Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 18, 2024, 23:47:41
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Lewe powietrze przez uszczelke pod glowica? Czy mozliwe?  (Przeczytany 5051 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zeglarz28

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
  • Jawa 350TS
Lewe powietrze przez uszczelke pod glowica? Czy mozliwe?
« dnia: Października 08, 2019, 22:48:33 »

Witam,

   Nurtuje mnie pytanie analizujac zasade dzialania silnika 2T czy takowy silnik majac nieszczelnosc pod glowica ,powiedzmy uszczelki , zassie do cylindra lewe powietrze?
  Wg. Mnie nie. Problem bedzie mial przy sprezaniu w utrzymaniu cisnienia. Ale chodzi mi o zassanie powietrza w momencie gdy zostaje napelniany swieza mieszanka dolotem ze skrzyni korbowej. Jak ktos wie to bede wdzieczny o wyjasnienie dlaczego tak lub nie?
   
Zapisane

kuba.g6

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 221
  • Jawa 50 23p 1978 | CZ 487.0 1988 | CZ 472.5 1985
Odp: Lewe powietrze przez uszczelke pod glowica? Czy mozliwe?
« Odpowiedź #1 dnia: Października 08, 2019, 23:35:58 »

hmm lewe powietrze nie, przynajmniej nie w sensie w jakim normalnie rozumie się lewe powietrze czyli nieszczelność w układzie dolotowym powodująca zmianę składu mieszkanki paliwowo powietrznej. Jako że głowica to już nie układ dolotowy to skład mieszanki się nie zmieni. Więc jedynym efektem będzie mniejsze sprężanie i co za tym idzie mniejsza sprawność silnika, a przy dużej nieszczelności również głośna praca spowodowana wydostaniem się eksplozji na zewnątrz. O ile w ogóle moto zapali :D.
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Lewe powietrze przez uszczelke pod glowica? Czy mozliwe?
« Odpowiedź #2 dnia: Października 09, 2019, 04:27:26 »

Nie będzie zaciągał lewego powietrza przez uszczelkę  głowicy,  bo się wytwarza podciśnienie i przysysa głowicę. ;D
Zapisane

zeglarz28

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
  • Jawa 350TS
Odp: Lewe powietrze przez uszczelke pod glowica? Czy mozliwe?
« Odpowiedź #3 dnia: Października 09, 2019, 07:26:10 »

Podcisnienie powstaje , ale to ,ze dociska glowice do mnie nie trafia . Pozatym czy jest ono nizsze od atmosferycznego? Bo jesli nie jest to wlasnie dlatego nie zassie
« Ostatnia zmiana: Października 09, 2019, 07:53:17 wysłana przez zeglarz28 »
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Lewe powietrze przez uszczelke pod glowica? Czy mozliwe?
« Odpowiedź #4 dnia: Października 09, 2019, 08:51:59 »

W silniku 2t podciśnienie w komorze spalania występuje tylko podczas hamowania silnikiem w czasie normalnej jazdy panuje tam tylko nadciśnienie podcisnienie wytwarzanejest w skrzyni korbowej i z niej wtłaczana jest zassana mieszanka do komory spalania więc samo przez się że nie morze byc zasysane lewe powietrze po przez uszczelkę pod głowicą co innego w silniku 4t
« Ostatnia zmiana: Października 09, 2019, 09:22:05 wysłana przez azbescik2 »
Zapisane
    Status GG

zeglarz28

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
  • Jawa 350TS
Odp: Lewe powietrze przez uszczelke pod glowica? Czy mozliwe?
« Odpowiedź #5 dnia: Października 09, 2019, 09:16:53 »

No dobre...a w momencie wybuchu mieszanki i ruchu tloka w dol, czy nie tworzy sie podcisnisnienie ,wtedy rozumiem nadcisnienie w skrzyni korbowej i efekt zassania mieszanki? Czy zle mysle?
  Czy poprostu w momencie gdy tlok idzie w dol ,nad tlokiem sa spalone gazy i one powoduja stale nadcisnienie?
« Ostatnia zmiana: Października 09, 2019, 09:47:24 wysłana przez zeglarz28 »
Zapisane

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1474
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Lewe powietrze przez uszczelke pod glowica? Czy mozliwe?
« Odpowiedź #6 dnia: Października 09, 2019, 10:27:11 »

