Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwietnia 29, 2024, 09:22:40
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Renowacja kół  (Przeczytany 9357 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Haggy

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • CZ 350
Renowacja kół
« dnia: Grudnia 10, 2013, 00:01:35 »

Witam,
tak sobie myślę ,że może wziąłbym się za odświeżenie kół jednak zastanawia mnie pewna sprawa, a mianowicie :
1. Co zrobić z szprychami? No bo nie są one w najlepszej (wizualnej) kondycji a chciałbym założyć chromowane, i stąd pytanie, czy dać je do chromu? (czy wgl to ma sens?) Czy lepiej po prostu kupić komplet nowych, chromowanych? (jeśli tak to jakich? , wiem ,że jak ma się dużo funduszy to można wszystko a mnie chodzi o optymalne rozwiązanie, czyli niekoniecznie najtańsze, ale trwałe). No a inna rzecz ,iż czytałem gdzieś ,że chrom na szprychach może "pękać"(?) i ,że może lepiej je cynkować?
2. Co zrobić z wżerami z zewnętrznej strony felg ? (aby nie było nieścisłości, chodzi mi o stronę, po której jest opona). Czy czymś to może konserwować? Bo w końcu i tak tego nie widać ;)
3. Myślałem czy może nie zrobić czegoś z bębnami, może piaskowanie albo szkiełkowanie? (jakiś inny pomysł?) No i czy po takim zabiegu efekt jest trwały, czy także zabezpiecza się go jakimś lakierem(np. bezbarwnym) ?


Z góry dziękuję za odpowiedzi ;)
Zapisane

Deejf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
  • Doświadczony jawer.
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 10, 2013, 08:27:41 »

Cze  ;D
Pkt. 1 chromu nie kładze się na szprychy, bo w wyniku naprężeń będzie odpadał, lepiej daj stare szprychy do ocynkowania - prędzej je ładnie wypoleruj.


Pkt. 2 Szczota stalowa , i można to pociągnać farbą tlenkową i na tym można poprzestać.


Pkt. 3 Szkiełkowanie zdecydowanie - jeśli nie ubrudzisz bębnów od smarów i będziesz czasami myc motocykl efekt utrzyma się na dłużej. Można również bębny proszkowo polakierować. Zrobisz jak uważasz  ;)
Zapisane
    Status GG
Najwięcej on-line siedzący na forum :D

Nie jestem typem człowieka który dużo mówi i mało robi
            Ja mało mówię i mało robię :D

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 10, 2013, 10:12:51 »


Pkt. 1 chromu nie kładze się na szprychy, bo w wyniku naprężeń będzie odpadał...

Słyszałem tą opinię od różnych fachowców ale...
Czesi jednak robią szprychy w chromie i jakoś dają radę:

http://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=596

W razie wątpliwości - tańsze, ale wiecznie nierdzewiejące - dla fanów nierdzewki  :)

http://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=10985
Zapisane

deadamf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 163
  • Jawa 350 TS Dniepr MT11 TA 600V Yamaha Xmax CZ 350
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 10, 2013, 13:22:47 »

Cześć
Szprychy do ocynku lub nowe w ocynku, na chrom szkoda kasy.
Resztę masz tutaj:

bębny polerowane:
http://wicio.eu/jawa/kola/

bębny po szkiełkowaniu na mat
http://wicio.eu/jawa/kolo-zapas/index.html


Zapisane
--
Pozdrawiam
Deadamf

Beny

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • Jawa 350Ts, Cz 35012v, Komar3, Mz250etz,
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 10, 2013, 13:38:11 »

A  co uważasz za lepsze to szkiełkowanie czy polerowanie ? Chodzi mi co dłużej utrzyma trwałość..
Zapisane

deadamf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 163
  • Jawa 350 TS Dniepr MT11 TA 600V Yamaha Xmax CZ 350
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 10, 2013, 14:57:39 »

A  co uważasz za lepsze to szkiełkowanie czy polerowanie ? Chodzi mi co dłużej utrzyma trwałość..

Za mało czasu minęło, żebym mógł ci uczciwie odpowiedzieć na pytanie, tym bardziej że te koło po szkiełkowaniu leży w garażu :D

W teorii po szkiełkowaniu wytrzyma dłużej dlatego, że kulki "zamykają pory" w alu, wieć teoretycznie powinno się mniej brudzić, a nawet jak już to łatwiej to wytrzeć.

Ostatnimi czasy jestem bardziej za szkiełkowaniem, wychodzi drożej ale łatwiej, bo kulki szklane wlecą w każdy kąt i cała powierzchnia robi się jednolicie satynowa(zależy to też od kulek)
Przy polerowaniu trzeba naprawdę sporo czasu spędzić, efekt super ale to i tak minie ...

