Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Eksploatacja => Wątek zaczęty przez: miloww w Maja 14, 2006, 20:42:22
-
Witam
Moze ktos ma jakis patent na uszczelnienie wydechu ?? Chodzi mi o połączenie rury wydechowej z cylindrem. Bo te miedziane lub aluminiowe uszczelki nie daja mi za wiele. Wkładalem juz jedna lub dwie i zawsze po dluzszej jezdzie rozbryzguje mi ma¼ na silniku i na spodniach :[
Dokrecalem juz naprawde mocno i ciagle to samo. Moze ktos z Was mial podobny problem i jakos go rozwiazal. Myslalem o uszczelkach wycietych ze skory, ale nie wiem czy wytrzymaja temp.
Prosze o rade.
-
jak masz jakies sznurki azbestowe to nie masz problemu - ponoc sa zakazane ale sa jakies zamienniki grafitowo jakies czy jakies -jakies pytaj w motoryzacyjych ale przedich wlozoniem posmaruj gotowotem albo innym mazidlemzeby sie ladnie ulozyl i jazda
ja mam azbestowe i nic mi nie wycieka :D:D
-
wpisz marke motocykla w profilu <hammer>
domyslam sie ze chodzi o CZ
ja jak mialem CZ to te uszczelki okrecilem teflonem i bylo OK
u mnie mam natomiast problem na laczeniu kolanka z tlumikiem
w zoltej ksiazce jest napisane ze powinien tam byc gumowy oring <eek>
-
no ja tam mam gumowy oring i nic mi nie cieknie. Juz 3 lata i zadnych problemow.
-
Tylko o-ring to czasem za mało. Wkladam zawsze ten o-ring na silikonie i jest pieknie nic nie przepuszcza. Polecam takie rozwiązanie.
-
U mnie oringi ładnie się sprawują. Wydech nie cieknie, a mam standardowe rozwiązania.
-
w agmocie tego oringu chyba nie ma :[
albo przeoczylem
-
To kup gdzie indziej. Koszt przesyłki byłby duży z agmotu ;)
-
no nie bylby to jedyny zakup
a BTW szkoda ze moj brat juz nie jest na studiach w rzeszowie to by nam towar rozsylal
-
Panowie odkopuje po raz kolejny!
http://jawaczesci.pl/files/100_5984.jpg
to takie coś ma siedzieć między kolankiem a tłumiekeim w Cz?? u mnie oryginalnie była uszczelka wykonana materiału podobneo jak osłonka przeciwkurzowa w kole. Nie wyopbrażam tam sobie gumy <scared>
Jak można dobrze wtedy dociągnąć nakrętke i czy nie potopi się...
-
dokladnie takie kupowalem do TS, tez bylem zdziwiony :-)
po jednej stronie jest ok
po drugiej niestety nie uszczelnilo, powodem jest u mnie zle spasowanie tych elementow,
musze nad tym popracowac, jakos przypilnowac przy przykrecaniu kolanka do okna wydechowego
-
Popieram patent kolegi Pawła! Uszczelnianie połączenia kolano-cylinder przy pomocy sznurka azbestowego daje naprawde dobry efekt. Ja po prostu standardową uszczelkę aluminową obwinołem takim sznurkiem i nie miałem problemów z tą częście wydechu.
Ale co do tych oringów to radziłbym się zastanowić. Nie wiem jak wygląda średnica tłumników w TS-ce ale kiedy kupiłem te oringi do mojej CZty okazały się za duże i pó¼niej kolano nie chciało wejść w tłumnik.
-
problem uszczelnienia kolanko - cylinder rozwiązałem inaczej jak sobie ciekło tak posmarowałem nakrętkę kolanka, pasta do tłumików walker ( do łatania czy uszczelniania) i od tamtego czasu nic nie cieknie......
-
Mienki a próbowałeś odkrecić ... Bo z tego co wiem ta pasta twardnieje na kamieñ.
-
Hubert bez obaw nie smarowalem grubo, takze bezproblemowo powinieniem je odkrecic choc jeszcze tego nie próbowałem......
-
Gonzo
bo w tłumiku TS jest specjalne przetłoczenie właśnie pod uszczelkę - wiec w CZ trzeba naprawdę wykazać się "polskim sprytem" aby tę uszczelkę upchnąć. ;)
-
tłumnik.
sam jesteś tłumnik... czy to taki problem nauczyć się jednego słowa zwanego tłumik???? pójdziesz kiedyś do sklepu kupić do auta tłumik powiesz sprzedawcy tłumnik to najpierw cie wyśmieje a potem padnie za lada ......
sorki za oftopa ale nawet firefox poprawia na tłumik
-
Gonzo
bo w tłumiku TS jest specjalne przetłoczenie właśnie pod uszczelkę - wiec w CZ trzeba naprawdę wykazać się "polskim sprytem" aby tę uszczelkę upchnąć. ;)
Brein zapewniam Cię że w tłumnikach CZ również jest takie przetłoczenie tyle że jest najwyra¼niej ma mniejszą średnicę niż w TS-kach.
