Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 12:23:28
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba  (Przeczytany 2097 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« dnia: Czerwca 10, 2023, 20:45:59 »

 ;D  Więc sprawa ma się tak CZ nie jest moją własnością a szkoda  >:(  mam  w tej CZ zrobić silnik i elektrykę żeby odpaliła i wyjechała o własnych siłach  ;D  estetyka pozostaje w gestii zleceniodawcy jak wyciągnę silnik i faktycznie będzie dziewica to postaram się udokumentować zdjęciami i opisami remont tego silnika jak to ja  ;)  . Przebieg z licznika jest bardzo niski tylko że CZ ma 40 lat jest 1983 roku aż sam jestem ciekaw jak wygląda środek silnika po takim czasie postoju  ;D  .
Zapisane

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 940
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 10, 2023, 22:00:27 »

Fajny stodolniak  ;D
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 10, 2023, 23:44:12 »

A jednak!
Zapowiada się ciekawa relacja...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 11, 2023, 20:22:35 »

Coś tam działem w temacie  ;D  silnik o dziwo fatycznie jest dziewiczy z przebiegiem raczej takim jak na liczniku czyli niecałe 4000 tysiące km albo nie wile większym  ;D  przylgnia na karterach pod cylindry gładka jak pupcia niemowlaka  ;D  miałem nadzieję że nie będę musiał silnika z ramy wyciągać ale niestety ktoś zrobił kuku pierścieniom na prawym cylindrze a potem obecny właściciel próbował odpalić i jakimś cudem się mu to udało i dokończył dzieło dewastacji  >:(  kawałki pierścieni na pewno zalegają w komorze więc podejmę próbę wypłukania i wydmuchania pozostałości pierścieni z komory  ;D  części dzisiaj zamówiłem w Czechach i będę działał , tłoki zamówiłem czeskie ale na drugi szlif bo się nie wyrobię z wymiarem na pierwszy po takiej dewastacji cylindra kawałkami pierścieni  :(  .
Zapisane

broda

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • żółta strzała CZ 175 477 Sport
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 12, 2023, 07:43:19 »

Z tym płukaniem komory korbowej to trochę ryzyko, ja bym go połowił, łożyska a w szczególności uszczelniacze po tylu latach są i tak pewnie słabe. Przy kosztach tłoków i szlifu to cena gratów do dołu silnika jest niewielka ( oczywiście zakładając, że wał jest ok) 
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 12, 2023, 08:17:12 »

Broda uszczelniacze to jest sprawa oczywista więc nawet nie wspominałem na razie o wymianie  ;D  epokowe są jednowargowe i słabe jakościowo więc w Czechach nawet nie zamawiałem uszczelniaczy mają oryginalne  ;D  łożyska sprawdzę po zdjęciu uszczelniaczy jak będzie taka potrzeba to wymienię  ;D  na razie muszę ten klocek wyrwać z ramy .
« Ostatnia zmiana: Lipca 12, 2023, 08:20:04 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 12, 2023, 19:10:28 »

Jakoś wyrwałem ten klocek z ramy  ;D  wyczyściłem silnik z zewnątrz i wewnątrz , środek komór został wymoczony w nafcie i o dziwo nafta przez uszczelniacze nie przeszła  ;D  następnie pistoletem do przedmuchiwania z bardzo długą końcówką i ciśnieniem 12 atmosfer przedmuchałem komory po uprzednim wyjęciu uszczelniaczy żeby wydmuchać doszczętnie wszystko z zewnętrznej strony łożysk i komory od wewnątrz żeby wydmuchać jeśli by coś było i było a co pokazałem jak na dłoni  ;D  łożyska zostają , życzył bym sobie żeby nowe tak wyglądały po 40 blatach brak korozji , efektu łuszczenia bieżni i kulek , obracają się gładko , cicho i nie mają luzu, korby też ani grama luzu nie mają   ;D  jutro sprawdzę biegi , jeśli wszystkie będą wchodzić gładko to silnik nie będzie połowiony  ;D  .
Zapisane

broda

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • żółta strzała CZ 175 477 Sport
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 12, 2023, 21:07:52 »

Z tymi uszczelniaczami wału to mam taki trochę "uraz" bo u mnie są montowane odwrotnie (od strony komory korbowej) i u mnie właśnie po odpaleniu silnika po 20 letnim postoju w krótkim czasie puściły, choć mogły się do tego też przyczynić spore luzy na łożyskach. Tak czy tak trzymam kciuki za reanimację serducha.
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 13, 2023, 17:21:02 »

