Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 09:25:54
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Zmiana silnika  (Przeczytany 34810 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Daniel

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #50 dnia: Stycznia 19, 2014, 08:25:48 »

Oglądam te motorki z tymi silnikami i właśnie przypomniał mi się największy kicz jaki widziałem w moim życiu , jakieś 17 lat temu miałem trójkołowego Velorexa 250 nabytego za całe 40zł  trochę się tym pojeździło po czym silnik zużył się już do końca więc go wykręciłem Velorex stał bez silnika a Ja nic z nim nie robiłem pewnie z racji wieku jaki miałem a miałem jakieś 13 lat. Jakimś trafem przyszedł do mnie kolega i od słowa do słowa Velorexa zamieniłem za dwa boomboxy taki mądy byłem a żałuję tego do dziś. Kolega Vela wziął bez silnika a że chciał nim jeździł to założył inny  UWAGA był to silnik z Ogara 205 kicz jak diabli i za diabła nie chciało to jechać no bo jak??? Dalszego losu Vela pewnie się domyślacie tzn. absolutna utylizacja i złom :( ot taki człowiek był głupi aż strach się przyznać
Zapisane
    Status GG

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #51 dnia: Stycznia 19, 2014, 10:35:14 »


tylko ten chiński silnik "wsadziła" sama marka Jawa by dostosować się do rynku,
    bo taniej wychodzi ale przy okazji zepsuli markę

Mam takie niejasne wrażenie, że zatrzymałeś się w świadomości jakieś 25 lat temu.
Cały docip polega na tym, że Jawowska 250-tka nie ma nic wspólnego z 350-tką. 250-tka jest mniejsza, ma zupełnie inną ramę (pojedyncza kołyska) i całkowicie inną konstrukcję. Zaprojektowana od nowa jako mały i tani motocykl który można sprzedawać w Europie (350-tki poza Europą nie można). Firma aby przetrwać musi sprzedawać motocykle. A że dała taki silnik? A jaki miała dać? Trzeba pamiętać, że musisz zapewnić serwis tego motocykla-jeśli silnik jest Hondy czy Rotaxa - sprawa jest w miarę prosta. Jeśli wymyślisz swój - nie pozostaje nic innego jak budować od nowa sieć serwisową, tyle że firmy na to nie stać. Pomijam już fakt, że mało kogo dziś stać na to, żeby projektować silniki od zera... Tak więc Ford dziś powszechnie korzysta z silników PSA i FIAT-a i nikt nie robi z tego problemu, Opel na maksa montuje silniki z Fiata, nawet VW w nowym transporterze ma silnik Fiatowski, nawet Suzuki używa Fiatowskich Diesli... Trzeba patrzeć na to, co się opłaca, jeśli ktoś robi silniki lepsze niż Ty i da się je odkupić, to po co rzeźbić w g****. Tak robią i Japończycy, produkując silniki w Chinach i montując kompletne motocykle np. w Argentynie (Yamaha). BMW montuje w swoich motocyklach silniki Rotaxa i nikt z tego nie robi problemów. Witamy w rzeczywistości XXI wieku...
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #52 dnia: Stycznia 19, 2014, 10:45:33 »

Ot mądrego to warto posłuchać.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #53 dnia: Stycznia 19, 2014, 11:00:18 »

A ja bym tym pojeździł ;)


Jawa deklaruje 120 km/h, podobno za dopłatą można zmienić zębatki i moto pojedzie szybciej. Silnik TMEC z Hondy CB generuje zaledwie 18 koni ale moto lżejsze niż nasze zJawy ;)
Jak by to kosztowało tyle co Romety, Kingi i inne Prostreety to by wzięcie było.
Zapisane
    Status GG

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2951
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #54 dnia: Stycznia 19, 2014, 11:09:42 »

Tylko "szaty" ktoś zmienił na te od 634 reszta to 597
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #55 dnia: Stycznia 19, 2014, 11:17:11 »

I tym miłym akcentem proponowałbym zakończyć dyskusję ;)
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Jacek_L

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #56 dnia: Stycznia 19, 2014, 11:17:41 »

