Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 19, 2024, 03:11:24
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Do dołu

Autor Wątek: Cezetka przebudowa  (Przeczytany 42686 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #50 dnia: Kwietnia 05, 2013, 20:45:05 »

Mogą być jak chcesz, przecież podczas jazdy po dziurach siły w różnych kierunkach na to działają i nic się nie dzieje, więc zmiana pozycji nie ma znaczenia. Tylko zrób to tak, żebyś razie awarii miał tam dojście ;)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Maks

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 90
  • ĆeskaZbrojovka 350
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #51 dnia: Kwietnia 20, 2013, 19:41:54 »

Miałem troche czasu to zacząłem się bawić wydechami ( ukłon w stronę Zysia ), dyfuzory zrobione jeszcze końcowe tłumiki trzeba zrobić
Zapisane

lukasv00

  • Gość
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #52 dnia: Kwietnia 21, 2013, 02:09:45 »

Z takimi tarczami to na tej CZ będziesz stawać w miejscu albo lecieć przez kierownicę :D
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #53 dnia: Kwietnia 21, 2013, 12:13:17 »

Ja bym tam widział piec 638 i szersza oponke z tyłu zapodał.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

pery_1989

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 28
  • Jawa 634
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #54 dnia: Kwietnia 21, 2013, 12:56:38 »

Co to jest, bober?Ufo? bo motoru to nie przypomina
Zapisane
    Status GG
Drogę otwartą,Wibrację pod butem,Wiatr we włosach
i Manetki w dłoniach. Żeby to nigdy się nie kończyło,
w Szeroki Świat ze mną pędziło,Gdy kopniesz raz-poczujesz pusty gaz,
Gdy kopniesz razy pięć-usłyszysz piękny dźwięk. Maszyna się obudzi,
dwutaktem Świat przewróci,Wy chyba już to wiecie -
Dla mnie Jawa Najpiękniejszy motor na Świecie:D

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #55 dnia: Kwietnia 21, 2013, 18:43:36 »

Nie przypomina motoru bo to jest motocykl. Motory są w pralce...
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Kia Sorento, , Audi A4, Swift Coastline, Romet M1
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #56 dnia: Kwietnia 22, 2013, 12:58:34 »

Nie mogę doczekać się dalszych postępów prac. Fajna fura powstanie.
Zapisane

mierzej

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 42
  • JAWA 634.7
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #57 dnia: Kwietnia 22, 2013, 14:25:49 »

weź pan przemień opony z tyłu na przód z przodu na tył :P

Te opony mają taki sam rozmiar, jaki sens je zmieniać ?
Zapisane

Maks

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 90
  • ĆeskaZbrojovka 350
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #58 dnia: Kwietnia 22, 2013, 15:12:30 »

Z przodu jest 90/80 a z tyłu 110/80, ale spoko to tylko na ten sezon , najpierw chce pojeździć i zobaczyć jak to sie będzie sprawowało, jeżeli wszystko będzie ok to na przyszły sezon i tak pójdzie cała do rozbiórki i porządnego malowania i wtedy założe  na tył taka sama felgę jak mam z przodu , chamulec tarczowy i trochę szersza oponę , wszysko w swoim czasie.
Mam jeszcze troche planów odnosnie silnika ale to wszystko chcę na dwa lata rozłożyć bo nie mam juz teraz czasu się bawić, a taka zabawa to sam mmiód ;) , póki co to wiem jak ten tył ma się do całości , jak to określił mój sąsiad z przodu motor z tyłu komar  :D

EDIT:

Wczoraj miałem jazde probną i wszystko było pięknie ładnie do czasu, az koło się poluzowało, spadł łańcuch i chyba cos uszkodził w skrzyni, trudno wbić jedynke, na luzie zapala ale jak włączam jedynkę to przy próbie ruszenia gaśnie, a później trudno luz znależć  >:(
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 28, 2013, 17:25:46 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #59 dnia: Kwietnia 28, 2013, 09:22:48 »

