Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 12:20:29
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jacek64 Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder  (Przeczytany 43185 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Jacek64 Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« dnia: Lutego 18, 2014, 19:41:50 »

No to w końcu wykonałem tą uszczelkę,powód jak zwykle prozaiczny,najpierw klient potem pasja,miałem do wykonania bardzo nietypową uszczelkę,foto zamieszczam,kompresor  dwuzbiornikowy a czujnik wyłącznika ciśnienia umieszczony w jednym,kilka wymienionych uszczelek wszystkie poległy. W dniu dzisiejszym po godz 17,klient zadzwonił zadowolony, stwierdził to jest to.A teraz meritum sprawy,uszczelkę do cz wykonałem z blachy 0,2mm, podaje kolejność,wyżarzamy miedź czyli zmiękczamy ją,wykonałem to nad palnikiem,grzejemy do koloru czerwonego,odkładamy nie wkładamy do wody!!!. Ma sama ostygnąć,następna czynność to trasujemy,następnie obrabiamy, pokazane jest to na zdjęciach.Sposób obróbki może być inny w zależności jakimi narzędziami dysponujemy,kiedy mamy uszczelkę gotową przed założeniem na kartery cieńko nakładamy smar grafitowy,wyjaśniam substancje ropopochodne odparują a grafit zostanie,tym samym wypełni niedoskonałości uszczelki. W latach 80tych robiłem takie uszczelki zapewniam,że 800 st celsjusza nie było straszne takim uszczelkom, osobiscie miałem taką uszczelkę w cz 175/487 zdejmowaną zakładaną x razy, uszczelka polegnie pod młotkiem łomem itd mechanika sadysty.PS. Zapomniałem dodać nie prostujemy blachy młotkiem stalowym,wykorzystujemy do tego celu młotek gumowy,ja zapomniałem zabrać z domu,więc wykorzystałem kawałek deski,po potraktownniu blachy młotkiem stalowym możemy od razu uznać ją za nie zdatną do dalszej obróbki.   http://www.sciaga.pl/tekst/20157-21-miedz_praca_przejsciowa
« Ostatnia zmiana: Listopada 28, 2022, 17:57:40 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 18, 2014, 19:54:00 »

Z aluminium nie próbowałeś robić ? skąd wsiąść taką blachę ?
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 18, 2014, 20:00:10 »

Pisz poprawnie,na złomie bez problemu znajdziesz, podstawy materiałoznastwa się kłaniają.
« Ostatnia zmiana: Lutego 18, 2014, 22:22:07 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 18, 2014, 21:32:48 »

Dobra robota. Ciekawe czy nie będzie się pocić.
P.s Tylko jak byś sam zaczął pisać poprawnie, bez upominania innych, było by idealnie.
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 18, 2014, 21:37:14 »

OK.Krycha dostałem kilka wiadomosci na pw tak napisane że nie wytrzymałem sam nie jestem poliglotą i jedną reką piszę a druga jest w połowie bez czucia.A co do pocenia,pierwsze Fiaty 126p,poj 600cm sześciennych miały uszczelki z bakelitu,silniki o pojeności 650cm sześciennych miały już uszczelki miedziane,wycofano się ze stosownia tych pierwszych uszczelek a zastosowano uszczelki pod cylindry z miedzi właśnie ze względu na małą trwałość oraz pocenie się tych pierwszych,tyle mam do dodania na temat pocenia uszczelki,jeśli odpowiedź jest wyczerpująca to jest mi bardzo miło.
« Ostatnia zmiana: Lutego 19, 2014, 01:00:54 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

renegade88

  • MEMBER JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1042
  • 472.5 i wszystko staje się łatwiejsze
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 18, 2014, 22:22:26 »

