Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 09:23:18
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8   Do dołu

Autor Wątek: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu  (Przeczytany 76357 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #150 dnia: Maja 11, 2016, 16:56:54 »

Colortune w dwusuwie ci nic nie da. Mam takie urządzono, ale jeszcze wyprodukowane w Związku Radzieckim. Próbowałem kiedyś tym wyregulować CZ, ale jak nastawiłem tak żeby kolor płomienia był zgodny z instrukcją to motor w ogóle nie chciał jeździć.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #151 dnia: Maja 11, 2016, 17:47:08 »

Ok,w takim razie zostawię jak jest. Lekkie poszarpywanie podczas stałych obrotów poniżej 3 tys to chyba norma w tych sprzętach poniżej 3 biegu?
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #152 dnia: Maja 11, 2016, 19:07:49 »

Tez mam rosyjska swiece diagnostyczna i na dobrze ustawionych "na sluch" wolnych obrotach pokazuje ona wlasciwy ciemnoniebieski kolor plomienia z pojawiajacymi sie co kilka sekund zoltymi przeblyskami (zolty plomien oznacza mieszanke bogata). Mozna wiec chyba uznac, ze jest to granica miedzy wlasciwym a bogatym skladem mieszanki, oczywiscie wedlug kryteriow koloru plomienia dla silnika czterosuwowego.
Jesli z wkrecona swieca diagnostyczna ustawie wolne obroty na kolor ciemnoniebieski bez rozblyskow to jest troche za ubogo.
Wracajac do zachowania sie silnika z Dellorto, nie wiem jak rozumiec owo "pyrkanie" przy 2000-2500obr/min ale w tym zakresie obrotow moze wystepowac "czterotaktowanie" spowodowane zbyt bogata mieszanka. Pomaga na to zmiana iglicy na nieco grubsza w jej gornej/srodkowej czesci, obnizenie iglicy o jeden lub pol zabka albo zubozenie skladu mieszanki na wolnych obrotach tak aby silnik nie musial dopalac nadmiaru paliwa i czterotaktowac przechodzac na wyzsze obroty.
Poszarpywanie ponizej 3000 obr/min nie jest norma w Knedlach.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #153 dnia: Maja 11, 2016, 19:14:38 »

Yabaman to poszarpywanie to takie jakby przejście pomiędzy czterotaktowaniem a normalną pracą. Objawia się tym że jedziesz cały czas przy takim samym uchyleniu przepustnicy, a motor zachowuje się jakbyś cały czas szybko kręcił manetką w jedną i drugą stronę.
Miałem czasami coś takiego przy starym, wyeksploatowanym Jikovie. Na tym co mam teraz mieszanka jest uboższa i szarpania już nie ma.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #154 dnia: Maja 11, 2016, 22:13:44 »


Wracajac do zachowania sie silnika z Dellorto, nie wiem jak rozumiec owo "pyrkanie" przy 2000-2500obr/min ale w tym zakresie obrotow moze wystepowac "czterotaktowanie" spowodowane zbyt bogata mieszanka. Pomaga na to zmiana iglicy na nieco grubsza w jej gornej/srodkowej czesci, obnizenie iglicy o jeden lub pol zabka albo zubozenie skladu mieszanki na wolnych obrotach tak aby silnik nie musial dopalac nadmiaru paliwa i czterotaktowac przechodzac na wyzsze obroty.
Poszarpywanie ponizej 3000 obr/min nie jest norma w Knedlach.


Jest to opisywane przez ciebie "czterotaktowanie" - bardzo częsty dźwięk spotykany chociażby w popularnych AM6 czy motocrossach,kiedy nie jadą w rezo z pełną manetką.

Piszesz o zbyt bogatej mieszance - ale jak ją zubożę to silnik się grzeje niemiłosiernie. Iglicy nie opuszczę,bo jest na maxa opuszczona. Spróbuje jeszcze zmienić o 5 w dół dyszę jałową.


Miałem czasami coś takiego przy starym, wyeksploatowanym Jikovie. Na tym co mam teraz mieszanka jest uboższa i szarpania już nie ma.