Z resztą biegów wszystko ok?
To co koledze się stało przy takim spadnięciu łańcucha oby nie przytrafiło się Tobie.
Jemu wycięło jednego zęba na wałku zdawczym i jednego zęba na wałku pośrednim...
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Maks

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 90
  • ĆeskaZbrojovka 350
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #60 dnia: Kwietnia 28, 2013, 10:13:46 »

No tego się obawiam , żeby mi nie wywaliło jakiegos tryba, tak czy siak pewnie trzeba lewy dekiel zdjąć , a ja tam niedawno nową uszczeleczke i nowy olej dałem

EDIT:

Zrobiłem taki test, wykręciłem świece włożyłem jedynkę i kręciłem kołem, co pół obrotu się blokowała skrzynia, na dwójce podobnie , przy czym co jakiś czas trafił się duży luz, kołem do tyłu i do przodu dało się obrócić o około stopni, na trójce i czwórce da sie  kołem obracac ale też chaczy co jakiś czas
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 28, 2013, 17:27:29 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #61 dnia: Kwietnia 28, 2013, 11:12:40 »

Tak czy inaczej, nie dowiesz się jak silnika nie rzucisz na stół.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #62 dnia: Kwietnia 28, 2013, 15:58:50 »

99% masz wycięte uzębienie na kołach zębatych. Najprawdopodobniej na wałku zdawczym i wałku pośrednim :(
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #63 dnia: Kwietnia 28, 2013, 17:29:03 »

Niestety ale trzeba przed pierwszą próbną jazdą wszystko dokładnie sprawdzić i dokręcić.
Obawiam się, że po zdjęciu lewego dekla nie wiele zobaczysz...
Raczej nie obejdzie się bez połowienia silnika.

Przy okazji scaliłem posty i wywaliłem pierdoły czortowskie...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Maks

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 90
  • ĆeskaZbrojovka 350
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #64 dnia: Kwietnia 28, 2013, 21:48:21 »

Nie znalazłem opisu rozpołowienia silnika dla żeliwniaka, czy robić to tak jak jest opisane dla ts czyli zdjąć dwa cylindry i dwa tłoki i całość zostawić w lewym, karterze ? To może niebyłoby tak dużo roboty, wyjąć silnik , kilka śrubek i wszystko rozebrane :) :D :D
Zapisane

Janek786

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 35
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #65 dnia: Kwietnia 28, 2013, 21:56:30 »

Zasada taka sam jak przy żeliwniaku, ściagasz tylko prawy karter i bedzie wszysko widac ale zapewne tak jak pisza poszły zeby na wałku zdawczym i pośrednik (krótkim).
Taki sam problem przechodziłem przed Kamieńskiem poszły zeby na zdawczym i pośrednim.
http://www.youtube.com/watch?v=RkfWU1RKMxU może cos się przyda jest troche zamętu podczas filmu ale powinno pomóc coś.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 28, 2013, 21:59:31 wysłana przez Janek786 »
Zapisane

Maks

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 90
  • ĆeskaZbrojovka 350
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #66 dnia: Maja 05, 2013, 17:24:11 »

No i rozebrałem , wyciete 3 zęby, może mi ktoś powiedzieć co to za zębatka żebym wiedział czego szukać , prośba też o rzut okiem na resztę części pod kątem zużycia, chociaż silnik przed usterką dobrze pracował tylko łożyska huczały
Zapisane

Maks

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 90
  • ĆeskaZbrojovka 350
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #67 dnia: Maja 05, 2013, 17:37:51 »

Tyle rdzy masz w cylkach? :o


na mam bo długo stała nie jeżdżona , ale to sie zrobi , progów na gładzi nie czuc
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #68 dnia: Maja 05, 2013, 17:41:23 »

