Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 19:26:57
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: nieszczelność simeringu wału, gaśnięcie po dłuższej je¼dzie.  (Przeczytany 4804 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MaRaS

  • Gość

Już dawno nie zaglądałem na forum, bo JAWA TS sprawowała się znakomicie, zrobiłem nią około 4000 km bez żadnej usterki, ale ostatnio:

je¼dziliśmy grupą zrobiliśmy jakieś 120km nad zalew sulejowski, siedzieliśmy jakieś 3h wracamy do motocykli ja dotykam cylindra i był jeszcze lewy dekiel też, ale ładnie odpaliła i pojechaliśmy po jakichś 30 km(jechaliśmy z prędkością około 90-100 km/h bo reszta nie je¼dzi na jawach ;)

zaczęło coś hałasować(metaliczny d¼więk jakby coś tarło) zgasła i zaświeciła się lampka ładowania. Rozebrałem ją do alternatora wyczyściłem szczotki i prowadnice nic nie wyglądało na uszkodzone, w tym czasie lekko ostygła bo to był już wieczór odpaliła i pojechaliśmy.

dzisiaj znowu wyjechałem teraz jechałem prędkością jak na jawę przystało 70-80 i tak samo zacząłem słyszeć dziwny d¼więk ale pomyślałem że to łañcuszek(ale o tym za chwilę) i po chwili to samo d¼więk się nasilił i zgasła, no to rozebrałem przeczyściłem i pojechałem ale tym razem zdjąłem alternator i zobaczyłem że simering na prawym czopie wału przepuszcza trochę mieszanki (bardziej oleju) wyczyściłem odpaliłem i pojechałem

znowu padła po jakiś 20 km, teraz tylko lekko przeczyściłem szczotki bez zdejmowania stojanu i zrobiłem prowizoryczne chłodzenie: podłożyłem nakrętkę pod prawą pokrywę tak, ze powstała szpara w którą wiało powietrze. tak dojechałem do domu -  jakieś 10 km.


I teraz pytanie czy takie objawy może powodować jedynie ten simering i olej który się spodniego wydobywa czy jeszcze coś??

a jeszcze pytanko o łañcuszek sprzęgłowy bo ostatnio rozbierałem i jak go naciągnę to dotyka do karteru a był wymieniany jakieś 3000 km temu na czeski, ale tuż po wymianie też już praktycznie dotykał - czy to może być wina wyrobionych zębatek??
Zapisane

MaRaS

  • Gość
Odp: nieszczelność simeringu wału, gaśnięcie po dłuższej je¼dzie.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 05, 2009, 20:19:09 »

Dzisiaj zdjąłem cylindry i zdjąłem tłoki, na korbowodach nie ma luzu.

Lewy cylinder wygląda jakby był zatarty ale pierścienie i cylinder są gładziutkie.

http://maras.files.w.interii.pl/JAWA/DSC02375.JPG


http://maras.files.w.interii.pl/JAWA/DSC02377.JPG


większych zmian w silniku nie widać jedyne co można było zaobserwować to:
-cieknięcie z prawego simmera
-gaśnięcie silnika po dłuższej je¼dzie, któremu towarzyszy metaliczny d¼więk

-silnik normalnie odpala po jakimś czasie(może dlatego że stygnie), ale przez ten czas po zatrzymaniu czyszczę styki alternatora ze szczotkami

Proszę o jakieś sugestie co to może być i co mógłbym jeszcze sprawdzić.
Zapisane

adik204

  • Gość
Odp: nieszczelność simeringu wału, gaśnięcie po dłuższej je¼dzie.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 05, 2009, 20:59:30 »

Lewy tłok wyra¼nie przyciera się w cylindrze, co powoduje także metaliczne stuki które słyszysz. Silnik gaśnie bo ma za duży opór. Odpala po czasie bo stygnie.
Przyczyn może być wiele, zacznij od regulacji ga¼nika (więcej paliwa), zaplonu.
Tłok sądząc po zdjęciach jest do wymiany.
Zapisane

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3269
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: nieszczelność simeringu wału, gaśnięcie po dłuższej je¼dzie.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 05, 2009, 21:21:55 »

Tłok do wymiany, tak samo pierścienie, obawiam się czy nie będzie potrzebny też szlif cylindrów.
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

MaRaS

  • Gość
Odp: nieszczelność simeringu wału, gaśnięcie po dłuższej je¼dzie.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 05, 2009, 22:04:12 »

Będę się musiał wybrać z cylindrem, tylko ze prawy cylinder tak jak i tłok jest praktycznie idealny jedzie się palcem jak po szkle.

Natomiast lewy tak jak widać na zdjęciu, a w cylindrze czuć minimalne nierówności od strony wydechu(właśnie z tej strony się zatarł) nie wiem czy to przypadkiem nagar się nie cofnął pod tłok ale to tylko moje przypuszczenie.

i teraz moje pytanie w jaki sposób zrobić najlepiej i najtaniej??  można by zostawić prawy cylinder z tłokiem tylko na przykład przy okazji wymienić łożysko sworznia. natomiast lewy kupić żeby miał wymiar prawego i do niego dokupić tłok - czy to będzie dobre wyjście??


a jeżeli na tłoku mam wybitą "2" to znaczy ze jest to drugi szlif?? //mierzyłem tłoki i miały 58,4 mm średnicy
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
9 Odpowiedzi
4933 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 05, 2007, 05:40:22
wysłana przez Renegade
12 Odpowiedzi
6053 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 30, 2010, 22:18:11
wysłana przez mafinos
6 Odpowiedzi
3864 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 28, 2012, 22:49:09
wysłana przez KamilTs350
2 Odpowiedzi
2510 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 17, 2012, 18:47:23
wysłana przez Borysek1993
4 Odpowiedzi
2964 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 13, 2014, 12:26:51
wysłana przez Karolek