Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 19, 2024, 03:10:57
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu

Autor Wątek: Kivaczka 175  (Przeczytany 21748 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Kivaczka 175
« dnia: Kwietnia 06, 2012, 20:42:25 »

Znajomy brata podrzucił mi dzisiaj kivaczke 175 z 68r. 12 lat stała w stodole. Ktoś pomalował część chromów na baku, reszte zeżarła rdza, lakier obdrapany, felgi skorodowane, oba kapcie, elektryka poje*&%$a, siedzenie zeżarte przez myszy, jednym słowem cudo, Panowie cudo! Zdjąłem głowicę i baniak, stwierdziłem delikatne luzy na korbie (mało istotne), wysmarowałem pordzewiałe szpilki towotem, puściłem trochę oleju w kanały smarujące łożyska, wysmarowałem cylinder olejem od środka, złożyłem wszystko do kupy. Gaźnik na stół. Rozkręcony, wyczyszczony, złożony, zamontowany. Założyłem cewke, wyczyściłem przerywacz, podłączyłem kondensator, prąd bezpośrednio do cewki (na krótko) i minus do ramy. Zalałem gaźnik, 15 kopków, zapłon ON ii ......
Bum, Bum, Bum ...... Banan na mordzie :D Długo nie posłuchałem sobie tego wspaniałego gangu, bo ładowania brak, a aku długo nie wytrzyma. Można powiedzieć, że uratowałem maszynę przed Żydem. :D
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

archaniol

  • Gość
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 06, 2012, 20:45:30 »

Fajnie, to dzień pełen roboty miałeś :)
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 06, 2012, 20:47:43 »

Wielki Piątek od 8 do 19 w garażu  ;D  Mam jedno pytanie, czy w tej maszynie nie ma odwrotnej skrzyni ? Czyli 1 w górę ? bo łąduje bieg w dół i koło kręci się o wiele za szybko jak na 1-szy bieg
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 06, 2012, 20:51:58 wysłana przez Mathini »
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2951
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 06, 2012, 21:15:56 »

starsze Jawy właśnie tak miały
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 06, 2012, 21:36:25 »

Czyli prawdopodobnie miałem luz między 3, a 4 i ładowałem 4 bijąc w dół.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 06, 2012, 21:50:37 »

I doszukaj czy przypadkiem w tej Jawie nie masz + na masie.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

adrenalina

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • made in czechoslovakia
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 06, 2012, 22:13:41 »

tak. ja w swojej jawie 250 kivaczce mam 1 bieg w górę i reszta na dół
Zapisane
    Status GG
Bez jawy nie ma zabawy :)
CZ 487
Jawa 353
Jawa 20
Jawa 23p

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 06, 2012, 22:38:44 »

W Kivaczce jest plus na masie, ale podłączając na krótko to bez znaczenia.
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 07, 2012, 12:20:54 »

Patrzałem schemat i zauważyłem, że + idzie w rame. Czy do tej maszyny pasuje korbowód od jawy 250 ? Czy tłok pasuje od CZ 175 ?
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 07, 2012, 16:18:53 »

Tłok nie pasi od 487 ;)
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 07, 2012, 18:27:37 »

Rozłożyłem silnik i ku mojemu zdziwieniu między dwoma łożyskami z lewej strony jest labirynt  ::)
Po kiego grzyba pchali tam labirynt, a nie uszczelniacz ... Czy można ten labirynt zastąpić uszczelniaczem, bo osobiście nie widzę przeciwskazań.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 07, 2012, 18:37:34 »

Tłok nie pasi od 487 ;)

Z korbowodem od 487 pasuje.

