Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 29, 2024, 14:04:28
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie  (Przeczytany 2250 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Szerszeń

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« dnia: Sierpnia 01, 2022, 13:23:06 »

Hej  :)  Dwa lata temu nabyłem i wyremontowałem od podstaw Jawę 350 638.0 z 87r. Losy życiowe zmusiły mnie do odstawienia motocykla na dwa lata do garażu i w ten weekend próbowałem ją zreanimować  :P


Mam parę problemów:


1. Motocykl nie chce palić na zimnym silniku w ogóle. Jedyna możliwość odpalenia to podlanie choćby 10ml paliwa do jednego z cylindrów. Mimo przestawienia gaźnika na "ssanie" i kopaniu i kopaniu i kopaniu świece są suche. To ssanie to w ogóle dla mnie jakby nie działało. W ogolę w wekkend nie mogłem jej nawet z popychu odpalić ale czyszczenie gaźnika pomogło. Jak jest ciepła to odpala z dwóch ząbków, ale wystarczy że postoi 15 minut i znów jest problem i za nic z kopniaka nie odpali a z popychu po 2 metrach. Problemem też są obroty, jak pojeżdże trochę, to cięzko jej zejść poniżej 2500 obrotów, trwa to sporą chwilę, a jak odpalę to odrazu się wkręca na 3000-4000 i wolno schodzi.


2. Z prawego kolanka strasznie mi chlapie mieszanką i nie wiem jak to w ogóle uszczelnić, chlapie trochę spod cylindra i sporo z łączenia kolanka i tłumika. Fakt faktem motocykl jest jeszcze na dotarciu i ma mieszankę 1:25.


3. Wiem że to problem elektyczny ale nie zakładałem nowego posta do tak błachej sprawy..... mianowicie STOP był ale się zmył, gdzie szukać problemu? Nie świeci się stop ani przedniego ani tylnego hamulca, ale na pewno po remoncie działało.


4. Ostatnia sprawa, jak dobrze wyregulować sprzęgło? Bo biegi wchodzą ładnie, ale na wolnych obrotach podczas postoju nie da się złapać luzu i motocykl delikatnie "chce iść do przodu". Dodatkowo im silnik cieplejszy tym to sprzęgło wg. mnie gorzej działa.


Nie jestem specjalistą dlatego te pytanie dla kogoś mogą być błache  :) [size=78%] pozdrawiam [/size] :)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 01, 2022, 13:24:38 wysłana przez Szerszeń »
Zapisane

Mariano Italiano

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 105
  • eMZeciarz
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 01, 2022, 16:15:14 »

Hej, gratuluję zmobilizowania się i wznowienia prac nad maszyną :-).


1. Miałem bardzo podobne objawy, jak puszczała uszczelka pomiędzy króćcem gaźnika a klockiem na cylindrach (1). Podciśnienie które powinna wciągnąć paliwo (mieszankę) do cylindrów ucieka nieszczelnością i nie jest w stanie zassać paliwa. Uszczelce 2 też warto się przyglądnąć, czy aby na pewno wszystko jest OK.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 01, 2022, 16:20:33 wysłana przez MZ »
Zapisane
Jawa 638.1 03 1989 + Velorex 562
Jawa 23p 1984
Benelli Imperiale 400 2020

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 633
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 01, 2022, 22:17:54 »

2) Między kolankiem a cylindrem - rozkręć, wyczyść i skręć, między kolankiem a tłumikiem - ja tam pakuje sylikon, tylko przed zasylikonowanim tego dobrze wyczyść wszystko by nie było tłuste. Mieszanka 1:25 to delikatnie mówiąc przesada.
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 01, 2022, 22:45:34 »

3. czujnik z linkami od stopu  tam bym szukał, może wystarczy regulacja.

Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 01, 2022, 23:35:08 »

4. Po dwóch latach postoju pasowałoby jej zmienić olej w skrzyni.
A regulacja jest dość prosta. jak wkręcasz śrubę regulacyjną to wtedy sprzęgło wcześniej i bardziej się rozklei. Jak wykrecasz "luzujesz" nacisk popychacza . Pierwszą opcję robimy w momencie gdy właśnie ciężko na postoju znaleźć luz albo motocykl tak jakby delikatnie chciał ruszać.
Jeśli sprzęgło się ślizga robimy odwrotnie...
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 01, 2022, 23:37:26 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Adamu2T

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 594
  • Jawa TS+velorex562+jawa20+ Honda Shadow vt 1100
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 02, 2022, 08:18:22 »

1. Problem z uruchomieniem na zimnym może leżeć w dole silnika. Może coś przeoczyłeś? Słynne czoło, uszczelniacz labiryntowy. Przy kopaniu na ssaniu powinien być słyszalny charakterystyczny syk z gaźnika(jikow). Ps. Tylko nie hejtujcie za takie pomysły, ja ostatnio połowiłem silnik dwa razy, bo tryb 1 założyłem odwrotnie. A robiłem to milion razy...
Zapisane

Mariano Italiano

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 105
  • eMZeciarz
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 02, 2022, 09:25:33 »

Adamu2T - popieram w 100%, to moze byc cos z dolem silnika też.
Zapisane
Jawa 638.1 03 1989 + Velorex 562
Jawa 23p 1984
Benelli Imperiale 400 2020

Masselo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • JAWA 350 638,1
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 02, 2022, 10:32:30 »

A przed odstawieniem jej na 2 lata paliła normalnie?
Zapisane

Szerszeń

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 02, 2022, 15:53:39 »

Nic nie słychać(albo trudno mi jest to określić), po remoncie też paliła słabo, ale dziwi mnie ten brak reakcji na ssanie. Kolega co składał silnik to mechanik co już kilkanaście jaw poskładał także wątpię żeby się pomylił.
Zapisane

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3258
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 02, 2022, 16:21:38 »

Nic nie słychać(albo trudno mi jest to określić), po remoncie też paliła słabo, ale dziwi mnie ten brak reakcji na ssanie. Kolega co składał silnik to mechanik co już kilkanaście jaw poskładał także wątpię żeby się pomylił.
Mój gaźnik po kilku latach na półce mimo że był myty itp również odmówił współpracy na samym początku odpalania. Ssanie nie działało bo gumką tłoczka stwardniała i nie spełniała swojego zadania.
Jak Ci leje mieszanka z kolana to Ci jej nie przepala. Te gaźniki czasami potrzebują rozruszania.
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

Szerszeń

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 02, 2022, 16:55:46 »

Jaki gaźnik proponujecie? Oryginalny Jikov czy coś lepszego? Tylko bez nadmiernych przeróbek  ;D 
Zapisane

PanG

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 42
  • U siebie rób jak u siebie
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 02, 2022, 17:24:00 »

Proponujecie wyczyścić ten, który jest, ustawić poprawnie poziom paliwa, dokręcić wszystkie dysze etc.

Złożyć to porządnie i szczelnie.

Sprawdzić zapłon, w razie konieczności - ustawić wg wytycznych.
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 02, 2022, 23:52:25 »

Jaki gaźnik proponujecie? Oryginalny Jikov czy coś lepszego? Tylko bez nadmiernych przeróbek  ;D

Jeśli masz oryginalny gaźnik to może wystarczy go wyczyścić, wymienić uszczelki i będzie ok.

Generalnie do mnie Jikov nie przemawia. Tym bardziej, że dziś za "dobry" nowy trzeba już dać ponad 5 stów. Jeśli chcesz tyle wydać to spoko. Ale jest kilka ciekawych alternatyw za wiele mniejsze pieniądze...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Szerszeń

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 03, 2022, 21:57:12 »

A możesz mi podpowiedzieć jak prawidłowo ustawić gaźnik? dzisiaj go całego rozebrałem, przeczyściłem odtłuszczem, wydmuchałem i dupa... jest to samo, bez wtryśnięcia pod jeden gar nie odpali...
Zapisane

Ez57

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Jawa 350 TS 638.1
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 03, 2022, 22:25:54 »

A benzynę masz świeżą w baku czy starą dwuletnią?
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 04, 2022, 05:18:36 »

Spróbuj se nalał paliwa trochę do gardzieli gaźnika jak wtedy nie zagada to jest problem
Zapisane
    Status GG

Szerszeń

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 16, 2022, 16:44:41 »

