Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwietnia 29, 2024, 02:44:07
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Gaźnik od Jawy 350 TS w ETZ 150  (Przeczytany 8374 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dzagerow

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 7
  • MZ ETZ 150e
Gaźnik od Jawy 350 TS w ETZ 150
« dnia: Czerwca 19, 2014, 21:56:20 »

Witam.

Nie wiem czy to dobry dział, jeśli nie to proszę o przeniesienie do odpowiedniego.

Jak pisałem w powitalni, zagościłem u was z Mz-klubu.  ;)

Posiadam MZ etz 150 w której zamontowałem gaźnik od waszej Tereski, ponieważ mój miał luzy na przepustnicy i nie trzymał obrotów.
Kupiłem nowy oryginalny do Ts'ki za dość przyzwoite pieniądze więc postanowiłem go zaadoptować u siebie.

Motor świetnie jeździ o wiele lepiej niź na BVF'ie, ma lepszego kopa, ale co za tym idzie również i spalanie..

Z tego co się orientuje to wasze Jawy palą na tym gaźniku kolo 5-6 litrów. U mnie to spalanie wynosi 7-8 co mnie powala na kolana..  :o :'(


Gaźnik mam wyregulowany odpowiednio według wytycznych z forum.

Dysza główna 92.  Moto pięknie pracuje, świeca kawa z mleczkiem  :P

I teraz pytanko do was bo zastanawia mnie jedna rzecz.  Czy to podwyższone spalanie może być spowodowane przez dodatkowy kanał dolotowy paliwa tzw. Power Jet ??




Chłopaki liczę na waszą pomoc :)

Z góry dzięki.  ;D
Zapisane
"Motor to Ty masz w pralce" - Paulo Coelho

janosikmz19822

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 234
  • motórów kilka
Odp: Gaźnik od Jawy 350 TS w ETZ 150
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 19, 2014, 23:20:14 »

Dawkowanie i co za ty idzie spalanie masz ustawione do pojemności 350 , a Twoje moto ma mniejszą pojemność  i dlatego więcej spala , samo spalanie na poziomie 7-8 litrów nie jest jedynym złem - zbyt bogata dawka powoduje również przegrzewanie się silnika!!!     spróbuj zmniejszyć poziom paliwa w komorze pływakowej!o 1 mm, wyregulować gaźnik  i próba ;D , rób to do momęntu aż uzyskasz odpowiednią pracę połączoną ze spalaniem na odpowiednim poziomie!!!




A nie jest tak że jest wyregulowany na 175 przecież jawa to twin naprzemienny .
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Gaźnik od Jawy 350 TS w ETZ 150
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 19, 2014, 23:54:47 »

Dawkowanie i co za ty idzie spalanie masz ustawione do pojemności 350 , a Twoje moto ma mniejszą pojemność  i dlatego więcej spala , samo spalanie na poziomie 7-8 litrów nie jest jedynym złem - zbyt bogata dawka powoduje również przegrzewanie się silnika!!!     spróbuj zmniejszyć poziom paliwa w komorze pływakowej!o 1 mm, wyregulować gaźnik  i próba ;D , rób to do momęntu aż uzyskasz odpowiednią pracę połączoną ze spalaniem na odpowiednim poziomie!!!




A nie jest tak że jest wyregulowany na 175 przecież jawa to twin naprzemienny .


Gaźnik z Junaka owszem ale nie z Jawy ;)

Pytanie:
1. Jak jeździsz tą MZ ?
Jak pałujesz to nic dziwnego, że tyle spali.
Spalanie Jawy 4 - 6 jest faktycznym spalaniem na trasie.

2. Jakie obroty osiągasz ?
Normalnie Jawą, to rzadko kiedy się 4000 przekracza ( 4000 to ok. 100 km/h )
Wydaje mi się, że jak Twoja MZ podczas jazdy ma wyższe obroty to musi brać więcej paliwa, bo jest więcej cykli ssania, ale to takie luźne przemyślenia.
Zapisane
    Status GG

dzagerow

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 7
  • MZ ETZ 150e
Odp: Gaźnik od Jawy 350 TS w ETZ 150
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 20, 2014, 09:53:54 »

No jak pałuje tak powyżej 4 tyś bo wtedy zaczyna się życie w mz  :P no to robi konkretny wir w baku. Trasa 50 km na pycie każdy bieg prawie do 6 tyś na trasie prędkość od 90-110 to spaliła 4 litry.  :'(

Aktualnie jeźdzę jak emeryt 60-70 max to spalanie jest nie dużo mniejsze.

