Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Szybka interwencja => Wątek zaczęty przez: mirageg3 w Kwietnia 18, 2015, 19:51:35
-
Jako, że nazbierało mi się trochę gratów do cezetki postanowiłem sobie zbudować przyczepkę z tego co w garażu. Wczoraj odbyłem pierwszą próbę na drodze i niestety nie za bardzo da się z tym jechać. Zlot się zbliża a ja chyba będę musiał rozejrzeć się za jakimś kufrem. Zerknijcie na filmik, może komuś wpadnie do głowy jakiś pomysł jak rozwiązać ten problem.
Przyczepka na dziurach zaczyna się bujać tak jak na filmiku. Na wszystkich połączeniach zero jakichkolwiek luzów. Bujnięcie na przyczepce przenosi się na ramę, która minimalnie pracuje albo na odwrót, buja się bo rama nie jest wystarczająco sztywna. Początkowo zaczep był przymocowany tylko w miejscu mocowania gmoli, dospawałem więc wzmocnienia przykręcone w miejscach mocowania tłumików ale niczego to nie zmieniło. Większość przyczepek ma ramę poprowadzoną pod bagażem a nie nad jak w moim przypadku może tu tkwi błąd. Link do filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=r4mOI-y9Z8w&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=r4mOI-y9Z8w&feature=youtu.be)
-
Większość przyczepek ma ramę poprowadzoną pod bagażem a nie nad jak w moim przypadku może tu tkwi błąd.
Też tak myślę. Sytuację powinny poprawić dwa usztywniające łączniki, poprowadzone od dołu ramy do zaczepu.
-
Witaj!
Pomysł jak dla mnie przedni, podoba mi się , powodem twojego zmartwienia są zapewne zastosowane płaskowniki. Musisz zastapić je jakimiś kształtownikami aby nadawały sztywności. Bagaż ma trochę podniesiony środek ciężkości do wektora sił pionowych wydumanej przyczepki, dość lelawę wsporniki zaczepu i tak będzie bujało. Zaczep holownika ma być sztywny jak cały holownik.
Pozdrawiam. S
-
Tak jak Stan pisze zamiast płaskowników rurki, albo kształtki. Na pewno wysokość środka ciężaru ma znaczenie.
-
Zgadza się, profil zamknięty na pewno będzie sztywniejszy ale i te płaskowniki ( 6 mm) są na tyle sztywne że rama motocykla pracuje. Obawiam się, że ich wymiana na rurki nie wystarczy.
-
A mnie sie wydaje że jak na przyczepke, to tu jest stanowczo za duże koło ::)
-
Środek ciężkości masz zdecydowanie za wysoko, środek ciężkości przyczepki musi być dużo niżej od tegoż motocykla, bo to motocykl ma prowadzić przyczepke, nie odwrotnie. Jakbyś zastosował dodatkowy uchwyt przegubowy na dole to mogłoby to pomóc.
-
a tak apstrachując to ja z kamieńska do domu zajechałem na jednym baku a mam daleko. Po jaki grzyb Ci tyle wachy?
-
Nie jest to wina zastosowania płaskowników,choć kształtownik byłby lepszy.Ewidentnie przyczepka jest za wysoka.Nawet jakby koło było mniejsze to i tak za wysoko są te kanistry.
-
W zeszłym roku zbudowałem przyczepkę z silnikiem,którą mocowałem do roweru.Mocowanie miałem zrobione od najniższego punktu z przodu ramy ku górze wygiętą w łuk rurką,a przegub miałem pod siodełkiem.Fakt,że była dość niska( koło od taczki),więc środek ciężkości był nisko.Nie miałem takiego problemu z bujaniem na boki jak w Twojej przyczepce,pomimo tego,że ona napędzała zestaw.Może tu tkwi problem,że dół ramy przyczepki nie ma podparcia??
-
a tak apstrachując to ja z kamieńska do domu zajechałem na jednym baku a mam daleko. Po jaki grzyb Ci tyle wachy?
:) , kanistry są rozcięte, wachy w nich nie będzie. Miały to być po prostu kufry.
-
a tak apstrachując to ja z kamieńska do domu zajechałem na jednym baku a mam daleko. Po jaki grzyb Ci tyle wachy?
:) , kanistry są rozcięte, wachy w nich nie będzie. Miały to być po prostu kufry.
Fajny patent,też o takim myślałem...
-
Pokombinuje jeszcze, jak nic z tego nie wyjdzie to najwyżej będzie stał nowy mebelek w domu ;) .
Wydaje mi się, że pomysł Mathini z dwoma przegubami może być faktycznie jakimś rozwiązaniem.
-
Popatrz jak inni to robią:
https://www.youtube.com/watch?v=SCPAGaj3Ux4#t=45 (https://www.youtube.com/watch?v=SCPAGaj3Ux4#t=45)
Może tu znajdziesz natchnienie i rozwiązanie tego problemu.