Wszystko ładnie, pięknie pomysł bardzo ciekawy, ale z jakiej grubości blachy ją wykonałeś?? Czy taka uszczelka nie jest za gruba (nie podnosi za wysoko cylków), jak to się sprawuje w motocyklu, wiesz coś na ten temat więcej.
« Ostatnia zmiana: Lutego 18, 2014, 22:25:51 wysłana przez renegade88 »
Zapisane
    Status GG
Prawo Jazdy A, B, C+E

Jawa song ---> http://w142.wrzuta.pl/audio/8TLNnSF77xH/jawa_song

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 18, 2014, 22:28:02 »

Czytaj,jest wszystko napisane,grubość 0,2mm po dokręceniu,będzie to około 0,18mm jest to grubość zbliżona do oryginału,więc jak może to wpływać na pracę silnika.
Zapisane

Jawor

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 112
  • staruszka 353
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 18, 2014, 23:00:04 »

Mnie bardziej intersuje sposób wycinania z środka i jakich narzędzi używać do precyzyjnego wykończenia.

Też robiłem taką uszczelkę tylko pod głowice do jawy 250. Bez dobrego zestawu pilniczków ślusarskich nie ma co się brać do tego. Benedyktyńska robota


Używasz piłki włosowej do wycinania takich uszczelek?
« Ostatnia zmiana: Lutego 18, 2014, 23:05:15 wysłana przez Jawor »
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 18, 2014, 23:33:10 »

Daj zbliżenie,zdjecia nr7, licząc od góry,widać tam wyrażnie frez palcowy a zmocowany jest w miniszlifierce.PS.Środek wycinałem ostrym,kutym wkrętakiem do pobijania,zostawiając około 1,5mm naddatku,reszta zdjęta została frezem,czas wykonania to około 90min,oczywiście dotyczy to uszczelki do cz bo ta pierwsza do kompresora to inna bajka,1mm grubości no i troszeczkę inny patent do obróbki,pilniki nie nadają się do obróbki  miedzi jest zbyt ciągliwa,zwłaszcza wyżarzona.
« Ostatnia zmiana: Lutego 20, 2014, 21:55:31 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Jawor

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 112
  • staruszka 353
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 19, 2014, 00:15:12 »

Ja środek nawiercałem po okręgu wiertłem chyba 4 lub 5. Później wykańczałem pilnikami.

miniszlifierka dobra rzecz.

kapitan zbik

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
    • Moje dwusuwy
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 19, 2014, 10:10:42 »

Rożnych rozmiarów blaszki miedziane czy też aluminiowe można kupić na allegro, jest tego w bród tzn. różne grubości, materiały, wymiary, itp. najwyraźniej jest na taki towar zapotrzebowanie wśród modelarzy.
Pierwsza z brzegu aukcja:
http://allegro.pl/0-2-mm-cienka-blaszka-blacha-miedziana-miedz-nowa-i3962585907.html
Kupowałem w zeszłym roku taki arkusik miedziany (ale grubszy, chyba 1,5mm) właśnie do wykonania uszczelki o kształcie dużej podkładki. Włożyłem ją do WSK 175 na łączeniu kolanka wydechowego z tłumikiem bo wszystkie sznurki azbestowe jakie tam wkładałem (nawet na silikon) były po chwili wydmuchiwane.
Robiłem metodą odrysowania kształtu cyrklem szkolnym (wystarczająco ładnie pisze po miedzi), później nawierciłem ze 20 otworków fi 1mm gęsto obok siebie wiertarką ręczną, później małym przecinaczkiem wyciąłem kształt, na końcu lekko oszlifowałem pilnikiem, ale oczywiście tak ładnie jak Jacek64 tego nie robiłem, tam nie musi być idealnie. Zajęło mi to ponad godzinę, akurat ja nie mam cierpliwości do takiej benedyktyńskiej pracy jak to ktoś trafnie określił i zwyczajnie jej nie lubię, tym bardziej jestem pełen uznania dla Jacka bo naprawdę elegancko to wyszło.
 
