Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 19:27:59
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 9   Do dołu

Autor Wątek: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.  (Przeczytany 49532 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #50 dnia: Lipca 04, 2015, 21:51:19 »

Sprawdziłem dzisiaj jeszcze raz i okazało się że iglica jest na 3. rowku dołu. Podniosłem ją i teraz mam na 2. rowku. Zimna czy ciepła pali od strzała. Śruba powietrza wykręcona o prawie 2 obroty.  Na półtora nie chodziła aż tak płynnie. Przy dodawaniu gazu nie przydusza się. Pojeździłem po ogrodzie jedynka i dwójka ładnie się wkręca. Na drogę nie mogłem wyjechać bo na pomysł regulacji wpadłem dopiero po 2 piwkach :D . Jutro nie będę miał czasu na testy,więcej informacji w tygodniu, ale wygląda wszystko dobrze.
« Ostatnia zmiana: Lipca 04, 2015, 21:53:28 wysłana przez Pawand »
Zapisane

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #51 dnia: Lipca 04, 2015, 21:53:19 »

Pawand koniecznie sprawdz wysokie obroty na 3 i 4 bo to glownie szwankuje
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #52 dnia: Lipca 04, 2015, 21:58:05 »

Przy poprzednim ustawieniu jeździła jakby lekko podduszona, ale spokojnie koło 115 dawała radę. Więcej nie próbowałem. Teraz chodzi lepiej więc myślę, że będzie ok.  Jak dalej się będzie mulić na wysokich to trzeba będzie dać większą dyszę główną i wtedy  ew. pogrzebać przy poziomie paliwa.
Zapisane

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #53 dnia: Lipca 05, 2015, 07:57:57 »

Na moje oko pływak przy pomiarach powinien być dociśnięty. U siebie również regulowałem poziom, ponieważ blaszka była tak dziwnie zagięta, że czepiała o tę miedzianą śrubę w którą wkłada się zaworek jednocześnie nie zamykając wcale dopływu paliwa.
 Przy dociśniętym pływaku przy wartości 26mm nie przelewa paliwa z komory. Odległość większa choćby o 0.5mm - wylewa paliwo z komory. Na takim ustawieniu pali od strzała, szybciej schodzi z obrotów na wolnych i ciut lepiej jest na wyższych obrotach. Jest tak jak u Pawanda, lekko podduszona. Dalej jednak brakuje jej mocy. Kręcenie śrubą od powietrza zbytnio nie pomaga. Jeśli ją wykręcę jest gorzej.
Dodam jeszcze, że zaciąga mi gdzieś lewe powietrze. Zatkam całkowicie otwór w airboxie a silnik pracuje :o
Mógłby ktoś zatkać wlot u siebie, i sprawdzić czy moto zgaśnie?

Kolego Szymon, dlaczego mniejszą dyszę?
Człowieklasu, podnieś poziom paliwa do wartości maksymalnej. Wtedy będzie lepiej schodziła z obrotów.
« Ostatnia zmiana: Lipca 05, 2015, 08:06:29 wysłana przez Krycha »
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #54 dnia: Lipca 05, 2015, 09:11:15 »

Nie wytrzymałem i od rana zrobiłem 20 km ;D . Na nowych ustawieniach  zimna zapaliła za trzecim kopem, ciepła pali od strzała czyli jak w Jikovie. Po chwili jazdy śrubę powietrza ustawiłem z powrotem na 1.5 obrotu. W porównaniu do oryginału ma stabilniejsze wolne obroty i ciut elastyczniejsze doły. Ładniej też i z mniejszymi szarpnięciami hamuje silnikiem. Na niskich biegach dynamika jest ok. Na wyższych i przy v max jeszcze ciut brakuje ( jakby ją coś przytrzymywało). Moim zdaniem to kwestia o oczko większej dyszy głównej. Może jeszcze odrobinę podniosę poziom paliwa ( jak się da  ;) ). Wszystkie jazdy testowe robię bez filtra paliwa.
Podsumowując. Jako alternatywa dla kiepskiego Jikova ok. Jeżeli na tych ustawieniach tak jak Marcinowi będzi paliła poniżej czwórki to też ok bo głównie jeżdżę na długich trasach, a przyspieszenie i v max na TIRa jest wystarczające. Na razie to co jakieś 95% tego co miałem w Jikovie, ale już warte polecenia. Zobaczę jeszcze jak się będzie zachowywała w dwie osoby.
« Ostatnia zmiana: Lipca 05, 2015, 09:14:04 wysłana przez Pawand »
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #55 dnia: Lipca 05, 2015, 09:22:16 »