No dobre...a w momencie wybuchu mieszanki i ruchu tloka w dol, czy nie tworzy sie podcisnisnienie ,wtedy rozumiem nadcisnienie w skrzyni korbowej i efekt zassania mieszanki? Czy zle mysle?
  Czy poprostu w momencie gdy tlok idzie w dol ,nad tlokiem sa spalone gazy i one powoduja stale nadcisnienie?


ostatnie zdanie jest dobre ale ciśnienie nad tłokiem nie jest stałe, podciśnienie w cylindrze 2T nad tłokiem może się wytworzyć tylko wtedy gdy zamkniesz przepustnicę

Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Lewe powietrze przez uszczelke pod glowica? Czy mozliwe?
« Odpowiedź #7 dnia: Października 09, 2019, 10:58:13 »

w 2T nie ma jak zassać lewego spod głowicy. Będzie delikatna pulsacja ciśnień, czyli mało(w zasadzie znikoma wartość) zassie podczas podciśnienia z DMP do GMP, następnie podczas sprężania zacznie "wywalać" na zewnątrz sprężany ładunek mieszaniny palnej. Fajnie to widać w 2T chłodzonym cieczą - potrafi wywalać ciecz na obrotach pomiędzy łączeniem głowica-tuleja. Natomiast podciśnienie o niewielkiej(w porównaniu do sprężania) wartości będzie wytwarzane tak, jak muczacz pisze.

Swoją drogą aluminiowe głowice wraz ze wzrostem temperatury zwiększają szczelność w przeciwieństwie do żeliwnych - dlatego alu nie dokręcamy na ciepłym silniku ale żeliwne po 100 km od demontażu zaleca się dokręcać. Generalnie na takie pytania znajdziesz odpowiedzi w książkach typu "abc silnika dwusuwowego", warto poczytać - wszystko opisane bez całek:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

zeglarz28

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
  • Jawa 350TS
Odp: Lewe powietrze przez uszczelke pod glowica? Czy mozliwe?
« Odpowiedź #8 dnia: Października 09, 2019, 11:29:55 »

Ok. To ma sens. A nawet jak powstanie podcisnienie i w tym momencie zassie spod glowicy przez nieszczelnosc to i tak sie nic nie stanie bo w silniku wtedy nic "ciekawego" sie nie dzieje pozatym ,ze kreci sie na sucho
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Lewe powietrze przez uszczelke pod glowica? Czy mozliwe?
« Odpowiedź #9 dnia: Października 09, 2019, 11:43:41 »

Nie do konca☺
Po prostu podcisnienie jest o wiele.nizsze w porownaniu do nadciśnienia podczas sprezania i spalania. Wiecej straci ladunku podczas spalnia niz zassie lewefo ppdczas podcisnienia. Na sucho chodzic tez nie bedzie bo nie spali wszystkiego predzej zarzuci ci swiece jak zacznie na sucho chodzic☺
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

zeglarz28

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
  • Jawa 350TS
Odp: Lewe powietrze przez uszczelke pod glowica? Czy mozliwe?
« Odpowiedź #10 dnia: Października 09, 2019, 11:49:27 »

Na sucho w sensie bez smarowania. A termin podcisnienie traktuje jako cisnienie nizsze od atmosferycznego
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Lewe powietrze przez uszczelke pod glowica? Czy mozliwe?
« Odpowiedź #11 dnia: Października 09, 2019, 13:22:39 »

Bedze smarowany. Co więcej jako że sprawność przy nieszczelności spada a wiec potrzebujesz więcej paliwa dostarczyć aby mieć podobna moc wiec smarowanie będzie. Co do ciśnienia i podciśnienia - zauważ, ze podciśnienie wyniesie okolice max 0,8 bara. A ciśnienie podczas spalania jest spokojnie 15x większe a często i wyższe. Wiec na logikę - więcej stracisz przy spalaniu jak zyskasz lewego przy podciśnieniu. Mowie skrótowo...
Proszę muczacz
« Ostatnia zmiana: Października 09, 2019, 19:09:20 wysłana przez Dragon on the Blue Sky »
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1474
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Lewe powietrze przez uszczelke pod glowica? Czy mozliwe?
« Odpowiedź #12 dnia: Października 09, 2019, 14:02:38 »

Bedzie smarowany. Co wiecej jako ze sprawnosc przy nieszczelnosci spada a wiec potrzebujesz wiecej paliwa dostarczyc aby miec podobna moc wiec smarowanie bedzie. Co do cisnienia i podcisnienia - zauwaz ze podcisnienie wyniesie okolice 1 bara? A cisnienie podczas spalania jest spokojnie 10x wieksze a czesto i wyzsze od podcisnienia. Wiec na logike - wiecej stracisz przy spalaniu jak zyskasz kewego przy podcisnieniu. Mowie skrotowo...


