Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwietnia 30, 2024, 20:42:24
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Moja jawa 350 (typ 634-7)  (Przeczytany 10268 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

sielly

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • JAWA 350 typ 634-7
Moja jawa 350 (typ 634-7)
« dnia: Listopada 20, 2012, 19:24:48 »

Witajcie,
moja przygoda z jawą zaczęła się gdy zdałem prawko na moto. Na co dzień jestem strażakiem ochotnikiem i nie raz mieliśmy wyjazdy do ludzi, którzy wsiedli na 1000ccm i w ciągu miesiąca wypadek, potem przyjeżdża rodzina i jest "o jezu, dopiero co dostał motocykl i już nieszczęście", dlatego stwierdziłem, że nigdy nie kupię sobie motocykla niż 600, a zacznę od 300. Żeby było ciekawiej mój ojciec posiadał jawę 350 (kupioną nówkę z salonu), niestety gdy moi rodzice wyjechali do grecji motocykl stał nieużywany (około 20 lat zastoju, a moto z 1982), ale tak jak powiedziałem, wygrzebałem go z garażu i stwierdziłem, że musi jeździć i szczerze powiem, że na początku jakoś bardzo mnie nie ciągnęło do jazdy na tym, po prostu chciałem mieć swój moto, zarejestrowany na siebie. Motocykl był w 100% oryginalny (nawet czeskie opony miał), jednak wyglądał jak na zdjęciach:



W skrócie mówiąc to wizualnie:
przytarty lewy bok, brak napisu 350, urwane lewe kierunkowskazy, brak lusterka, jeden boczek był zielony (chyba ktoś coś malował w pobliżu i oparami się pomalował, bo jak tarłem to po tygodniu zeszło), no i wiadomo, syf, pełno zaschniętego oleju na stopce i tłumiku, do tego chyba elektrolit z akumulatora kapał na tłumik, bo jakimś kwasem jest przeżarty, do tego kopka skrzywiona i od tego piękny ślad na tłumiku.
Z mechanicznych to nic nie działało, nawet prąd nie dochodził, ale okazało się, że trzeba było śrubki od kręcić i przykręcić i działało (zaśniedział się). Potem dłuugi problem z zapłonem, ale przy pomocy ojca udało się go ustawić, żeby palił na dwa gorncki, ale co najciekawsze, jak zalaliśmy paliwa do gaźnika i był prąd od razu odpalił (na jeden cylinder, ale odpalił).


Gdy motocykl zaczął chodzić, gdy tylko na niego wsiadłem, pierwsze co zrobiłem to manetka niemal do oporu i rura i od tamtej pory się zakochałem. ;p Potem wziąłem się do pracy, wymieniłem stopkę, bo stara była wygięta i moto się przewracał, kupiłem kierunkowskazy, wyczyściłem bak, założyłem filtr paliwa od malucha (bo po czyszczeniu jeszcze rdza szła), wymieniłem kranik, lusterka niestety od yamahy, dokupiłem napis na boczki od chłopa ze wsi i wymieniłem opony i dętki. Klamkę od hamulca wyprostowałem w straży przy użyciu sprzętu hydraulicznego, dokładniej to rozpieracza ramieniowego. Czarne elementy polakierowałem farbą w spreju.


Motocykl zaczął nabierać coraz piękniejszych kształtów:






Nie mam aktualnego zdjęcia, na tych powyżej jeszcze jest z obdartym siedzeniem, ostatnio odebrałem siedzenie od tapicera. W kierunkowskazach mam lampki 21W, a przy instalacji 6V jak mam włączone światła, do tego hamuję i włączę kierunkowskaz to ciemno się robi. Aktualnie borykam się z kapaniem oleju z połówek, oraz kapaniem oleju z przednich widełek przy mocniejszym hamowaniu. Co do połówek to olej kapie tylko jak jest ciepły, bo wtedy jest rzadszy, do tego mamy problem z tłokami, które puchną i moto łapie tłoki. Trzy razy już mi za blokował koło, raz urywając przy tym łańcuch. Aktualnie motocykl jest ubezpieczony na mnie i zarejestrowany, płacę ponad 300zł (nie dość że nie mam zniżek to jeszcze mam wzwyżkę dla początkującego kierowcy).


Na zimę planuję zrobić szlif cylindrów, wymienić tłumiki (przepalone trochę są i ten jeden tym kwasem wypalony), do tego chcę rozpołowić silnik, żeby go uszczelnić i myślę, nad 5 biegiem, nie wiem czy to możliwe ale czas pokaże, a silnik i tak muszę rozebrać. W czasie jak to wszystko będę robił oddaję białe części do lakierowania.