... przy wartości 26mm nie przelewa paliwa z komory. Odległość większa choćby o 0.5mm - wylewa paliwo z komory.
To niemożliwe wartości większe = mniejszy poziom paliwa. No chyba że ja nie rozumiem sposobu pomiaru.
Pawand, opisz proszę na którym rowku masz iglicę i będzie komplet danych na jakich teraz jeździsz.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1718
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #56 dnia: Lipca 05, 2015, 09:33:29 »

Sprawdziłem dzisiaj jeszcze raz i okazało się że iglica jest na 3. rowku dołu. Podniosłem ją i teraz mam na 2. rowku.
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Szymon_1998

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 52
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #57 dnia: Lipca 05, 2015, 10:37:02 »

Na niskich biegach dynamika jest ok. Na wyższych i przy v max jeszcze ciut brakuje ( jakby ją coś przytrzymywało). Moim zdaniem to kwestia o oczko większej dyszy głównej.


Jeśli CI ją przytrzymuje to musisz dać mniejszą dyszę nie większą, gdy dysza jest za mała to nie odczujesz żadnych braków mocy,będzie ciągnął do końca, tylko silnik nie będzie wystarczająco chłodzony i łatwiej o zacier.  :P
Zapisane

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #58 dnia: Lipca 05, 2015, 14:35:52 »

Moje odczucia są takie, że ma za mało paliwa. A ponieważ zabawy z poziomem nie przyniosły rezultatu to spróbuję z dyszami. Najpierw z większą  ;)
Zapisane

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1718
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #59 dnia: Lipca 05, 2015, 14:54:21 »

Paweł a spróbuj podnieść iglice na ostatni rowek
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #60 dnia: Lipca 05, 2015, 17:36:09 »

Pawand tylko główną bedziesz zmienial ?i na jaka ?
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #61 dnia: Lipca 08, 2015, 21:22:12 »

Jestem delikatnie mówiąc wkurzony. Zamieniłem dyszę główną na 112. Jest jeszcze gorzej. Wcale nie przyśpiesza na wyższych obrotach. Po prostu ją "zatyka"
Nie mam zielonego pojęcia jak u Ciebie Roztocz ten gaźnik pracuje.
Na dodatek po wariacjach na drodze, po zatrzymaniu się znowu przelewa paliwo.  Zaworek chyba lubi się zacinać.
« Ostatnia zmiana: Lipca 08, 2015, 21:24:29 wysłana przez Krycha »
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #62 dnia: Lipca 08, 2015, 22:11:09 »

Krycha a może idziesz w złą stronę. Może ją przylewa. Może trzeba dać mniejszą dyszę zamiast większą. Swoją drogą 112 to niewiele więcej od 110 więc może jakaś 130 albo 120. Na jakim zapłonie jeździsz? Platyny czy jakiś elektronik? co do przelewania u mnie to nie występuje. Masz filterek paliwa?
No i w sumie zasadnicze pytanie w jakim stanie masz silnik?

