Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 12:06:31
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS  (Przeczytany 71103 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

prezes861

  • Gość
Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« dnia: Czerwca 02, 2011, 21:41:55 »

Witam
Posiadam Jawe 350TS z 1989r z gaźnikiem IKOV
Po zdjęciu komory pływakowej widać 3 dysze, które wymieniam u siebie na nowe,
jedna z nich; dysza rozruchowa ma 92 a druga dysza 72 i jedna mniejsza.
Nie wiem niestety w jakiej kolejności musi być wsadzona dysza 72 i 92.
Narazie skręciłem to tak, że dysza główna wychodzi jako środkowa, nie wiem czy to dobrze, pewnie ktoś kto tam zagląda, będzie odrazu widział o co chodzi :)

Drugie pytanie dotyczy regulacji gaźnika, ustawiłem już poziom paliwa w gaźniku a teraz regulacja dawki i wolnych obrotów, jakie są wstępne ustawienia śrub w gaźniku ? tej poziomej _ i skośnej /
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 02, 2011, 21:42:59 »

Wstępna regulacja to 1,5 obrotu.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 02, 2011, 22:14:52 »

pisałes że jesteś że Stargardu. Jak poskładsz gaźnik to mogę Ci ustawić obroty. Jutro ok 12 jadę do Kani. Może wieczorem między 17 a 21 będę jeszcze w zst.
Zapisane
    Status GG

prezes861

  • Gość
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 02, 2011, 22:15:26 »

Ale na tym zdjęciu widać na dyszach, że ta środkowa ma 92  <no>
Zapisane

prezes861

  • Gość
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 02, 2011, 22:23:25 »

Dzięki za pomoc, będe musiał zamienić dysze, bo złożyłem tak samo jak jest na zdjęciu... naszczęście nie trzeba drugi raz ściągać gaźnika, wystarczy odkręcić samą komore pływakową :)

Proszę jeszcze o info. jak wstępnie ustawić gaźnik, którą ze śrub trzeba wykręcić 1.5obr ? tą poziomą czy skośną ?
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 02, 2011, 22:28:42 »

Oby dwie
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

korczi

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 968
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 02, 2011, 22:52:57 »

Za Gustawem i Demonosem z http://www.breinride.home.pl/moto/wws/breinride.html:

Regulację przeprowadza się w następujący sposób: śrubę biegu jałowego dokręca się do oporu, zmniejszając w ten sposób do minimum dopływ powietrza, czyli w tym momencie mieszanka jest bogata. Silnik uruchamia się przy otwartej przepustnicy, a następnie przymyka się ją (za pomocą śruby przepustnicy) stopniowo, aż do chwili, w której nastąpią zakłócenia w pracy silnika. Wtedy należy powoli odkręcać śrubę biegu jałowego do czasu, aż wyrówna się praca silnika i następnie w dalszym ciągu przymykać przepustnicę. Gdy w pracy silnika następują nowe zakłócenia, odkręca się znowu śrubę biegu jałowego i postępuje się w ten sam sposób tak długo, aż się uzyska równomierną pracę silnika przy odpowiednio małej prędkości obrotowej. Chcąc zwiększyć moc silnika musimy dać bogatszą mieszankę, co uzyskamy przez pociągnięcie do góry iglicy przepustnicy. Otwór przelotowy w dyszy głównej paliwa jest kalibrowany z dużą dokładnością i dlatego nie wolno go rozwiercać ani zaklepywać dla zmiany średnicy. Jeżeli chcemy zmienić stosunek mieszanki przy średniej prędkości obrotowej, musimy przesunąć zapinkę na iglicy przepustnicy w inne położenie. W celu wzbogacenia mieszanki podciągamy iglicę przepustnicy do góry i odwrotnie dla zubożenia mieszanki opuszczamy iglicę niżej. Położenie iglicy należy zmieniać, przesuwając ją najwyżej o jeden rowek, po czym należy sprawdzić pracę silnika podczas jazdy.

Dokładny opis na stronie z linku w dziale mechanika, porady, regulacja gaźnika.
Zapisane
You live more in five minutes on a bike like this going flat out than some people live in a lifetime- Burt Munro
Jawa 634/12V 84'
Yamaha YZF 600 Thundercat 98'

prezes861

  • Gość
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 03, 2011, 14:19:44 »

tą poziomą wkręcasz do oporu o wykręcasz o 1.5 obrotu
a ta skośna jest od przepustnicy i ustawiasz ją tak by mieć wolne obroty około 1000-1100

OK, a kiedy podnosimy obroty ? wkręcając czy wykręcając tą skośną śrubę ?
Zapisane