Wszystko trochę powierzchownie opisane, ale proszę zadawać pytania, chętnie na nie odpowiem. ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 20, 2012, 19:30:01 wysłana przez sielly »
Zapisane
    Status GG
JAWA 350 typ 634-7:

Prawko - A i B, grupa krwi 0Rh+

Ogorek350ts

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • JAWA 350 TS 1987r :D
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 20, 2012, 19:56:49 »

Całkiem ambitne plany:)
ja też zakochałem się w Jawie jak tylko pierwszy raz odkręciłem manetkę...

życzę Ci powodzenia i wytrwałości:D


Zapisane
Stajnia;
Jawa 350 TS 1987
Jawka 50 mustang

Wróciłem! tym razem z mocą !

patryk sagan

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 412
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 20, 2012, 20:19:57 »

Całkiem ciekawe moto. Powodzenia przy reanimacji  :)
Zapisane
Nieważne czym jeździsz, ważne jest to co masz w głowie.

hartman

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 33
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 20, 2012, 20:22:11 »

Całkiem ładna maszyna. Jak myślisz o szlifie to i wał przy okazji do roboty i na skrzynie bym spojrzał. O tym 5 biegu to zapomnij ,bo napewno tego nie zrobisz.
Zapisane

sielly

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • JAWA 350 typ 634-7
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 20, 2012, 20:36:19 »

O tym 5 biegu to zapomnij ,bo napewno tego nie zrobisz.
W tej chwili mnie tak do tego zmotywowałeś, że choćby nie wiem co to i tak to zrobię. ;p A tak na poważnie, to zobaczymy, pobawimy się, może się uda a jak nie to trudno i tak rozbieram wszystko i tak. ;p
Zapisane
    Status GG
JAWA 350 typ 634-7:

Prawko - A i B, grupa krwi 0Rh+

von_Majzel

  • Gość
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 20, 2012, 21:00:09 »

Bardzo wdzięczny motór =) Zrób go ładnie . Jak Ci tłoki łapie , to zobacz czy szlif niedawno nie był czasem robiony (w sensie przebiegu , nie czasu) .
Zrobienie 5-tki , o w tym typie to nie jest takie proste . Jak zrobisz to wszyscy starzy wyjadacze od czeskich twinów będą autentycznie pod wrażeniem , ale nie bronię próbować =)
Zapisane

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 20, 2012, 21:13:39 »

Kolejna Jawa,a do tego 6 Voltówka wrócila na drogi ;D Gratuluję! Super opis.
Z ładowaniem musisz nieco powalczyć. Miernik w dłoń. Nigdy przy tej prądnicy nie będzie rewelacji ale da się jeździć. Zadbaj o dobry styk przewodów masowych. Sam jeżdzę 6 Voltowką.
 Trochę to dziwne,ze stare tloki puchną, spróbuj lać nieco więcej oleju. Ciekawe jaki ma orinalny przebieg
Cieknący przód to typowa usterka tego typu zawieszenia. Mnie też czeka uporanie sie z tym.
W kwestii piątki-zapomnij.Szanse na powodzenie znikome.
Pozdrawiam i powodzenia!
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

sielly

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • JAWA 350 typ 634-7
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 20, 2012, 21:39:01 »

Cytuj
Trochę to dziwne,ze stare tloki puchną, spróbuj lać nieco więcej oleju. Ciekawe jaki ma orinalny przebieg
co do przebiegu to orientacyjnie wiem - tak jak napisałem - motór od nowości w rodzinie, najpierw mojego ojca teraz mój, więc wiem, że nie jeździł dużo, co prawda jest problem z dokładnym podaniem przebiegu, bo chwilę przed wyjazdem moich rodziców do grecji ojciec wymieniał prędkościomierz więc jest teraz 1200km, ale nie wydaje mi się, żeby miał więcej niż 20 000 ogólnie zrobione. A tłoki też mnie dziwią, bo są oryginalne, jeszcze cylindry nie były szlifowane, jeszcze rozważam inną możliwość, co prawda silnik był zalany olejem, ale może tam się rdza jakaś pojawiła, jak rozbiorę to będę wiedział. A co do oleju, tak jak napisałem, łapał mi na mixoil'u, odkąd zmieniłem na 2T to już nie łapie, ale prawda jest też taka, że jak zmieniłem olej, to przyszły przymrozki, więc może nie ma aż takiej temperatury, jaką miał jak łapał. Leje zawsze trochę więcej oleju i jeżdżę spokojnie, mieszanka około 1:30-1:27
Zapisane
    Status GG
JAWA 350 typ 634-7:

Prawko - A i B, grupa krwi 0Rh+

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 859
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 20, 2012, 23:21:11 »

Ja to wam zazdroszcze tylko jednego.Tych motocykli od ojca dziadka itp.
Co do twoich planów z 5 biegiem.Weź ogarnij najpierw podstawowe rzeczy cieknący silnik,zawieszenie,hamulce zapłon czy ładowanie a potem zobaczysz ile to czasu i pieniążków kosztuje to ochłoniesz.
Witaj na forum.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

sielly

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • JAWA 350 typ 634-7
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 20, 2012, 23:23:11 »

Już trochę pieniążków wydałem, więc wiem ile to kosztuje, a co do piątego biegu to po raz 3 piszę i tak rozbieram cały silnik na części pierwsze, więc zobaczę jak to wygląda i podejmę decyzję czy się tego w ogóle podejmować.
Zapisane
    Status GG
JAWA 350 typ 634-7:

Prawko - A i B, grupa krwi 0Rh+

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 21, 2012, 04:31:38 »

A coś Ty się uparł tak na tą "piątkę"?
Ten silnik akurat tego nie potrzebuje, jest wystarczająco elastyczny a na czwórce i tak ma stosunkowo niskie obroty.
Zresztą, temat był już tyle razy wałkowany...
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 358
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 21, 2012, 07:34:43 »

Ludzie, co to za najazd na kolegę ;)? Zrobi? Każdemu kopara opadnie. Nie zrobi, to w sumie nic dziwnego i każdy się tego spodziewa. Akurat przypadek jest szczególny, jednak czy taka postawa "nie da się bo nie" nie jest zła ;)? Na drzewie też się dobrze siedziało w sumie...

a na razie: powodzenia sielly, dokumentuj prace i umieszczaj na forum :)
Zapisane
634 + velorex 562,
356, 638, 555, 20, 472.6 (niekompletna... Jeszcze

Deejf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
  • Doświadczony jawer.
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 21, 2012, 08:14:26 »

Witam na forum !  ;D


Przednie zawieszenie - radzę wymienić na zawieszenie z Jawy 638- to które montowali fabrycznie jest kiepskie :-X


Sciągnij głowice, i zajrzyj co tam widać w cylindrach - 20 tyś km to mały przebieg i napewno jeszcze pojeździ  ;)


Pozdrawiam znad morza !  :D
Zapisane
    Status GG
Najwięcej on-line siedzący na forum :D

Nie jestem typem człowieka który dużo mówi i mało robi
            Ja mało mówię i mało robię :D

Jacek z Mędralowej

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 162
  • JAWA250(353/04).61'
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 21, 2012, 12:51:38 »

Ładna Jawa. Od początku w rodzinie. Poza tym widzę, że zabierasz się do gruntownego remonciku, aby motocykl odzyskał swój dawny blask. Powodzenia
Zapisane
Zawsze warto być człowiekiem, choć tak łatwo zejść na psy.

Waldi

  • W poszukiwaniu jawy...
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3
  • Romet Ogar 200 '88 Bi-Color
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 21, 2012, 14:07:20 »

Piękna jawcia  ;)  Też chciałbym odziedziczyć po kimś, ale niestety nikt nie ma... No cóż, powodzenia w planach, chcesz ją przemalować, czy kolor zostaje taki sam? 
Zapisane
    Status GG

sielly

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • JAWA 350 typ 634-7
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 21, 2012, 15:29:09 »

Kolor zostaje biały, a co do tego "czemu się tak uparłem na piątkę", przy mojej jeździe na 5,5 tys obrotów trochę silnik się męczy, dlatego chciałbym wsadzić tą piątkę, żeby dłużej pożył, czuć, że spokojnie tą piątkę by pociągnął, ale jej nie ma, pewne dlatego ma tylko 4 bo za tamtych czasów nei było dróg, żeby 5 wrzucać, nie mówię, że na piątce by była rakieta, ale chodzi o to, żeby się na 4 rozpędzić do 110 wrzucić piątkę i jechać.
Zapisane
    Status GG
JAWA 350 typ 634-7:

Prawko - A i B, grupa krwi 0Rh+

GROM

  • Gość
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 21, 2012, 15:46:44 »

Coś tu jakieś bajki nam kolego opowiadasz, wyciągasz 5,5 tyś obr/min na 4 biegu? Policz lepiej ile zębów posiada koło zębate (mniejsze) w przekładni wtórnej w twoim silniku i jak ktoś tu zasugerował zmień na większą ilość.

