Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 19, 2024, 05:20:28
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno  (Przeczytany 11310 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #25 dnia: Marca 03, 2009, 17:05:46 »

kolego to ze zap... to nie świadczy o tym ze ma kompresje  . miałem przypadek ze n zajechanym silniku jawa jechała więcej niż jak na drugim co miałem po naprawie
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #26 dnia: Marca 03, 2009, 17:45:47 »

Wysokoobrotowe wyczynowe silniki dwusuwowe mają bardzo małą kompresje w porównaniu do wolnoobrotowych uzytkowych maszyn. Zauważ,że Jawy mają 3 pierścienie a taka aprilia czy honda nsr 1 tylko. Ale one moc uzyskują z obrotów i konstrukcji wydechu. Nie możliwe jest,żeby tłok miał 58 mm- nie ma takich tłoków. Gdyby miał 58 mm i cylinder 58 mm to musiałbys go młotkiem chyba przesuwać. Nie wspomnę już o tym jakim cudem upchnąłbyś pierścienie na wymiar cylindra 58,25....
Cylindra nie mierzymy suwmiarką- suwmiarką to sobie można zmierzyć wiertło. Cylinder mierzymy średnicówką mikrometryczną.

Zapisane

grom

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #27 dnia: Marca 03, 2009, 17:52:11 »

Dokładnie jawsim suwmiarką nie zmierzymy cylindra ale tłoki i owszem i naprawdę spotkałem się z tym że nowy tłok miał 8 setek mniej niż powinien więc jeśli dodamy do tego lekko zużyty cylinder daje nam to sporą dziurkę i kompresji brak.
Zapisane

mayam32

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 03, 2009, 18:59:01 »

Jawsim, niedysponuje tak dokladnymi przyzadami pomiarowymi jak średnicówka mikrometryczna. zmienilem pierścienie i zgadnijcie cos się stało....
Pali tak jak paliła kurewsko cięzko....
Odrazu mowie ze taraz mam zalozone pierscienie nominalne...
ktos wczesniej wspominal o ssaniu... jak mozna sprawdzic czy dziala poprawnie?
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #29 dnia: Marca 03, 2009, 19:14:29 »

zwiększałeś poziom paliwa w ga¼niku??
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

mayam32

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #30 dnia: Marca 03, 2009, 19:17:20 »

 zwiększyłem i dalej nic jutro bede probował palić ją na wasze sposoby moze to cos da.
Zapisane

grom

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #31 dnia: Marca 03, 2009, 21:36:28 »

kolego jednak ty dalej swoje to że teraz założyłeś nominał to pewnie że nic nie dało we¼ pożycz gdzieś te przyrządy bo naprawdę się napracujesz to przy zapłonie potem przy ga¼niku itd a jak nie zapalała tak i nie będzie powiedz mi jeszcze bo do tego wrócę jak sprawdziłeś szczelność przegrody na wale? Naprawdę dobrze ci życze i twojemu motocyklowi ale posprawdzaj to i nie rób tak jak robisz
pomyśl masz lekko żuzyte cylindry niby tego nie widać kupiłeś nowy tłok ale nie znasz jego wymiaru a teraz kupuje się i nie trzymają parametrów czyli np 10 setek żuzycie cylindra plus z 5 setek mniejszy wymiar tłoka i masz na starcie przedmuch i żebyś nie wiem co cudował to nic z tym nie zrobisz tak jak kombinujesz.
Zapisane

mayam32

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #32 dnia: Marca 04, 2009, 13:59:02 »

grom no to mnie uswiadom jak mozna sprawdzic szczelnosc na przegodzie nie wiem zobacze te wymiary..(znowy zwalac cylindry...) <crybaby>
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #33 dnia: Marca 04, 2009, 14:09:04 »

to zrób inaczej zatkaj wlot powietrza ręką i kop aż poczujesz benzynę na ręce( powinna się pojawić przy max 3 kopnięciu jak sie pojawi włacz zapłon i kop powinna odpalic
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

grom

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #34 dnia: Marca 04, 2009, 14:43:21 »

Kolego toż sam pisałeś że jest szczelna na 100% więc pytam jak to sprawdziłeś? Ot taki dociekliwy jestem. Zrób jak kolega wyżej napisał jeśli nie zapalisz to zrób ten szlif no i niestety cylindry trzeba zdjąć . Powodzenia
Zapisane

mayam32

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #35 dnia: Marca 04, 2009, 18:35:26 »

grom gdyby nie była szczelna to by nie miala kompresji tak jak zauważył kolega. Gdyby nie miała kompresji to by miala niski stopien sprężania(sam do tego doszedłem <thumbup>) a mierzylem sprezanie (nazwy przyzadu nie pamietam) i według danych na forum (dane techniczne (warsztat)) powinno ono wynosic ok 10.2 a w mojej jawie wynosi ono ok 8.8. Wychodzi na to ze jednak kompreche ma. gustaw Sprawdzałem tak jak mi doradziłeś benzyna pojawia sie po 4-5 kopnieciach przy bardzo mocnym stzrale po 2-3. próbowałem ją uruchomic w ten sposób:
1 kranik
2 ssanie
3 zapłon
4 pompowanie
5 strzał
 zgadnijcie co się stało..
zapaliła po 5 strzale  <lol> jak dla mnie to sukces po przedtem musialem sie sporo nakopać (20-30 razy najmniej)
mało tego udało mi się to bez szlifowania cylindrów <punk>
normalnie dumny z siebie jestem że założyłem konto na tym forum:)
Pozdrawiam
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #36 dnia: Marca 04, 2009, 22:04:52 »

