Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 12:02:16
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Trochę żwawsze żeliwo  (Przeczytany 6138 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jacek_L

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 09, 2023, 10:42:39 »

A dzięki, umknęło mi to wcześniej. W takim razie ograniczam się tylko do gratulacji :D

BTW jak do diabła umieszczasz cytaty? - u mnie nie działają.

Zwiń szybką odpowiedź na dole jeśli masz rozwiniętą.

Dokładnie tak:
https://www.jawacz.pl/index.php?topic=40603.msg398970#msg398970


Dzięki!
i przepraszam za offtop.


Wracając do tematu: czekam na wrażenia z testów :)
Zapisane
Aktualnie: Royal Enfield Himalayan, Enfield Bullet, Jawa 638.0
Wcześniej: Royal Enfield Classic, CBX 750F, Dniepr MT12, CZ 180 Roland, 3x Jawa 350, VN700, VN1500 i tak dalej...

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 09, 2023, 18:35:33 »

Z modyfikacji to napewno jeszcze wparoje tam gaźnik 30 mm przelotu jaki nie będę pisał bo to oczywiste że pwk dolot już jest przyszykowany pod niego
Zapisane
    Status GG

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 13, 2023, 20:15:06 »

Jako że dzisiaj skończyłem budowlane sprawy trochę wcześniej to oddałem się przyjemnoscia melduję że dół pieca już jest
Zapisane
    Status GG

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #28 dnia: Stycznia 17, 2023, 16:02:00 »

Dzisiaj dopiescilem dół silnika wyhonowalem cylindry pasowanie poszło na 5 setek wstępnie spasowalem górę silnika ,zostało trochę jeszcze https://youtu.be/-nkiFqgms-k   a to druga strona https://youtu.be/UdYZDSYy6bE 
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2023, 16:06:06 wysłana przez azbescik2 »
Zapisane
    Status GG

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #29 dnia: Stycznia 17, 2023, 16:53:35 »

Przyłożył się dziad do wału  :P niedługo odpal
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #30 dnia: Stycznia 18, 2023, 13:40:09 »

Jak że nic nie chce schnąć na budowie to trochę czasu.poswiecilem na zakupy i chyba mam już wszystko teraz trochę czasu na poskładanie no i jeszcze czekam na gaźnik i alternator z zapłonem
Zapisane
    Status GG

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 18, 2023, 14:17:49 »

Fajna modyfikacja ;D .
Czy walek napedu predkosciomierza z gietkim przedluzeniem jest do tego modyfikowanego silnika?

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 18, 2023, 15:16:32 »

Fajna modyfikacja ;D .
Czy walek napedu predkosciomierza z gietkim przedluzeniem jest do tego modyfikowanego silnika?

Raczej do małej cezetki 175
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 18, 2023, 17:56:42 »

Fajna modyfikacja ;D .
Czy walek napedu predkosciomierza z gietkim przedluzeniem jest do tego modyfikowanego silnika?
tak myślałem że zwrócicie na to uwage i odpowiem że  chodziło mi o samo koło zebate z 11 ponieważ takie jest potrzebne do zeliwa z pośrednim walkiem z 13 a taki walek cały napędu z 11 zdobyć graniczy z cudem więc kupiłem ten wypracowałem sam zebnik chwilą zabawy na tokarce z walkiem prędkościomierza z 350 i walek gotowy nawet siedzi już w silniku
Zapisane
    Status GG

michal_t

  • elektronik-programista
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 / Honda VT700C Wrocław
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 18, 2023, 19:38:51 »

Może trochę off topic: jak się skończył eksperyment z silnikiem gdzie tłoki pracowały razem?
Zapisane
    Status GG

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 19, 2023, 12:47:43 »

Tamten silnik stoi i kompletuje się do niego motocykl ten co w poście ma być do zwykłej jazdy trochę zwawszy. Dzisiaj zrobiłem tloki okna zostały wydłużone a zabezpieczenia są bez wąsów które czasem lubią się ułamać i zrobić bałagan w silniku pozatym sworznie zrobione na plywajace w piaskiem i w główce korbowodu
Zapisane
    Status GG

Qter88

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 37
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #36 dnia: Stycznia 19, 2023, 13:47:11 »

Nie wiem czy gniazda w tłoku nie są za miękkie aby zrobić sworznie pływające. Miałem przypadek że założyłem sworznie które wcisnąłem palcem w tloki i po 5000km miały taki luz w tloku że można było ruszać tłokiem wokół własnej osi.
Zapisane

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 403
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #37 dnia: Stycznia 19, 2023, 14:53:45 »

W kwestii fajnego zabezpieczenia sworzni to polecam spirolock. Po prostu super to trzyma. Tylko nie wiem gdzie kupić pasujące do jawy.

Co Cię skłoniło do zrobienia pływających sworzni ?

