to samo ;)
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Pavlus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 350 TS
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 05, 2012, 10:47:06 »

Po regulacji sruby z mieszanka jest lepiej, mozna sobie w miare komfortowo smigac pod 2000 obrotow.
 
Jeszcze jedna sprawa - naciag lancucha. Podczas jazdy gdy hamuje silnikiem czuje lekkie rwanie i zastanawiam sie czy to wina naciagu, czy moze zebatki? Lancuchem moge ruszac tak gora dol okolo 3 cm.
Zapisane

woodlot

  • Sebastian
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 73
  • Jawa 350 TS 638
    • Strona o moim parku maszyn
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 05, 2012, 12:09:26 »

To naturalne, hamuj silnikiem regulując gaz płynnie w dół a nie od razu w zamknięciu to nie będzie szarpał. Chyba że tak robisz, to już masz coś z bebechami.
Zapisane
BMW R1150GS "Buma"
BMW K75 "Cegła"
Jawa 350 TS t.638 "Biała Śmierć"
Jawa 350 TS t.638 "CKM"
SHL M11 "B&W"

Pavlus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 350 TS
Odp: Jawa 350 TS - problem z zapłonem i prawym cylindrem
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 06, 2012, 19:03:45 »

Zdecydowanie mam luzny lancuszek sprzeglowy, mysle ze moze byc przyczyna.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
12 Odpowiedzi
4608 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 24, 2012, 21:21:54
wysłana przez albiNOS
18 Odpowiedzi
8516 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopad 01, 2012, 21:20:28
wysłana przez mazi2008
19 Odpowiedzi
5981 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 17, 2014, 22:32:42
wysłana przez Jawaczeska350ts
25 Odpowiedzi
8823 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 07, 2016, 23:24:00
wysłana przez Mariangtix
27 Odpowiedzi
2454 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 02, 2022, 13:55:09
wysłana przez kamil199402