Dodatkowo czym starszy motocykl tym mniej się powinien świecić :)
Zapisane
--
Pozdrawiam
Deadamf

Beny

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • Jawa 350Ts, Cz 35012v, Komar3, Mz250etz,
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 10, 2013, 15:38:44 »

No co do polerki to jest ładna tylko właśnie wydaje mi się że jest dobra w łatwo dostępnych miejscach . Tylko dlatego że trzeba ja co jakiś czas ..powiedzmy odświeżać. A takie bębny to raczej ciężki temat. co do bębnów wygrywa u mnie szkiełkowanie;)
Zapisane

Haggy

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • CZ 350
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 10, 2013, 16:16:22 »

No w kwestii bębnów to chyba też byłbym za szkiełkowaniem ;)


A co do szprych. No skoro Wy potwierdzacie to faktycznie, nie ma co się bawić w chrom na nich. Zatem pozostaje ocynk. Wydaje mi się ,że chyba tańszym sposobem będzie przygotowanie, i wysłanie do ocynku swoich. Tylko czy ma ktoś pojęcie w jaki sposób je dobrze przygotować? (czym?) No i jeszcze jedna rzecz. Czy gwinty na szprychach i nyplach trzeba w jakiś sposób zabezpieczyć przed ocynkiem?
Tak teraz myślę ,że może same nyple ochromować? tylko znów, co z gwintem....
Zapisane

Deejf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
  • Doświadczony jawer.
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #8 dnia: Grudnia 10, 2013, 16:23:35 »

Generalnie jak przy każdej renowacji - element ma byc przytogowany wcześniej.



Czyli, odkręcasz, weryfikujesz gwinty i czy są proste
- bierzesz papierek drobny, może być wodny na start 800 potem 2000 i polerujesz, aż uzyskasz efekt po wytarciu równej powierchni. im lepiej je przygotujesz, tym efekt będzie lepszy. chrom totalnie nie nadaje się na elemnty które "pracuja" czyli tam gdzie sa jakieś napreżenia, odchodzi płatami, i pęka. Sprawdzone przeze mnie. Nyple są mosiężne, je możesz dobrze wyszczotkować, i na tym się kończy. Nie bój się że gwinty się "pogorszą po ocynku, szprychy mają to do siebie że przy centrowaniu pękają, kup sobie w zanadrzu z 5-8 szprych. Ja tylko i wyłącznie cynkuję, i efekt jest spoko  8)
koszt ocynku tych szprych nie powinien przekroczyć 20 zł  :) przy okazji ocynku wział bym też tylne elementy hamulca które blokują bęben, śrubki, mocowania cewek i inne elementy które są widoczne, a nie koniecznie musza byc polakierowane.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 10, 2013, 16:25:11 wysłana przez Deejf »
Zapisane
    Status GG
Najwięcej on-line siedzący na forum :D

Nie jestem typem człowieka który dużo mówi i mało robi
            Ja mało mówię i mało robię :D

Haggy

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • CZ 350
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #9 dnia: Grudnia 10, 2013, 16:39:57 »

to rozumiem ,że po nałożeniu warstwy cynku nie powinienem mieć problemu z wkręceniem, przykładowo, danej śrubki na miejsce? (bo w zasadzie dokładamy pewną warstwę , o jakieś grubości)
Zapisane

mazi2008

  • Gość
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #10 dnia: Grudnia 10, 2013, 16:55:15 »

ja zrobiłem tak: rozmontowałem koło, wszystkie szprychy wyczyściłem papierem ściernym, następnie umieściłem je w kantówce drewnianej ponawiercanej tak aby pochowały się same gwinty szprych!    Po wyschnięciu złożyłem i wycentrowałem koła  i tak wyszło!!! 8) 8) 8)
Zapisane

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1595
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #11 dnia: Grudnia 10, 2013, 17:58:35 »

mazi, ładnie  :), a piasty czym pryśnięte są ?

edit, ja chcę na odwrót zrobić, piastę i szprychy na czarny mat, a obręcz zostawić w chromie, nie wiem czy to dobry pomysł  ::)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 10, 2013, 18:02:10 wysłana przez andree »
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

mazi2008

  • Gość
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #12 dnia: Grudnia 10, 2013, 21:44:21 »

mazi, ładnie  :) , a piasty czym pryśnięte są ?

edit, ja chcę na odwrót zrobić, piastę i szprychy na czarny mat, a obręcz zostawić w chromie, nie wiem czy to dobry pomysł  ::)
  piasty lekko polerowane-odnawiane szczotką na wiertarce i podczas polerowania polewane(nawilżane) ropą- wychodzi jak nówka 8) .  Jakbyś malował szprychy nie maluj ich zbyt grubo- bo podczas naciągania może pękać powłoka i utwardzacza daj troszkę mniej ;D . Bębny w kolorku- też mogłoby być -tylko żeberka oklej i zostaw bez malowania 8)   Te zdjęcia robione były zaraz po złożeniu- po sezonie nic z kolorku na szprychach nie popękało 8)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 10, 2013, 21:47:47 wysłana przez mazi2008 »
Zapisane

deadamf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 163
  • Jawa 350 TS Dniepr MT11 TA 600V Yamaha Xmax CZ 350
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #13 dnia: Grudnia 10, 2013, 21:51:27 »