Powiem wam Panowie, że zrobiłem mały myk, mianowicie między klocek ten od cylindrów a flansze łącznika od gaźnika dałem uszczelkę zwykłą z tektury, do tego za pomocą zwykłej opaski plastikowej za ramę załapałem gaźnik by był "poziomo" a nie kładł się na stronę filtra powietrza i pomogło :) Jawa ładnie pali ;) problemem teraz jest że prawe kolanko luzem mi lata przy cylindrze i luzem na łączeniu z tłumikiem i się zastanawiam jak to uszczelnić tudzież połączyć na sztywno :)
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 16, 2022, 22:35:51 »

Jak co gaźnik lata to wymień gumę w jego mocowaniu. Pewnie zasysa tam lewe powietrze.
Kolanko luźno lata przy cylindrze? Przecież w tym silniku to niemożliwe, chyba że masz współczesne tajwańskie kolanko bo one mają mniejszą średnicę. Na połączeniu kolanka z tłumikiem powinien być oring
Zapisane

Szerszeń

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 16, 2022, 22:42:05 »

No poważnie, lewe się trzyma kolano sztywno, a prawe mimo że ten docisk do cylindra jest dokręcony na maksa, to jest luźne. Dodatkowo mam taki problem, że nie wiem, może ktoś ma zdjęcie mocowania tłumika lewego i prawego, bo lewy ładnie jest zamocowany, a prawy jakoś po kowalsku i ewidentnie oba są nierówno.


Ps. taki oring gdzieś kiedyś kupiłem, jutro spróbuję wsadzić, ten oring to na kolanko zamocować jakoś na silikon czy jak? Żeby się nie zsuwało podczas wkładania w tłumik?
Zapisane

Mariano Italiano

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 105
  • eMZeciarz
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 16, 2022, 23:36:06 »

Tak mi sie wydawalo ze to bedzie ta uszczelka puszczała :-) fajnie ze udalo sie opanowac temat
Zapisane
Jawa 638.1 03 1989 + Velorex 562
Jawa 23p 1984
Benelli Imperiale 400 2020

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpnia 17, 2022, 09:04:41 »

Jak kolanko w Teresce luźno lata to problem leży po stronie łączenia go z cylindrem tam orginalnie nie ma uszczelki siedzi to na stożku ( baryłce na początku kolanka ) jak tam luźno lata to znaczy że flansza kolanka nie ma juz jak go docisnąć  prawdopodobnie dlatego że ktoś kiedyś na Hama to dokręcał z drogiej strony jest oring 40x5 wkłada siw go w tłumik w przetłoczenie i na to się wciska kolanko a zwykły oring z nbr nie daje rady w tym miejscu musi być coś lepsiejszego
Zapisane
    Status GG

Szerszeń

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpnia 17, 2022, 09:07:34 »

A jest na to jakieś lekarstwo jak luźno lata w cylindrze?
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpnia 17, 2022, 09:39:49 »

Najlepiej jakbyś porobił trochę zdjęć bo nie wiadomo czy flansza wygięła się w banan czy baryłka na kolanku się zmniejszyła
Zapisane
    Status GG

Szerszeń

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpnia 17, 2022, 15:06:18 »

Oto zdjęcia kolanka :)
Zapisane

Adamu2T

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 594
  • Jawa TS+velorex562+jawa20+ Honda Shadow vt 1100
Odp: TS 350 638.0 - parę problemów po remoncie
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpnia 17, 2022, 15:58:44 »

U mnie z jednej strony jest cienka podkładką między aluminiowym dociskiem a kolankiem. Dosłownie taki pierścionek nakładany na kolanko i pasujący w fazkę w docisku. Zyskasz kilka mm.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
6 Odpowiedzi
3178 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 05, 2014, 18:33:24
wysłana przez azbescik2
5 Odpowiedzi
3674 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 09, 2014, 22:18:23
wysłana przez Turbo
13 Odpowiedzi
5275 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 27, 2014, 22:16:31
wysłana przez marian
29 Odpowiedzi
9493 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 28, 2014, 15:24:34
wysłana przez second
21 Odpowiedzi
7545 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 23, 2016, 08:37:57
wysłana przez SofCHJanek