Zapisane
FSM Syrena 105L 1976r.
PZL WSK M21W2 Kobuz 1983r.
ROMET Ogar 200 1986r.
ROMET Pony 50-M-2 1987r.
była JAWA 638-0 1988r.

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #11 dnia: Lutego 19, 2014, 10:19:29 »

Myślałem swego czasu o wykonaniu takiej uszczelki,jednak skończyło się tylko na myśleniu  :D, pomysł i wykonaniu SUPER,nurtuje mnie tylko jeden problem ( a może jego brak?) ,przy standardowej uszczelce zawsze coś tam się poci,jak to wygląda przy miedzianej? Masz jakieś obserwacje?

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #12 dnia: Lutego 19, 2014, 16:22:14 »

Ja mam w Romecie taką uszczelkę tylko że pod głowicą to nic się nie poci . W sklepie roliczym takie uszczelki widziałem  http://allegro.pl/uszczelka-pod-glowice-zetor-25-i3961677081.html
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #13 dnia: Lutego 19, 2014, 17:12:00 »

Dzień dobry,zapewniam że miałem taką uszczelkę w cz 175/487 w latach 80tych,posiadałem również dwa fiaty 126P o pojemnosci silnka 600cm sześciennych z uszczelką bakelitową wymieniłem na dorobioną z miedzi i skończyły się problemy przedmuchów oraz zjawiska pocenia,po pewnym czasie kupiłem fiata 126p z silnkiem o pojemności 650cm sześciennych i tam już fabryka zastosowła uszczelki miedziane,właśnie z powodów jakie wcześniej już wymieniałem,w odpowiedzi.
« Ostatnia zmiana: Lutego 19, 2014, 17:54:56 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

trzaska456

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 180
  • Motórrrrrrr
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #14 dnia: Lutego 19, 2014, 17:33:58 »

Piszecie że pod cylinder blaszka ma mieć grubość 0,2mm a pod głowice ma mieć taką samą grubość czy powinna być troche grubsza? Kieyś w garażu znalazłem aluminową uszczelke pod głowice o komara to była ona grubsza niż te 0,2mm.
Zapisane
The sound of my "MACHINE" is like heartbeat to me...
"Motór nie umiera nigdy - motór jest wieczny"

renegade88

  • MEMBER JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1042
  • 472.5 i wszystko staje się łatwiejsze
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #15 dnia: Lutego 19, 2014, 23:49:49 »

Czytaj,jest wszystko napisane,grubość 0,2mm po dokręceniu,będzie to około 0,18mm jest to grubość zbliżona do oryginału,więc jak może to wpływać na pracę silnika.



Sorki jakoś mi przeleciał ten wymiar blachy, więc zwracam honor, a pytając się jak to się sprawuje w motocyklu miałem na myśli to co kolega Holger. montowałeś już ją w motocyklu??
Zapisane
    Status GG
Prawo Jazdy A, B, C+E

Jawa song ---> http://w142.wrzuta.pl/audio/8TLNnSF77xH/jawa_song

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #16 dnia: Lutego 19, 2014, 23:51:03 »

Czytaj dokładnie jest wszystko.
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #17 dnia: Lutego 20, 2014, 10:29:26 »

0,2mm Nie za mało?
Moim skromnym zdaniem za mało.
A co do "pocenia" to: Nie prościej zrobić samemu uszczelnienie z gambitu/klingielitu?
Łatwiej to to się obrabia. Nie trzeba dawać innych silikonowych wynalazków i też może być niejednorazowa.
Zapisane

Jawor

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 112
  • staruszka 353
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #18 dnia: Lutego 20, 2014, 13:09:31 »

Cytuj
Nie trzeba dawać innych silikonowych wynalazków i też może być niejednorazowa.


żadna uszczelka  nie będzie lepsza od miedzianej w miejscach gdzie działają wysokie temperatury. Jest o wiele pewniejsza i posiada pożądane właściwości jak przewodność cieplna i rozszerzalność.