Nyple też pomalowałeś ? bo jakoś tego nie widzę, farba nie nadaje się do śrub, nakrętek i nypli a to taka nakrętka jest.
Pierwsza centrowanie koła i farba zejdzie z nypli, tam się czasami takich sił używa że nyple się okrągłe robią a co dopiero ma być z farbą.
Zapisane
--
Pozdrawiam
Deadamf

mazi2008

  • Gość
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #14 dnia: Grudnia 10, 2013, 21:57:44 »

Nyple też pomalowałeś ? bo jakoś tego nie widzę, farba nie nadaje się do śrub, nakrętek i nypli a to taka nakrętka jest.
Pierwsza centrowanie koła i farba zejdzie z nypli, tam się czasami takich sił używa że nyple się okrągłe robią a co dopiero ma być z farbą.
  nakrętki szprych nie są pomalowane - to jest wyrób oryginalny, a "łebki" szprych są poprostu jak już pisałem cienko pomalowane i to w dodatku z małą ilością utwardzacza ;D , a jeśli ktoś się obawia to poprostu "łebki " można okleić 8) , ja na tych kołach przejeździłem już sezon i nic się nie psuje  8)
Zapisane

deadamf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 163
  • Jawa 350 TS Dniepr MT11 TA 600V Yamaha Xmax CZ 350
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #15 dnia: Grudnia 10, 2013, 22:02:16 »

Chodziło mi właśnie o nakręty/nyple one oryginalnie są chyba mosiężne można je ładnie doczyścić i nie ruszać, na pewno nie zardzewieją :)
Zapisane
--
Pozdrawiam
Deadamf

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1595
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #16 dnia: Grudnia 10, 2013, 22:05:09 »

sie czepiacie detali..  :D, mnie się podobają te kółka  ;)
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

mazi2008

  • Gość
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #17 dnia: Grudnia 10, 2013, 22:15:46 »

a tak z oponą się prezentuje (fotka ze składania)
Zapisane

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1595
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #18 dnia: Grudnia 10, 2013, 22:21:22 »

toć tu chrom, a tam czarne felgi  :D, czy ja ślepy już jestem  ::)

edit.  czy tamta fota jest tak zrobiona że sie czarne(ala grafit) wydają ?  :D
nawet nyple wygladają jak malowane  ::)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 10, 2013, 22:27:19 wysłana przez andree »
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

mazi2008

  • Gość
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #19 dnia: Grudnia 10, 2013, 22:28:28 »

toć tu chrom, a tam czarne felgi  :D , czy ja ślepy już jestem  ::)

edit.  czy tamta fota jest tak zrobiona że sie czarne(ala grafit) wydają ?  :D
    to jest chrom 8) w tych pierwszych wrażenie pewnie od światła powstało ,ale grafitowe też ładnie by się prezentowały ;D
Zapisane

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1595
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #20 dnia: Grudnia 10, 2013, 22:33:09 »

a widać na fotce jak by były malowane, dlatego deadamf pisał o nyplach  ;D
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

jawa23vondermustang

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 27
  • Jawa 23 Mustang
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #21 dnia: Grudnia 16, 2013, 07:32:40 »

Tak jak kolega Deejf to samo mam do powiedzenia tyle ze szprychy kup sobie nowe koszt 16zł z przesyłką
Zapisane
    Status GG
Jawa pije Jawa sadzi Jawa nigdy Cię nie zdradzi!!

deadamf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 163
  • Jawa 350 TS Dniepr MT11 TA 600V Yamaha Xmax CZ 350
Odp: Renowacja kół
« Odpowiedź #22 dnia: Grudnia 16, 2013, 07:54:57 »

Tak jak kolega Deejf to samo mam do powiedzenia tyle ze szprychy kup sobie nowe koszt 16zł z przesyłką

A to już zależy do jakiego motocykla, bo do Jawy 350 TS to tą kwotę to trzeba pomnożyć parę razy i wychodzi dość duża suma jak za same szprychy. Na allegro to chyba 3,5 zł od szprychy a nie którzy to doliczają jeszcze osobno za nyple.
Zapisane
--
Pozdrawiam
Deadamf
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
11 Odpowiedzi
6447 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 27, 2013, 08:35:35
wysłana przez Deejf
22 Odpowiedzi
6985 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 11, 2016, 12:09:06
wysłana przez Pawand
15 Odpowiedzi
5228 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 06, 2018, 21:03:26
wysłana przez Radzziu
47 Odpowiedzi
10836 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 18, 2018, 14:35:04
wysłana przez muczacz
18 Odpowiedzi
5227 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 06, 2020, 00:00:33
wysłana przez Kosmal