Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 26, 2024, 17:28:12
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: VW Transporter T4 2,4D  (Przeczytany 21166 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1171
  • w moich rękach od 99 r
Odp: VW Transporter T4 2,4D
« Odpowiedź #50 dnia: Marca 07, 2015, 08:40:29 »

dynamiczny kąt wyprzedzenia wtrysku :D (początku tłoczenia) jest dużo dokładniejszy. stroboskopem ustawialiśmy już w szkole diezle z 12 lat temu i jest to dużo dokładniejsza metoda niż czujnikiem zegarowym bo wyłapuje on także zużycie np rolkopopychacza sekcji tłoczącej pomp rotacyjnych niewłaściwą prace regulatora prędkości obrotowej itp. Tutaj użądzenie właśnie do pomiaru dynamicznego kąta http://www.wtm.com.pl/index.php?id=100 . Z paskami rozrządu chodziło mi o to iż  jak sie ustawi nawet pompę pod niewiele przesunięty względem płetwy pasek napędu wałka rozrządu to silnik będzie normalnie chodził nie pamiętam jaka była tolerancja dla vw ale np dla starego klekota 1.7 opla było to nawet 4 stopnie panie pawle l. z resztą widze ze jest tu dużo wiecej osobników doświadczonych w naprawach niech oni sie wypowiadają  ;D
Zapisane
    Status GG

Dwumas

  • Kobuz :D
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 22
  • Po prostu ja :)
Odp: VW Transporter T4 2,4D
« Odpowiedź #51 dnia: Marca 07, 2015, 14:19:24 »

No żeby się dostać do tego elektrozaworu i go wykręcić to by było zaje***
Samo odkręceniu śrubki m5 od konektora do elektrozaworu zajmuje 5 minut, taki dostęp
Zapisane
    Status GG
Przygotowania na wyprawę:
Opony +-
Malowanie proszkowe -
Łańcuch i zębatki +
Polerowane śruby nierdzewne +
Drobiazgi +

Paweł Świecie

  • Mapa jawerów-indianscout.
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 158
  • Jawa 638.1+Velorex562, Kawasaki VN 800 Classic
Odp: VW Transporter T4 2,4D
« Odpowiedź #52 dnia: Marca 07, 2015, 14:39:01 »

No żeby się dostać do tego elektrozaworu i go wykręcić to by było zaje***
Samo odkręceniu śrubki m5 od konektora do elektrozaworu zajmuje 5 minut, taki dostęp
Urok silnika umieszczonego poprzecznie . Między innymi dlatego pozbyłem się Passata b4 i kupiłem Audi . :) Ciesz się że nie masz 1,9 td bo jakiekolwiek manewry przy turbinie to dopiero ekwilibrystyka .
« Ostatnia zmiana: Marca 07, 2015, 14:43:04 wysłana przez Paweł L . »
Zapisane
Motor bez wozu jest jak kobieta bez piersi-niby jeździć się da ale to nie to...

Damian 52

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 67
  • jawa 638.1 yamaha xj900f honda sfx 50 fiat 125p
Odp: VW Transporter T4 2,4D
« Odpowiedź #53 dnia: Marca 07, 2015, 14:56:29 »

Nikt nie mówił że będzie łatwo ale jak chcesz znależć to musisz szukać .Ile byśmy nie napisali i tak będzie mało bez działań w terenie ;D
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3513
  • Smoczyciel
Odp: VW Transporter T4 2,4D
« Odpowiedź #54 dnia: Marca 07, 2015, 18:08:12 »

No żeby się dostać do tego elektrozaworu i go wykręcić to by było zaje***
Samo odkręceniu śrubki m5 od konektora do elektrozaworu zajmuje 5 minut, taki dostęp
Urok silnika umieszczonego poprzecznie . Między innymi dlatego pozbyłem się Passata b4 i kupiłem Audi . :) Ciesz się że nie masz 1,9 td bo jakiekolwiek manewry przy turbinie to dopiero ekwilibrystyka .

No nie wiem czy taki straszny ten dostęp... Ja w LT-ku dostęp do pompy mam masakryczny... Silnik umieszczony wzdłuż...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

katazipen

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: VW Transporter T4 2,4D
« Odpowiedź #55 dnia: Kwietnia 08, 2018, 10:29:09 »

Witam . Widzę że wątek umarł , ale ja mogę od siebie kilka rzeczy dopowiedzieć gdzie niektórzy koledzy się mylą . Szybko dopowiem że moje T4 2.4D naprawiało już dwóch mechaników, oj przepraszam pseudo mechaników , i każdy mówił to samo : cytat: no wymieniłem wszystko ale auto chodzi tak samo....930 zł poproszę , następny kolega mój 820 zł poproszę ..... krętacze a nie mechanicy .
Sam jestem na etapie naprawy swojej T4 2.$D AAB , głowica się robi , odnośnie koła dolnego rozrządu na wałku trzeba tam się dobrze przyjrzeć , minimalnie za duży luz i pozamiatane .
U mnie objaw taki że na zimnym jak odpalam to szarpi strasznie ale pochodzi z minutę i cyka jak pszczółka.
Wracając do koła trzeba ewentualnie zakupić nowe plus nową śrubę plus klej i 460 NM dociągnąć tą śrubę .... Coć mech.. nie polecają kleju...

Wracając do silników 2.4TD , koledzy się mylili , były takie w T4... Wiem to na milion procent...
Jakby był ktoś chętny podzielić się spostrzeżeniami to zapraszam ...
Pozdrawiam
Zapisane