W takim razie powstaje pytanie czym uszczelnić łączenie kolano-tłumnik w CZ-tach?
-
Gonzo jaj jakoś u siebie takowego przetoczenia nie widziałem. <scared>
Poprostu leci sobie gwint a potem tłumik jest już większej średnicy więc uszczelka zatrzymuje się na koñcu gwintu, więc przetoczeniem nie można tego nazwać mam nadzieje że wiecie o co chodzi :]
A tymi włosami, co uszczelnia się rury w instalacji CO????
NAwinąć na kolanko i upchać nada się???
Jeszczce mam pytanko gdzie dostać usczelkę pomiędzy tłumikiem a koñcówką tłumika? Albo z czego ja dorobic bo przy składaniu sama rwała się w rękach...
Radzę też uważać na zbyt mocne wkręcanie wkłądów w tłumikach CZ. Można napotkać na niespodziankę w postaci przesuniętych nakrętek w otworach na mocowanie <mur>
-
Ja mam wydechy z CZ , i jeden mam z przetloczeniem pod oring a drugi z gwintem i nakretka . Jak widac są ich dwa rodzaje . W obydwu mam taki oring i to trzyma , nie cieknie . Tylko sie trzeba umordowac zeby zlozyc tlumik i kolanko =]
-
von_Majzel te z przetłoczeniem pod oring były w CZ 6V a te z nakrętka w Cz 12V Mam oba typy i tłumiki 100% oryginał więc nie bede się kłócił :) Weż nie wspominaj o zakładaniu tych kominów są naprawdę toporne.. <furious>
-
Właśnie ja mam 6V(już niedługo... :> )i gratuluję Ci Majzel krzepkich rąk bo ja nie dałem rady z tymi oringami i narazie CZta stoi bez uszczelnionych tłumników.
-
ja tam wepchnołem zamiast orynigu sznur azbestowy trudno było, ale u nas na wsi silnych nie brakuje:P
-
Stare powiedzenie mechaników brzmi: Kto smaruje ten jedzie.
Ja zawsze wkładam oring do tłumika,leciutko smaruje smarem,i kolanko samo wskakuje jak-no nie powiem co. 0 problemu-0 pocenia cię i działa.
-
Posmarowac trzeba =) tylko te oringi zachowuja sie jakby byly za duze na to miejsce , i zdazylo mi sie go raz czy dwa razy przerwac bo sie podwijal w srodku ... na szczescie drogie nie sa =|
-
Teraz zamiast sznura azbestowego który został skreślony przez prawo UE, można kupić gliniano-krzemionkowy, służy on głównie do uszczelniania kominków, ja czegoś takiego używam, do wyboru do koloru:)
-
Ze tak odkopie temat czy wkladajac w cylinder gumowy oring to on dlugo tam wytrzyma. Temperatura go nie zalatwi w trymiga?
-
Wg mnie skopci się po 20km.
-
Ja jestem wygodny więc użyłem pasty uszczelniającej do układów wydechowych za całe 12 zł (wtedy). Od tamtej pory spokój. Szybkie, łatwe i tanie.
-
Ze tak odkopie temat czy wkladajac w cylinder gumowy oring to on dlugo tam wytrzyma. Temperatura go nie zalatwi w trymiga?
Tam idą specjalne uszczelki , chyba miedziane , lub alu . Gumowy oring jest na łączeniu kolanko-tłumik .
-
Możesz zastosować pastę do uszczelniania wydechów, pod wpływem temperatury ona się rozszerza i utwardza i nie będzie dmuchać.