Radwan

  • OBECNIE BRAK :(
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 127
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 03, 2011, 15:28:44 »

wkręcając podnosisz obroty.
Zapisane
    Status GG
Szanuj maszynę,ona cię nie zawiedzie.........w każde miejsce bezpiecznie dowiezie : )

marcin1990

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • Siadasz, jedziesz... jesteś wolny choć na chwile.
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #9 dnia: Września 01, 2012, 17:44:46 »

witam, mam problem z gaźnikiem od momentu kupna mojej jawy. gdy ją kupiłem benzyna lała się ciurkiem, w komorze pływaka okazało sie że nie był założony na zawias. po ułożeniu nowej instalacji paliwo całkowicie przestało dochodzić. dysze mam ułożone tak, 92, 72, i mała na końcu. gdy podleje pod świece za jednym strzałem silnik zagaduje do mnie, ale nie ssie mieszanki i po chwili gaśnie. gdy okręcam kranik gaźnik się zaleje i benzyna stoi bo widać to po wężyku. nawet jak węzyk zdejmę i poliwo z niego wyleje to i tak jak ponownie go założe paliwo nie idzie do gażnika, kranik odkręcony wężyk pusty, komora lekko zalana. ktoś mi z was podpowie co się dzieje ? zapowietrza się gaźnik czy co ? pozdrawiam marcin  :)
Zapisane
Jawa TS 350 1989r.
Jawa Babetta 1972r.
Kinroad Łoś 2006r.

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #10 dnia: Września 01, 2012, 17:47:28 »

Zacina Ci się zaworek iglicowy który jest pod pływakiem.
Masz, poczytaj co i jak a ustawisz go :P
http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/regulacja-gaznika/
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

marcin1990

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • Siadasz, jedziesz... jesteś wolny choć na chwile.
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #11 dnia: Września 01, 2012, 18:05:33 »

więc winowajcą jest ten dzyndzel z kulką na konću ? ten który popychany jest przez pływaki.
Zapisane
Jawa TS 350 1989r.
Jawa Babetta 1972r.
Kinroad Łoś 2006r.

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #12 dnia: Września 01, 2012, 18:07:00 »

Taak. Albo źle ustawiony pływak i po założeniu ośki zamyka całkowicie zaworek tą blaszką od dołu :P
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

marcin1990

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • Siadasz, jedziesz... jesteś wolny choć na chwile.
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #13 dnia: Września 01, 2012, 18:15:34 »

dzięki za pomoc  :) śmigam do warsztatu, o wynikach dam znać hehe  :-*

Edit:
siema wszystkim, nadal odpala tylko po zalaniu pod świece, dodałem wątek o tytule, nadal nie ssie paliwa ( jawa ts 350). czekam na jakieś porady. pozdro

Edit:
najlepiej wiadomości na priv, bo około 23 jutro znów będę na stronce
Modyfikuj wiadomość
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 02, 2018, 09:46:26 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Jawa TS 350 1989r.
Jawa Babetta 1972r.
Kinroad Łoś 2006r.

ForesT

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 225
  • Starszy informatyk :)
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #14 dnia: Września 04, 2012, 22:14:34 »

Wyczyść gaźnik porządnie kompresorem... Szczególnie dolot pod dźwignią ssania, znam taki przypadek, można pompować i pompować to paliwo bez skutków :P
Gdzieś paliwo musi nie dochodzić skoro na początku było ok a teraz nie chce Ci lecieć. Kranik na pewno masz drożny?
Poziom paliwa ustawiłeś taki jak ma być?
Głupie pytanie, paliwa masz wystarczająco w baku? Na to też już się nabrałem.
Wlałem mało paliwa, z 1l może i dziwiłem się dlaczego na dolnym położeniu kranika nie leciało paliwo...
Ostatnio nerwy mi puściły i uciąłem rureczkę która idzie od kranika w górę baku :P
Zapisane
    Status GG
Motocykl to nie wszystko. Liczy się pasja!

marcin1990

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • Siadasz, jedziesz... jesteś wolny choć na chwile.
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #15 dnia: Września 05, 2012, 21:53:35 »

siemano, przyczana że mi nie odpala jest inna, nowe uszczelki pod głowicami okazały się być nie równe, swiece marki ytton ni hu... nie miały już prawie iskry, założyłem iskra 95 super, co polskie to dobre, stare uszczelki pod głowice, strzał i chodzi jak należy, a jak zrobię szlif myślę że będzie tylko lepiej :) w sumie dzięki za porady, także je sprawdzę  :) zawsze będę miał pewność że wszystko sprawdziłem kilka razy  ;)
Zapisane
Jawa TS 350 1989r.
Jawa Babetta 1972r.
Kinroad Łoś 2006r.

hartman

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 33
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 18, 2013, 17:25:40 »


Silnik uruchamia się przy otwartej przepustnicy, a następnie przymyka się ją (za pomocą śruby przepustnicy) stopniowo, aż do chwili, w której nastąpią zakłócenia w pracy silnika. Wtedy należy powoli odkręcać śrubę biegu jałowego do czasu, aż wyrówna się praca silnika i następnie w dalszym ciągu przymykać przepustnicę.