Kolego stopieñ spreżania to stosunek objętości cylindra do objętości spalania i jest wartościa stałą!
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #37 dnia: Marca 04, 2009, 22:44:05 »

wiesz ale to oznacza ze masz gdzieś nie szczelność  co do ciśnienia to jutro sprawdzę w zajechanym silniku mojej ts
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

grom

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #38 dnia: Marca 05, 2009, 08:29:46 »

Z tą przegrodą to jest własnie taki problem że nawet jak kompresja jest to jest problem z zasysaniem mieszanki z ga¼nika , jesli przegroda jest nieszczelna to tłoki przepompowują mieszankę z jednej komory w drugą tej pod tłokami a za chiny mieszanki nie chcą a jak silnik już zapali to obroty masz wyższe i wtedy już wszystko jest ok. Kurdę jak byś miał wyjęty silnik to możesz po zdjęciu cylindrów czegoś nalać w jedną komorę np benzyny jeśli po chwili pojawi się w drugiej komorze to wiadomo przeciek. i przy wyjętym silniku potem łatwo się tej benzyny pozbyć z silnika.
I żeby nie było tłumaczę dalej tłok idzie do góry robi poddciśninie na dole potem gdy tłok minie otwór dolotowy w cylindrze   nastepuje zasysanie mieszanki ale jeśli przegroda jest nie szczelna to nie masz podciśnienia i nie ma zasysania.
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #39 dnia: Marca 05, 2009, 08:40:27 »

Akurat przeciek z komory do komory zawsze jakis bedzie , wiekszy lub mniejszy . Chyba ze labirynt jest naprawde nówka . Bylo o tym w innym temacie na forum .
IMHO z mierzeniem szczelnosci labiryntu jest wielki problem zawsze bo jest to element bardzo trudno dostepny . W zasadzie jedno co mozna robic to wymieniac go profilaktycznie przy kazdym remoncie walu . Jak wal mamy na wierzchu i zdejmiemy czolo to mozemy sobie "pomacac" labirynt tak jak lozysko i zobaczyc czy on ma luzy czy nie i w jakich kierunkach , ale to nie jest mierzenie jego szczelnosci . Jesli ktos ma dobry sprawdzony sposob to chetnie uslysze jaki =)
Zapisane

grom

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #40 dnia: Marca 05, 2009, 09:07:42 »

No z tą przegrodą to prostę nie jest ,ale wszystko zaczyna wskazywać na nią lub na układ tłok cylinder, ale będzie już tych teorii bo ja się nie znam  :D :> bo są lepsi tacy co potrafią zremontować układ tłok-cylinder bez szlifu itp ciekawe co autor miał na mysli pisząc że wał był regenerowany może tu też jest jakiś prostszy sposób  <blink>
Zapisane

mayam32

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #41 dnia: Marca 05, 2009, 20:09:16 »

turbo nie skonczylo sie to na wymianie tylko tych łożysk... wymienione zostały faktycznie wszystkie łozyska oraz korbowody. wał został na nowo wyważony więc jest jak nowy.
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #42 dnia: Marca 06, 2009, 12:58:05 »

kolego muszę Cie zmartwić dziś mierzyłem ciśnienie i wynosi 8,4 zdjolem cylindry luz był spory próg również moja jawa przez to nie paliła czuje ze twoja tez tak ma
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

volf

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #43 dnia: Marca 16, 2009, 21:25:32 »

Witam! mam pytanie, co do labiryntu, ostatnio po remoncie trafił mi sie wał z labiryntem bez oringu na zewnętrznym obwodzie a drugi wał  ma oring??? Jak to się je? Co się stanie jak brak oringu? bo już sie pogubiłem:(
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
4 Odpowiedzi
4595 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 20, 2007, 14:19:15
wysłana przez moonraker
19 Odpowiedzi
8129 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 11, 2009, 12:56:44
wysłana przez Mofeix
Jawa 350 6v i Twin Sport

Zaczęty przez kamilek « 1 2 » Mechanika

42 Odpowiedzi
11280 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 13, 2009, 10:02:40
wysłana przez kamilek
3 Odpowiedzi
5023 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 10, 2014, 10:14:28
wysłana przez motomaciey
12 Odpowiedzi
999 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 28, 2023, 19:07:39
wysłana przez Wito