Przyczepka powinna być "wleczona" czyli koło jak najdalej z tyłu i "łapana" za dolną część.
Tak przynajmniej mi się to widzi.
-
Przesuń te kufry-kanistry do przodu,tak żeby środek ciężkości znalazł się pod linią łączącą środek koła z zaczepem,tak schematycznie to w zielonym polu,im niżej tym lepiej i wytnij wszystko to co jest niepotrzebne a jest wysoko i z tyłu .
-
Piękna grafika Paweł ;D
-
Tak na szybko w paincie zrobiłem,niestety,rysowanie ołówkiem wychodzi mi lepiej :)
-
Dzięki Panowie za wszystkie rady. Na razie wstrzymuję zabawę przy przyczepce i skupiam się na jakichś kufrach do mojej cezetki.
Wymiana płaskowników na rurki nie przyniosła poprawy, tak samo jak połączenie przegubu z dolną częścią ramy. Montaż drugiego przegubu w ogóle nie wchodzi w grę bo wtedy przyczepka nie będzie "pracowała" góra-dół. Wygląda na to, że faktycznie muszę znacznie obniżyć środek ciężkości a i nie wiem czy masa (około 40 kg) całości nie jest za wysoka.
-
Masa nie jest tak istotna.Przypatrz się konstrukcji przyczepek motocyklowych,one praktycznie leżą na glebie.
-
Witam. Przymierzam się do budowy przyczepki ciągnionej. Dzięki Blendersowi który podesłał mi link do tematu poruszanego już na forum puki co nie zakładam nowego wątku. Mam pytanie czy ktoś z was przerabiał temat budowy takiej przyczepki własnego pomysłu chętnie poznam wasze doświadczenia z pewnością przydatne będą dla mnie. Miregeg3 może od 2015 zbudowałes coś ciekawego?
-
Nie, nic nowego nie powstało. Kanistry jeździły ze mną przez jakiś czas jako kufry a przyczepkę sprzedałem razem z cezetką z przeznaczeniem jako ozdoba garażu.
-
Rozumiem. Ja z kufrów przeszedłem na sakwy. Zniknął problem z przekładaniem kufrów z jednego sprzętu na drugi, ciśnieniem jak są puste. Uniwersalne pasują do wszystkiego nawet do komara. Pakowne jak kufry. Ale pojawił się nowy pomysł na przyczepę. Bo dziś wolę kupić motocykl niż pava. Ceny oszalały. Cóz może coś się urodzi.
-
Ja mam uniwersalne kufry i stelaże Krauser K1 na wszystkich "wyjazdowych" motocyklach.Są wzajemnie wymienne i to się sprawdza.
-
Proszę usunąć pierwsze zdjęcie z postu.
-
https://www.youtube.com/watch?v=lTeNwmngao4
;)
-
Ooo. Pomysły splywają. Coś się podpatrzy coś się poprawi coś wytnie coś sklei i ulepimy coś do wiosny.Malina, te kanciaste skrzynki Raczej słabo by pasowały do knedli ale rozwiązania konstrukcyjne na wysokim poziomie. Kontówka była w robocie pierwsze cięcia wykonałem. Niebawem postaram się jakiś wątek założyć dla potomnych.
Ps. Chyba że Dziadek Jacek każe usunąć wątek z uwagi na profanację .
-
Tu masz jeszcze coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/przyczepka-rowerowa-transportowa-bagazowa-wozek-do-roweru-sztywny-30kg-14087514275?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=NTBiNWMzZWEtODAzNC00NjdjLTk0MTAtZmM0ZTdjYTQ1NmMxAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=7cfd6622-5114-41d9-842b-2c0a785e6aa0
30 kg to całkiem nieźle tyle tylko że bez wahacza to może być słabo.
-
Mirageg przy tej konstrukcji, długości i wielkości koła to wahacz jest tu zbędny. Kazda wskazówka jest do przemyślenia i wdrożenia do planu działania. Zasada nie wyważac otwartych już drzwi jest na czasie.
-
Jest i z wahaczem:
https://allegro.pl/oferta/przyczepka-rowerowa-transportowa-bagazowa-wozek-do-roweru-sztywny-35kg-12495878797?bi_s=ads&bi_m=showitem:mobile:top:active&bi_c=MjJhY2M5NzYtNWEwZC00ZTljLWEyMmYtNDcxZjI0Yzg5OTE3AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=f7f45a01-3318-47af-a5ac-1e3afb875478
-
Malina, te kanciaste skrzynki Raczej słabo by pasowały do knedli ale rozwiązania konstrukcyjne na wysokim poziomie.
Myśle ze przy TS nie wyglądało by to źle, można przecież wykorzystać inne kufry/skrzynki
-
Do trampa jak znalazł.