-
Dziś uszczelniłem wydech cylinder-kolanko ta oto uszczelka z tego oto sklepu http://jawaczesci.pl/395,uszczelka-kolanka-cz.html (http://jawaczesci.pl/395,uszczelka-kolanka-cz.html) nie zdała egzaminu tzn na jednym cylindrze zdała a na drugim nie. Próbowałem mocniej dokręcić i nic, jakoś się nie chciała ułożyć . Szukałem różnych rozwiązań i nic, nie chciałem ani cementu ani żadnych past do tłumików. Dziś w sklepie u BABECZEK lub jak kto woli u KOBITEK (tak nazywa się potocznie sklep motoryzacyjny gdzie można jeszcze spotkać części np do poloneza malucha żuka trabanta i innych takich starych pojazdów i sprzedają tam tylko kobitki) zapytałem o takie uszczelki (jakie były w oryginale przed remontem) i ukazałem starą, Pani podała mi od tico już byłem zadowolony ale niestety była 3mm za duża po zewnętrznej średnicy i zaczęliśmy dopasowywać coś od innych samochodów i skończyło się na Polonezie:) http://allegro.pl/zestaw-uszczelek-kolektora-wydechowego-fso-polonez-i3376963554.html (http://allegro.pl/zestaw-uszczelek-kolektora-wydechowego-fso-polonez-i3376963554.html) tylko trzeba wyciąć kątówką. ale za 7,50zł + troche przyjemnej pracy i prądu u KOBITEK mamy aż 4 uszczelki :D zrobiłem 20km i jak na razie jest ok , jak zrobię więcej około 100km dam znać co i jak. pozdro dla wszystkich cieknących kolanek:D
-
nie mam tam w ogóle żdnej uszczelki i jest sucho 8)
-
nie mam tam w ogóle żdnej uszczelki i jest sucho 8)
jeden mój kumpel też nie ma uszczelek i z jednego kolanka mu cieknie a z drugiego nie:\
-
No to w końcu mogę już napisać uszczelki z POLONEZA zdały egzamin na 100% :D
-
Świetnie bo nie już szlag jasny trafiał jak mi chlapało z lewej strony na buty.
-
pasta i dla świętego spokoju bandaż na kolanko wygrzejesz dobrze i masz rurę ze kamienia prawie
jak masz zrobić to zrób dobrze, a jak będziesz chciał wyjąć to kolanka np do remontu silnika, a beton, czy jak kto woli pasta do tłumików zastygnie na gwincie cylka i co?? młotem?? szkoda nerwów. Rzeźbienie w gównie jest bez sensu prędzej czy później i tak będziesz musiał je spuścić bo śmierdzi.
-
Świetnie bo nie już szlag jasny trafiał jak mi chlapało z lewej strony na buty.
lukasv00 (http://www.jawacz.pl/profile/lukasv00/) sorki, ale niestety patent z uszczelką od POLONEZA nie wypalił, zaczęło cieknąć po ostatniej wycieczce, po ponad 100-120km od założenia tych uszczelek. Pojutrze zajrzę tam i zobaczę co się stało, że tak się stało:\
-
Może spróbować dobrać odpowiednia uszczelkę, ale miedzianą, dodatkowo można ja okręcić teflonem
-
Wiecie Chłopaki... tak patrząc z boku to mamy kilka osób uszczelniających pastą do wydechów i zadowolonych i resztę, która od lat kombinuje próbując rozwiązać problem i skutek tego jest co najmniej niezadowalający... wniosek nasuwa się dość czytelny...
-
Cóż jeszcze nie próbowałem uszczelniać, ale jak za niedługo dotrę do domu, to spróbuję uszczelek miedzianych z teflonem.
-
Ja rozwiazalem problem tak:
http://www.jawacz.pl/mechanika/uszczelnienie-wydechu-17129/msg148851/#msg148851
Rozdalem kilka o-ringow na zlocie, z tego co slyszalem, Malina jest zadowolony!
-
Po kilku latach walki z wiecznie rozszczelniającym się wydechem w simsonie mogę wam powiedzeić że podstawą szczelnego kolanka jest jego idealne położenie tak jak w fabrycznie nowym motocyklu. Jeżeli coś jest lekko wygięte, np. mocowanie tłumika albo samo kolanko to trzeba zacząć od tego żeby kołnierz kolanka idealnie przylegał do otworu w cylindrze.
-
Kichau, ale my tu debatujemy o uszczelnieniu w miejscu cylinder kolanko, a nie kolanko tłumik
-
Po kilku latach walki z wiecznie rozszczelniającym się wydechem w simsonie mogę wam powiedzeić że podstawą szczelnego kolanka jest jego idealne położenie tak jak w fabrycznie nowym motocyklu. Jeżeli coś jest lekko wygięte, np. mocowanie tłumika albo samo kolanko to trzeba zacząć od tego żeby kołnierz kolanka idealnie przylegał do otworu w cylindrze.
Ostatnio tak sobie rozmyślałem jak to uszczelnić i doszedłem do wniosku, że moje uszczelki nie są idealnie odciśnięte, jak by kolanko pod skosem było więc muszę odkręcić cały wydech, a potem przykręcić kolanko, a następnie resztę, aby kolanko było dopasowane a nie prężyło przy dokręcaniu. Mam nadzieje że pomoże. dodam że wszystko mam w idealnym stanie, nic nie jest powyginane czy jak to pisał kolega. Zrobiło mi się tak kiedy czyściłem wydech wcześniej na oryginalnym składaniu z fabryki było ok.
-
Zrób jak mówisz i daj znać czy działa.