No ale mi też się się wydaje że TS ma baniaki naprzemiennie co za tym idzie gaźnik jest przystosowany na jeden cykl pod 175.
Zapisane
"Motor to Ty masz w pralce" - Paulo Coelho

janosikmz19822

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 234
  • motórów kilka
Odp: Gaźnik od Jawy 350 TS w ETZ 150
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 20, 2014, 11:09:29 »

  Nie do końca się zgadzam z przedmówcami , przepustowość dyszy określa się w litrach na minutę, a jawa przy 3000 obrotów ma 6000 cykli ssania a mz przy tych samych obrotach ma 3000 cykli ssania , a po drugie- jeśli jest gaźnik ustawiony na 175 jak piszecie to dlaczego mz nie osłabła tylko się wzmocniła?; a po trzecie to dlaczego cz 175 nie ma takich samych dysz jak 350???- według waszych teorii tak powinno być

Strażak apropo twojego wpisu o cyklach ssania jawa4000 to mz musiałaby mieć 8000 obrotów żeby liczba cykli była równa. 

Posty scaliłem - mechanik350


W jawie są większe dysze miedzy innymi bo masz smarowanie łożyska środkowego .
Zapisane
    Status GG

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 859
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Gaźnik od Jawy 350 TS w ETZ 150
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 20, 2014, 11:47:23 »

Na pewno masz źle wyregulowany ten gaźnik,nawet jakbyś jeździł na wyższych obrotach niż Jawa to i tak Mz powinna palić mniej.
Teoretycznie gaźnik z Jawy 638 czy każdej innej jest przystosowany do pojemności 175 tyle ze w 2 cylindrowych zasysa 2 razy na obrót.
Gaźnik z Jawy czy Cz 175 ma troszkę mniejszą średnicę niż ten w 350 ale nie znacznie.
na pewno kanał ssący w twojej Mz jest węższy niż gardziel gaźnika i z tąd problemy.Musiałbyś poszerzyć kanał ssący i wtedy mogłoby to przynieść efekty.Na pewno musisz zmienić dysze bo te które są mają za dużą przepustowość.polecam poczytać opracowania T.Sałka i dopiero sie zabierać za kombinacje.To jest żmudna praca a efekt mizerny.

Mazi2008 Nie wiem skąd wziąłeś takie informacje ze jak jest za duzo paliwa to silnik się przegrzewa ale to nie prawda jest odwrotnie.Gdy silnik ma za mało paliwa to wtedy sie przegrzewa.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

dzagerow

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 7
  • MZ ETZ 150e
Odp: Gaźnik od Jawy 350 TS w ETZ 150
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 20, 2014, 12:15:35 »

Dobra dzięki wielkie chłopaki za pomoc i oczywiście miłe przyjęcie mnie ;)

Nakreśliliście mi jakiś tok myślenia odnośnie tego.

Idę modzić, później podzielę się obserwacjami :D
Zapisane
"Motor to Ty masz w pralce" - Paulo Coelho

dzagerow

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 7
  • MZ ETZ 150e
Odp: Gaźnik od Jawy 350 TS w ETZ 150
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 20, 2014, 14:45:49 »

A więc tak. Wziąłem zrobiłem czyszczonko gaźnikowi i ponowną regulacje.

Poziom paliwa ustawiłem na jakieś 14 mm. Zaślepiłem Power Jet. Śruba regulacji mieszanki wtępnie 1,5 obrotu iglica na 1 rowku od góry no i testujemy.

Moto zapaliło od pierwszego, obroty trzyma 1,1-1,2 tys. Teraz o wiele wiele lepiej wkręca się na obroty. Dawniej tak kolo 6 tys juz robilo tzw. odcinke, teraz kręce ją do 8 i podczas jazdy bez problemu moge jeździć w całym zakresie obrotów. Podczas testu zauważyłem że moto jest mocniejsze.

Świeca kawa z mlekiem więc wszystko jest okej.

Teraz tylko sprawdzać spalanie i modlić się o jego spadek.

Zdziwiła mnie jedna rzecz w gaźniku Jikov dysza główna ma oznaczenie 92 zaś w BVF'ie mam oryginalnie 120. Więc nawet na chłopski rozum powinno palić mniej.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 20, 2014, 14:54:37 wysłana przez dzagerow »
Zapisane
"Motor to Ty masz w pralce" - Paulo Coelho

von_Majzel

  • Gość
Odp: Gaźnik od Jawy 350 TS w ETZ 150
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 20, 2014, 18:01:58 »

Gaźnik z TS ma 3 dysze + power jet . On ma czym wylewać paliwo =]
Ja tylko nie rozumiem tylko po co wszyscy grzebią w poziomie paliwa i się dziwią że są problemy ... Ja tego nigdy w swoim motórze nie robiłem , stroiłem śrubką od powietrza i iglicą i to w zupełności wystarczało .
Zapisane

dzagerow

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 7
  • MZ ETZ 150e
Odp: Gaźnik od Jawy 350 TS w ETZ 150
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 23, 2014, 22:50:12 »

@Kudlaty2007DDR doskonale wiem o czym to mówisz. Jeśli nie miałbym żadnego pojęcia o budowie  silnika 2T ani o jego zasilaniu  nie poczyniłbym tak odważnych kroków do adaptacji takiego gaźnika.