Czyli ma za bogato. Ok. Ale jak to zmienić,aby silnik się nie przegrzewał ani nie szarpał? Jak zubożę to się grzeje.....
A szarpać przestaje jak tylko wbiję 4 bieg i złapie obroty w okolicach 2 tys....
Ale na 3 biegu przy tych 2 już szarpie:/
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #155 dnia: Maja 11, 2016, 22:16:32 »

Może większa dysza główna i niższy poziom paliwa coś dadzą?
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #156 dnia: Maja 11, 2016, 23:01:59 »

Jak zmienię poziom paliwa to nie będzie on zgodny z podanymi przez producenta. No i straci swój gang na luzie.

Swoją drogą - jak jeździłem z chińskim termometrem to temperatura żeberek nie przekraczała 80 stopni. Zastanawiam się,czy zbyt bogata mieszanka nie za bardzo schładza silnik i czy spokojnie mogę zmniejszyć dyszę główną....

Po czym poznać,zbyt gorący silnik w Jawie? Świece ciągle mają kolorek taki sam(kawa z mlekiem,zawsze po zmianie dyszy reguluje do tego koloru) i nie wyglądają na przegrzane
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #157 dnia: Maja 11, 2016, 23:14:46 »

Silnik jest zbyt gorący jak kolanka zaczynają zmieniać kolory ;)
Z tą temperaturą to też różnie będzie, bo nie ma żadnego termostatu ani nic co by stabilizowało temperaturę. W zależności od temp. otoczenia, wilgotnści powietrza, kierunku i siły wiatru wynik pomiaru będzie ci się zmieniał. Np. jak masz silny wiatr z prawej strony to lewy cylinder będzie miał większą temparaturę.
Kiedyś czytałem artykuł pana Sałka chyba na temat podrasowania silnika Jawy 250 i pisał tam że różnica temperatury pomiędzy przednią a tylną częścią ożebrowania cylindra może dochodzić nawet do kilkudziesięciu stopni o ile dobrze pamiętam.

Ja nastawiam gaźnik tak żeby dobrze jeździł i możliwie mało palił, dudnienie, kolor świec czy temp. silnika olewam bo nie ma to dla mnie żadnego znaczenia. Nigdy nie udało mi się przegrzać tego silnika, a nieraz porządne baty dostawał.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #158 dnia: Maja 11, 2016, 23:26:48 »

Ujmę to tak - jak wkleiłem tuleję świecy na  poxipol to przy zbyt małej dyszy syczało i gotowało klej:P
Obecnie z dyszą 118 tego nie robi.
Rozumiem,że zależy od otoczenia,ile stopni ma silnik. Tylko kurde nie mam do porównania......
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #159 dnia: Maja 11, 2016, 23:34:51 »

Lepiej wymień tą głowicę, bo kiedyś to się zemści. Teraz może ci nie gotuje tego kleju, ale przyjdzie ci kiedyś przejechać latem kilkaset kilometrów na raz to wtedy wszelkie druciarstwo pokaże rogi.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #160 dnia: Maja 11, 2016, 23:36:58 »

Tuleja trzyma się na gwincie. Wkleiłem to profilaktycznie,abym przypadkiem gdzieś w drodze nie wykręcił i świecy i tulejki.
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #161 dnia: Maja 12, 2016, 01:42:25 »

Piszesz o zbyt bogatej mieszance - ale jak ją zubożę to silnik się grzeje niemiłosiernie. Iglicy nie opuszczę,bo jest na maxa opuszczona. Spróbuje jeszcze zmienić o 5 w dół dyszę jałową.
Pomoglaby zmiana iglicy na nieco grubszą w zakresie obrotow 2000-2500. Takie "punktowe" zmiany skladu mieszanki realizuje sie wlasnie zmianą iglicy bo zmiana dysz, poziomu paliwa czy polozenia iglicy zmienia sklad mieszanki w duzo szerszym zakresie obrotow.
Czy wiadomo w jakim motocyklu sluzyl ten gaznik przed zamontowaniem w Jawie? Moze jest on od czterosuwa i dlatego trudno go precyzyjnie dostroic w dwusuwowym twinie.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #162 dnia: Maja 12, 2016, 09:34:12 »

Podcięcie tylnej części przepustnicy też może mieć wpływ na to szarpanie.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #163 dnia: Maja 12, 2016, 09:45:23 »