Działam sobie dalej , części zamówione dojechały nie wszystko ale prawie  ;D  doprowadziłem gaźnik do stanu używalności  ;D  tak był wygięty na przylgni ze aż przekładka ebonitowa nie wytrzymała więc przylgnię przeszlifowałem i jest normalna czyli prosta , następny dylemat miałem z dyszą główną 105 wkrętakiem nie było możliwości wykręcenia tak zaśniedziała , wyprasowałem całość z gaźnika i dopiero dałem radę wykręcić dyszę  ;D  dysze założyłem nowe 55 wolnych obrotów i główną 105 , przepustnica ,iglica i pływak też zamontowałem nowe  ;D  jak to ja zrobiłem zdjęcia .
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 13, 2023, 17:23:54 »

Na dzisiaj to by było na tyle  ;D .
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 14, 2023, 20:00:34 »

Jeżeli silnik nie cieknie nigdzie i faktycznie skrzynia działa dobrze to ja bym tego nie połowił, założyć nowe uszczelniacze i jeździć. Bieżnie luksusowe :D

Aha... Nawet tych brisków nie wkręcaj :P Przestałem już liczyć komplety tych świec, padają jedna po drugiej. W poprzednim tygodniu w zasadzie od jabłonowca się zastanawiałem o co chodzi, że tak słabo chodzi na wolnych, na trasie jadę i powyżej 110 mi nagle słabnie i jakoś dziwnie się zachowuje. Nawet kontaktrona wywaliłem na elektronika no i masz, sprawdzam świece - walą iskrę ale obudową a nie elektrodą. Kochane, czeskie briski. Wytrzymały całe 4721km... A raczej bym powiedział, że szósta para w tym motorze cudem o tyle przeżyła, bo wcześniejsze nagle po prostu przestawały dawać iskrę. Te świece są jak tani czeski rum.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Makaron

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 122
  • Cz 350 472-6 jawa 350TS
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 14, 2023, 20:49:53 »

Nie tylko brisk. Iskry 2 wytrzymały w mojej wsk średnio po 150km. NGK w jawie w tamtym sezonie zjadła. 6 szt. Pani w sklepie powiedziała że dziś takie robią. 30 lat temu miałem MZ 250 trophy była w niej świeca Bosch. Jeżdzilem 2 lata potem kupiłem MZ 250 ts założyłem tą z tropika. Tłukłem tą MZ 250ts całe czasy kawalerskie łacznie z wycieczkami z obecną żoną. To chyba 9 lat było. Na tej samej świecy jest po dziś dzień. Odkrecasz paliwo włączasz kluczyk palisz i jedziesz. Kiedyś robili żeby działało. Dziś robią żeby sprzedać.
Zapisane

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #12 dnia: Lipca 14, 2023, 21:00:52 »

U mnie ngk wymieniłem profilaktycznie po 20 tys mimo że były ok dla mnie ngk to bardzo dobre świece  :)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Ez57

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Jawa 350 TS 638.1
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #13 dnia: Lipca 14, 2023, 21:35:41 »

Jak zakładasz nową świece, to powinno się ją wygrzać przez doprowadzenie silnika do temperatury pracy.
Jak odpalisz tylko na chwile na nowej świecy, to potrafi się zebrać niewypalony nagar na stożku po którym "ucieka" potem iskra.
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 14, 2023, 21:39:12 »

Z własnego doświadczenia potwierdzam że Brisk jest kiepski. W mojej CZ miałem problemy z odpalaniem,pracą na wolnych i takie tam cuda. Wymieniłem świece na NGK i problemy zniknęły
.
Zapisane

szkodnik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 134
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 14, 2023, 21:57:36 »

NGK jest w porządku ale podobno zdarzają się podróbki. Trochę tego montuje do samochodów i nigdy nie było problemów. Co do wygrzewania świec to uważam to za mit. Prawie zawsze po zamontowaniu nowych świec kontrolnie odpalam silnik i jeżeli wszystko jest w porządku to zaraz go gaszę i jak dotąd żadna świeca od tego nie padła.
Zapisane

125AREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 100
  • jawa 634 i typ 23 cz 472.6 wsk m06b1 , 3x romet
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #16 dnia: Lipca 14, 2023, 23:03:15 »

To niestety nie mit , ja zawsze wygrzewam i zmieniam co 10000km nie mam problemów z ngk .
Zapisane

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #17 dnia: Lipca 14, 2023, 23:25:28 »

