Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 09:25:34
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.  (Przeczytany 7088 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

michalnet123

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« dnia: Września 05, 2015, 16:54:52 »

Witam. Ostatnio robiłem w swojej Jawie trochę poprawek. Wyczyściłem styki na regulatorze(wróciło ładowanie), regulacja sprzęgła, sprawdzenie kompresji (7bar). Zapłon i gaźnik był już wcześniej wyregulowany. Motorem jeździłem, ale nagle zaczął słabnąć i już nie odpalał (skończyła się benzyna).
Nalałem nowej mieszanki, ale dalej to samo... Chwilę pochodził i kichał. Sprawdziłem zapłon i się przestawił. Jednak nie mogę go wyregulować bo ta płytka na prądnicy (na której jest kondensator i styk od przerywacza) jest luźna. Wystarczy, że dokręcę, to już się wszystko przestawia. Na prądnicy są takie 3 wybrzuszenia, która trzyma płytkę, aby nie latała na boki. Ja jednak nie mogę jej wcisnąć, jest jakby za duża.
Wiecie może jak to zrobić? Pozdrawiam :)
Zapisane
Jawa 250 353 1962. Pannonia 250 TLF deLuxe 1960. Wfm Osa M52 1960

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #1 dnia: Września 05, 2015, 19:34:29 »

Troszkę podpiłuj płytkę żeby wlazła. Ktoś musiał kiedyś za mocno dokręcić stojan i go wygiął.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Tomek

  • Knedlarz z wyboru
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 121
  • CZ 472.5, 450.01, Jawa p20
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #2 dnia: Września 05, 2015, 20:19:17 »

Powiem Ci, że będziesz miał dużo zabawy z regulacją. Zanim podpiłujesz płytkę, poluzuj śruby trzymające prądnicę. Kiedyś nowa płytka nie chciała mi wejść w te ząbki, okazało się, że podkładki śrub blokują.
Zapisane

michalnet123

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #3 dnia: Września 06, 2015, 17:27:08 »

Nie no podkładki tam nie blokują ;) Dziwny jest dla mnie jeden fakt. Kiedyś, gdy regulowałem zapłon, to musiałem przesunąć tą płytkę prawie maksymalnie w lewo (przeciwnie do ruchu zegara). Teraz, aby dobrze ustawić, muszę prawie maksymalnie w prawo przekręcać.. Nie wiem czemu tak się stało. Wolałem opcję na maxa w lewo, gdyż mam drochę krótki przewód od przerywacza i troche mi to przeszkadza. Wiecie może jak zmienić to ustawienie? Nic tam nie grzebałem... A jest jakby ta tuleja która ustawia przerwę się przestawiła...
Zapisane
Jawa 250 353 1962. Pannonia 250 TLF deLuxe 1960. Wfm Osa M52 1960

Człowieklasu

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 350 638.0 '88
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #4 dnia: Września 06, 2015, 21:28:26 »

A może krzywka już do wymiany się nadaje?
Zapisane
Była Motorynka, Wsk125 '78, Wsk175 '85, CZ350 472.6 '89, Romet Mińsk typ 400,  jest Jawa 350 638.0 '88, Wsk175 M21W2 KOBUZ '80, Wsk125 M06B1 '70

michalnet123

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #5 dnia: Września 07, 2015, 07:53:28 »

Mysle, że krzywka jest ok. Chociaz, moze sie troche poluzowała? Aby ją zdjąć, należy odkręcić tą śrubkę w jej środku?
Dodam, że wczesniej zdejmowałem prądnice i czyściłem jej styki bo nie było ladowania. Ale nie kręciłem wtedy silnikiem. Ponadto zaraz po zamontowaniu silnik ładnie chodził... Nie wiem czemu aż tak się zmieniło
Zapisane
Jawa 250 353 1962. Pannonia 250 TLF deLuxe 1960. Wfm Osa M52 1960

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #6 dnia: Września 07, 2015, 09:27:15 »

Troszkę podpiłuj płytkę żeby wlazła. Ktoś musiał kiedyś za mocno dokręcić stojan i go wygiął.
Wygięty stojan to normalka.W tym miejscu Czesi dali ciała.Musisz się pobawić z tą płytką zapłonu albo spróbować wyprostować stojan.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

michalnet123

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #7 dnia: Września 07, 2015, 12:39:45 »

