Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 19, 2024, 05:19:45
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [472] Okopcona lewa świeca  (Przeczytany 7832 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
[472] Okopcona lewa świeca
« dnia: Czerwca 24, 2006, 19:40:02 »

Skoñczyłem docieranie nowych tłoków.
Więc zeszłem w mieszance z 1:30 do 1:35 i dwa rowki wyżej ilgica.
Mniej oleju = mniejszy syf na świecach.
Bo przedtem po ok 100 km trzeba było świece czyścić...

Rozkręcam. Prawa wieca super. Ani z fabryki biała. Lewa jeden wielki syf. Lewy cylinder w dodatku trochę wiecej kopci. Zamieniam świece w cylindrach. Tą zasyfioną czyszczę. Chyba godzine z zegarmistrzowską precyzją dostając nerwicy ustalam zapłon.

120 km. Garaż. Znowu lewa świeca zasyfiona a prawa LUX.



No i mnie naszło. Może padł ten siemering na wale. Odkrecam śrubke. Oliwa nie cieknie. Biore hipola na dolewkę. Wlewam 0,3 l i oleju dalej nie widać.  <crybaby>

Olej w skrzyni był zalany nówka jakieś 200 km przed szlifem czyli z 1400 km temu. Generalnie sie poci skrzynia ale nie zostawia plam ani w garażu ani na drodze...

Czyli czeka mnie simeringu wymiana?
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 29, 2012, 12:53:27 wysłana przez Bulo »
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

emzet

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof chyba pół silnika rozkręci...
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 24, 2006, 20:32:38 »

żeby wymienić ten simering nie trzeba silnika pół rozkręcać - wystarczy zdjąć zębatkę na wale i masz dostęp do tego simeringa. I jeśli przy remoncie nie wymieniałeś to bardzo możliwe że "nadejszła wiekopomna chwiła".

Ja mam inną przypadłość, bardziej kopci mi z prawego tłumika.
Zapisane

lucaszz

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof chyba pół silnika rozkręci...
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 24, 2006, 22:47:12 »

Hehe, NO-STRESS!!!
Ja mam patent (ale jestem odkrywczy co nie?) na wyciąganie simmera bez rozpoławiania.
Otóż biere wiertarkę robię 3 dziurki w simmerze (ostrożnie żeby nie rozpie*dolić wianków łożyska) i wkładam śćiągacz do łożysk w te dziurki i ściągam.
Na upartego mo¼na wyjąć simmery podważając je śrubokrętem, ale ściągaczem jest łatwiej.

A i jeno jeszcze jedno nie polecam simmerów ze sklepów typu  "Części simson, jawa, cezet" bo przynajmniej u mnie tną tam na kosztach i wciskają ciemnote, lepiej pójść do jakiegoś sklepu z łożyskami i tam wybrac jakieś normalnej renomowanej firmy simmery.

Umnie przyczyną poboru oleju ze skrzynki był ¼le wbity simmering, także na to terz trzeba uważać, simmer niepowinien mieć wgniotów bo bendzie brać olej.
Zapisane

teoroch

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof chyba pół silnika rozkręci...
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 25, 2006, 11:36:04 »

ja miałem ten sam problem. wymieniłem simera i problem z głowy
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof chyba pół silnika rozkręci...
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 25, 2006, 23:07:14 »

ja miałem ten sam problem. wymieniłem simera i problem z głowy

Ja sie teraz boje czy jak miałem malo oleju w skrzyni czy przypadkiem jej to nie zaszkodziło  :-/
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Naczelny Filozof chyba pół silnika rozkręci...
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 26, 2006, 01:18:39 »

Spoko nic się nie bój, jak nie było pustyni w skrzyni to będzie git.

Kiedyś z ojcem przez własną nieuwagę je¼dziliśmy wską bez oleju w skrzyni w bardzo estermalnych warunkach i nic, skrzynia chodzi do dzisiaj a sprzęgło jakiś większych śladów zużycia nie miało. Ale nie powtarzajcie tego w domu sami :D
Zapisane

teoroch

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof chyba pół silnika rozkręci...
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 26, 2006, 09:33:47 »

moja ciotka też raz kosiła już bez oleju kosiarką 4-suwową, i efekt był bardzo marny.  <crybaby> nie mogłem wybić potem tłoka, szok....
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof chyba pół silnika rozkręci...
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 27, 2006, 12:15:21 »

Silnik zjadł ok 0,4 l oleju...
Czyli skrzynia na sucho nie szła...

¦ciąlem dekiel... Sprzęgło... ¦ruba zębatki. Już miałem szukać rurek na want, ale nawet nie było za mocno dokręcone  <eek> Znalazłem u sąsiada ściągacz. Nie podszedł pod wytłoczenie na zębatce, ale podszedł na zęby. Bałem sie coby zębów nie połamać...

Wkręcam ściągacz bez podgrzewania i ...bzdryñk. Zębatka też strrasznie mocno nie siedziała  <eek>

Najdłużej wydłubywałem siemering.

£ożysko wału jakieś takie nieczyste  :( CHyba ze takie ma być? : http://www.nf.net24.biz.pl/for/lozysko.jpg


Widać kawałek wodzika. Da sie poznać czy to kuty czy blaszany? http://www.nf.net24.biz.pl/for/skrzynia.jpg

Jutro składanie do kupy...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Naczelny Filozof chyba pół silnika rozkręci...
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 27, 2006, 18:03:37 »

Jakieś takie podrdzewiałe czy coś. Tym że jest brudne bym się nie przejmował. Zobacz tylko czy na bieżnoiach syfu albo wżerów nie ma.