Chciałem wziąć udział w tej wspaniałej dyskusji, ale Hubert zdążył mnie uprzedzić.
Tak wiec ja tylko, przy okazji niedzieli, podzielę się z Wami takim luźnym przemyśleniem dotyczącym dwóch pierwszych stron dyskusji:
od 8 sekundy do 18 ;)
http://www.youtube.com/watch?v=CobZuaPMQHw

Pozdrawiam i miłego dnia :)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 19, 2014, 12:59:50 wysłana przez Roland »
Zapisane
Aktualnie: Royal Enfield Himalayan, Enfield Bullet, Jawa 638.0
Wcześniej: Royal Enfield Classic, CBX 750F, Dniepr MT12, CZ 180 Roland, 3x Jawa 350, VN700, VN1500 i tak dalej...

mazi2008

  • Gość
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #57 dnia: Stycznia 19, 2014, 11:19:02 »


tylko ten chiński silnik "wsadziła" sama marka Jawa by dostosować się do rynku,
    bo taniej wychodzi ale przy okazji zepsuli markę

Mam takie niejasne wrażenie, że zatrzymałeś się w świadomości jakieś 25 lat temu.
Cały docip polega na tym, że Jawowska 250-tka nie ma nic wspólnego z 350-tką. 250-tka jest mniejsza, ma zupełnie inną ramę (pojedyncza kołyska) i całkowicie inną konstrukcję. Zaprojektowana od nowa jako mały i tani motocykl który można sprzedawać w Europie (350-tki poza Europą nie można). Firma aby przetrwać musi sprzedawać motocykle. A że dała taki silnik? A jaki miała dać? Trzeba pamiętać, że musisz zapewnić serwis tego motocykla-jeśli silnik jest Hondy czy Rotaxa - sprawa jest w miarę prosta. Jeśli wymyślisz swój - nie pozostaje nic innego jak budować od nowa sieć serwisową, tyle że firmy na to nie stać. Pomijam już fakt, że mało kogo dziś stać na to, żeby projektować silniki od zera... Tak więc Ford dziś powszechnie korzysta z silników PSA i FIAT-a i nikt nie robi z tego problemu, Opel na maksa montuje silniki z Fiata, nawet VW w nowym transporterze ma silnik Fiatowski, nawet Suzuki używa Fiatowskich Diesli... Trzeba patrzeć na to, co się opłaca, jeśli ktoś robi silniki lepsze niż Ty i da się je odkupić, to po co rzeźbić w g****. Tak robią i Japończycy, produkując silniki w Chinach i montując kompletne motocykle np. w Argentynie (Yamaha). BMW montuje w swoich motocyklach silniki Rotaxa i nikt z tego nie robi problemów. Witamy w rzeczywistości XXI wieku...
         Mnie nie musisz witać w rzeczywistości - posiadam różne motocykle - nie tylko CZ i Jawa - , o tym że fabryki samochodów stosują różne silniki (innych firm) też dobrze wiem , tylko że jeśli ja zakupiłem motorek wyprodukowany w Chinach to np Andre z naszego forum ostro to potępił a po nim wielu innych , a w przypadku gdy zakupił taki motorek inny "stary" użytkownik forum - to jest super i ani złego słowa (boi się czy co?)  Mam tego Wektora 150 - bardzo dobrze sie prowadzi , bez problemu odpala , mało pali i nieźle wygląda -
Zapisane

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2951
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #58 dnia: Stycznia 19, 2014, 11:40:48 »

1. tylko nie "stary"  :P
2. nie jestem aż taki niedobry żeby ktokolwiek miał się mnie bać  ;) - oczywiście o ile mi jakiejś krzywdy nie zrobił  :P
3. producentem motocykla jest JAWA i zrobili go w Czechach więc co tu chcesz porównywać z Wektorem czy jakimś innym w całości zrobionym w Krainie Ryżu".

Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #59 dnia: Stycznia 19, 2014, 11:42:08 »

Ale Ty oporny człowieku jesteś...
Kupiłeś Chińskiego Chinola jak to ktoś powiedział, a prezes kupił Jawę z silnikiem wyprodukowanym w Chinach na licencji Hondy ( teraz wszystko produkują w chinach bo taniej ) widzisz tą subtelną różnicę

PS. Tylko mi potem nie pisz na PW, że nikt mnie nie lubi bo to nie przystoi Panu w Twoim wieku no i się grubo mylisz ;)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 19, 2014, 11:47:48 wysłana przez Strażak »
Zapisane
    Status GG

naveintre

  • Technik Mechatronik
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • MZ ETZ 150 91" Ogar 200 Kawasaki KLE 500
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #60 dnia: Stycznia 19, 2014, 12:41:31 »

Cytuj
z silnikiem wyprodukowanym w Chinach na licencji Hondy
Tak pitolicie jak potłuczeni. I co z tego ,ze silnik na licencji HONDY? Liczą się użyte materiały. Do prawdziwej hondy silniki są produkowane z dużo lepszych materiałów i kontrola jakości jest bardziej rygorystyczna.
Zapisane
    Status GG
Z JAWĄ jest jak z brzydką dziewczyną - fajnie się jeździ tylko przed kolegami wstyd :D

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #61 dnia: Stycznia 19, 2014, 12:43:03 »

Więc Panie i Panowie,trzeba ogłosić prawdę. Jedyną prawdę. Właściciele Jaw 640 bujta się.  Wasze Jawy to CHINOLE. Dlaczego? Bo kolega mazi odkrył Prawdę,całą prawdę i tylko prawdę.
Ubranie (czyli bak,boczki,zadupek,siedzenie) waszych 640 jest Chińskie ,bo 597 ma to samo. Koła macie Chińskie ,bo 597 ma te same.
Kierownice z osprzętem macie Chińskie, bo 597 ma takie same. Przednie zawieszenie ( i tu uwaga dla wszystkich przerabiających przód na tarczę Jawoską) macie wszyscy Chińskie. O kruca Ludziska my z 638 też nie mamy wesoło. Bo tylny bęben w 638 też jest Chiński,bo 597 ma taki sam.
Tylko czemu znaczki Jawy są na wszystkim? 

K...a paranoja.  ;D

Cytuj
z silnikiem wyprodukowanym w Chinach na licencji Hondy
Tak pitolicie jak potłuczeni. I co z tego ,ze silnik na licencji HONDY? Liczą się użyte materiały. Do prawdziwej hondy silniki są produkowane z dużo lepszych materiałów i kontrola jakości jest bardziej rygorystyczna.

 ;D ;D ;D Niech ci tak będzie. 
« Ostatnia zmiana: Stycznia 19, 2014, 12:53:40 wysłana przez j@wa »
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

naveintre

  • Technik Mechatronik
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • MZ ETZ 150 91" Ogar 200 Kawasaki KLE 500
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #62 dnia: Stycznia 19, 2014, 12:56:27 »


J@wa najczęściej spotykany przyklad chiński silnik 139fmb montowany w ogromniej ilości chińskich pierdzików. Sądzisz ,ze ten produkowany w chinach ale na LICENCJI znanej marki pojeździ tyle co oryginalna konstrukcja która jeździła przez kilka lat bez jakiego kolwiek dotykania i jeździła na każdego rodzaju paliwie?
Zapisane
    Status GG
Z JAWĄ jest jak z brzydką dziewczyną - fajnie się jeździ tylko przed kolegami wstyd :D

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #63 dnia: Stycznia 19, 2014, 13:12:44 »

Skopiować coś i klepać to masowo jako kopia (to co opisałeś) to nie jest Licencja. Tak samo nie jest Licencją produkcja  w fabryce X produktu dla firmy Y (sytuacja silnika Jawy 597).
 Licencja – dokument prawny lub umowa, określająca warunki korzystania z produktu firmowego, znaku handlowego lub patentu. A że ludzie mylą Licencje z kopiowaniem ,cóż.
Licencja to była początkowa produkcja Fiata 125p. W momencie wygaśnięcia licencji z Polskiego Fiata 125p trzeba był zrobić FSO 1500. 
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

mazi2008

  • Gość
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #64 dnia: Stycznia 19, 2014, 13:31:45 »