Zgadza sie. Trzeba by ustalic w jakim polozeniu jest przepustnica przy tym szarpaniu i sprobowac czy lepiej na nie dziala inna iglica czy inaczej podcieta przepustnica. Tylko czy w ogole warto bo czesci gaznika do takiego profesjonalnego tuningu tanie raczej nie beda.
Polozenie przepustnicy przy szarpaniu latwo jest ocenic na manetce gazu (zminimalizowac luz linki, zaznaczyc na manetce 1/8, 1/4, 3/4 jej pelnego otwarcia i troche z tym pojezdzic).

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #164 dnia: Maja 12, 2016, 10:37:29 »

Gaźnik nowy. Uniwersalny do 2T i do 4T.
Spróbuje dopaść inną iglicę. Powinna być szersza w którym miejscu? Przy rozpylaczu?
Piłowanie przepustnicy mi się nie uśmiecha....

A poszarpuje właśnie w zakresie 1/5 lub 1/6 manetki. Jak dodam gazu aby powoli zaczęła przyspieszać to od razu znika czterotaktowanie i szarpanie. Generalnie nie zależnie jak szybko przyspieszam to nie ma problemu - obojętnie jakie obroty. Jak tylko chcę utrzymać prędkość poniżej 4 biegu to są problemy. Co ciekawe - podczas jazdy na 1 biegu ze stałą prędkością obrotową w okolicach 2 tys to pracuje gładko....
« Ostatnia zmiana: Maja 12, 2016, 10:42:35 wysłana przez Dragon on the Blue Sky »
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #165 dnia: Maja 12, 2016, 11:31:28 »

Gaźnik nowy. Uniwersalny do 2T i do 4T.
Spróbuje dopaść inną iglicę. Powinna być szersza w którym miejscu? Przy rozpylaczu?
Powinna byc nieco grubsza od gory do miejsca, do ktorego wysunieta jest z rozpylacza wtedy gdy silnik czterotaktuje. A wiec blisko przepustnicy. Nie wiem jak jest z dostepnoscia iglic do Dellorto ale moze bedzie tez pasowac iglica od innego gaznika.
Dwusuwy czesto tak maja, ze bez obciazenia pracuja nierownomiernie. Twoj silnik z Dellorto tez tak chyba ma i kiedy silnik dostaje obciazenie (wieksze niz przy toczeniu motocykla ze stala i niewielka predkoscia) to przepala nadmiar paliwa i czterotaktowanie zanika.

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #166 dnia: Maja 13, 2016, 20:14:01 »

Człowiek im starszy tym głupszy:P
Przerywanie powyżej 4 tys brałem za powód regulacji gaźnika. Jednak po 2 dniach bezowocnych prób zaczął mi kichać w gaźnik. Powodem było jednak poluzowanie jednego z kabelków na czujniki w Soveku. Obecnie wróciło do normy. Spróbuje pojeździć na dyszach 55/105.
Dodam,że wówczas silnik jest na tyle gorący,że nawet dotknięcie przez pół sekundy żeberek cylków  jest niemożliwe,ale nie pali mi elektrod a silnik nie słabnie. Możemy przyjąć,że jeszcze się nie przegrzewa silnik
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #167 dnia: Maja 13, 2016, 23:48:48 »

Dodam,że wówczas silnik jest na tyle gorący,że nawet dotknięcie przez pół sekundy żeberek cylków  jest niemożliwe,

Trochę mało miarodajny sposób na pomiar temperatury.
Jeżeli nie puchną ci tłoki, nie innych niepokojących objawów a zależy Ci na dokładnym zbadaniu temperatury silnika to kup jakiś termometr albo miernik z opcją pomiaru temperatury i wtedy będziesz na 100% wiedział.
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #168 dnia: Maja 14, 2016, 00:32:12 »

Miałem. Na dyszy 120 silnik miał 80 stopni. Kobitka moja go urwała,teraz kombinuje sam:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #169 dnia: Maja 14, 2016, 08:08:45 »

80 stopni, nawet z dysza 120, to wynik zdecydowanie nieprawdopodobny chyba ze pomiar byl gdzies na karterach. Przypuszczam ze uzywany czujnik i wyswietlacz to tania chinszczyzna bez certyfikatow i jakiejkolwiek kalibracji i to co one pokazuja jest bardzo niemiarodajne..
Normalnie pracujacy silnik chlodzony powietrzem zagotuje wode wylana na jego glowice a wiec ma wiecej niz 100 stopni Celsjusza.