EDIT: Na pierwszej stronie wrzuciłem swój post z opisem co i jak
« Ostatnia zmiana: Lipca 08, 2015, 22:37:16 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #63 dnia: Lipca 08, 2015, 22:50:55 »

No właśnie trzeba by spróbować 90, 100, 110, 120 i może 130 wtedy można coś powiedzieć... Rozztocz - ty masz gaźnik od tego samego dostawcy ?
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #64 dnia: Lipca 08, 2015, 23:51:45 »

Też pokombinuję z dyszami. U mnie efekt jest taki jakby brakowało paliwa. Z drugiej strony gaźniki do dwusuwów różnią się przepustnicami, gniazdami iglic i takimi tam pierdołami. Czytałem o tym w dellorto, a ostatnio J@wa mi przypomniał jak rozmawialiśmy o gaźniku do Janka. Nawet kąt podcięcia przepustnicy może mieć znaczenie. Trzeba by znaleźć jakieś manuale ( udało mi się taki ) co w nich można wymienić, albo jakie Mikuni robili do dwusuwów i pokombinować.
W sumie u mnie nie jest źle, ale nie ma ideału. A to wkurza.
Zamówię kilka dysz i poeksperymentuję z nimi w tygodniu.
« Ostatnia zmiana: Lipca 09, 2015, 00:34:29 wysłana przez Pawand »
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #65 dnia: Lipca 09, 2015, 01:45:42 »

Ogólnie dyszę główną ludzie, którzy jeżdżą wynalazkami po torach dobierają w jeden sposób. Jak silnik się rozgrzeje to dzida i wyciągnięcie świec po przepałowaniu ile silnik da, przy czym nie można dopuścić do pracy na biegu jałowym. Jak ma za bogato to silnik ma muła, dodajesz gazu motocykl zwalnia. Jak jest zbyt ubogo to ma super kopa, ale niestety zacier i smuteczek bądź osiągi są mocno pogorszone.


Sprawdzał w ogóle ktoś z was świece po przelocie na maksymalnych obrotach? To akurat jest istotne jeżeli chcecie na tym gaźniku jeździć. Tu już nie piszę teoretycznie, bo sposób na strojenie sam sprawdziłem(to co akurat stało się garami to nie moja wina, ale to już napisałem tam gdzie powinien był). Na dyszy 115 w oryginalnym jikovie miałem czarne świece, dałem dyszę 100 - wykreciłem świece zaraz po tym jak silnik stanął - kolor idealny.


Raczej wątpię, że przy dyszy 110 w 638 jest za ubogo. Krycha jedź powoli w dół z dyszami, jak będzie lepiej to już zostaje sprawdzenie koloru na świecach. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że airbox jest inny niż w Royalu i stąd też przez airbox może być za mało powietrza. Możesz sprawdzić to prościej, jak będzie się wkręcać bez gumy od airboxa to jest za bogato.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #66 dnia: Lipca 09, 2015, 02:46:28 »

Pozwole sobie powrocic do dyskusji. Gazniki Mikuni VM oryginalnie byly stosowane w japonskich motocyklach dwusuwowych. Jakies zmiany (srednica kanalow etc.) dostosowujace je do czterosuwowych motocykli Royal moze byly dokonane w ramach licencji ale konstrukcja generalnie jest ta sama.
W motocyklu Yamaha RD250 gazniki Mikuni VM28 mialy oryginalnie montowana dysze wolnych obrotow 22.5 i dysze glowna 185. Z tym ze motocykl ten mial dwa takie gazniki i zawory membranowe wiec warunki ich pracy byly inne niz w knedlach.
W korpusie Mikcarba nadal sa nadlewy do umieszczenia srub regulacji z prawej strony.

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #67 dnia: Lipca 09, 2015, 09:05:02 »

pawand wrzuć relacje jak będzie na innych dyszach i jak coś podeślij link do pasujących dysz do tego gaźnika przy okazji - przetrzesz szlaki - cały czas się zastanawiam jak to działa roztoczowi ? próbowaliście dawać iglicę na maxa w dół ?
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Człowieklasu

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 350 638.0 '88
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #68 dnia: Lipca 09, 2015, 09:36:19 »

U mnie śmiga na oryginalnych dyszach ale zamówiłem dysze od 120do 145 i jak czas pozwoli bede testował dzisiaj
Zapisane
Była Motorynka, Wsk125 '78, Wsk175 '85, CZ350 472.6 '89, Romet Mińsk typ 400,  jest Jawa 350 638.0 '88, Wsk175 M21W2 KOBUZ '80, Wsk125 M06B1 '70