Grzesiek popraw pisownie po polskiemu bo aż się źle czyta




dzięki Grześ  :D
« Ostatnia zmiana: Października 09, 2019, 21:46:59 wysłana przez muczacz »
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

zeglarz28

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
  • Jawa 350TS
Odp: Lewe powietrze przez uszczelke pod glowica? Czy mozliwe?
« Odpowiedź #13 dnia: Października 09, 2019, 15:20:46 »

1 Bar a 10 Barow to dla mnie termin roznica cisnien. Tak jak napisalem wczesniej. Ksiazkowo nadcisnienie to cisnienie wyzsze od atmosferycznego a podcisnienie nizsze.

   Jak bede jechal z zamknietym gazem to bedzie smarowany??? Jak?

  Cos sie nam w kontekscie rozjechalo.
« Ostatnia zmiana: Października 09, 2019, 15:22:43 wysłana przez zeglarz28 »
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Lewe powietrze przez uszczelke pod glowica? Czy mozliwe?
« Odpowiedź #14 dnia: Października 09, 2019, 15:43:49 »

Jak bede jechal z zamknietym gazem to bedzie smarowany??? Jak??

Z zamkniętą przepustnicą daleko nie ujedziesz. No chyba że z górki...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

zeglarz28

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
  • Jawa 350TS
Odp: Lewe powietrze przez uszczelke pod glowica? Czy mozliwe?
« Odpowiedź #15 dnia: Października 09, 2019, 16:51:45 »

W mojej okolicy bez gazu nawet spory kawalek. Beskidy....
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Lewe powietrze przez uszczelke pod glowica? Czy mozliwe?
« Odpowiedź #16 dnia: Października 09, 2019, 19:26:32 »

W momencie przymknięcia gazu silnik dostaje tyle paliwa i oliwy, co ma ustawione na obrotach jałowych. Dodatkowo należy pamiętać, że film olejowy od razu nie jest przerywany. Rozsądnie można przyjąć, że te 4 sekundy w tym silniku na przymkniętym gazie niczego nie zrobi. Ale musisz zjeżdżać na sprzęgle lub odpowiednio gazując zmienić bieg na luz
Chyba,że masz dozownik oleju - wówczas smarowanie masz zapewnione podczas hamowania


10 barów podczas spalania to przegięcie z mojej strony, wiadomo mi o ciśnieniach rzędu 70 barów w 4T ZI. Ile ma konkretnie 2T tego typu? Niestety tego nie wiem, zakładam,że 30 bar będzie spokojnie. Teraz czas trwania ciśnienia - około 180 stopni OWK. Czas trwania podciśnienia - może z 10 stopni? Jak sam widzisz masz różnicę prawie 170 stopni i około 40 barów. Nie masz jak zassać lewego powietrza przez głowicę. Teraz te nieszczęsne ciśnienia....
"1 Bar a 10 Barow to dla mnie termin roznica cisnien" - niestety, ale to nie do końca tak wygląda. Po pierwsze:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Podciśnienie
Po drugie - jak powiesz,że masz 1 bar CIŚNIENIA w dolocie silnik ci nie zapali, skoro przy ruchu tłoka pcha mieszankę do airboxa(pomijam fakt narażenia się na ośmieszenie przez średnio rozgarniętego mechanika). Jak masz 1 bar PODCIŚNIENIA to silnik zapali, jest to jego stan normalny zasysania mieszanki. Teraz łapiesz? Nie możesz mówić, że to tylko różnica ciśnień:)

Znowu odsyłam do abc silnika dwusuwowego....
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
4695 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 01, 2009, 10:59:12
wysłana przez Jawsim
Lewe obroty

Zaczęty przez mymateusz Mechanika

4 Odpowiedzi
3001 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 07, 2011, 14:40:41
wysłana przez MOTOMYSZOR
14 Odpowiedzi
5532 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 14, 2013, 15:17:40
wysłana przez Krzysiek
16 Odpowiedzi
8095 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 30, 2014, 13:07:22
wysłana przez hawer
3 Odpowiedzi
2257 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 10, 2019, 11:04:27
wysłana przez Robertjawa