To co Ci się posypało to taka zębatka http://allegro.pl/zebatka-skrzyni-biegow-jawa-cz-350-19-zebow-i3159301243.html ale dobrzy by było gdybyś wymienił jeszcze tą http://allegro.pl/zebatka-skrzyni-biegow-jawa-cz-350-16-zebow-i3159301255.html  .taką zębatkę jak na tej aukcji ale z drugiego wałka.
Swoją drogą ,pomysł na oryginalny motorek miałeś spoko,ale jeżeli chcesz zrobić naprawdę dobre wrażenie to zrób ten silnik tak żebyś nie musiał się wstydzić i rozbierać go co 100 km.Cylindry według mnie do szlifu, łożyska wału na złom .Więcej nie widać :(
« Ostatnia zmiana: Maja 05, 2013, 18:14:37 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

Maks

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 90
  • ĆeskaZbrojovka 350
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #69 dnia: Maja 08, 2013, 21:09:11 »

Rozebrałem cały silnik w proch, i  nie ma tego  złego bo od razu  powymieniam łożyska  na wale bo już dawno je szlag trafił ( rdza się sypie z bieżni ) tylko mam takie pytanie czy łożysko środkowe te w czole wału to może mieć mały luz czy musi siedziec na sztywno, akurat te łożysko jest raczej ciche, tylko jak złapałem za czoło wału to mogłem nim  poruszać na boki około 2 mm. Silnik palił od strzała i nawet nieźle chodził nie było z nim żadnych problemów.
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #70 dnia: Maja 08, 2013, 21:22:15 »

Czoło w tych silnikch może się lekko wychylać,w czole jest tylko jedno łożysko i dlatego tak sie dzieje.Ostatnio przywiozłem wał po wymianie tego łożyska na nowe i są tam takie same luzy jak opisujesz.Ważne aby nie było luzu góra-dół
Zapisane

Maks

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 90
  • ĆeskaZbrojovka 350
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #71 dnia: Maja 08, 2013, 21:25:35 »

Luzu góra dół nie ma na szczęście, a czy powinienem o czymś ważnym wiedziec przy składaniu tego do kupy? niby przeleciałem forum pod kątem labiryntów , wałów i tego całego badziewa , ale pewnie nie wiem wszystkiego
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #72 dnia: Maja 08, 2013, 21:31:49 »

Jak przeleciałeś forum to powinieneś wiedzieć prawie wszystko.W razie czego to :
-silnik na gorąco
-po włożeniu wału w lewy karter i zmontowaniu skrzyni włóż klocek
-ustaw luz między 3-4 (prowadnica wodzika trafi w gniazdo)
-po zamontowaniu prawego kartera zabij ustalacze i skręć całość dobijając z wyczuciem klocek
potem to już luzik oczywiście jak masz trochę pojęcia na tan temat a jak nie to pytaj ;) lub szukaj na forum
Zapisane

Maks

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 90
  • ĆeskaZbrojovka 350
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #73 dnia: Maja 08, 2013, 21:35:05 »

klocek , czyli ten amelinowy tenteges pomiędzy cylindrami , a czy nad czołem wału to trzeba jakoś specjalnie się spuszczać czy tylko przykręcić na łozysko z labiryntem na swoje miejsce i gitara
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Cezetka przebudowa
« Odpowiedź #74 dnia: Maja 08, 2013, 21:59:01 »

O oczyszczeniu z nagaru i innych osadów to chyba pisać nie muszę.Jeżeli przy rozkładaniu czoła wbijałeś coś pomiędzy jego połówki to usuń drobnym pilniczkiem wszelkie zadziory żeby czoło zeszło się idealnie, a poza tym to możesz sobie powierzchnie przylegania połówek czoła przed skręceniem posmarować cieniuteńko silikonem.Nie jest to wymóg konieczny ale nie zaszkodzi.Potem całość składasz nie zapominając o takiej małej stalowej tulejce i o tym żeby dobrze trafić w ustalacz labiryntu i dopierd...lasz z wyczuciem  ;) .I jeszcze raz generalna zasada:CZYSTOŚĆ składanych elementów.Co do czoła to tyle  ;)
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
15 Odpowiedzi
6876 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 06, 2012, 12:58:18
wysłana przez albiNOS