Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 09:25:23
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)  (Przeczytany 24891 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #50 dnia: Września 07, 2014, 01:21:50 »

:) no czyli nie miałeś takiego samego przypadku. W tym omawianym przeze mnie nic się nie zapadło tylko WYTARŁO  na wskutek napierającego pierścienia a to  dosyć zasadnicza  różnica nie sądzisz ? ;)
Montując silnik po regeneracji i szlifie, sworznie zamontowałem zaślepieniem do zewnątrz.
Mój tok myślenia był taki, że montując zaślepieniem do wewnątrz spaliny mają dostęp do
wnętrza sworznia i podniosą jego temperaturę, natomiast montując zaślepieniem na zewnątrz
do wnętrza sworznia ma dostęp mieszanka która będzie go studzić a nie grzać.
Zrobiłem już na nim 16.000 km. Nie narzekam na brak mocy czy nadmierne kopcenie.
Jak złapię natchnienia to może je jutro odwrócę i się przekonam czy będzie różnica.

Tak ,to co napisałeś jest jak najbardziej logiczne -to schładzanie  ,nie mniej jednak do komory spalania dostaje sie mniejsza porcja paliwa i to tez jest logiczne :)
Dzisiaj rozmawiałem z Markiem Mostowym i on stwierdził ,ze prawidłowym jest montowanie sworzni zaślepieniem do wewnątrz ,nie mniej jednak nie jest błędem robienie tego odwrotnie. Wspominał o ty o czym i ty Kolego napisałeś ,ale dodał jeszcze ,że trzeba wówczas dać bogatszą mieszankę żeby osiągną podobny efekt do "instrukcyjnie" zamontowanych sworzni.


Silnik z zaślepieniem na zewnątrz był bardziej łakomy na mieszankę i było słychać dzwonienie na łożyskowaniu sworzni.


Na poprawnie założonych sworzniach muszę dawać uboższą mieszankę, bo po prostu ma za bogato do tego jakimś magicznym sposobem koszyki na sworzniach się wyciszyły i nic nie słychać.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #51 dnia: Września 07, 2014, 08:18:57 »

Ja zgodnie z sugestiami założyłem zaślepieniami do środka i dziala poprawnie a czy lepiej to zobaczę jak trochę pojeżdzę :)
Zdanie Pana Marka mnie przekonało :)
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpnia 31, 2017, 12:27:46 »

Eksperymentalnie jeździłem na sworzniach zaslepieniem do wydechu. Nie ruszając gaźnika, zapłonu, swiec, niczego obrocilem sworznie do ssania. Motocykl zaczął lepiej reagować na gaz i szybciej się wkreca na obroty. Tak więc sworznie w silniku 632 i 634 zakładamy zaslepieniem do wewnątrz.
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
gdzie bezpieczniki.....?

Zaczęty przez szypowski1 Elektryka

3 Odpowiedzi
3746 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 12, 2006, 23:59:18
wysłana przez jawamania
gdzie ten kabelek

Zaczęty przez kaziu Elektryka

8 Odpowiedzi
5133 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 22, 2006, 18:54:31
wysłana przez asdx21
CZ 350 - gdzie ten prąd ?

Zaczęty przez Anarch Elektryka

13 Odpowiedzi
8230 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 20, 2009, 21:21:14
wysłana przez AndrewS
5 Odpowiedzi
3739 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 17, 2010, 13:32:14
wysłana przez tormentor
21 Odpowiedzi
9845 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 16, 2012, 19:40:33
wysłana przez gesen