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #38 dnia: Stycznia 19, 2023, 15:28:30 »

Pływający swozen ma to do siebie że tlok w tulei lepiej się układabo ma większą swobodę w piascie i przezto równiej rozkladaja sie obciążenie generalnie najbardziej chodzi o rozklad sił , bardzo często manewr stosowany w japoni i to nie tylko jednośladowej a nawet np w oplu jest manewr zrobiony taki ze swozen jest na wcisk w główce korbowodu i pływa w piascie i nie jest niczym zabezpieczony
« Ostatnia zmiana: Stycznia 19, 2023, 16:09:25 wysłana przez azbescik2 »
Zapisane
    Status GG

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 403
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #39 dnia: Stycznia 19, 2023, 20:30:51 »

W silnikach samochodowych dość powszechne to było między innymi chrysler robił sworznie na wcisk w korowod.
Ciekawe czy te obecne tloki za szybko się nie wyklepią przy pasowaniu suwliwym sworznia.

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #40 dnia: Stycznia 19, 2023, 20:53:27 »

Tloki są orginalne mh dlatego wolałem robić pod nie tuleje nominalne bo inaczej bym się w to nie bawił  ;)
Zapisane
    Status GG

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 403
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #41 dnia: Stycznia 19, 2023, 22:06:14 »

Honowałeś tuleje w główce korbowodu i otwory na sworzeń w tłokach czy zostawiłeś powierzchnie gładkie po rozwiertaku ?

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #42 dnia: Stycznia 19, 2023, 22:40:31 »

Przy nowych korbowodach nie skomentuje honowania główki korby a o  honowaniu aluminium( piasty tloka )  hmm  jak wiesz jak to zrobić to daj znać ja nie mam zielonego pojęcia jak honowac aluminium
Zapisane
    Status GG

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 403
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #43 dnia: Stycznia 20, 2023, 14:36:39 »

Co do aluminium to wiem prawie  tyle samo co Ty, poza faktem ze takowe się wykonuje. (Np. Jurgal ma w ofercie honowanie aluminium) Liczyłem ze dowiem się coś nowego.

W kwestii honowania główki korbowodu. Tutaj Cie zaskoczę otóż wykonuje się je przy sworzniach pływających, czym sam byłem zdziwiony ale zdałem się na firmę która buduje silniki do motorsportu (Dziak) i w taki właśnie sposób korbowody od nich otrzymałem po dopasowaniu.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 20, 2023, 15:05:18 wysłana przez Tigras »
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #44 dnia: Stycznia 20, 2023, 15:58:46 »

Chodzi Ci o honowanie pod wymiar sworznie tak? Otóż sworzen pływający robiłem stara metoda rozwiercajac rozwiertakiem o odpowiedniej tolerancji piastę tłoka  więc wymiar swoznia  sie nie zmienił  . O honowaniu aluminium nie słyszałem ale może i takowe jest myślę że do tak wyczynowego silnika ;) to nie będzie przeszkadzało jak zrobiłem to stara metoda a nie nowoczesna wedle procedury jakiejś firmy x . A to czy wiem co to  honowanie zostawię bez komentarza bo to nie temat o tym.
Zapisane
    Status GG

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 403
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #45 dnia: Stycznia 20, 2023, 16:25:11 »

Dokładnie chodziło mi o honowanie pod wymiar sworznia w celu uzyskania odpowiedniego luzu dla sworznia pływającego i przy okazji poprawę właściwości smarnych połączenia pływającego ze względu na pozostającą w rysach po honowaniu mieszankę. W zasadzie byłem ciekaw po prostu w jaki sposób powiekszales otwory do pasowania suwliwego z wciskanego. Tutaj musze przeprosić za zamieszanie bo  teraz sobie uświadomiłem ze w glowce korbowodu jawy i cz sworzen jest osadzony pływającego fabrycznie wiec nie wymagało żadnej obróbki.

grześ350

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • jawa 638-1 639 640 Tramp 640 Sport
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #46 dnia: Stycznia 20, 2023, 16:49:14 »

No ale np w mz etz 250 czy 251 masz stworzen plywajacy i obróbka jest po rozwoertaku a nie honowanie .
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #47 dnia: Stycznia 20, 2023, 17:22:24 »

No ale np w mz etz 250 czy 251 masz stworzen plywajacy i obróbka jest po rozwoertaku a nie honowanie .
i nie tylko mz tak ma starsze modele jawy i cz miały nawet w piascie tłoka specjalne otwory do smarowania  i wiele przerabiaczy starszych silników między innymi T. Salek pisze praktycznie zawsze że sworznie mają dać się wciskać palcami mają być suwliwe u mnie tak zrobiłem zobaczymy ile to pociągnie km 
Zapisane
    Status GG

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1081
  • Bibliotekarz
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #48 dnia: Stycznia 20, 2023, 18:32:44 »

Podoba mi się ten wątek, czekam niecierpliwie do wiosny jak to będzie jeździło.
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

Cezeta

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 60
  • Jawa 634-7
Odp: Trochę żwawsze żeliwo
« Odpowiedź #49 dnia: Lutego 15, 2023, 17:36:02 »

Coś czuję ,że ten z filmu też dłubał jak kolega i taki efekt
https://vm.tiktok.com/ZMYh64sKn/
Zapisane
Mam ja mam : :D
-Wsk 175 Kobuz
-Wsk 125 m06b3
-Suzuki ts 80(bedzie swap na silnik mińska)
-Peugeot speedfight 2 "Racing 50cc tunned"
-Peugeot sv 50
-Cz 175 487
-Jawa 638-0
-Jawa 634-7 (aktualna)
Troche tego jest :D ,a było wiecej..