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #19 dnia: Lutego 20, 2014, 13:42:28 »

0,2mm Nie za mało?
Moim skromnym zdaniem za mało.
A co do "pocenia" to: Nie prościej zrobić samemu uszczelnienie z gambitu/klingielitu?
Łatwiej to to się obrabia. Nie trzeba dawać innych silikonowych wynalazków i też może być niejednorazowa.

Z ostatnim twoim zdanie muszę się zgodzić bo wcześniej w cz miałem klingielitu to z 5 razy cylinder ściągałem i zakładałem to żadnych przedmóchów nie miałem , tylko jak oddawałem do szlifu to zapomniałem że uszczelkę też dałem ...
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #20 dnia: Lutego 20, 2014, 15:35:26 »




żadna uszczelka  nie będzie lepsza od miedzianej w miejscach gdzie działają wysokie temperatury...

Wysokie temperatury? To może pod głowicą?
Pod cylindrem, przy kanałach przepłukujących to chyba więcej niż 100°C nie ma? A jeżeli jest to może niewiele ponad.
Miedź pod głowice lub wydechy - jak najbardziej.
Kiedyś w CZ taką miałem bo trudniej było o blachę alu niż miedzianą. Dziś przy łatwym i tanim dostępie do uszczelek alu - samodzielne robienie z miedzi to takie trochę "wyważanie otwartych drzwi"
Ale jeśli ktoś lubi i ma czas... to czemu nie.  8)
Tylko tak się zastanawiam czy na styku Al/Cu nie zachodzą jakieś dziwne, nieporządane reakcje elektrochemiczne? Jak w takowych połączeniach w energetyce.
Zapisane

renegade88

  • MEMBER JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1042
  • 472.5 i wszystko staje się łatwiejsze
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #21 dnia: Lutego 20, 2014, 16:06:48 »

Czytaj dokładnie jest wszystko.


Faktycznie, jaki ja kurna zakręcony byłem, że to czytałem i przeoczyłem. Sorki i zwracam honor:) 
« Ostatnia zmiana: Lutego 21, 2014, 04:44:52 wysłana przez renegade88 »
Zapisane
    Status GG
Prawo Jazdy A, B, C+E

Jawa song ---> http://w142.wrzuta.pl/audio/8TLNnSF77xH/jawa_song

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #22 dnia: Lutego 20, 2014, 17:20:23 »

Jeśli zamkniemy,miedź z aluminium odcinając dostęp tlenu nie ma opcji reakcji. W elekryce oraz elektronice jest to niewskazane z powodu przeływu prądu o róznym stopniu natężenia i powstaje zjawisko galwanizacji w połączeniu z tlenem i nie tylko,takie zjawiska nie występują  pod cylindrem cz oraz jawy.A tak poglądowo muszą wystąpić dwa procesy jednocześnie chemiczny w połączeniu z przepływem pradu o dużym natężeniu kto cynkował miedźiował itd powinien cokolwiek wiedzieć na ten temat.  http://pl.wikipedia.org/wiki/Galwanizacja
« Ostatnia zmiana: Lutego 26, 2014, 19:30:28 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 06, 2014, 22:58:22 »

Hmm a ja tam nie dałem chyba zadnej uszczelki, tylko preparat typu Loctite.
Pomysł z miedzią bardzo dobry.
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 06, 2014, 23:06:01 »

No to jest mi miło że może jeszcze ktoś wypróbuje coś co ja stosowałem w latach 80tych i nigdy nie zawiodło.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
15 Odpowiedzi
13926 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 16, 2016, 14:01:03
wysłana przez Rozztocz
7 Odpowiedzi
4899 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 24, 2015, 20:38:45
wysłana przez Jacek64
9 Odpowiedzi
3361 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 19, 2016, 09:05:46
wysłana przez Jacek64
7 Odpowiedzi
1435 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 18, 2022, 22:19:22
wysłana przez holger RIP
1 Odpowiedzi
924 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 10, 2023, 21:47:29
wysłana przez marian