Albo przeokropnie ci się sprzęgło ślizga i jako młody niedoświadczony użytkownik jawy tego nie zauważasz!
« Ostatnia zmiana: Listopada 21, 2012, 15:59:52 wysłana przez GROM »
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 21, 2012, 15:49:58 »

5,5 na czwartym? :o To ile ten silnik ma kucy :P
Albo inaczej, Ściągnij tą zdawczą z motorynki
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Kutron RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1593
  • Jawasaki rider :)
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 21, 2012, 16:01:09 »

Krzychu Kadetem tera !!!!
 
Motocykl w tym kolorze ładnie się prezentuje. Efektywniej by wyglądał z chromowanymi emblemantami na baku i boczkach.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350/634.7 12v,
CZ 350 472.5 6v
Jawa Babetta 28 - 1972 r.
CBR 1000F SC 21 1988 r.

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2318
    • JAWA-CZ KLUB POLSKA
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 21, 2012, 16:03:58 »

Coś tu jakieś bajki nam kolego opowiadasz, wyciągasz 5,5 tyś obr/min na 4 biegu? Policz lepiej ile zębów posiada koło zębate (mniejsze) w przekładni wtórnej w twoim silniku i jak ktoś tu zasugerował zmień na większą ilość.


O tym samym pomyślałem . Skoro mówi że taka mocna . Powinna być 18 zębów .Pytanie jaką ty masz ? Osobiście zakładam do swoich knedli 17 - taki kompromis . Często na zloty mam 2 osoby i troszkę bagażu wolę żeby lepiej się zabrała , jest bardziej elastyczna i górek nie widzi
Wszyscy się tak zachwycają a ja powiem tak
Tragedii nie ma ale czas zrobił swoje . Rudy wcina wszystko co było w Ocynku . Materiał całkiem fajny żeby na wiosnę to nazwać Jawą. Ważne że masz serce i chcesz coś zrobić .
Zapisane
Member  JAWA-CZ KLUB POLSKA
http://www.youtube.com/watch?v=OZH4UPxW2zE

Jws

  • Gość
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #20 dnia: Listopada 21, 2012, 16:34:29 »

Jakby złapało Ci tłoki tak,że blokuje koło to szanse na to,że się nie rozdupiły-są małe . Może łapie ale łożyska wału? Czort wie. Tak czy siak - silnik, który stał dłużej niż 5-10 lat definitywnie nadaje się do rozbiórki i ewentualnego remontu.

Co do skrzyni Vb. Nie wystarczy dorzucić dwóch kół zębatych. Nie ma na nie miejsca.Nie zapomnij,że to nie simson- tu nie wystarczy kupić gotowej skrzyni i mechanizmów. Musisz od nowa zaprojektować wszystkie 3 wałki skrzyni, nowy mechanizm zmiany biegów ( pamiętnik ) Nowe koła zębate ... nowe wodziki... Zaprojektować,wykonać poprawnie,przetestować- kładę flachę,że nie dasz rady.  ;)

Tak czy siak witam. Jawa jak jawa. Szału nie ma- może już niedługo jednak będzie- pozdrawiam.
Zapisane

sielly

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • JAWA 350 typ 634-7
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 21, 2012, 17:09:59 »

co do obrotów, źle m sie kliknło, 4,5, nie 5,5. Jakby miał ponad 5 to już w ogóle tłok by bokiem wyskoczył. ;) co do kolorów to jeszcze silnik walnę chromem żaroodpornym najprawdopodobniej. ;)
Zapisane
    Status GG
JAWA 350 typ 634-7:

Prawko - A i B, grupa krwi 0Rh+

Jws

  • Gość
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #22 dnia: Listopada 21, 2012, 17:14:47 »

Lepiej tym nie maluj. Zlezie. Szybko i to bardzo szybko.
Zapisane

sielly

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • JAWA 350 typ 634-7
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #23 dnia: Listopada 21, 2012, 18:16:45 »

A jakiś inny pomysł na pozbycie się rdzy z cylindrów?
Zapisane
    Status GG
JAWA 350 typ 634-7:

Prawko - A i B, grupa krwi 0Rh+

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Moja jawa 350 (typ 634-7)
« Odpowiedź #24 dnia: Listopada 21, 2012, 18:27:22 »

Piaskowanie, szkiełkowanie
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!