A Pan J@WA pracuje w fabryce i wszystko wie na temat chińskich silników Jawy ;D ;D ;D , a jeśli zamówisz w Chinach dużą partię części to umieszczą Ci znaki na nich jakie żywcem sobie wymyślisz i zaprojektujesz! :P   i to wszystko co piszesz nie zmienia faktu że to ta Jawa to już chinol i nawet jeśli by oprócz silnika reszta była Czeska (w co nie wierzę) to i tak jest tak jak mówię 8)   Malutkie chińczyki jak na taśmie widzą że silnik do Jaw zaczyna iść to biegną do szatni i szybciutko się przebierają i zakładają nowe rękawiczki - bo do jawy będą robili :D ;)     A tak na marginesie- to te Travelki produkują jeszcze (no bo jak takie dobre to muszą pewnie je produkować!?)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 19, 2014, 13:34:57 wysłana przez mazi2008 »
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #65 dnia: Stycznia 19, 2014, 13:50:53 »

Nie pracuje w fabryce,tylko zajmuję się takimi rzeczami. I to co piszę to nie stek bzdur wyssanych z palca,tylko wiedza podparta praktyką mądrzejszych ode mnie i tym co się na rynku dzieje.
Niestety w życiu różnie bywa i trafiają się klienci którzy nie przyjmują żadnych argumentów. Tak po wojskowemu-Nie bo nie i .....j .
Wtedy odprowadza się pana do drzwi ,do widzenia z uśmiechem na twarzy i niech żyje sobie w swoim świecie.
Więc życzę tobie wszystkiego dobrego.  :)       
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2951
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #66 dnia: Stycznia 19, 2014, 13:59:23 »

Mazi - w załączeniu masz certyfikat gdzie z którego wynika kto i gdzie wyprodukował Jawę Typ 597 czyli "mojego chińczyka", jakbyś był uprzejmy przedstawić jakiś dokument wskazujący gdzie został wyprodukowany "Twój chińczyk"
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #67 dnia: Stycznia 19, 2014, 14:18:20 »

To ja mam taką zagatkę, jak do Jawy 638 w fabryce by wsadzali silnik z Yamahy R6, to by to ciągle była Jawa czy Yamaha R6 ?
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #68 dnia: Stycznia 19, 2014, 14:21:21 »

Jawa z silnikiem yamahy.
I oczywiście dla wszystkich taki silnik budził by respekt a i tak to bylby silnik robiony w chinach :P
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1599
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #69 dnia: Stycznia 19, 2014, 14:31:41 »

Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #70 dnia: Stycznia 19, 2014, 14:35:22 »


taką z chęcią postawił bym w garażu obok tej
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #71 dnia: Stycznia 19, 2014, 14:45:09 »

China. Do Piekła z tym :P
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2951
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #72 dnia: Stycznia 19, 2014, 14:46:11 »

China. Do Piekła z tym :P

a wcześniej na stos z tym  :P
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Piotrex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1143
  • Mustang EBE
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #73 dnia: Stycznia 19, 2014, 14:55:02 »

O kruca Ludziska my z 638 też nie mamy wesoło. Bo tylny bęben w 638 też jest Chiński,

 Oszukali mnie!!!
Zapisane

Junak

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Jawa TS 350, Komar, Junak
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #74 dnia: Stycznia 19, 2014, 15:00:55 »

czyli napis na bębnie "made in czechoslovakia" zrobili w 89 chinczyki? no to nic ja nie chce jeździć chińskim sprzętem, zakładam koła od Junaka one powinny być przynajmniej polski, kto chce moje chińskie koła?
A tak na serio to ten temat schodzi na coraz niższy poziom, zaczeło się od tego że ktoś do jawy wsadził silnik mz, a skończyło na dyskusji o chinach, moim zdaniem temat powinien być zamknięty już dawno bo to tylko bezsensowna kłótnia

 
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
4 Odpowiedzi
3479 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 06, 2012, 21:05:54
wysłana przez Pietras
16 Odpowiedzi
22149 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 23, 2014, 18:32:22
wysłana przez suchy
13 Odpowiedzi
4243 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 20, 2014, 09:11:19
wysłana przez osiol7
6 Odpowiedzi
2543 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 18, 2015, 21:02:17
wysłana przez Ryba9512
5 Odpowiedzi
1671 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 20, 2020, 22:33:09
wysłana przez Rozztocz