Tak, oryginalnie jest tam labirynt. W sumie to można zastąpić simmerringiem. Można spróbować dobrać na wymiar gniazda lub roztoczyć labirynt i w niego wstawić simmerring.
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 08, 2012, 08:16:36 »

Korbowód od 487 nie jest krótszy?
Labirynt też znalazłem w 250 Kivaczce. Pepiki mieli do nich chyba zaufanie ;D
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 08, 2012, 08:51:01 »

Problem w tym, że nia ma uszczelniaczy na wymiar łożyska 6304 ;/ nie ma uszczelniaczy 20x52 ;/
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 08, 2012, 09:01:52 »

Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 08, 2012, 09:39:50 »

Dzieki Marcin, na all nie mogłem znaleźć, teraz sprawa, czy mogę go założyć na zewnatrz, bo nie bede go wkładał między łożyska, bo go mogą poharatać. Czy wał będzie dobrze podparty jak wrzuce 2 łożyska obok siebie i uszczelniacz na zewnatrz ?


EDIT
Ma ktoś na stanie niepotrzebny sworzeń tłoka do 356 ?
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 08, 2012, 16:49:44 wysłana przez Mathini »
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 10, 2012, 20:21:55 »

Ja wsadziłem nowy labirynt i nie narzekam, przynajmniej wytrzyma dużo dłużej niż simering. Labirynty są różne, jedne puste w środku, a drugie "pełne". Jak masz pełny to możesz wytoczyć w nim miejsce na simering. A jak dasz 2 łożyska koło siebie i uszczelniacz na końcu to to łożysko które jest dalej mierząc od korbowodu nie będzie już miało tak dobrego smarowania jak przy standardowym rozwiazaniu.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 10, 2012, 21:00:36 »

toż to w tej 356 są łożyska takie jak w 487 :P
Możesz zaaplikować zamiast labiryntu takie ustrojstwo wyglądające jak labirynt a w środku jest simer. Nie wiem jak to fachowo się nazywa :P
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 11, 2012, 07:20:57 »

Dzięki Muczos za odpowiedź, czekałem na Twoją opinię. Nie będę raczej kupował nowego labiryntu, ma on szerokość 14mm, to wsadze 2 simery 7mm i nie trzeba będzie dystansować wału, a sprawa smarowania, to i tak będę lał 1:35/40, bo jak wiadomo tam jest tuleja w korbie zamiast łożyska. Myślę, że tak duży stosunek oleju powinien i to posmarować.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 12, 2012, 15:18:20 »

A co myślicie o rozwiązaniu łożysko, 2 simery, łożysko, jedynym problemem będzie nabicie z zewnatrz łożyska.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 634
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 12, 2012, 15:23:10 »

Jeden uszczelniacz wystarczy, tak jest w CZ 175 487 i to tam działa.
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 12, 2012, 15:26:16 »

Ale chodzi mi o zdynsansowanie wału, jak włożę jeden to będzie luz
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #22 dnia: Kwietnia 12, 2012, 15:35:52 »

toż to w tej 356 są łożyska takie jak w 487 :P
Możesz zaaplikować zamiast labiryntu takie ustrojstwo wyglądające jak labirynt a w środku jest simer. Nie wiem jak to fachowo się nazywa :P
Jeden uszczelniacz wystarczy, tak jest w CZ 175 487 i to tam działa.

Mathini chodzi nam o takie cuś jak ma 175
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=15ad130e3b39b206
Krążek z alu a w nim simmering :P
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #23 dnia: Kwietnia 12, 2012, 15:37:46 »

Nie, z prawej strony jest takie cudo, a z lewej jest LABIRYNT.  http://www.jawaczesci.pl/432,labirynt.html
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Kivaczka 175
« Odpowiedź #24 dnia: Kwietnia 12, 2012, 15:44:43 »

Zgadza się. Młodsza siostra 356 czyli 487 ma tam zamiast labiryntu zastosowany taki właśnie aluminiowy krążek z simeringiem po między dwoma łożyskami. Lepiej byłoby zastosować ten krążek od 487 niż pchać dwa simmery. To jest moje skromne zdanie :P
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
1 Odpowiedzi
2132 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 10, 2017, 18:23:04
wysłana przez Glider