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #170 dnia: Maja 14, 2016, 11:25:06 »

Właśnie problem w tym,że raz po jeździe od razu ją umyłem dając wodę po żeberkach cylindrów. I nawet nie syczało 0.o
A termometr chiński:)

Obecnie testuje dysze 105/55
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #171 dnia: Maja 14, 2016, 14:59:36 »

To nie rozumiem skąd myśl, że się przegrzewa silnik... To że nie można dotknąć cylindra czy głowicy to normalne. Wszystko co gorętsze niż 60 stopni będzie nas parzyć i raczej nie zmierzymy w taki sposób temperatury...
Normalna temperatura pracy oscyluje w granicach 120 stopni C z tego co pamiętam...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #172 dnia: Maja 14, 2016, 15:27:12 »

Dlatego teraz "schodzę" dyszami "w dół";)
Wcześniej się obawiałem ugotowania lub zatarcia silnika z powodu zbyt ubogiej mieszanki. Ostatnio jak tuż po jeździe umyłem motocykl to do mnie dotarło,że on porządnie nawet się nie grzeje i spokojnie mogę zubożyć mieszankę:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #173 dnia: Maja 14, 2016, 16:05:58 »

Oby sie Kolega na tym zubozaniu mieszanki nie przejechal. Dysza glowna 120 w gazniku o gardzieli 28mm to wcale nie jest duzo. Czy z dysza 120 swiece sa ciemne?
W moim silniku z gaznikami 28mm najlepiej sprawdzaja sie dysze 130-135, przy 30mm dysza 145 (moglaby byc i wieksza ale takiej nie posiadam), w opisywanym na forum gazniku TM27 do Jawy zastosowano dysze 150. W Jikovie nalezaloby chyba sumowac dysze glowna i posrednia, przynajmniej w pewnym zakresie obrotow.
A z dysza 145 jestem w stanie przy ostrej jezdzie osiagnac temperature ponad 200 stopni (pomiar pod swiecami kalibrowanym termometrem).
Przypuszczam ze zamiarem jest oszczedzanie benzyny ale do takiego oszczedzania lepiej nadaja sie mniejsze motorki a nie taki duzy dwusow jak Jawa. Duzo mniej benzyny spala sie jezdzac w odpowiednim stylu.

Jak dlugi czas uplynal po zatrzymaniu silnika do mycia? Zebra glowicy i cylindra stygna w ciagu kilkunastu sekund o 20-30 stopni wiec bezpieczniej jest nie przesadzac o skladzie mieszanki na podstawie tak ocenianej temperatury silnika.

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #174 dnia: Maja 14, 2016, 21:39:41 »

Kolega z tego forum ma ten gaźnik w 638 z dyszami 55 i 105. I jeździ.
Celem zubożenia jest pozbycie się efektu czterotaktowania i poszarpywania. Póki mam dysze a na dworze nie ma upałów to można się jeszcze bawić.

Od zatrzymania silnika do mycia upłyneło jakieś 20 sekund


Edit:SUKCES! Z dyszą 108 i 55 silnik nie szarpie! Oczywiście nie pracuje jak 4T,ale można na 3 biegu spokojnie przy 2 tys jechać i nie poszarpuje. Dźwięk silnika jest przerywany,ale przy 2,5 zmienia się w ciągły gang silnika. Spróbuje jeszcze z dyszą 50 i 110 z czystej ciekawości:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
18206 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 20, 2012, 22:32:44
wysłana przez Rozztocz
50 Odpowiedzi
22935 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 24, 2014, 22:06:34
wysłana przez Markoltent10
84 Odpowiedzi
32669 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 12, 2015, 19:10:04
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
26 Odpowiedzi
20391 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 17, 2019, 18:21:01
wysłana przez jawa-delux
5 Odpowiedzi
488 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 16, 2023, 08:54:28
wysłana przez muczos