No coś będe kombinował. Zastanawia mnie tylko czemu ten zapłon aż tak sie przestawił... Nie powinien tak mocno się przestawić. Wyglada to tak jakby ktoś odkręcił i przekręcił krzywke...
Zapisane
Jawa 250 353 1962. Pannonia 250 TLF deLuxe 1960. Wfm Osa M52 1960

TOMMI

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 301
  • Czym jest człowiek bez pasji ?!
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #8 dnia: Września 07, 2015, 12:43:49 »

Marian ma rację krzywy stojan a na tych dwóch śrubach mocujących  potrafi się bardzo dużo przestawić miałem tak samo dopiero DR MATCHINI to ogarnął 
Zapisane
JAWA 634.7 81r  MZ TS 250 77r .JAWA 353.04 57r. JAWA 6

michalnet123

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #9 dnia: Września 07, 2015, 13:05:06 »

Ok, a moge jakos ustawić krzywke, aby zapłon był ustawiony, jak przekręcę płytkę przeciwnie w ruch zegara? Bo wczesniej tak miałem, a teraz ustawia się gdy przekręcam według ruchu zegara. Jest to troche niewygodne, bo mam krotki przewod od styków przerywacze i ciężko sie ustawia
 
Zapisane
Jawa 250 353 1962. Pannonia 250 TLF deLuxe 1960. Wfm Osa M52 1960

TOMMI

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 301
  • Czym jest człowiek bez pasji ?!
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #10 dnia: Września 07, 2015, 17:05:22 »

Krzywka jest na klinie tego nie przestawisz , dorób przewód i musisz sam dojść żeby było dobrze
Zapisane
JAWA 634.7 81r  MZ TS 250 77r .JAWA 353.04 57r. JAWA 6

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #11 dnia: Września 07, 2015, 17:19:54 »

A czy jak zaczynasz regulację zapłonu to od razu ustawiasz przerwę na przerywaczu w GMP?
Już kiedyś zauważyłem że po kilkukrotnej regulacji zapłonu brakowało mi zakresu na płytce. Wtedy zacząłem od ustawienia płytki regulacyjnej na środku i dopiero procedura regulacji zapłonu.

Chyba że nie tą stronę "cofasz tłok?  ;D
Zapisane
JAWA TS 350 89r
YAMAHA FJ 1200 89r
BMW K 1200 GT 03r

TOMMI

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 301
  • Czym jest człowiek bez pasji ?!
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #12 dnia: Września 07, 2015, 17:33:33 »

Przerwa 0.4 mm to nie koniecznie w GMP  ja tą przerwę ustawiam w miejscu największego rozwarcia , nie ważne gdzie to wyjdzie , zapłon się ustawia kręcąc według zegara a nie odwrotnie
Zapisane
JAWA 634.7 81r  MZ TS 250 77r .JAWA 353.04 57r. JAWA 6

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #13 dnia: Września 07, 2015, 20:32:11 »

Nregulacja zapłonu bez kręcenia wałem odwrotnie do wskazówek zegara zaleca się w silnikach z ludami na wale. Jak wał zdrowy można kręcić we wszystkie strony
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #14 dnia: Września 07, 2015, 22:28:53 »

Ja ustawiam przerwę jakieś 2mm od momentu kiedy krzywka podniesie przerywacz bo jak ustawiałem w największym rozwarciu to brakowało regulacji.U kolegi michalnet123 prawdopodobnie płytka jest przestawiona mimośrodowo i dla tego brakuje regulacji,lub też mogła przestawić się krzywka,powinna być we wcięciu ale różnie to bywa,trzeba sprawdzić.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

michalnet123

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #15 dnia: Września 08, 2015, 06:44:44 »

No według mnie to tak jakby krzywka sie przestawiła.. Jak moge ka przestawić? Wał jest zdrowy. Wałem krece według wskazówek zegara
Zapisane
Jawa 250 353 1962. Pannonia 250 TLF deLuxe 1960. Wfm Osa M52 1960

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #16 dnia: Września 08, 2015, 07:09:40 »