-
Ja to zwykle w takie miejsca wycinam pod wymiar pierścienie z miedzianej blachy, bodajże jest to grubość 1mm. W WSK jak montowałem taki pierścień to po jego zewnętrznym brzegu nałożyłem małą warstwę cementu do uszczelniania tłumików.
-
Ja użyłem miedzianych. Mocno dokręcona się dopasowała. Później poluzowała i znów dokręciłem mocno i koniec z wyciekami. Nawet przy rozkręcaniu pieca nie wymieniałem na nowe tylko zostawiłem te oczywiście przykręcając znów odpowiednią stroną jak trzeba.
-
A ja dotoczyłem sobie na tokarce takie oto, amelinowe podkładki co by się spasowało z kolankiem
(http://postimg.org/image/j213x4rh5/)
jakiś czas było ok ale potem dupa, więc zastosowałem sznur do uszczelniania drzwiczek pieca:
http://magpol.eu/pliki//albums/userpics/10001/604_czyste.JPG (http://magpol.eu/pliki//albums/userpics/10001/604_czyste.JPG)
Odkręciłem nakrętkę kolanko - cylinder, wyciągnąłem kolanko, rozplotłem sznur a włosiem z niego okręciłem kolanko jak najbliżej tej rozszerzonej części gdzie styka się z cylindrem. Złożyłem to skręciłem i ponad 600km wytrzymało :D tego sznura owijamy tyle, aby z wielkim trudem móc zakręcić nakrętkę kolanka. 100% sukcesu, polecam a za metr sznura dałem parę groszy
-
(https://http://s28.postimg.org/j213x4rh5/kolanko_cylinder.jpg) (http://postimg.org/image/j213x4rh5/)
Sory, że jeden pod drugim, ale nie zamieściło mi obrazka uszczelki a po modyfikacji dalej go nie było.
-
Ja mam uszczelnione azbestem, dorwałem go z uszkodzonego koca grzewczego babci :)
-
Ja uszczelniłem sznurem azbestowym, taki co stosuje się do drzwi od pieca, można go kupić na metry w Castoramie za grosze....
Nie wiem na 100% czy jest azbestowy, bo azbest jest już chyba zabroniony, ale taki sznur specjalny....
-
Ja uszczelniłem sznurem azbestowym, taki co stosuje się do drzwi od pieca, można go kupić na metry w Castoramie za grosze....
Nie wiem na 100% czy jest azbestowy, bo azbest jest już chyba zabroniony, ale taki sznur specjalny....
no właśnie o tym sznurze pisałem i na 100% nie jest to azbestowy, tylko sznur glinokrzemianowy. azbest dawno wycofany.
-
Jak zwał tak zwał ;) , ale u mnie zdaje egzamin...
-
Ja właśnie testuje gumowe oringi na połączeniu kolanko tłumik i na końcówce wydechowej . Jak wytrzymało 35stopni plus ile silnik nagrał i nie puszcza to nie będzie puszczało chyba orig zrobi się twardy. Jedynie wydaje mi się że na końcówkę wydechową za cienki kupiłem .Tylko mam dylemat czym uszczelnić kolanko cylinder. aktualnie mam silkonem na pchane i trzyma ale nie długo
-
Sznurek azbestowy lub glino cośtam wysmarowany sylikonem i powstaje fajna uszczelka.
-
Ja uszczelniłem sznurem azbestowym, taki co stosuje się do drzwi od pieca, można go kupić na metry w Castoramie za grosze....
Nie wiem na 100% czy jest azbestowy, bo azbest jest już chyba zabroniony, ale taki sznur specjalny....
no właśnie o tym sznurze pisałem i na 100% nie jest to azbestowy, tylko sznur glinokrzemianowy. azbest dawno wycofany.
Myślę że czasy tego koca sięgają jeszcze azbestu, a nawet to włókno wygląda jak azbest. Jak mi się natrafi to zrobię fotkę.
-
Wkładałem o-ringi i je wypala. Uznałem, że zrobię użytek z reinzosilu. Reinzosil daje się dobrze formować jak już zaczyna schnąć po paru minutach, zwyczajnie zamiast uszczelki uformowałem ręcznie z reinzosilu "uszczelkę". Naprawdę trudno jest się tego specyfiku pozbyć, bardzo solidnie trzyma więc po zaschnięciu jest wielorazowy. Jak się utwardzi to po prostu wkłada się kolanko.
Tubka kosztuje ok 30zł. Polecam, nie trzeba w ogóle już tykać tego łączenia.
-
To zależy jakie oringi się zakałda. Miałem 2 komplety tych z allegro i chyba były to 20 letnie oryginały z Czechosłowacji, bo w porównaniu do innych oringów guma była sparciała i po jakimś czasie puszczały. Kupiłem świeże w rolniczym i zapomniałem o wydechu.