Naczelny nie przejmuj się tak- będzie dobrze :D
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof chyba pół silnika rozkręci...
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 28, 2006, 12:41:45 »

Złożyłem.
Najwiecej problemów z uszczelką. Bo nie wiem czemu nie chciała podejść pod blok. Dałem też inną srube co trzyma wnętrze sprzęgła bo stara za bardzo obrobiona była...

Jutro zaleje oliwą...
Zobaczymy czy sie nie rozsypie...

Jeszcze wstawiłem śrube dolnią mocującą silnik bo nigdy tam jej nie miałem. A że typowa śruba nie podeszła (gółwka nie przejdzie bo rama, a silnika nie bede wyciągał) to wstawiłem urwaną ośke z piasty rowerowej. Trzyma super  :)
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Naczelny Filozof chyba pół silnika rozkręci...
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 28, 2006, 16:19:33 »

Na dole silnik jest trzymany przez śrubę imbusową. Główka tej śruby przechodzi wtedy bez problemu przez mocowanie podnóżka, który trzeba odkręcić- przynajmniej w TSce tak jest.
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof chyba pół silnika rozkręci...
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 28, 2006, 23:06:00 »

Na dole silnik jest trzymany przez śrubę imbusową. Główka tej śruby przechodzi wtedy bez problemu przez mocowanie podnóżka, który trzeba odkręcić- przynajmniej w TSce tak jest.

No to w Cezecie jest inaczej. Ja musiałem odkręcić dwie sruby z przodu. Pod silnik lewarek i do góry dzwignąłem cały przód silnika. Wtedy dolne mocowanie sie przesunęło troche do przodu. Ale i tak śruba z główką nie przeszła bo zawadzała o rure ramy  :(
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof chyba pół silnika rozkręci...
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 29, 2006, 12:29:46 »

Jak jest z odpowietrzeniem skrzyni w CZ?
Dzie tego szukać?
¯eby to wyczyścić to trzeba demontować silnik? Zdjąć wahacz?
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

nerlst

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof chyba pół silnika rozkręci...
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 30, 2006, 08:32:40 »

Jest zaraz pod "airboxem" mała szczelinka, wystarczy coś tam wepchnąć i powinno się przepchac.


pzdr
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Naczelny Filozof chyba pół silnika rozkręci...
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 02, 2006, 19:38:56 »

[


Widać kawałek wodzika. Da sie poznać czy to kuty czy blaszany?
[/quote] na moje oko to jest wodzik blaszany (ten bliżej kosza)
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof chyba pół silnika rozkręci...
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 02, 2006, 20:14:06 »

na moje oko to jest wodzik blaszany (ten bliżej kosza)

 :( To czekam aż pęknie...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Polo

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof chyba pół silnika rozkręci...
« Odpowiedź #16 dnia: Lipca 07, 2006, 01:49:15 »

blaszane nie pękają :) one się raczej gną a za to kute lubią pękać i drugi też wygląda na blaszany bo mały kawałek jego widać na fotce między żebatkami :) Więc nie pękąj bo wodzik raczej sie zegnie blaszany a twoje na to wygladaja :)

Pozdrawiam

PoLo
Zapisane

Bosy

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof chyba pół silnika rozkręci...
« Odpowiedź #17 dnia: Lipca 14, 2006, 23:18:29 »

witam mam pytanie do NaczelnegoFilozofa. A wieć interesuje mnie czy po zmianie simmera z lewej strony twoje problemy zniknęły, czy dymienie z lewego gara jest mniejsze no i czy świeca w tym garze ma normalny kolor czy dalej jest zadymiona
Zapisane

Bosy

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof chyba pół silnika rozkręci...
« Odpowiedź #18 dnia: Lipca 16, 2006, 16:08:33 »

witam mam pytanie do NaczelnegoFilozofa. A wieć interesuje mnie czy po zmianie simmera z lewej strony twoje problemy zniknęły, czy dymienie z lewego gara jest mniejsze no i czy świeca w tym garze ma normalny kolor czy dalej jest zadymiona
Zapisane

Bosy

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof chyba pół silnika rozkręci...
« Odpowiedź #19 dnia: Lipca 17, 2006, 23:37:23 »

naczelny odpisz mi ! ! !
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof chyba pół silnika rozkręci...
« Odpowiedź #20 dnia: Lipca 18, 2006, 15:53:31 »

naczelny odpisz mi ! ! !

Na wakacjach jestem  <punk>

Ale tak. Dymienie i zasyfienie świecy zmalało. Oleju też nie zjada  :)
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
11 Odpowiedzi
5726 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 24, 2006, 22:35:12
wysłana przez lucaszz
9 Odpowiedzi
3819 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 03, 2012, 19:37:27
wysłana przez j@wa
3 Odpowiedzi
2889 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 14, 2013, 20:36:28
wysłana przez von_Majzel
10 Odpowiedzi
4034 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 25, 2014, 19:33:28
wysłana przez elkinio
3 Odpowiedzi
2531 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 22, 2015, 09:55:47
wysłana przez azbescik2