Może czop wału jest zmasakrowany młotkiem i wirnik się na nim kiwa na boki? Wtedy też dzieją się cyrki z zapłonem.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

michalnet123

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #17 dnia: Września 08, 2015, 19:42:16 »

Panowie ratujcie....
Przed chwila mimo dziwnej sytuacji z zaplonem, ustawiłem go dobrze. Akumulator świeżo naładowany, iskra (niebieska) jest, benzyna jest... A Jawa nadal nie odpala... Już nie mam siły... Tylko czasem sie odezwie i kichnie. Nie wiem jakim cudem... Moto wczesniej odpalał od 2-3 kopa. Nigdy nie miałem z tym problemu, teraz nagle nie odpala po tym, jak zmierzyłem sobie kompresje...
Ps. Jak wczesniej robiłem cos przy zapłonie, to odłączyłem żółty przewód(od przerywacza) i niechcący dotknął któregoś z 3 kabli wyżej na prądnicy.. Poszły lekkie iskry. Czy przez to mogło cos sie spalić i dlatego nie odpala?
Zapisane
Jawa 250 353 1962. Pannonia 250 TLF deLuxe 1960. Wfm Osa M52 1960

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #18 dnia: Września 08, 2015, 21:12:26 »

Może kondensator? Albo styki przerywacza się troszkę przypaliły.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

michalnet123

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #19 dnia: Września 08, 2015, 21:50:29 »

Hmmm kondensator był ok, specjalnie maluchowski założyłem. Jeżeli styki przerywacza się przypaliły, to wtedy wystarczy je wyczyścić?
Chociaz wtedy nie byłoby iskry...
Zapisane
Jawa 250 353 1962. Pannonia 250 TLF deLuxe 1960. Wfm Osa M52 1960

TOMMI

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 301
  • Czym jest człowiek bez pasji ?!
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #20 dnia: Września 08, 2015, 22:46:13 »

 A jak byś kolego uzupełnił swój profil było by łatwiej , może masz jakiegoś doświadczonego Jawera obok siebie który by ci pokazał co i jak  ;D
Zapisane
JAWA 634.7 81r  MZ TS 250 77r .JAWA 353.04 57r. JAWA 6

michalnet123

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #21 dnia: Września 09, 2015, 20:29:40 »

Panowie. Problem rozwiązany. Wymieniłem kondensator, oraz świece, gdyż iskra to była jakaś mała kropeczka obok elektrody. Wsadziłem swiece od silnika z Osy : iskra. Jednakże przez zła wartość cieplna troche ciezko było odpalić zeby nie zgasła. Troche jeszcze przerywa. Jaka świece polecacie? Wczesniej miałem ngk bp7hs i po odpaleniu nie można było od razu dawać gazu bo zalewało. Pozdrawiam i dzieki za porady :)
Zapisane
Jawa 250 353 1962. Pannonia 250 TLF deLuxe 1960. Wfm Osa M52 1960

żeliwniak

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 26
  • Cezet 472.5 , Ogar 200
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #22 dnia: Września 09, 2015, 20:59:05 »

Ja mam NGK B6hs i ciepła czy zimna pali od 1 kopa bez żadnego problemu, a wcześniej miałem z tym problem. Na obroty też sie odrazu wkręca, więc polecam  :P
Zapisane
Wielka jest moja ambicja, nie wyprzedzi mnie policja.

Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie. ; )

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Problem z regulacją zapłonu w Jawie 250 353.
« Odpowiedź #23 dnia: Września 09, 2015, 23:03:30 »

Ja mam NGK B6hs i ciepła czy zimna pali od 1 kopa bez żadnego problemu, a wcześniej miałem z tym problem. Na obroty też sie odrazu wkręca, więc polecam  :P
jw
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
9 Odpowiedzi
4793 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 22, 2010, 20:14:41
wysłana przez Jawsim
19 Odpowiedzi
13177 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 04, 2013, 15:12:49
wysłana przez Turbo
11 Odpowiedzi
6348 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 29, 2013, 12:28:59
wysłana przez GROM
22 Odpowiedzi
7709 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 26, 2014, 16:58:15
wysłana przez marian
12 Odpowiedzi
3704 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 02, 2014, 10:23:21
wysłana przez marian