Kupiłem w 2011 cezete która stała z 15 lat w komorce że zdjętymi cylindrami. Po przywiezieniu do domu wydmuchałem sprężonym powietrzem zdechłe myszy z komory wału, założyłem do wylatanych cylindrów jeden nowy tlok wszystkie pierścienie, nowe sworznie i łożyska w koszyczkach zamiast igiełek. Dołu niedotykalem. Wyczuwalne byly juz luzy na wale pomimo to przejechałem przez jeden sezon prawie 5 tys kilometrów na takim wylatanym silniku. Lekko nie miała, jeździłem na służby do ciechocinka nocami 160 kilometrów w jedną stronę,  110 z licznika nie zchodzilo.  Według wskazań licznika miała przejechane grubo ponad 30 tyś,  jak ją sprzedawałem nadal jeszcze działała.  Dodam że zapłon i instalacja 6v i platynki a przecież wg współczesnych trendów tak się nie da jeździć  :P
Zapisane

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3269
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #18 dnia: Lipca 15, 2023, 01:09:32 »

U mnie ngk wymieniłem profilaktycznie po 20 tys mimo że były ok dla mnie ngk to bardzo dobre świece  :)
O to to to to
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #19 dnia: Lipca 17, 2023, 18:11:57 »

Coś znowu zdziałałem  ;D  czyli lagi zostały doprowadzone do użytku , założyłem nowe uszczelniacze zalałem olejem i założyłem harmonijki a do nich rureczki z przewodami odprowadzającymi powietrze do główki ramy  ;D  cylindry odwiozłem do kolegi żeby zrobił szlif jedna rzecz mnie dzisiaj tylko wkurzyła bo w zestawie przysłali z tłokami sworznie przelotowe a nie ślepe  >:(  ale jakieś zapasy mam to się założy , uszczelniacze też założyłem no i uszczelnienie wałka zdawczego na uszczelniaczu jak mam w swoich Knedelkach i się sprawdziło więc nie omieszkałem i do tego silnika taki mój patent założyć  ;D  jak to ja zrobiłem dokumentację zdjęciową  ;D  .
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #20 dnia: Lipca 18, 2023, 21:03:52 »

Działam sobie dalej  ;D  odebrałem cylindry po szlifie a przy okazji zrobiliśmy z kolegą pomiary tłoków obecnej Czeskiej produkcji i oryginalnych epokowych oczywiście nowych  ;D  i jestem mile zaskoczony przy podgrzaniu tłoka obecnej produkcji do temperatury 120 stopni tłok powiększył swoją średnicę o 0,1mm prawie dotrzymał kroku epokowemu który to przy tej samej temperaturze powiększył swoją średnicę o 0.09 setek , wychodzi na to że parametry stopu są bardzo porównywalne ale i tak stary epokowy pozostaje górą o 1 setkę   ;D  doprowadziłem dzisiaj klamki i korpusy klamek do stanu używalności oczywiście już są założone i na koniec przednie amortyzatory zostały przykręcone  ;D  daję też jeszcze załącznik do  strony na jakiej kupiłem tłoki i taka mała zgaduj zgadula  ;D  jakie sworznie powinny być w  tym zestawie skoro opisane są że pasują do CZ 350 472  ;D   https://www.4jawa.com/produkt/561/tloki-58-50mm-pierscienie-sworznie-16mm-jawa-350 niestety zestaw ma sworznie przelotowe więc do CZ 350 472 nie pasuje w 100 procentach bo sworznie powinny być ślepe  ;D  w opisie nie ma jednego słowa że w zestawie są sworznie przelotowe a z jednego zdjęcie nie ma możliwości wywnioskować jakie sworznie są bo drugiej strony sworznia nie widać  >:(  ja akurat wiem jakie powinny być ale jeśli kupi ten zestaw mechanik tylko z nazwy i zamontuje sworznie przelotowe to niestety będą problemy z silnikiem .
« Ostatnia zmiana: Lipca 21, 2023, 05:02:59 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #21 dnia: Lipca 19, 2023, 18:07:11 »

Walczyłem dzisiaj z instalacją , przód zrobiony pozostało jeszcze przykręcić i podpiąć kierunkowskazy  ;D  tył będę robił po wsadzeniu silnika do ramy .
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #22 dnia: Lipca 19, 2023, 21:47:52 »

Jacek skąd wziąłeś przedni wyłącznik stopu do Čezety? Wygląda jak nowy
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #23 dnia: Lipca 20, 2023, 07:34:29 »

Marcin z szuflady wziąłem  i jest nowy  ;D tylko że to już ostatni  >:(  dostałem kiedyś 4 sztuki i niestety już się rozeszły .
« Ostatnia zmiana: Lipca 20, 2023, 08:29:15 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Jacek64 remont CZ 472,5 kulawej dziewicy chyba
« Odpowiedź #24 dnia: Lipca 20, 2023, 10:18:44 »

Marcin z szuflady wziąłem  i jest nowy  ;D tylko że to już ostatni  >:(  dostałem kiedyś 4 sztuki i niestety już się rozeszły .
A już myślałem... Mój chyba będę reanimował, bo są szanse że się da :)
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)