Co może być przyczyną tego ,że gaźnik nie reaguje na wykręcanie śruby przepustnicy? Tzn. opuszcza obroty do pewnego momentu ,a później można wykręcać dalej ,a obroty dalej stoją w miejscu. Zbyt wysoki poziom paliwa ? zauważyłem ,że jeden z pływaków troche się rusza na bolcach które go trzymają w blaszcze. I ostatnie pytanie. Czy dysze oryginalne były zawsze sygnowane wymiarem ?
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 18, 2013, 18:15:01 »

Witam oryginalne dysze zawsze były oznaczone czyli dysza główna 92 dysza  układu rozruchowego 72 dysza biegu jałowego 40 sprawdzić można jeszcze i przestawić położenie iglicy na przepustnicy podnosząć do góry iglice wzbogaca się mieszanke opuszcając zubaża .
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 20, 2013, 19:35:27 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

hartman

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 33
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 20, 2013, 18:37:52 »

A jeszcze jedno pytanie. Czy tłoczek ssania na samym dole jest doszcelniony gumką czy jest to czysto metalowy element ? U mnie nie ma ,a jestem przyzwyczajony ,ze bvf i wspólczesne gaźniki mają gumkę na końcu.
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 20, 2013, 18:59:00 »

Witam powinien mieć gume na końcu tłoczka.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 20, 2013, 19:33:18 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

hartman

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 33
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwca 03, 2013, 14:34:15 »

Dobrze, może ktoś poradzi coś odnośnie regulacji gaźnika w WSK 175 ,bo próbowałem.

Na wstępie zmieniłem dyszę wolnych obrotów z serii (55) na wskową 45. Dysze główne dawałem od 95 do 105. Poziom paliwa ustawiłem tak ,aby po zdjęciu komory paliwo sięgało na równo z tą kreską pionową.

Świeca w 3/4 biała z 1/4 przykopcona. I po kolei. Śrubę od składu mieszanki ustawiałem w zakresie 1.5 do 6-8 obrotów bez większych zmian w pracy silnika.

Przy iglicy ustawionej na najuboższą niby wolne obroty i wkręt na luzie ok. Ruszam z miejsca jakoś idzie 1,2,3 bieg.. redukcja i od nowa. I jest już problem bo przyśpiesza bardzo powoli ,coś nawet jakby silnik hamowało, przytyrzymywało.

Myślę sobie za mało paliwa, więc iglica w środkowej pozycji i dupa. średnie obroty i w górę odcina silnik ,charaktertyczna tarka "trrr trrr " przerywa ,wygląda na to ,że się zalewa. Zgłupiałem więc trochę. Co radzicie ? Jak poziom paliwa był ze 2-3mm niżej też to samo.
Zapisane

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwca 03, 2013, 18:11:22 »

Paliwo bez oporów leci z kranika? Przejedź się bez korka wlewu paliwa. Opuszczaj jeszcze poziom, albo daj więcej powietrza. Filtr drożny?
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwca 03, 2013, 18:15:58 »

daj jej więcej paliwa (poziom paliwa w górę blaszką) a potem zmień świece i sprawdź
u mnie takie objawy były przy za niskim poziomie paliwa
przy padniętych ale dających iskrę świecach też tak będzie
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

hartman

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 33
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwca 11, 2013, 22:11:15 »

No będę jeszcze zaglądał. Ogólnie myślę zaślepić dyszę od wysokich obrotów i zostawić tylko główną i od wolnych. Póki co jeszcze raz porządnie przemyłem gaźnik.

Mam pytanie co do rurki w komorze pływakowej ,która jest prawie bezpośrednio pod króćcem od paliwa i idzie kanałem w górę i wyjście jest przy dolocie powietrza od góry. Za co ta rurka odpowiada ,bo jak dmucham w nią to przepływ powietrza dosyć lichy jest.
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwca 11, 2013, 23:17:01 »

PowerJet(Dysza mocy). Przy pełnym otwarciu przepustnicy i odpowiednim podciśnieniu w gaźniku przez tę dyszę silnik dostaje dodatkową dawkę paliwa.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
19649 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 01, 2008, 21:23:24
wysłana przez Krycha
3 Odpowiedzi
1953 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 24, 2019, 13:17:33
wysłana przez STÓWA
17 Odpowiedzi
4252 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 25, 2020, 11:18:18
wysłana przez Jacek_L
2 Odpowiedzi
1206 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 12, 2021, 12:16:03
wysłana przez elkinio
0 Odpowiedzi
180 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 25, 2024, 12:00:00
wysłana przez muczos