Gaźnik ten jest do większej pojemności co za tym idzie jest pod niego tak jak jakby strojony. Poziom paliwa, dysze gardziel itp itd.

Więc bez poprawnej ponownej regulacji nie ma mowy o jego dobrej adaptacji. :'(

A bez specjalnych przyrządów jakie mieli konstruktorzy silników nie ma mowy o idealnej jego adaptacji, więc trzeba to zrobić metodą prób i błędów i obserwować.

Przy przypływie gotówki zatankuję maszynę i będę obserwował :)



Zapisane
"Motor to Ty masz w pralce" - Paulo Coelho

dzagerow

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 7
  • MZ ETZ 150e
Odp: Gaźnik od Jawy 350 TS w ETZ 150
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 19, 2014, 18:03:08 »

Przy przypływie wolnego czasu zacząłem sprawdzać spalanie po zmniejszeniu poziomu paliwa i zatkaniu power-jet. Zrobiłem 140 km  podczas których spaliła ponad 7 litrów, a więc w porównaniu do poprzednich dni jest jakiś postęp na + lecz to nadal za mało.

Zapłon mam ustawiony na 2.75 przed GMP.
Iglica - najniższe położenie
Świeca- F95 Super
Kolor świecy - kawa z mlekiem
Kolanko mokre przy nakrętce

Dziś rozkręciłem cały gaźnik i natchnęło mnie po długich przemyśleniach, że dysza rozruchowa (72) jest bezpośrednio połączona z komory pływakowej do gardzieli. Więc jeśli dobrze myślę przy dużym podciśnieniu z niej wydobywa się paliwo ograniczone jedynie przez rozmiar dyszy a nie tak jak w dyszy głównej (92) przez iglicę. Swoje spostrzeżenia opieram na zasadzie działania gaźnika bvf 24n-2 gdzie tam jest tylko dysza główna, a brak jest rozruchowej.

Jeśli dobrze myślę przy maksymalnej wysokości przepustnicy paliwo leci z 2 dysz rozruchowej (72) oraz głównej (92) co w sumie daje przepustowość dyszy (164). Oryginalnie w bvf'ie jest dysza o rozmiarze 120.


----------------------------------


Podsumowując, wykręciłem dyszę rozruchową i zaślepiłem otwór śrubą M6.

Motor odpaliłem bez problemu, lecz były problemy z obrotami na średnich i wyższych obrotach, spowodowane było to niewłaściwym składem mieszanki paliwowo-powietrznej. Silnik dostawał za mało paliwa a za dużo powietrza.

Ściągnąłem gumę od filtra powietrza i zacząłem przytykać dużą podkładką dopływ powietrza. W pewnym momencie silnik zaczął reagować na manetkę, lecz poprzez zaubogą w paliwo mieszankę motor wkręcał się do niecałych 5 tyś obr.

-------------------------------------------

Teraz pytanie do was. Czy moje myślenie jest zgodne z prawdą ?? Oraz jakie dobrać teraz dysze. Np. Rozruchową 30/40 a główną 90/80 czy zostawić zaślepioną rozruchową a kupić główną pokroju 110/120 ??


Pozdrawiam i liczę na pomoc od bardziej doświadczonych.  :P
« Ostatnia zmiana: Lipca 19, 2014, 18:20:19 wysłana przez dzagerow »
Zapisane
"Motor to Ty masz w pralce" - Paulo Coelho

simsonzadzi

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Gaźnik od Jawy 350 TS w ETZ 150
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 20, 2014, 22:35:17 »

A może to spowodowane jest tym że masz inną średnicę gardzieli w porównaniu z oryginałem, jak dobrze pamiętam to 150 ma 24 mm a jawa 28. Może w tym leży problem
« Ostatnia zmiana: Lipca 20, 2014, 22:38:24 wysłana przez simsonzadzi »
Zapisane
    Status GG

dzagerow

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 7
  • MZ ETZ 150e
Odp: Gaźnik od Jawy 350 TS w ETZ 150
« Odpowiedź #12 dnia: Lipca 21, 2014, 20:23:41 »

@Simsonzadzi, do podobnych wniosków doszliśmy na forum mz-klubu. Będę musiał powiększyć średnicę dolotu w cylindrze do 28 mm.

Tylko pytanie czy zostawić zaślepioną dysze rozruchową i kupić większą główną czy coś innego.
Zapisane
"Motor to Ty masz w pralce" - Paulo Coelho
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
20 Odpowiedzi
6326 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 21, 2014, 09:21:00
wysłana przez Turbo
42 Odpowiedzi
7928 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 22, 2014, 23:00:32
wysłana przez matex1432
3 Odpowiedzi
3493 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 15, 2014, 20:45:39
wysłana przez Strażak
12 Odpowiedzi
13426 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 28, 2015, 21:09:36
wysłana przez Jawomaniak
4 Odpowiedzi
3367 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 25, 2015, 16:22:18
wysłana przez ozzy