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #69 dnia: Lipca 09, 2015, 09:56:50 »

dałem dyszę na dół, ale nie miałem czasu jeździć. Jutro wyjadę to dam znać.
Wg Yabaman'a pasują dysze o średnicy gwintu M5. Zamienniki Mikuni ktoś oferuje po 20zł sztuka, ale są też tańsze. Najpierw kupię garść tanich ;) , a potemjak już dobiorę właściwą to kupię droższą.
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #70 dnia: Lipca 09, 2015, 10:02:11 »

mostasz mam gaźnik od tego samego dostawcy. Także co do jakości napewno jest to samo... Jakbym miał chwilę to przełożyłbym nowego VM28 do mojej smoczycy i sprawdziłbym czy na tych samych ustawieniach jeździ ok. Ale póki co z czasem ciężko.
Ostatnio zrobiłem trasę 150km razem z plecaczkiem i 110km/h (gpsowe) leci bez proszenia... szybciej nie było gdzie lecieć...


EDIT: Paweł dałeś dyszę na dół czy iglicę ;) ?
Masz jakiś link do dysz tych tanich? Też bym coś kupił i potestował a nóż widelec będzie lepiej ;)
« Ostatnia zmiana: Lipca 09, 2015, 10:05:51 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #71 dnia: Lipca 09, 2015, 10:21:42 »

Iglicę  ;) . Dzięki.
Cały czas sie nie mogę doszukać. M5 są zwykle do 90, znalazłyem aukcję gdzie ma pełen przekrój, ale pisze , że M6. Muszę jeszcze popytać.
A'propos 92 od Jawy nie podejdzie (nie znam gwintu)
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #72 dnia: Lipca 09, 2015, 10:39:41 »

Ja chyba wykręcę dysze i pójdę do sklepu z częściami do skuterów. Jest tego wiele na allegro ale czy to samo nie wiadomo bo wyglądają tak samo ale nie ma opisu co do gwintu... :/
http://allegro.pl/listing/listing.php?fuzzy=1&order=m&string=dysza+m5&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-aut-1-1-0629&fallback=fuzzy
http://allegro.pl/dysza-wolnych-obrotow-inca-lambros-spartan-2t-i5047171410.html
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #73 dnia: Lipca 09, 2015, 11:03:21 »

Na eBayu mozna kupic 10 dysz glownych, ktorych rozmiar samemu sie wybiera. Na pewno pasuja bo sam takie mam i wkrecam (nawet wkleilem gdzies na forum zdjecie mikcarba z taka dysza
http://www.jawacz.pl/poprawki-fabryki/wielkie-poszukiwanie-gaznika-do-638/msg264032/#msg264032).
http://www.ebay.com/itm/New-main-jet-replace-for-mikuni-carburetor-carb-vergaser-your-size-10-jet-15-/321747063710?hash=item4ae99e939e#ht_195wt_1123
Dysze z gwintem M5 to standard w chinskich skuterach i innych chinskich pojazdach wiec w sklepie z czesciami do takich wehikulow powinno sie znalezc odpowiednie dysze.
Dysze od Jikova nie pasuja na pewno (sprawdzalem).

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #74 dnia: Lipca 09, 2015, 11:06:21 »

Ja kupiłem tu www.larsson.pl .  Cena dobra. Kupiłem kilka różnych.
« Ostatnia zmiana: Lipca 09, 2015, 14:31:30 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 9   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
12349 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 20, 2012, 14:40:06
wysłana przez Strażak
16 Odpowiedzi
10187 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 14, 2015, 15:40:20
wysłana przez Karolek
74 Odpowiedzi
19307 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 19, 2015, 19:13:24
wysłana przez Kanter
103 Odpowiedzi
30743 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 15, 2021, 08:53:01
wysłana przez azbescik2
3 Odpowiedzi
1952 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 08, 2019, 12:46:53
wysłana przez Kurczaczek