Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwietnia 28, 2024, 11:22:45
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [all] Hamulec  (Przeczytany 4268 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

nerlst

  • Gość
[all] Hamulec
« dnia: Marca 14, 2006, 17:26:42 »

Witam

Mój problem polega na tym, że praktycznie nie mam tylnego hamulca. Myślałem, ze przyczyną są wytarte szczęki hamulcowe. Kupilem nowe, wymieniłem (miałem duże broblemy z włożeniem wszystkiego do bębna, musiałem troche nowe szczęki "dotrzeć"). Wymiana nic nie zmieniła, nadal hamulec jest słaby więc hamuje przodem. Co może być nie tak?

pzdr
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2012, 14:42:21 wysłana przez Bulo »
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: Hamulec
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 14, 2006, 19:01:45 »

Miales problemy z wlozeniem ?? hmmmm moze beben juz sie "skonczyl" zobacz jak duzy masz rant (jezeli go masz) na krawedzi bebna, a moze rozpieraki sie juz powycieraly, a swoja droga jak kupiles nowe szczeki ... moze musza sie na bebnie ulozyc i dotrzec po swojemu ?? ale zobacz rant czy masz i jak duzy
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

Tomek

  • Gość
Odp: Hamulec
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 14, 2006, 20:24:23 »

Z tego co wiem to docieranie nowych szczęk przed montażem to raczej nic dziwnego, sam tak musiałem zrobić. Nie twierdzę jednak, że poprawianie nowych części nie jest trochę irytujące... <furious>
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Hamulec
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 14, 2006, 20:46:52 »

Rant jest dość duży... gdybym tych szczęk nie dotarł to w ogóle nie weszłyby do bębna. Dziwi mnie tylko to, ze skoro tak ciasno weszły to hamulec jest słaby, dodam tylko jeszcze, że koło kręci się coś ciężko, ale to chyba z powodu "nie dotartych" szczęk. Wydaje mi się, że któryś element od hamulca "rozciąga się" i dlatego hamulec jest słaby, ale nie znalazłem takiej "elastycznej" część w mechanizmie tylnego hamulca.
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Hamulec
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 14, 2006, 21:18:12 »

daj szczekom czas na dotarcie, ja jak wymieniałem szczeki w swojej CZ to tez poczatkowo hamulec jest słaby, a koło moze się ciezkoobracać bo mogłes je za mocno i ciasno skrecić...
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

Demonos

  • Gość
Odp: Hamulec
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 14, 2006, 21:41:50 »

A ja tylko dodam - to dobrze, że hamujesz przodem. Przedni hamulec to hamulec zasadniczy. Tylny tak napradwdę tylko wspomaga. Ja mam tył ustawiony tak, że nie jestem w stanie koła zablokować jak hamuję samym tyłem.
Zapisane

MOTOMYSZOR

  • Gość
Odp: Hamulec
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 15, 2006, 10:45:18 »

Tak nie do koñca się zgadzam z tą zasadniczością przedniego hamulca. A to dlatego że nasze jawy mają taki a nie inny rozkład masy i geometrię podwozia.... To prada że przedni jest znacznie skuteczniejszy ale ostre hamowanie przodem w syuacji zagrożenia zazwyczaj koñczy się  <oops> Dlatego tył jest ważny.  <punk>

A toje problemy ze słabym hamulcem to pewnie brak dopasowania:
-rozkręć wszystko łacznie z pedałem hamulca, wyczyść nasmaruj....
-we¼ koło z ośką w imadło i papierem ściernym wypoleruj będęn od środka. problem to zrobić to tak żeby było gładko i bez przekosu.... wykoñcz papierem wodnym. Ma być gładkie!!!!!
- szczęki należy kupować na przymiar. czyli ciągniesz całe koło ze sobą do sklepu i dopasowujesz.... jedyne wyjście zeby się nie nalatać
-sprawd¼ czy szczęki nie zeszkliły ci się bo jeśli są tak spasowane ciasno jak mówisz to pewnie już masz na wierzchu szklistą warstwę która nie hamuje...
-jeśli juz pasujesz szczęki to lepiej delikatnie podebrać aluminium z tej części szczęki która styka się z rozpierakiem....
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: Hamulec
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 15, 2006, 21:30:20 »

Wez wiertare kamien do szlifowania (mozna kupic w zestawach za smeszne pieniadze), zdejmij kolo, umiesc w imadelku i zbierz rant tym kamieniem podczepionym do wiertary- tylko delikatnie zeby ci sie za bardzo nie spodobalo i zebys "nie zdarl rantu na wylot"  :D
....a druga sugestia to mozliwosc zastosowania jakiegos dystansiku pomiedzy sruba regulacyjna a dzwignia...
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
[all 350] Hamulec tarczowy

Zaczęty przez wladca350 Mechanika

7 Odpowiedzi
4312 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 12, 2006, 00:03:27
wysłana przez wladca350
[all 350] Hamulec tarczowy

Zaczęty przez Fenix_ Mechanika

23 Odpowiedzi
9569 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 10, 2006, 23:41:39
wysłana przez Johnny
[all] Przedni hamulec

Zaczęty przez leonstar Mechanika

15 Odpowiedzi
6706 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 16, 2006, 08:47:35
wysłana przez carlos
14 Odpowiedzi
6128 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 28, 2007, 22:51:04
wysłana przez WhitePower
Hamulec CZ 175

Zaczęty przez Krzychu_k Mechanika

4 Odpowiedzi
2972 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 08, 2007, 23:18:10
wysłana przez mietek2